واگذاری کشت و صنعت مغان باطل شد

گروه اقتصادی الف،   3990716097 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هیات داوری خصوصی سازی با رای قاطع واگذاری کشت و صنعت مغان را باطل کرد.

واگذاری کشت و صنعت مغان باطل شد

به گزارش الف، جلسه هیات داوری امروز چهارشنبه در خصوص واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان برگزار شد و این هیات، با رای قاطعی واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان را باطل اعلام کرد.

محسن جلواتی قائم مقام سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز در حساب توئیتری خود، از ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد. 

***

در همین زمینه احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نتیجۀ جلسه هیئت داوری سازمان خصوصی‌سازی دربارۀ تعیین وضعیت واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان، گفت: این جلسه قرار بود سال ۱۶ امروز برگزارشود که نهایت ساعت ۱۴ برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه درباره ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان رأی‌گیری شد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: پیرو این رأی‌گیری، حاضران با ۵ رأی موافق و یک رأی مخالف، به ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان رأی دادند.

**

رأی هیئت مستشاری دیوان محاسبات درباره «کشت و صنعت مغان» اعلام شد

هیئت مستشاری دیوان محاسبات رأی خود در مورد تخلفات در واگذاری کشت و صنعت مغان را منتشر کرد. این رای به صراحت از تضییع حقوق ملت ایران که هزاران میلیارد را شامل می‌شود سخن می‌گوید، علاوه برآن عدم رعایت قانون در برگزاری مزایده را موضوعی آشکار دانسته و هیئت واگذاری را در معرض اتهام قرار می‌دهد.

متن کامل رأی مستشاری دیوان محاسبات به شرح زیر است:

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی طی نامه شماره ۱۴۹۳۸ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ از هیئت مستشاری درخواست نمود تا در خصوص عبارت «الزام مسئولان فعلی سازمان خصوصی سازی به ارزیابی مجدد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در زمان انعقاد قرارداد مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۰۲» مندرج در قسمت اخیر رأی مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۳ رفع ابهام نماید.

نظر به اینکه رأی هیئت مستشاری ناظر به تخلف در ارزیابی و واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و مبتنی بر خواسته مندرج در دادخواست دادستان دیوان محاسبات کشور دایر بر اعمال حکم  قانون دیوان محاسبات کشور نسبت به خواندگان پرونده و صدور حکم به تعدیل و مناسب سازی قیمت برای واگذاری شرکت مذکور بر مبنای ارزش جاری خالص دارایی های شرکت است؛ لذا با توجه به محرز بودن تخلف در ارزیابی سهام و دارائیها و واگذاری این شرکت، از آنجا که ارزیابی مذکور باید مبتنی بر واقعیات اثرگذار بر قیمت سهام مربوطه و با توجه به زمان انعقاد قرارداد (۱۳۹۷/۱۰/۰۲) و علی القاعده با ابتنای به صورت های مالی سال ۱۳۹۶ شرکت و براساس استانداردهای قانونی مربوطه صورت می پذیرفت؛ لیکن مسئولان وقت ذیربط آن سازمان به نحو دیگری عمل کرده که به علت عدم رعایت موازنه در قرارداد مذکور، منتهی به تضییع حقوق ملت شده است و مع الوصف، آن سازمان علیرغم وجود اختیارات و مکانیزم های قانونی، تاکنون در خصوص فسخ یا ابطال قرارداد موردنظر اقدامی به عمل نیاورده است؛ در حالی که از رهگذر اجرا و ایفای این قرارداد، دو طرف قرارداد بر شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و اموال و دارائی های مربوطه مسلط شده است؛ لذا برای تعیین دقیق میزان خسارات وارده به بیت المال ناشی از اعمال مدیران سازمان خصوصی و اعضای هیئت واگذاری، ارزیابی مجدد سهام اموال و دارائی های این شرکت و انعکاس آن به دیوان محاسبات کشور برای اتخاذ تصمیم نهایی در این مرجع ضروری است.

این رای به صراحت از تضییع حقوق ملت ایران که هزاران میلیارد را شامل می‌شود سخن می‌گوید علاوه برآن عدم رعایت قانون در برگزاری مزایده موضوع آشکاری است که میات واگذاری را در معرض اتهام قرار می‌دهد.

دیدگاه کاربران

شهرام۱۶۳۱۳۱۶۱۶:۳۰:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
به امید آزادی بقیه شرکتها از دست دزدان بیت المال، مخصوصا شرکت بین المللی..
مدافع بیت المال۱۶۳۱۳۲۲۱۶:۳۵:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
به امید آزادی بقیه شرکتها..
ناشناس۱۶۳۱۳۹۱۱۷:۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
هیات داوری خصوصی سازی کاش دست اندرکاران وخاطیان راهم معرفی نمایند
ناشناس۱۶۳۱۴۲۵۱۷:۳۷:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۶
الهی شکر
ناشناس۱۶۳۱۴۵۲۱۷:۵۴:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
انشا الله هفت تپه اراک تبریز هم باطل شوند
علیرضا۱۶۳۱۴۵۸۱۸:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۱۶
با سلام وعرض ادب ضمن تشکر و امتنان از ریاست محترم قوه قضائیه در احقاق حقوق کارگران مظلومِ کشت و صنعت مغان امیدوارم که چنین حرکت خداپسندانه و انقلابی تداوم داشته باشد و برای آزادی شرکت کنتور سازی ایران واقع در استان قزوین از دست نا.. نیز اقدامات موثری واقع گردد .
ناشناس۱۶۳۱۵۰۲۱۸:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اون وقت یه عده میگن رییسی فرقی با روحانی نداره
ناشناس۱۶۳۱۵۲۱۱۸:۴۹:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
ابطال این واگذاری قطع دست مفسدان و رانت خواران یقه سفید از بیت المال بود که می بایست با قاطعیت ادامه یابد. کافی نیست باید تمام واگذاری هایی که دست یقه سفیدان در آن سهیم بوده ابطال و به بیت المال برگردانده شود و عوامل واگذاری نیز به دادگاههای ویژه معرفی شوند. خسته نباشید دیده بان شفافیت
سیروس مهدوی۱۶۳۱۵۳۵۱۸:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
دیده بان شفافیت مطالبه مردمی: از آنجایی که این واگذاری ها حراج بیت المال ملت می باشد از این به بعد می باید نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در جلسات واگذاری شرکت داشته و سلامت نحوه واگذاری ها را بررسی و به ملت گزارش نمایند. واگذاری های بدون نظارت و حضور نمایندگان سازمانهای مردمی باطل می باشد.
ناشناس۱۶۳۱۵۵۲۱۹:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
بابت مبارزه با فاسد و مفسد هزینه ها داده ایم این تازه شروع کاره
ناشناس۱۶۳۱۵۹۱۱۹:۲۶:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
خب تبریک درود بر جناب توکلی وهمکارانش .
جعفر قلی پیرمرادیان۱۶۳۱۶۶۳۲۰:۰۰:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
خود مالک که بعید است بگوید به چه کسانی رشوه داده است قوه قضاییه اعلام کند کسانی که از پرتو این واگذاری رشوه های سنگین گرفته اند خودشان رشوه ها را به صندوق دولت واریز کنند زیرا در جریان رسیدگی پرونده رسیدگی رییس اسبق هر کس که فسادی معلوم شود مجازاتش دو چندان خواهد بود
ناشناس۱۶۳۱۷۱۳۲۰:۳۰:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
باید مسببان امر محاکمه و خسارات به قیمت روز اخذ شود
ناشناس۱۶۳۱۷۹۳۲۱:۲۳:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
آنقدر واگذاری و غارت گری و فساد داریم که واگذاری کشت و صنعت مغان با تمام عظمت ش در مقابل این همه فساد بالاخص فساد دولت روحانی هیچ است. دلار ۴۲۰۰ تومانی، تورم افسارگسیخته، بی کفایتی در انتخاب وزرا مثل وزیر صنعت و وزیر مسکن،.. ماشالله و علی برکت .. اما بزرگترین واگذاری تاریخ ایران.. تا زمانیکه ملت فریب دروغ ها، شعارها، وعده های انتخاباتی را می خورند این مسیر نابودی بازهم ادامه خواهد داشت.و..
ناشناس۱۶۳۱۸۱۷۲۱:۴۸:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
یکی هم به داد ما برسه ،نیروگاه سلطانیه زنجان که خصوصی شده و به دلیل کم بودن پرسنل و حساسیت نیروگاه تا حالا نتونستیم جیک بزنیم،این نیروگاه به اسم ..که چندی پیش برای عدم پرواخت بدهی هم دادگاهی شد ولی خبری ویا حرفی از نیروگاه نشد.
ناشناس۱۶۳۱۸۵۶۲۲:۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
این اول کار است. اگر واقعا دنبال مبارزه با فساد هستیم باید و حتما باید کسانی که مفت فروشی کردند و از بیت المال دزدیدند رو محاکمه و معرفی کنیم. از جمله پوری حسینی و کسانی که پشتش بودند کلیدساز و ..
ناشناس۱۶۳۱۸۸۹۲۲:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
مجتمعی که بهترین بذر را تولید میکرد و تمام زمین هایش زیر کشت بود را به توقف کشاندند کاری به مالکیتش ندارم به حجم تولیداتش نگاه کنید و روند رشد سالیانه تولیداتش را هم بگوئید . حالا میشوندمحل کارمندان دولت و اقوام مقامات استان .
ناشناس۱۶۳۱۸۹۴۲۲:۴۶:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۱۶
واگذار کنندگان آیا نباید محاکمه شوند؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۳۱۹۰۲۲۲:۵۱:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
احسنت بر قالیباف و رییسی شرم باد بر یاران ..
ناشناس۱۶۳۱۹۰۶۲۲:۵۴:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
چقدر تاسف‌بار است که قریب به اتفاق صنایع و کارخانجات قدیمی و ریشه دار و بزرگ به علت بی کفایتی نابود شده یا در حال نابودیست فقط شرکتهای خودروساز که چون زالو خون مردم را می‌مکند و برخی مقامات .. را هم منتفع میکند همچنان مورد حمایتند
ناشناس۱۶۳۲۱۲۷۰۳:۵۴:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱۷
مردم ..رو واگزار نکنیم صلوات بفرست
ناشناس۱۶۳۲۲۵۰۰۸:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۱۷
زیاده خواهان و رانت جویان بزودی از راه دیگر برای سهم خواهی وارد خواهند شد. زیاد شادمان نباشید. کشورداری قانون می خواهد، قانون ضد فساد می خواهد تا زمانیکه مدیران ناشایست، وزرای پیر فاسد،و.. بی کفایت باشند بازهم غارت بیت المال هر روزه هست. همین فردا خبر خواهد رسید که فلان مسئول فلان استان را به نام خود زده یا فلان مسئول دریاچه خزر را پشت قباله .. انداخته.
جعفر۱۶۳۲۴۸۳۱۱:۳۷:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۱۷
حالا که باطل شد ۲۰ ساله اونجا را بدیم چین یا روسیه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین