دغدغه‌های تل‌آویو در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ

گروه جهان الف،   3990903013 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

از سال گذشته تاکنون مهم‌ترین اولویت رژیم صهیونیستی در زمینه سیاست خارجی انتخابات آمریکا بود که اکنون بعد از مشخص شدن نتایج آن، حواشی مربوط به نتیجه این انتخابات مهم‌ترین دغدغه صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهد.

دغدغه‌های تل‌آویو در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری عربی21 «آلون بن دیوید» کارشناس نظامی اسرائیلی در مقاله ای به بحث درباره موضوعات بحث برانگیز در تل آویو در طول دو ماه باقی مانده دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا پرداخت.

 در این مقاله آمده که ارزیابی مواضع ستاد ارتش رژیم اسرائیل همواره متمرکز برعواملی است که کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  طی سال گذشته موضوع انتخابات آمریکا در صدر لیست اولویت‌های تل‌آویو در سیاست خارجی بود که در هفته های اخیر دولت «جو بایدن» و چالش‌های آن جایگزین این اولویت شده است.

عربی21 نوشت: این کارشناس اسرائیلی خاطرنشان کرد که در حال حاضر کل منطقه در حال آماده شدن برای تغییر دولت آمریکا است؛ اما هنوز تا آن زمان 2 ماه باقی مانده که دونالد ترامپ این دو ماه را حساس و حیاتی توصیف کرده است. وی در زمینه تحولات و اولویت‌های اخیر اسرائیل به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین  برای برقراری هماهنگی و روابط دوباره با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری عربی21 آلون بن دیوید که ارتباط نزدیکی با تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی دارد و بسیاری از جنگ های اسرائیل در لبنان و فلسطین را پوشش داده درباره دغدغه دیگر صهیونیست‌ها در زمینه سیاست خارجی تصریح کرد که در حال حاضر ایران در حال آماده سازی برای انجام مذاکرات دشوار با بایدن درباره پرونده هسته‌ای خود  بوده و  جمع آوری کارت های مذاکره با ایالات متحده را آغاز کرده است. در این زمینه به نظر می‌رسد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل دیگر اشتباه قبلی خود را  در ارتباط با دموکرات های آمریکا تکرار نکرده و این بار به جای اینکه در برابر دولت آمریکا بایستد تلاش می‌کند با آن همکاری کند.

به نوشته عربی 21، وی اظهار داشت که بسیاری از اسرائیلی ها معتقدند ترامپ از فرصت گرگ و میش بین دو دولت قبلی و بعدی برای ضربه زدن به ایران استفاده می کند و  در دو ماه باقیمانده تلاش خواهد کرد تا فشارهای خود را بر ایران از طریق اعمال تحریم های بیشتر، اقدامات دیپلماتیک و عملیات‌های مخفی افزایش دهد. 

 طبق اطلاعات پایگاه خبری عربی 21 وی در ادامه به ادعای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره ترور سرکرده گروه تروریستی القاعده در تهران پرداخت و مدعی شد که  ابومحمد المصری، رهبر دوم شبکه القاعده به دست مأموران اسرائیلی در تهران کشته شده است.  این کارشناس صهیونیستی در ادامه ادعاها در این زمینه خاطرنشان کرد که این عملیات عمق روابط صمیمی میان سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را آشکار کرد؛ زیرا تل‌آویو زیرساخت‌ها و ظرفیت عملیاتی موجود در ایران را در چارچوب همکاری با ایالات متحده در اختیار آمریکایی‌ها قرار داد.

عربی 21 اعلام کرد: نویسنده مقاله در ادامه درباره سومین اولویت رژیم‌صهیونیستی در رابطه با پرونده های منطقه اعلام کرد، چند ماه طول می‌کشد تا دولت بایدن برای تقابل با خاورمیانه و ایران آماده شود و قبل از آن باید به مشکلات اقتصادی آمریکا و حواشی مربوط به شروع کرونا بپردازد؛ بنابراین به احتمال زیاد دولت دموکرات آمریکا رسیدگی به پرونده خاورمیانه را از تابستان سال آینده آغاز کند.

در پایان این گزارش آمده که رژیم اسرائیل قصد دارد با استفاده از دوره ریاست جمهوری جو بایدن برای ادامه توافق نظامی با آمریکا  که از سال ۲۰۲۹ لازم‌الاجراست  تلاش کند و در این میان می توان اطمینان حاصل کرد که اسرائیل باز هم نمایندگانی در واشنگتن خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۱۵۷۸۰۹:۰۸:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
امید است همانطور که دنیا از شر ترامپ راحت شد، از دست نتانیاهو هم راحت شود. موجودی کثیف که حیف است نام انسان بر او نهاد.
ناشناس۱۷۰۱۵۹۲۰۹:۱۴:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۵
میخواهد کار دست ایران دهد ملاقات او با سلمان در همین رابطه باید باشد
ناشناس۱۷۰۱۶۳۸۰۹:۳۸:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۵
رژیم جعلی و کودک کش و غاصب صهیونیستی رو به نابودی است ان شاءالله.
ناشناس۱۷۰۱۶۶۴۰۹:۵۷:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۵
همه می دانند سرمایه داران کلان دنیا که در امریکا جمع شده اند هیچ گاه اجاره تعرض به منافع اسرائیل را نمی دهند در این میان شاید روش ها و میزان حمایت فرق کند. تنها در زمان اوباما بود که به اسرائیل کمی سخت گرفت اما همان زمان هم دولت امریکا تمام مصوبات شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرد
ناشناس۱۷۰۱۷۲۶۱۰:۲۹:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۵
جوری میگید دغدغه که گویا سیاست های امریکا در قبال اسراییل تغییر کرده
ناشناس۱۷۰۲۰۰۴۱۳:۰۶:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
بالاخره فهمیدید که ترامپ رفیق جون جونی اسراییله و نبودنش به نفع ایرانه یا نه؟
ناشناس۱۷۰۲۱۲۰۱۳:۵۰:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۵
هیچ فرقی نداره کی تو امریکا سر کار بیاد . همه شون نوکر اسراییل هستن
ناشناس۱۷۰۲۱۲۲۱۳:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۵
سگ زرد برادر شغاله
ناشناس۱۷۰۲۳۵۰۱۵:۵۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۵
دغدغه نتانیاهو و ترامپ را ول کنید بچسب به دغدغه مردم خودما
ناشناس۱۷۰۲۷۳۷۲۲:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۵
تمام کشورهای منطقه با سیاست ودیپلماسی منطقی درصدد حفظ منافع کشورشان با انتخابات امریکاست وما هم مانند همیشه اسیر شعارهای کلیشه ای تیشه به ریشه منافع مملکت میزنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین