اوضاع تماشايي آمريكا و تكليف ما

محمدكاظم انبارلويي،   3990818130 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
اوضاع تماشايي آمريكا و تكليف ما

اوضاع آمريكا امروز زير ذره‌بين دقت‌نظر نخبگان جهاني، ملت‌ها و دولت‌هاي جهان است،واکنش جهانی نسبت به شکست ترامپ جالب است. تمام دولت ها و ملت ها جهان از شکست ترامپ خوشنود هستند. از اینکه شر یک شرور از جامعه جهانی کم می شود راضی به نظر می رسند.

در ایران جز منافقین و سلطنت طلبها که عزادار هستند، مردم از اینکه قاتل شهید سلیمانی در مسیر نگون بختی است فوق العاده خوشحال هستند. در منطقه فقط قارون های خلیج فارس و نوکران رژیم صهیونیستی ناراحتند.بقیه دولت ها و ملت های منطقه خوشحالی خود را از این رخداد  پنهان نمی کنند.اوضاع آمریکا یک اوضاع واقعا تماشایی است. همه از فساد، تباهي، دروغ، تقلب، هرج و مرج و اردوكشي خياباني سخن مي‌گويند. كركره عقلانيت و گفت‌وگو پايين است. در سطح ملي، دو رقيب با رگ‌هاي برآمده از گردن با هم سخن مي‌گويند و طرفدارانشان در كف خيابان با فحش و فضيحت با هم روبه‌رو مي‌شوند. رئيس‌جمهور مستقر از فساد ساختاري در نظام انتخاباتي مي‌گويد و پسرش فراخوان جنگ خياباني مي‌دهد.


جو بايدن رقيب او؛ رئيس‌جمهور مستقر را دروغگو، فاسد، ديوانه، دزد و متقلب مي‌داند. با اين مواضع روشن، شفاف و بي‌پرده همه به اين نتيجه رسيده‌اند كه درباره فساد امروز جامعه آمريكا، همه به اجماع رسيده‌اند. از هر 10 آمريكايي، 8 نفر معتقدند دولت آن‌ها فاسد است.
اين سؤال كليدي را كه چرا سرمايه‌داري امروز به چاه ويل «حرص» و «طمع» سقوط كرده و سياستمداران آن در آتش «حب جاه» و «جاه‌طلبي» مي‌سوزند، كسي پاسخي نمي‌دهد. بعيد است نهاد فيصله‌بخش «دادگاه عالي» به اين منازعه پايان دهد.
فيلسوفان سياسي غرب آن هنگام كه در حال پخت و پز مباني مدرنيته بودند، از جعبه جادويي مدرنيته، دموكراسي، ليبراليسم، حقوق شهروندي، جامعه جهاني و پايان تاريخ بيرون مي‌آوردند،‌ هرگز فكر نمي‌كردند از اين جعبه جادويي، مار، افعي و عقرب بيرون بيايد و مدام در مقام نيش زدن به مردم و جامعه سياسي باشند.


امروز فيلسوفان سياسي غرب سوگمندانه شاهد اين حقيقت هستند كه آمريكا به عنوان قله تمدن غرب و مدرنيته، ديگر نماد دموكراسي و جمهوريت نيست. آنچه امروز پس از گذشت سه قرن از حيات مدرنيته شاهد آن هستند، چيزي جز «خشونت»، «سركوب» و از همه مهم‌تر «فقر» نيست. مجموعه سير جريانات سياسي در آمريكا به سمت و سويي است كه «اخلاق» و «عقلانيت» جاي خود را به «فحش» و «ناسزا»، «مشت» و «لگد» مي‌دهد. شكاف‌هاي اجتماعي در آمريكا به قدري عميق است كه به اين آساني‌ها ترميم نمي‌شود. اين شكاف، محصول بن‌بست و بحران ايدئولوژي در جامعه امروز آمريكاست. ليبرال دموكراسي به پايان خود نزديك مي‌شود، همان گونه كه كمونيسم و سوسياليسم به پايان رسيد و فقط سرابي از آن باقي مانده است.
مقام معظم رهبري در بيانات چند روز قبل خود به مناسبت 13 آبان فرمودند: «اين كه چه كسي رئيس‌جمهور آمريكا شود، در سياست‌ ما هيچ تأثيري ندارد. سياست ما در برابر آمريكا شفاف، حساب‌شده و مشخص است.»


در نگاه ما ايرانيان، آمريكا فرعون زمانه است. انقلاب اسلامي هيچ‌گاه با استكبار جهاني سر سازش نخواهد داشت، همانطور كه آمريكا به عنوان نماد اصلي استكبار جهاني هيچ وقت سر آشتي با ملت ايران و به رسميت شناختن انقلاب اسلامي نداشته است.


آنچه امروز به عنوان تحريم‌هاي ظالمانه شاهد آن هستيم، مصوبات اجماعي دو حزب دموكرات و جمهوري‌خواه در مجلس نمايندگان آمريكاست. آن‌ها هر اختلافي داشته باشند، در خصومت‌ورزي عليه ملت ايران اختلافي ندارند. لذا هر كسي در آمريكا سر كار بيايد، در مقابله با ملت ايران چيزي كم نخواهد گذاشت. هر كسي در كاخ سفيد مستقر شود، پرچم مذاكره، امتيازگيري و زياده‌خواهي بيشتر را بالا مي‌برد، بدون اين كه كمترين امتيازي بدهد. لذا اگر كسي در دستگاه ديپلماسي كشور يك «جو» عقل داشته باشد، نبايد اميدي به «جو» بايدن داشته باشد. تحريم همچنان روي ميز آمريكاست، با آمدن و رفتن «دولت‌ها» از روي ميز برداشته نمي‌شود.


دولت و ملت ما راهي جز قوي شدن و دست رد بر سينه كفر، شرك و نفاق زدن ندارد. رونمايي از خشاب موشكي، يك گام به جلو براي نااميد كردن دشمن از تعرض به مال، خاك و ناموس كشور است. دشمن بايد بداند ماجراجويي كند، تنبيه سخت مي‌شود. کشتی فتنه «تابستان داغ» و «آبان خونین» در ایران که ترامپ و حکام فاسد کاخ سفید در سر می پروراندند به گل نشست. ترامپ یا باید کاخ سفید را ترک کند یا اگر قصد ماندن دارد باید فریاد شورش و نافرمانی مدنی سردهد و تکلیف آراء خود را در کف خیابان روشن کند. او و دستیارانش در چاه فتنه ای که فکر می کردند برای ملت ایران حفر کرده اند، سقوط کرده اند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک بازنده بیشتر نداشت و آن مردم آمریکا بودند که مجبور شدند بین «بد» و «بدتر» یکی را انتخاب کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۷۷۹۲۶۲۲:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۸
ولی همچنان گدایان غرب زده امید به این کشور دارند تا نوامیس کشور را تاراج کنند!
ناشناس۱۶۷۸۲۰۲۰۸:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
نوامیس مردم روفقر وبدبختی و دزدی ودلالهای تحریم به تاراج میبرن وتفکر دایی جان ناپلیونی باهمه دنیا میتوان دوست بود ولی به ضرر یه عده است
ناشناس۱۶۷۸۴۰۶۱۰:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
دوستی شما برای خرید ملک در خارج است بعد فرزندان مردم را می برید آنجا برای کسب درآمد حال بماند با این نوع دوستی هم برای واردات خیلی خوب می شود و رانت برخی
ناشناس۱۶۷۸۶۶۳۱۱:۵۲:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۱۹
حتما توافق برجام برای دشمنی با دنیا بود!؟!؟ ما هم بودیم که از برجام خارج شدیم!؟!؟
ناشناس۱۶۷۹۰۲۴۱۴:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۱۹
تو جزء همان هایی هستی اگر به کشور حمله کنند نوامیس خودت را جا می گذاری و در می روی آن وقت می آیی برای ما از رفتن به خارج می گویی؟
ناشناس۱۶۷۹۰۲۸۱۴:۳۲:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۱۹
کاسب برجام نونش در واردات بود به قیمت بیکار کردن مردم؟
ناشناس۱۶۷۹۳۰۴۱۶:۵۶:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۱۹
گفته شده نوامیس کشور را ندهید هم ردیف می شود با دزدی؟ مشخص است دنبال چی هستید
حسین۱۶۷۷۹۷۳۲۳:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۱۸
فعلا که هر روز ملت بدبخت تر می شود.این حرفات از .. سیری بیش نیست
رحمان۱۶۷۷۹۸۸۲۳:۴۱:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۱۸
میزان مشارکت مردم امریکا در انتخابات چقدر بود ؟
ناشناس۱۶۷۸۶۵۷۱۱:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۱۹
فکر کنم خیلی کمتر از سال 88 ما بود!!
ناشناس۱۶۷۸۰۴۲۰۰:۵۲:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۱۹
تا حالا که بر خلاف پیش بینی شما جنگ داخلی بین طرفداران دو رقیب رخ نداده و ترامپ هم کم کم داره شکست رو مسالمت آمیز می پذیره
ناشناس۱۶۷۸۱۰۰۰۳:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
این همه آسمان و ریسمان بافتی‌که چی؟یک انتخابات دموکراتیک برگزار شده و یک فرد جای رییس جمهور قبلی،انتخاب شده.شما این نتایج و بدبختی و سراب غرب را از همین انتخابات نتیجه گرفته اید؟انتخابانی که سیصد سال هست برگزار میشود..
ناشناس۱۶۷۸۱۶۹۰۷:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۱۹
پس همین ابتدای کار تکلیف معلوم شد،شما ها که از هر نظر قوی هستید خدارو شکر،مردم هم فعلا چهارسال دیگر فرصت داریم تا خودشان را قوی کنند.........
میرزا۱۶۷۸۱۸۱۰۷:۵۰:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
استفاده ابزاری ازکلمه "مردم ایران" ممنوع !
ناشناس۱۶۷۸۳۰۰۰۹:۰۵:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۱۹
انتخاب بین بد و بدتر کاری است که ملت ایران هر چهار سال یک بار مجبور به انجام آن هستند
ارسلان۱۶۷۸۳۵۰۰۹:۳۶:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۱۹
انتخابات امریکا مصداق کامل دموکراسی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان هست این انتخابات بدرستی نشان داد که قوانین در آمریکا اجازه تمرکز قدرت به یک فرد یا شخص یا حزب را نمیدهد. ..
ناشناس۱۶۷۸۳۸۵۰۹:۵۸:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۹
امثال شما هیچ ارزشی برای تفکر متفاوت با خودتان قائل نیستید و همه ی آن ها را جبهه ی باطل میدانید چون لابد خودتا حقید ..
ناشناس۱۶۷۸۵۳۳۱۱:۰۴:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۹
هزار و یک مشکل مردم خود را گذاشته ای در مورد آمریکا مرثیه سرایی می کنی؟ همان کشور با همه این داستانهایی که در موردش گفتی کعبه آمال بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان هست و همین بس که رییس جمهوری با پدری آفریقایی در دوره قبل داشت و معاون رییس جمهوری با مادری هندی در دوره بعد خواهد داشت.. .. واقعیت این است که قاطبه مردم اکنون خواستار تنش زدایی با همه جهان از جمله آمریکا هستند . اگر قبول ندارید نظرسنجی کنید..
محسن۱۶۷۸۵۴۰۱۱:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۱۹
اگه این میزان مشارکت در ایران بود چی میگفتین بعدم انتخابات تو ایران هم انتخاب بین .. و.. هست که شورای نگهبان پیش روی مردم میگذاره
حسن۱۶۷۸۷۱۴۱۲:۱۵:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
تا وقتی آرزو داریم قرارداد ۲۵ ساله با ابرقدرت کمونیست ببندیم صحبت کردن از «دست رد به سینه کفر» زدن یک شوخی بی مزه هست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین