عارف: اصلاح طلبان حاضر به عذرخواهی هستند

گروه سیاسی الف،   3990726049 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
عارف: اصلاح طلبان حاضر به عذرخواهی هستند

رییس بنیاد امید ایرانیان بابیان اینکه جریان رقیب اصلاحات هیچ‌گاه شهامت عذرخواهی از مردم به خاطر حمایت از آقای احمدی‌نژاد را نداشت، گفت: اصلاح‌طلبان به خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی شهرستان ری با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر به‌ مرور اهدافی که در پی آن  انقلاب اسلامی ایران محقق شد پرداخت و بابیان اینکه باید انقلاب و ارزش‌های انقلاب همواره زنده بماند و باید تلاش کنیم که  اهداف این انقلاب تحقق یابد، گفت: آنچه بعد از ۴۲ سال از انقلاب  به‌دست‌آمده است قطعاً بسیار ارزشمند است ولی ما به اهداف نهایی نرسیده‌ایم که بگوییم دیگر در جامعه تغییر لازم نیست.

وی ادامه داد: تغییر در این مرحله یک تفاوت اساسی با تغییر در قبل از انقلاب دارد، در قبل از انقلاب تغییر برای از پای درآوردن یک رژیم تا بن دندان فاسد و وابسته به بیگانه بود و امروز تغییر برای این است که نظامی که از متن جامعه درآمده است به اهداف خود برسد. اگر لازم است در ساختارها و رفتارها اصلاح شود و تلاش کنیم تا آرمان‌های انقلاب و همان اهدافی که در قانون اساسی آمده است، تحقق یابد.

هشدار درباره خطر تحریف اسلام و آرمان‌های انقلاب

عارف خاطرنشان کرد: معتقدیم با روند فعلی که ممکن است حتی با حسن نیت هم باشد، پیشرفت کشور دور از دسترس است. مشکلاتی همچون فقر، تبعیض و نابرابری و تهدیدها علیه ایران افزایش پیداکرده است و  حتی خطر تحریف اسلام و آرمان‌های انقلاب نیز وجود دارد.

دولت اصلاحات یکی از موفق‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب بود

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به عملکرد دولت اصلاحات ، یادآور شد: با صراحت می‌گویم دولت اصلاحات یکی از موفق‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب در همه زمینه‌ها اعم از پیشرفت اقتصادی ،تأمین حقوق و آزادی‌های مردم و ارتقا شأن و منزلت ایران در مجامع بین‌المللی بود و تمامی آمارها صحت ادعای من را اثبات می‌کند. در هشت دولت اصلاحات  با نفت بشکه‌ای ‌٩ دلاری و با خشکسالی وحشتناکی که داشتیم، تورم به ۱۱/۵درصد رسید.

دولت احمدی‌نژاد ساختارها را نابود کرد،دولت روحانی جزیره‌ای عمل کرد

عارف در همین زمینه افزود: انتظار بود دولت‌هایی که بعد از اتمام دوره اصلاحات زمام امور را بر عهده می‌گیرند روند آغازشده در دولت اصلاحات را ادامه می‌دادند و شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم ولی نه‌تنها پیشرفتی در کار نبود بلکه هم در دولت آقای احمدی‌نژاد و هم در دولت آقای روحانی شاهد عقب‌گردهای زیادی در شاخص‌های مختلف بودیم.در دولت آقای احمدی‌نژاد ساختارها نابود شد در دولت آقای روحانی هم با جزیره‌ای عمل کردن شاهد وضعیت فعلی کشور هستیم.

وی به شرایطی که انتخابات سال ۹۲ برگزار شد اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بعد از حوادث سال ۸۸ با آن روبه‌رو بودیم و با آن شرایط امنیتی و یاس و سرخوردگی که بر نخبگان حاکم بود، با پیشتازی و  میدان‌داری جوانان تحولات انتخابات سال ۹۲ شکل گرفت و معادلات برخی جریانات که می‌خواستند به‌زعم خود آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات بزنند بر هم زدند.

در دهه ۹۰ شاهد بی‌سابقه‌ترین هجمه‌ها و حملات به جریان اصلاحات بودیم

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به پیروزی‌های جریان اصلاحات در دهه ۹۰ ،تصریح کرد: در دهه ۹۰ شاهد بی‌سابقه‌ترین هجمه‌ها و حملات به جریان اصلاحات بودیم .این حملات هم به تفکر اصلاحات بود و هم به افراد اصلاح‌طلب که به‌نوعی سمبل جریان اصلاحات محسوب می‌شدند و متأسفانه این روند تخریبی دامن خود جریان اصلاحات را هم گرفت و از داخل این جریان اظهارنظرهایی که روند تخریبی رقیب اصلاحات را تقویت می‌کرد شنیده شد.

تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای علیه فراکسیون امید

وی به رویکرد تخریبی که علیه فراکسیون امید مجلس دهم از همان روزهای اول تشکیل این فراکسیون شکل گرفت اشاره کرد و گفت: با وجود تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه فراکسیون امید صورت گرفت اما مردم یک سال بعد از تشکیل مجلس دهم، یعنی در انتخابات خرداد ۹۶ به لیست امید شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران به‌صورت کامل رأی دادند و اعتماد مجدد مردم به لیست امید با وجود  ۴۸ لیست جعلی به نام اصلاحات و باوجود تمامی حملاتی که به فراکسیون امید صورت گرفته بود، پیام‌های زیادی داشت.

مشارکت  کم مردم در انتخابات نمی‌تواند مسیر انقلاب را تضمین کند


عارف میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم را نگران‌کننده توصیف کرد  و گفت: مردم به خاطر برخی ناکارآمدی‌ها و وضعیت معیشتی که با آن دست‌به‌گریبان هستند گلایه‌های به حقی از مسئولان دارند و به همین دلیل و هم به خاطر رد صلاحیت‌های گسترده صورت گرفته و هم به دلیل نوع رفتار جریانات سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت قابل قبولی را شاهد نبودیم و اگر این میزان مشارکت در انتخابات آینده ادامه داشته باشد، نمی‌تواند مسیر انقلاب را تضمین کند.

وی حضور مردم در رویدادهای مهم را تضمین‌کننده مشروعیت نظام دانست و  تأکید کرد که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم  به این مشروعیت آسیب زد.

لزوم تغییر در نحوه اداره کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه باید شرایط فعلی حاکم بر کشور تغییر کند و ادامه روند فعلی با همراهی مردم می‌تواند اصلاح شود ،خاطرنشان کرد: کسانی که دل در گروه انقلاب دارند و دغدغه‌مند هستند از وضعیت فعلی کشور که می‌تواند تداوم آن منجر به اتفاقات ناگواری شود، نگران هستند و راه فائق آمدن بر مشکلات و چالش‌ها را تغییر در نحوه اداره کشور و حفظ انسجام و همدلی در خانواده انقلاب می‌دانند.

یک جریان سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبانی که به گفتمان اصلاح‌طلبی اعتقاد راسخ دارند هیچ‌گاه در نقش اپوزیسیون ظاهر نمی‌شوند،گفت: تجربه نشان داده است که یک جریان سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند و کسانی که فکر می‌کنند یکدست شدن حاکمیت باعث حل مشکلات مردم می‌شود سخت در اشتباه هستند.

جریان رقیب اصلاحات شهامت عذرخواهی از مردم بخاطر حمایت از احمدی‌نژاد را ندارد

عارف بابیان اینکه جریان رقیب اصلاحات هیچ‌گاه شهامت عذرخواهی از مردم به خاطر حمایت از آقای احمدی‌نژاد را نداشت و حتی منکر حمایت از او شده بود،تأکید کرد: اصلاح‌طلبان برخلاف رقیب خود هیچ‌گاه حمایت از  آقای روحانی را انکار نکرده‌اند و به خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند اما مطمئناً دولت فعلی تنها مقصر برخی ناکارآمدهای نیست و تحریم‌های ظالمانه و عملیات روانی که در داخل کشور علیه دولت شکل گرفت در شکل‌گیری این ناکارآمدی‌ها مؤثر بوده است.

بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است

وی با اشاره به خط تخریبی رسانه‌های بیگانه علیه اصلاح‌طلبان ،تأکید کرد:رسانه‌های فارسی‌زبانی که در خارج از کشور مدیریت می‌شوند در چند سال اخیر یک هدف را دنبال کرده‌اند و آن‌هم تخریب هدفمند  اصلاح‌طلبان بوده است چراکه می‌دانند بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است.

عده‌ای با اظهارنظرهای نسنجیده به انسجام جریان اصلاحات ضربه زدند

رئیس بنیاد امید ایرانیان بابیان اینکه انتظار بود بعد از دستاوردهای ارزشمند گفتمان اصلاح‌طلبی در دهه ۹۰ یک صدا از داخل جریان اصلاحات شنیده شود، تأکید کرد: عده‌ای با اظهارنظرهای نسنجیده به انسجام جریان اصلاحات ضربه زدند و به همین دلیل هدف ما در مقطع فعلی باید بازگرداندن انسجام در خانواده اصلاحات باشد.

مسئولیت ملی همه جریان های سیاسی  حضور مؤثر مردم  در انتخابات باشد

وی با اشاره به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ ،گفت: در انتخابات آینده مسئولیت ملی همه جریان های سیاسی  باید حضور مؤثر و باشکوه مردم  در انتخابات باشد. یکی از عوامل حضور  و مشارکت مردم در انتخابات نحوه رفتار متصدیان امر انتخابات است که مطمئناً سلیقه‌ای عمل کردن در این موضوع مهم  خسارت‌بار خواهد بود.

در دولت آینده باید حداقل ۵۰ درصد از  مدیران دولت از جوانان و زنان باشد

عارف بابیان اینکه نباید از انتخابات شوراها غافل شویم ،مشارکت زنان و جوانان در رویدادهای مهم در کشور ازجمله انتخابات را تأثیرگذار دانست و گفت: دولت آینده در اختیار هر جریان سیاسی که باشد باید بپذیرد که حداقل ۵۰ درصد از  مدیران دولت از جوانان و زنان باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد : اگر مردم با امید درصحنه حاضر شوند، تردیدی ندارم که نتیجه رأی آن‌ها در جهتی خواهد بود که در مسیر تأمین خواست‌های ملت ایران، آزادی، استقلال، پیشرفت و رفع تهدیدهاست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۴۷۳۰۶۱۴:۴۲:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲۶
هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا امتحان خود را به خوبی پس دادند مشکل بزرگتر از این حرفهاست و مردم دیگه گول این جریان سازی را نخواهند خورد.
ناشناس۱۶۴۷۳۲۲۱۴:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۲۶
ایشون تا موقعی که توی مجلس بود روزه سکوت گرفته بود. حالا باز نزدیک انتخابات شد...
ناشناس۱۶۴۷۳۲۹۱۴:۵۵:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۶
اگر دولت اصلاحات خوب بود که ملت به احمدی نژاد رای نمی دادن.. .بهتره بعضی آقایان هم‌بروند پیش بچه هاشون اونور آب.. بگذارن کسانی که جوان ترن بیان.. بس نیست چهل سال مال جمع کردین... بروین اونطرف سفره بنشینید...
ناشناس۱۶۴۷۳۳۵۱۵:۰۰:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۶
زرنگ کی بودی تو؟! عذرخواهی در فاصله چند ماه مونده به انتخابات اونهم وقتی هر کاری خواستین کردین؟!
ناشناس۱۶۴۷۳۳۶۱۵:۰۰:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۲۶
جناب عارف ديگر دير شده نه مديراني وجود دارد و نه كشور در وضعيتي است كه بتوان تغيرات لازم را در آن به وجود آورد تا جهت عوض شود
ناشناس۱۶۴۷۳۳۹۱۵:۰۱:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۶
شما ژن برترها یاد گرفته اید که کشور و زندگی مردم را نابود کنید و بعد به سادگی بگویید عذر می خواهیم و تمام..
علی۱۶۴۷۳۴۸۱۵:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۶
اگر مرد هستید درباره حمایت از فتنه گری موسوی عذرخواهی کنید.
ناشناس۱۶۴۷۳۵۰۱۵:۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۶
شما خودت شهامت عذر خواهى بابت ٤ سال سكوت و بى تحركى محض در دوره نمايندگى را دارى؟
محسن۱۶۴۷۵۵۳۱۷:۵۷:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۲۶
جناب آقای عارف: خسارتهایی مالی و معنوی که مردم ایران از اصلاح طلبان دیدند با عذرخواهی جبران نمیشود
ناشناس۱۶۴۷۵۹۸۱۸:۳۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۲۶
خیلی خراب کردین.
ناشناس۱۶۴۷۶۲۸۱۹:۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۲۶
عمر ما تمام شد عذرخواهی امثال تو ژن خوب به چه دردمان میخورد؟
ناشناس۱۶۴۷۶۴۸۱۹:۱۱:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲۶
حالمون ازاین چهره های تکراری بده
سینا۱۶۴۷۷۱۲۲۰:۱۹:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۲۶
لازم نیست ! مردم دیگر امیدی به اصلاحات ندارند.
ناشناس۱۶۴۷۷۴۵۲۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۲۶
بابت ۴ سال ناکارآمدی عملکرد خود در مجلس عذرخواهی بکن
ناشناس۱۶۴۷۷۴۸۲۱:۰۱:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۲۶
نوشدارو بعد از مرگ سهراب؟؟!! چرا همان زمان دلار از 3200 به 10000هزار رسید معذرت نخواستید تمام این حرفها برای انتخابات پیش رو هست
ناشناس۱۶۴۷۷۵۰۲۱:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۲۶
. دیگه خیلی دیر آقای خاموش
ناشناس۱۶۴۷۷۵۴۲۱:۱۲:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۶
عذر خواهی شما دردی از مردم گرسنه دوا نمی کند همانطور که در ۴ سال نمایندگی بودید صدایی از شما در نمی امد الان هم همان شیوه را پیش بگیرید
ناشناس۱۶۴۷۸۰۴۲۱:۴۷:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۶
آقای عارف فقط بگوید کجا زندگی می کند بعد ادعای دفاع از حقوق مردم را داشته باشد بقیه اموال ایشان که از قبل همین مردم بدست آورده پیشکش!
ناشناس۱۶۴۷۸۹۱۲۳:۳۳:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۶
کی انشاءالله!؟!؟
کریم۱۶۴۸۰۰۵۰۷:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۲۷
همه شما چه اصلاح طلب و چه اصولگرا باید هزاران بار از مردم عذرخواهی کرده و سیایت را رها کنید.
ناشناس۱۶۴۸۰۱۲۰۷:۴۸:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۲۷
عذر خواهی به چه دردی میخوره؟
ناشناس۱۶۴۸۱۷۰۰۹:۵۱:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۷
عذر خواهی چی عرض کنم باید کلا با این بلایی که به سر مملکت و مردم اوردند تا عمر دارند باید بروند در گوشه ای بنشیند و توبه کند
ناشناس۱۶۴۸۲۲۵۱۰:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۲۷
چرا ژن های خوب باید عذر خواهی کنند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین