اشکهای یک تولید کننده ایرانی/ به دادم برسید/ جز عدالت هیچ نمی‌خواهم

گروه اقتصادی الف،   3990703051 ۱۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیدمهدی کلید زاده از ایرانیان مقیم خارج از کشور است که در سال ۸۳ به ایران آمده است. تا سرمایه اش را دستمایه راه اندازی کارخانه فرشی در اردستان کند. 

اشکهای یک تولید کننده ایرانی/ به دادم برسید/ جز عدالت هیچ نمی‌خواهم

او از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان می گوید. مشکلاتی که اشک های این تولیدکننده  ایرانی را سرازیر می‌کند. 

او می گوید جز عدالت هیچ نمی خواهم. به داد من برسید. 

بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به من ضرر زده اند. من را ممنوع الخروج کردند. باعث تخریب کارخانه و سرقت اموال شده اند. سالهاست خانواده خودم را که در آلمان است نمی توانم ببینم چون ممنوع الخروج ام. 

داد من را بستانید 

او همه این حرف ها را متوجه  سازمان تامین اجتماعی می کند و آن ها را مسبب تعطیلی کارخانه اش که به قول خودش یکی از بزرگترین کارخانه های تولید فرش  است می داند. و ظاهراً حکایت همچنان باقیست.

 آنچه می بینید روایتی است که او  از ماجرای خود بیان می کند. الف آمادگی دارد تا توضیحات سازمان تامین اجتماعی درباره این تولید کننده و سخنانش را نیز دریافت و منتشر کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۰۶۵۷۱۲:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۳
ایشون فقط یک نمونه هستن که تریبون پیدا کردن . بسیارند . بسیار ، بانک و بیمه رحمی نمیکنند .
ناشناس۱۶۱۰۷۰۸۱۲:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۳
برخی نمایندگان مجلس و اقتصاد دان های ما ایده کوپن را دوباره مطرح کردند. وقتی اینها چنین فکر کنند و ایده بدهند از مردم چه انتظاری داریم. حتی زحمت بار ریالی و ارزی این ایده خود را محاسبه نمی کنند. فرض کنید که دولت بخواهد به هر نفر در ماه یک کیلو گوشت یخ زده بدهد. می شود سالی نزدیک به 900 هزار تن! کل مصرف گوشت قرمز ایران الان سالی 800 هزار تن است و بیشترین واردات گوشت یخ زده در هیچ سالی بیشتر از 80 هزار تن نبوده. نه دلارش هست و نه امکاناتش. همین است که دولت غیر ممکن است که بطرف کوپن در هیچ زمینه ای برود. چون غیر ممکن است که بتواند منابع ریالی و ارزی و لجستیک و مدیریت آن را فراهم کند. در زمان جنگ که کوپن داشتیم جمعیت ایران 40 میلیون نفر و جمعیت شهرنشین زیر بیست میلیون نفر بود و درامد صادرات نفت ایران به پول امروز بالای 80 میلیارد دلار در سال بود. پس همین که هست. اکثریتی سبزی خوار یا هیچ خوار بشوند تا مسئولان دولتی ما به خدمت بی پایان خود در پستهای طلایی یا دیپلماتیک هزاره ادامه دهند.
ناشناس۱۶۱۰۷۲۶۱۲:۵۴:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۳
این همه تولید کننده هستند و وام و بیمه هم رو سرشان خراب می شوند ولی تعطیل هم نمی شوند چون بازار را از دست ندادن و این خاصیت بازار است که ضعیفان از رده بازار خارج می شوند
ناشناس۱۶۱۰۹۶۹۱۵:۱۴:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۳
الان ایران خودرو و سایپا بازار از دست دادن
ناشناس۱۶۱۱۲۱۴۱۸:۱۷:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۳
مشکل بازار نبوده مشکل سیاستهای سازمانی هست بنام تامین اجتماعی که خودش قانون وضع میکنه خودش اجرا میکنه
ناشناس۱۶۱۱۳۰۴۱۹:۵۰:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۳
در سال جهش تولید بانک ت آمده و به کارکنان خود از طریق شعب خود وام های 50 میلیونی تومانی خرید کالا می دهد در صورتی که این پول ها که چند صد میلیارد تومان میشود باید صرف تولید و اشتغال شود آقای اسحاق جهانگیری دستور دهید مدیرانی که این خبط و خطا را مرتکب شده اند از کار برکنار و دادگاه اداری کنند
ناشناس۱۶۱۰۷۲۷۱۲:۵۵:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۳
در مورد ایشان هیچ قضاوتی نمی کنم و اطمینان دارم که بانک و بیمه و... هم نیاز به تغییر ساختار اساسی دارد. ولی این را هم به عنوان یک اسیب باید اضافه کنیم که چند ده سال و بطور مشخص از زمان جنگ و سیستم کوپنی و حواله ای و ارز چند نرخی تولید فقط شده است بهانه ای برای برخی که بتوانند از رانت استفاده کنند. در زمان جنگ چه اندازه افراد بدنبال مجوز کارگاه صنعتی مثلا تراشکاری بودند و یک سوله می زدند تا بتوانند با ارز دولتی دستگاهها تراش از المان و اتریش وارد کنند و ان را در بازار ازاد و به نرخ روز بفروشند و حتی دوباره به کشورهای دیگر صادر کنند. نتیجه ان صدها شهرک صنعتی با هزاران سوله ولی به گفته مدیران این شهرکها اکثرا خالی و غیر فعال. این همه کارخانه فرش ماشینی. این همه کارخانه سیمان. این همه کارخانه مثلا تولید اب میوه! همه اسانس و کاغذ بسته بندی و وسایل و ماشین الات بسته بندی همه از خارج و با ارز 4200 تومنی یا نیما تامین می شود و به نرخ دلار ازاد یا بیشتر فروش می رود. تولید فقط بهانه بوده است برای استفاده از رانت نفت و دلار ارزان نفت که به نزدیکان و رابطه داران اختصاص می یافت. الان هم اگر باز دلار نفتی بیاید فوری همان داستان. قیمت ارز را به نرخ واقعی بدهید حتی یک کدام از این مثلا تولید کننده ها نمی توانند حتی یک پیچ تولید کنند یا صادرات کنند. مانند ان کارافرین نمونه که ارد دولتی را با ارزانترین قیمت در دنیا می خرد و برند مشهور ماکارونی می زند و با قیمت جهانی و حتی بیشتر به ملت ایران می فروشد یا ان بستنی ساز کم فروش یا تولید کنند مرغ و تخم و مرغ که ارز 4200 تومنی می گیرد و از الف تولید تا ی ان را از خارج وارد می کند ولی به قیمت چند برابر به مصرف کننده ایرانی غالب می کند. با عرض معذرت اینها تولید کننده نیستند. اینها فقط پوششی برای استفاده و در واقع غارت سرمایه نفت ملت ایران و دلار نفتی ملت ایران هستند. البته قطعا همه تولید کنندگان این نیستند. درصدی هم واقعا می خواهند تولید کنند. ولی همه میدانیم این درصد خیلی کوچک است.
حسن۱۶۱۰۹۳۸۱۴:۵۸:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۳
این همه کارشناس داشتیم و خبر نداشتیم؟! خب آی کیو مثلا تخم مرغ و ماکارانیو آب میوه و .. رو هم میخواستی از چین وارد کنی؟ چه حرفی بی ربطیه که میگی تولید کننده ها برای رانت میان جلو خب عزیز من تو برو دستگاهشو بساز تولید کننده بیاد از تو بخره کل تولید رو نبر زیر سوال ..
ناشناس۱۶۱۱۴۷۷۲۲:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
در این کارها نیستی . اگر بودی متوجه میشدی چه اندازه درست است. تولید فقط شده بهانه. مناطق محروم . وام کم بهره. مجوز. امضا های طلایی . کمک بخشدار و فرماندار و نماینده. حتما هم فقط برای رضای خدا و هدیه .همین است که دهها کارخانه سیمان و لبنیات و اب میوه وغذایی و دارویی و .. چندین برابر ظرفیت مورد نیاز کشور یا صادرات درست شده ولی همگی تماما به خارج و ارز 4200 تومنی وابسته هستند و همه بدهکاران بزرگ بانکی که وامهایشان را هم درست و حسابی پس نمی دهند. اگر صاحب یکی از این مثلا تولیدی ها و مرغداریها و.. را که هر روز داد و فغان ورشکستگی می کنند پیدا کردید که خانه و زندگی و ویلای لواسان و کردان آنها از چند ده میلیارد کمتر بود بفرمایید که بیخود نگید. اگر توانستند با دلار 27 هزار تومنی دان مرغ یا اسانس آبمیوه و .. وارد کنند و بعد با سود و بدون انواع رانت و یارانه بنزین و انرژی و آب و برق و.. صادرات به صرفه کنند شرط است.
ابوالفضل۱۶۱۱۱۲۵۱۷:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۳
آفرین از تحلیل خوبتون
ناشناس۱۶۱۱۳۰۵۱۹:۵۲:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
حرفاتون درسته ولی این دسته از تولیدکنندگان تو ویلاهای لواسان مشغول خوشگذرانی اند نه اشک ریختن
ناشناس۱۶۱۱۵۸۶۰۰:۵۹:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۴
در مورد ایشون قضاوت نکردی ولی توخونه نشستی در مورد همه چی قضاوت کردی.
ناشناس۱۶۱۰۷۸۴۱۳:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۳
بابا معلوم نیست ادعا ها درست باشد ، کدوم شرکت 100 میلیاردی رو دیدی با 150 میلیون بدهی ورشکسته بشه
ناشناس۱۶۱۰۸۹۲۱۴:۲۷:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۳
۱۵۰ میلیون اونوقت ۱۵۰ هزار دلار معادل ۴ میلیاردو پانصد میلیون الانه .قطع سرمایه در گردش اثرات ویران کننده بر تولید دارد. بانک واقعی در ایران نداریم همه بانک ها خودشان بنگاهدارند
ناشناس۱۶۱۰۸۹۴۱۴:۲۷:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۳
هوشیار 150 میلیون 10 سال پیش
ناشناس۱۶۱۱۵۳۱۲۳:۳۵:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۳
دانا جان خوب ایشون هم همینو میگه
ناشناس۱۶۱۰۹۲۶۱۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۳
بله ممکنه، ما یک شرکت تولید نرم افزار بودیم. سه سال پیش ما یک مرتبه دیدیم که کلیه حسابهای جاری شرکت صفر شدند. کلی چک و تعهد داشتیم. در یک روز فلج شدیم. سراغ بانک را که گرفتیم دیدیم تامین اجتماعی محترم بخاطر یک بدهی حسابها را بلوکه کرده، نامه ممنوع الخروجی هم بصورت سیستمی زده و همینطور حساب شخصی اعضا هیئت مدیره را بسته. این درحالی بوده که ما همیشه از این تامین اجتماعی می ترسیدیم برای همین هم همیشه بدون هیچگونه اعتراضی هر گونه بیمه ای که بوده پرداخت میکردیم حتی بیمه حقوق پرسنل را روز دوم هر برج قبل از پرداخت حقوق، سهم تامین اجتماعی را میدادیم. آنجا که رفتیم به ما گفتند که از سال 81 تا 96 شما حق بیمه پرسنل را ندادید برای همین این حساب شده و بدهی شما با جرائم اجرائی شده. گفتیم کدام بدهی ما در این 15 سال همه حق بیمه ها را پرداخت کردیم. آنها گفتند نه! مدارک پرداختی بردیم و معلوم شد که آقایان اشتباه سیستمی کردند. ما سال 81 محل کارمان عوض شد و شعبه تامین اجتماعی نیز عوض شد و همه مدارکش هم بود. اما تامین اجتماعی شعبه شمال تهران بدون هیچگونه نامه ای اعلامیه ای و غیره اینکار را کرده بود. اما بعد از این موضوع این رو میخوام بگم که معلوم شد این اشتباه سیستم بوده گفتیم که مشکل را بردارید گفتند باید اعتراض بنویسید، اعتراض نوشتیم چهار ماه طول کشید تا جلسه بشه، توی جلسه گفتند این مشکل را باید هیئت دستور بده، همه هم میدانستند که اشتباه سیستم خودشان بوده، جلسه هیئت نیز هشت ماهی طول کشید. بیش از یکسال هی رفت و آمدیم تا آخر رای صادر کردند که مثلا بدهی اشتباه را بخشیدن!! و بدهی صفر شد. اما شرکت فلج شد و ورشکسته شد. هیچ کار مالی نمیتوانستیم انجام بدهیم. گفتند برای اینکه مسدودی و حکم اجرایی را بشکنند ما بدهی را نقدی پرداخت و بعد از رسیدگی به اعتراض آنرا به ما عودت میدهند. اما توان پرداخت 16 سال حق بیمه را یکجا نداشتیم. وام خواستیم بگیریم اسم مان رفته بود توی لیست سیاه، هیچ جای دیگر با ما کار بخاطر این حکم اجرائی با ما کار نکرد. و توی این یکسال و نیم دو سوم نیروهای کاری خوبمان شرکت را ترک کردند. گریه مان را درآوردند توی خانه دیگر اعصاب و روان برایمان باقی نماند. آخه بخاطر یک اشتباه ما ورشکست شدیم. فقط تنها چیزی که میشه گفت این بود که پرسنل اداری تامین اجتماعی با ما همدردی میکردند اما کاری ازشون ساخته نبود. سیستم تامین اجتماعی کشور مال هفتادسال پیشه، نحوه رسیدگی به مشکلات مال 100 سال پیشه، به هر حال الان در تامین اجتماعی آمار بگیری میبینی که مثلا آنها یک بدهی طولانی را نیز مثلا بخشیدن و جز افتخارات خودشان نیز ثبت کردند. من اوضاعی که این آقا باهاش برخورد کرده را میفهمم و خیلی راحت تامین اجتماعی میتونه یک شرکت بزرگ را ورشکسته کنه.
ناشناس۱۶۱۱۹۵۹۱۱:۰۶:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۴
مدیران تامین اجتماعی عموما افراد کم سواد ورانتی میباشند که متاسفانه نه به فکر کارگران و کارفرمایان سالم هستند به راحتی از قانون تفسیر من در آوردی ارائه میدهند هر چند که قوانین تامین اجتماعی برای 60سال پیش است
ناشناس۱۶۱۱۰۰۲۱۵:۳۶:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۳
درست بخوان عدد ها را
ناشناس۱۶۱۰۸۳۸۱۳:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۳
این همه جوان که تمام عمر و سرمایه اشان را پای تحصیل گذاشتند، فوق لیسانس و دکترا گرفتند اما اکنون بی کار هستند. پس اینها چه بگویند؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۱۱۹۰۳۱۰:۳۲:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۴
اکثر اینها وام‌های کلان گرفتند و بجای سرمایه‌گذاری و ارتقا کسب و کار رفتند دنبال بساز بفروش خرید و فروش ارز و طلا و فرستادن فرزندان به خارج حالا هم .. من غریبم بازی میخواهند وام را طبق سنوات گذشته پس ندهند و نتیجه اینکار چاپ پول بدون پشتوانه و کم شدن ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم است
ناشناس۱۶۱۰۶۶۲۱۲:۱۲:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۳
در یک مملکتی که اکثرا دلال اند و بعضا قوانین و مصوبات به نفع آنهاست شما میخواهی تولید کنی؟؟؟؟ چرا به آرمانها خیانت می کنی؟ کشور، کشور دلالی است. مگر وضع کشاورز بدبخت رو نمی بینی که انارش را ۱۷۰۰ میخرند و در تهران ۱۲۰۰۰ میفروشند؟ تولید را بخوابان و همین الان سکه و دلار بخر، درست است که کارآفرینی از بین میرود، درست است که کارگران بدبخت بیکار میشوند ولی پولدار میشوی و ..فقط پولدارهای لواسان نشین ارزش دارند و نه تولید کنندگان.
عباس۱۶۱۳۷۶۳۱۵:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۵
بیشتر از 80 درصد آب شیرین صرف کشاورزی می شه. درصد زیادی از این آب برای محصولات باغی و جالیزی هست. اگه 80 درصد هزینه محصول به تولید کننده می رسید هم میتونست با تولید کمتر درآمد داشته باشه و هم برای بهبود مصرف آب هزینه کنه. منابع آبی کشور هم صرف پولدار کردن یه سری مفتخور شد
ناشناس۱۶۱۰۶۶۵۱۲:۱۳:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۳
تفصیر خودتان است. شما در این سن باید دنبال استراحت و سیاحت دور دنیا باشید. با بخشی از آن 100 میلیارد می توان زندگی آسوده ای داشت. زندگی مسابقه پول درآوردن نیست.
ناشناس۱۶۱۰۸۱۰۱۳:۴۵:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
هر کس خربزه می خوره، پای لرزش می شینه!
ناشناس۱۶۱۰۸۱۳۱۳:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۳
ایشان باید از تجارب دیگران استفاده می کردند. نباید خودتان دست به آزمون می زدید. آزموده را آزمودن خطا است.
سعید۱۶۱۰۸۱۷۱۳:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۳
اولا گوش داده باشی سال ۸۳ بوده یعنی ۱۶ سال پیش دوما کار و تولید به سن ربطی نداره و توانایی داشته باشی تا ۱۰۰ سالگی کار کنی هم خیلی خوبه مگه تنبل و تن پرور باشی
ناشناس۱۶۱۰۸۸۵۱۴:۲۲:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۳
تا دم مرگ کار کنی پول در بیاری که چه؟ معنی زندگی کار کردن و پول روی پول گذاشتن نیست.
ناشناس۱۶۱۰۸۱۹۱۳:۵۰:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۳
در مثال گفته می شود: از هول حلیم افتاد تو دیگ!!!!
ناشناس۱۶۱۰۸۲۳۱۳:۵۱:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۳
جهت عکس جریان رودخانه حرکت کردن سخت، خطرناک و زیان ده است.
ناشناس۱۶۱۰۸۳۹۱۳:۵۷:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۳
خود کرده را تدبیر نیست!
ناشناس۱۶۱۴۲۱۳۲۱:۴۰:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۵
خود نکرده اداره بیمه کرده
ناشناس۱۶۱۰۶۶۸۱۲:۱۴:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۳
همه دارند سرمایه هایشان رو از کشور خارج می کنند و تو؟ خدا یه ..،..،..،.. تا درس عبرت شود برای بقیه
ناشناس۱۶۱۰۶۷۴۱۲:۱۵:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۳
برو خدا رو شکر کن که هنوز زنده ای
ناشناس۱۶۱۰۶۷۶۱۲:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۳
چون ارقام و اعداد بالا و پرونده پیچیده شده،طی یکی دو سه روز آینده تامین اجتماعی جوابی بلند بالا خواهد داد اما برای یکی مثل من که بعد از ۳۰ سال پرداخت تمام و کمال حق بیمه بازنشسته شدم،به علت اشتباه سیستمی از جانب تامین اجتماعی بیشتر از ۶ ماه است که حقوق بازنشستگی من برقرار نشده.بارها در همین الف و جاهای دیگر و حتی مراجعه حضوری و ایمیلی،حتی عارشان می اید که جواب دهند.اقای مدیران تامین اجتماعی ایا یک ماه حقوق نگیرید اسمان را به زمین نمی آورید؟انقدر به بازرسی شعبه .. و واحد مستمری شعبه ۱۸ مراجعه کردم که تعداد پله های آنجا را حفظ شده ام.
ناشناس۱۶۱۰۶۷۸۱۲:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۳
کسانی که باعث و بانی این اوضاع هستند در محضر خداوند باید پاسخگو باشند.
ناشناس۱۶۱۰۷۳۶۱۳:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۳
اونها به نظر خودشون دارند به اسلام و مسلمین خدمت میکنند
ناشناس۱۶۱۰۷۷۲۱۳:۳۰:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۳
... بله محضر خدا وجود دارد و باید پاسخ داد اما باید یاد بگیریم که در دنیا هم محضری عدالت محور و نه شعار محور حق مسلم ماست
معلم۱۶۱۱۲۴۱۱۸:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۳
باید با امریکا مذاکره کرد و از این وضع اقتصادی خراب خارج شد و تنبیه امریکا را به خدا واگذار کرد.
ناشناس۱۶۱۱۴۵۲۲۱:۵۵:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۳
اینجا فقط دو مطلب خیلی مهم وجود دارد : 1- همه در برابر قانون یکسان نیستند ! 2- گروهی اقلیت بدون پشتوانه عقلی قانونی در صدد تسلط بر ثروت و قدرت کشورند !
ناشناس۱۶۱۰۶۸۸۱۲:۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
اگر از روز اول از حمایت یک آقازاده و نماینده برخوردار بودی کارت به اینجاها کشیده نمیشد، .. آدمهایی که سالم تلاش میکنند عاقبتشون بهتر از این نیست
ناشناس۱۶۱۰۶۹۲۱۲:۲۸:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۳
به رهبری نامه بنویسید رسیدگی میکنند
ناشناس۱۶۱۰۷۱۸۱۲:۵۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۳
در همان سال ۸۳هم ما شرکت‌های ورشکسته در صنعت فرش ماشینی داشتیم و اصلأ این صنعت مصرف کننده مواد ثانویه نفتی ، کاملاً از بین رفته بود و مدتی صنعت موکت که آنهم در حال نابودی است ، با رانت در دو شرکت بازیگر اصلی اصفهانی و تبریزی ، بازار را از فرش گرفت ، سپس کفپوش و سایر مصالح با تغییر سبک زندگی ، جایگزین فرش شدند .در این حالت یا یک مشاور غیر متخصص به ایشان مشاوره داده بود یا یک رانت مشترک وجود داشت که خربزه ای است که پای لرز خوردن آن باید نشست .
ناشناس۱۶۱۱۱۷۷۱۷:۴۵:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۳
تافتینگ با موکت و فرش تفاوت داره و الانم از ترکیه وارد میشه
ناشناس۱۶۱۰۷۲۰۱۲:۵۲:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۳
مگه پول تامین اجتماعی رو از حقوق کارمندانش کم نمیکنه واله تا اونجا که خبر دارم تو فرش اغلب بیمه نمی کنند و یا از زیرش در می رند• :/.
عمران۱۶۱۱۱۰۹۱۶:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۳
جناب داره میگه بابت یک بدهی کوچک کل کارخانه پلمپ شده! به تبع تولید و فروششان هم خوابیده و پرداخت وامهای دیگرشان هم عقب افتاده و بنابراین در نهایت نه بستانکار (تامین اجتماعی) به پولش رسیده و نه ایشان توانسته کارش را سرپا کند. هرجا هم شکایت کرده دادگاه سمت سازمان دولتی را گرفته. حالا خودش را هم ممنوع الخروج کردند، بیچاره الان فقط میخواهد فرار کند. اگر قرار بر چنین روالی باشد یک کسب و کار در ایران سر پا نمی ماند و باید قید تولید را زد.
ناشناس۱۶۱۰۷۲۱۱۲:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۳
تا هنگامی که از سرمایه گذاری و کارآفرینی درکشور ، تعبیر به مسابقه پول در آوردن میشود مانند این کامنتی که در زیر این درد دل کارآفرین دردمند توسط شما گذاشته شده است ، بعید است تا سالهای دور حتی مشکلات اقتصادی کشور حل گردد .
ناشناس۱۶۱۰۷۲۹۱۲:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۳
اشتباه این بنده خدا این بوده که خواسته تولید کنه و بازار دلالها رو بخوابونه.این برخورد با ایشون و امثال ایشون با هدف درس عبرت شدن برای کسانی است که قصد رقابت با مافیا رو دارند.
مسعود۱۶۱۰۷۴۲۱۳:۰۵:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۳
یک عده قسم خورده اند تا کمر تولیدکننده را خرد کنند. وای بحال شما دولتی ها
ناشناس۱۶۱۰۷۴۴۱۳:۰۹:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۳
معلوم نیست چرا خروجی اکثر تصمیمات و سیاستها و حرفهای مسوولان برعکس عقل و منطق و ..؟ عجیبه!!
میترا۱۶۱۰۷۵۵۱۳:۲۰:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۳
تامین اجتماعی با اتکا به بخشنامه های داخلی خود هر بلای غیرقانونی را سر شرکت ها درمیاورد و بخش خصوصی را به نابودی میکشاند . بی پناه ترین افراد هم دراین بین کارگران هستند که دستشان از همه جا کوتاه است
ناشناس۱۶۱۰۷۵۷۱۳:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
دولت اصلاحات و دولت روحانی، بنا دارند مملکت رو به .. تمام بکشانند..
مصطفی۱۶۱۰۷۵۹۱۳:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
خیلی از تولیدکننده ها مثل ایشان گرفتا ر بانک ها وبقیه دولتی ها هستند. نیاز به اصلاح قوانین سرمایه گذاری است
ناشناس۱۶۱۰۷۶۶۱۳:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۳
اگر حقیقت داشته باشد نهایت ظلم است و این است آخر و عاقبت ما
ناشناس۱۶۱۰۷۷۴۱۳:۳۳:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۳
تامین اجتماعی عامل تعطیلی بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط است
ناشناس۱۶۱۱۴۳۶۲۱:۳۹:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۳
من یه مغازه داشتم با هفت تا کارمند چنان تامین اجتماعی بر من تنگ گرفت و منو دچار چنان مشکلاتی کرد که عطای کار رو به لقاش بخشیدم و پولمو اوردم دلالی خلاص خیلی هم درامدم بهتره خدا رو شکر
ناشناس۱۶۱۰۷۷۷۱۳:۳۳:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۳
درد همه ماست شما 100میلیارد تو خوردن ما براشون کار میکنم کارگر تونل بیمه کارمند رد میکنن 8ماه حقوق نمیدن میگن دوست نداری کار نکن برو شکایت کن 40روزه شکایت کردم تازه حق مراجعه دفتر پیشخوان یه سایت دادن گفتن بشین نگاش کن تا اموراتت بگذره پسرم دانشجو پول شهریه ندارم بخدا به رب به رسول به امام زمان گرفتارم درد مو به کی بگم
سامان۱۶۱۰۷۸۹۱۳:۳۹:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۳
بانک ها عامل عقب افتادگی کشور
ناشناس۱۶۱۰۷۹۲۱۳:۴۰:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۳
با سلام من نیز تولید کننده بودم و همیشه بدهکار و گرفتار. روزی خانم بنده کتاب قران رو گذاشت جلو م و گفت تو را به این قران دست از تولید بردار حسرت همه چیز را به دلمان گذاشتی از آن روز که حدود یکسال می گذره وارد دلالی شدم اوضاع اقتصادیم خیلی خیلی خوب شده.
محمد۱۶۱۰۹۱۹۱۴:۴۸:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۳
منم دقیقا همین طور ، یه کارگاه تولیدی داشتم همیشه عین .. دلسوخته می دویدم همیشه هم بدهکار بودم . یه ساله کارگاه را جمع کردم الان دلالی می کنم دارم یواش یواش بدهی های قبل رو تصفیه می کنم.
ناشناس۱۶۱۰۷۹۹۱۳:۴۲:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۳
ایشون مشت نمونه خروار هستند. تعداد زیادی از تولید کنندگان طی سالهای گذشته رسما بیچاره شده اند. از جمله پدر خود من که از نزدیک شاهد بودم
ناشناس۱۶۱۰۸۰۷۱۳:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۳
متاسفانه جریان نفوذ و سهل انگاری دستگاه های مربوطه در رصد این جریان خسارات زیادی به مملکت وارد کرده و گروهی از روی عمد و به دستور مدیران خود به پای تولید کنندها قل و زنجیر می بندند و سرمایه ها مادی و مغزی و... را از مملکت فراری می دهند این نمونه ای کوچک از این روزهای تولید کنندگان هست
ناشناس۱۶۱۰۸۱۸۱۳:۵۰:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۳
من هم پروژه میدان میوه و تره بار در یکی از شهرهایی ایران داشتم که مصوبه فرمانداری و ستاد تنظیم بازار بود دو سال واسه تغییر کاربری دویدم یک سال حریم راه و ترابری و پروانه ساخت از دو استاندار دستور طی زمانهایی ریاستشان داشتم زمین خریده بودم زیر سازی در کل مساحت زمین ترانس برق و کانکسهایی مهندسی بارها به بانکها جهت تسهیلات بانکی معرفی کردند هر کدام از بانکها به نحوی ما را از سر باز کردند الان ۹ سال است پروژه خوابیده پیش خانواده شرمنده ولی ما هم خدایی داریم من خواستم برای کشورم خدمتی کنم سرمایه ما الان ۹ سال است بازی دست مسولین از خدا بیخبر و از جیب خودشان با خبر است در صورتی که اشخاصی بودند که تسهیلات بانکی نجومی را در عرض یک روز گرفتند سالها جبهه بودم.... به خاطر کشورم وخانواده ام صبر کردم ولی سوختم.
ناشناس۱۶۱۰۸۳۵۱۳:۵۵:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۳
شالوده اصلی کشور ما اعم زیرساختها، قوانین حمایتی، سیاست گذاریها و از همه مهمتر تفکر غالب به خصوص در مسولین و متولی تاثیر گذار بر اقتصاد، فقط بر مبنای واردات پایه گذاری شده است. علیرغم تاکید چندین ساله رهبری مبنی بر این که راه نجات مملکت خود کفایی و تولید هست و علیرغم پتانسیل کم نظیر کشور شامل سرمایه انسانی و منابع مادی، تفکر خود خواهی و راحت طلبی و بدست آوردن پول باد آورده و آسان در مسولین ذیربط و سرمایه گذاران، مانع رشد تولید در کشور هست. شعار حمایت از تولید در ظاهر سر درب همه ارگانها هست ولی تصمیم گیری و اقدامات در راستای عکس آن هست. این موضوع فقط مشمول دولت و زیر مجموعه های آن نیست بلکه در قوه مقننه و قضاییه و حتی زیر مجموعه های وابسته به ارکان اصلی هم دیده میشود.
ناشناس۱۶۱۰۹۲۸۱۴:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۳
وقتی یک دانش آموز در ژاپن وارد مدرسه میشود اولین چیزی که تو گوشش میخوانند اینکه ژاپن منابع سرزمینی و نفت و گاز ندارد و اگر شما دانش آموزان کار و تلاش نکنید از گرسنگی خواهید مرد اما در ایران اولین چیزی که به دانش آموز یاد میدهند اینکه ایران کشور ثروتمندی است و اگه پول نفت را به شما بدهند همتون پول دار می‌شید. این یعنی اینکه تفکر کار و تولید از بچگی تو ذهن ایرانی جماعت خشکانده شده است و همه در پی چپاول بیشتر و رسیدن به منافع بیشترند
ناشناس۱۶۱۰۸۳۶۱۳:۵۵:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۳
عدالت!!! کیمیا شده در این مملکت
ناشناس۱۶۱۰۸۷۹۱۴:۱۹:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۳
14 سال پیش یه دفتر نوپای طراحی آب اجاره داشتم یه بنده خدایی از آشناهام پاره وقت می آمد کار تایپ و طبقه بندی نامه ها تو زونکن و جواب تلفن و فکس را موقعی که نبودم انجام میداد ... یک ماه نشده بود که یه روز از طرف بیمه کار آفرین اومدن یه برگه جریمه 120هزارتومانی گذاشتن دفتر ، بهش گفتن کارفرمات بیاد بیمه برای ادای توضیحات... رفتم گفتن چرا بیمه اش نمیکنی ؟ گفتم دفتر نوپاست ، اینم پاره وقت روزی 3 ساعت میاد اینجا ، فعلا هم توافق بین خود ماست که بیمه نباشه تا کار و بار دفتر بگیره ببینیم آینده چی میشه و... گفتن نه این موضوع نه به تو ونه اون ربط نداره به بیمه ربط داره و ...جریمه را گرفتن و تهدید کردند این جریمه هر ماه هست و خلاصه بلایی سر ما آوردند که وسط راه با دادن اجاره کامل دفتر را تعطیل کردیم واون بنده خدا هم رفت خونه بیکار و ... اینم از بیمه کار آفرین ...
حامد یک مهندس۱۶۱۰۹۰۴۱۴:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۳
کارخانه اش را راه بیاندازید، هم شغل تولید میشه هم اون منطقه زنده میشه، داد مظلوم را بستانید. مملکت اسلامی درست کردیم برای همین روزا. خواهش می کنم
بیژن۱۶۱۰۹۰۸۱۴:۳۸:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۳
بارها تو همین سایت دیدم که میزان بازدهی بازار طلا, مسکن, خودرو و دلار با آب و تاب مقایسه شده و باصطلاح کارشناسان به ملت برای دلالی خط دادن. برادر من تو هم باید به سایت ها مراجعه می کردی نه به حرف های سخنگوها و بانک مرکزی.
ناشناس۱۶۱۰۹۲۴۱۴:۵۰:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۳
کارخانه را واگذار کنید بنیاد مستضعفین هم یه ثوابی می بری هم کارخانه پر صلابت شروع به تولید میکنه
ناشناس۱۶۱۰۹۳۳۱۴:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۳
باور کنید این بنده خدا یبار دیگه برگرده آلمان ده سال دیگه با دوبرابر مبلغ ضررش سود میکنه برمیگرده.ولی بازم بیاد ایران ورشکسته میشه!!!!
علی۱۶۱۰۹۳۴۱۴:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۳
دادستان اصفهان موظف است روسای تامین اجتماعی ۸۳تا کنون را احصار وتکلیف این تولید کننده را روشن کند نمی شود الکی اتهام زد ..
ناشناس۱۶۱۰۹۳۵۱۴:۵۷:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۳
در جایی که قدر تولید کننده و سرمایه گذار را ندانند و بهش انگ سرمایه دار و استعمارگر بزنند از این بهتر نمیشود.
ناشناس۱۶۱۰۹۴۱۱۴:۵۹:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۳
روحانی: تقصیر تحریم هاست باید با آمریکا مذاکره کنیم
مهندس اشکوری۱۶۱۰۹۴۳۱۴:۵۹:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
در شهرستان رودستر استان گیلان زمین گردشگری بابت ساخت خانه کاشانه در روستای خودم خریدم متاسفانه مسئولین استان از بنیاد مسکن و گردشکردی برخلاف ایین نامه های که در سایتشان است و قبلا صادر کرده اند حرف می زنند و جالبه که وقتی پیگیر کارت می شی ناراحت می شوند انگار دارند رایگان برات کار می کنند. به عنوان مثال در سایت خودشان هست که حداقل 300 متر زمین لازم است حالا که ما 400 مترخریدیم می گویند از پارسال شده 1000 متر متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست 800 میلیون اونجا خوابیده اگه بقول یکی از دوستان بالا طلا یاسکه خریده بودیم الان چند برابر می شد
مصطفي۱۶۱۰۹۴۴۱۴:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۳
دردناك تر از مصيبتي كه بر شما هموطن عزيز رفته جواب هاي تاسف برانگيز بعضي از خوانندگان ست كه..
فرهاد۱۶۱۰۹۵۰۱۵:۰۴:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۳
سلام و احترام. سخنان این تولید کننده عزیز را با جان شنیدم و بسیار اشک ریختم. شاید گفته شود از سر عواطف و احساسات اظهار سخن میکنم... آری ندیده و ناشناخته و یکسر حق را به این پدر تولید کننده می دهم، دلیلم هم ساده و روشن است. در این مملکت متاسفانه و متاسفانه به تولید بها داده نمی شود و فقط و فقط شعار سر داده می شود. دلالی و پارتی و رانت و رشوه تا مغز استخوان ادارات و دوایر دولتی چنان رسوخ کرده است که فرجامی نیک برای آن نمی بینم. همه چیز طبقاتی تعریف می شود. سال ها کار کردم و حتی در بخشی پروژه های ملی بخش کشاورزی بعنوان مهندس کشاورزی کار کردم و ناباورانه دیده ام و لمس کرده ام که بی تعارف هیچ برنامه و طرح تعریف شده ای نزد مدیران نیست. ظلم های بسیاری از طرف برخی مدیران دیده ام که همیشه تعجب کرده ام این مدیران چرا به این مرز از بی عدالتی و سنگ دلی رسیده اند و هیچ و هیچ برنامه و طرح و وجدانی هم ندارند. و چگونه است که به ثمن‌ البخس میلیاردها میلیارد پول مملکت را به فنا داده اند. دزدی های وحشتناک آنها را نظاره گر بوده ام و زد و بندهای ویرانگرشان را همواره با خون دل دیده ام. من در بخش کشاورزی که خودم تخصص ناچیزی دارم عرض میکنم که واقعا چرا مملکت ما با دارا بودن 11 اقلیم از 13 اقلیم شناخته شده دنیا و حدود 7 میلیون هکتار زمین آبی و 7 تا 8 میلیون زمین دیم و همین منابع آبی و 600 هزار فارغ التحصیل کشاورزی و 5 میلیون بهره بردار و قطب های مستعد زراعت و باغداری وووو چرا به این روز سیاه و خاک سیاه رسیده ایم که 30 درصد تولیدات کشاورزی هدر می رود و واردات ما 3 برابر صادرات ماست... چرا کل صادرات کمتر از 5 میلیارد دلار در مقابل حدود 15 میلیارد دلار است؟. چرا سهم فارغ التحصیلان کشاورزی ما در کشاورزی کمتر از نیم درصد است و این شاخص در آمریکا بیش از 60 درصد است. صادرات آمریکا در کشاورزی تا 120 میلیارد دلار در سال می رسد. چین با 1 و نیم میلیارد جمعیت در دهها محصول کشاورزی حرف اول را در دنیا می زند و 400 میلیون نفر به امورات کشاورزی مشغولند و نرخ فقر در چین به زیر 5 درصد رسیده است. در ایران کمیته امداد 5 میلیون نفر عضو دارد که تقریبا بالای 70 درصد این جمعیت همین تولید کننده های بخش کشاورزی و روستا نشین هستن. ادامه در پیام بعدی
علی۱۶۱۰۹۵۶۱۵:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۳
مسئولان عالی محترم کشور، جناب آقای جهانگیری، جناب آقای رئیسی، جناب آقای قالیباف، ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور، ریاست محترم کمیسیون اصل نود مجلس، برادر دلسوز و زحمتکش جناب آقای دکتر احمد توکلی در دیده بان شفافیت، ریاست محترم بازرسی دفتر رهبری، ریاست محترم صدا و سیما با عرض سلام و ادب اگر نامگذاری امسال رهبری را واقعا قبول دارید، اگر واقعا می خواهید این مملکت در مقابل فشار خارجی تسلیم و تجزیه نشود و از هم نپاشد، لطفا حرف این هموطن را جدی بررسی بفرمائید و نتیجه را اطلاع رسانی در سطح ملی بفرمائید. بنده قاضی نیستم اما حتما موارد مشابه این شکوائیه زیاد است و محتاج بررسی مسئولانه (و نه فقط بررسی و پاسخ بوروکراتیک) است. گذرا و بی اعتنا از آن نگذرید. دستور بفرمائید نه فقط برای حق یا ناحق یک فرد بلکه در سطح ملی. تاریخ با کسی شوخی ندارد. دیر یا زود باید پاسخگو بود. اگر پاسخ مسئولانه نباشد، علاوه بر آفت های اقتصادی، بحرانهای اجتماعی در پی خواهد داشت. پیامبر اکرم فرمود: حکمرانی با کفر دوام دارد اما با ظلم دوام ندارد. مدیریت محترم سایت الف را تحسین باید کرد که به انتشار این قبیل موضوعات جدی و ملموس می پردازد و امیدوارم حتی بیشتر هم توجه بفرماید که مقالات ایدئولوژیک و شعاری و آرمانی اگر با هزار گونه لفاظی و آیات و روایات هم مزین شود، اگر به دردهای واقعی نپردازد، جز خشم و عصبانیت و وازدگی مردم هیچ اثری ندارد. جناب آقای سجاد محمدی و مجموعه مدیریت محترم سایت الف، پیشنهاد می کنم همواره در صدر اخبار اصلی خود این موضوعات را بگنجاند و از درج بگومگوهای تکراری و کلیشه ای و بی حاصل و یا شعارهای تکراری دهان پرکن ظاهرا انقلابی (و باطنا خالی از محتوی) اجتناب کند. اینکه اعضای کدام حزب و جناح سیاسی داخل امروز چه گفت و دیروز چه شنید، اینکه در ممالک غربی وضع مردم خوب یا بد است، اینکه حکومتهای دیگر کشورها خوبند یا بدند، و .. اینها را کنار بگذارید. به اندازه کافی منبر و تریبون برای این قبیل حرفها در مملکت و در صدا و سیما وجود دارد. اقلا شما، همین سایت کوچک الف، بیائید از این فضاهای تکراری خسته کننده و بی حاصل فاصله بگیرید و سایت خود را اختصاص بدهید به دو کلمه حرف حساب و انعکاس درد مردم، و انعکاس بی دردی نهادهائی که خود را به بی حسی و روزمرگی زده اند، و مخاطب قرار دادن دائمی نهادهای قانونی مسئول والعاقبه للمتقین
مجيد۱۶۱۰۹۷۴۱۵:۱۸:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۳
عجب. سوژه جديد شروع شد. الان واكنش ها شروع ميشه.... رييس جمهور و وزير و معاونان
علی۱۶۱۰۹۸۳۱۵:۲۶:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۳
عاقبت صداقت و سالم زندگی کردن
ناشناس۱۶۱۱۰۰۵۱۵:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
اين يك نمونه از صدها نمونه اي است كه سازمان تامين اجتماعي به روز سياه كشانده است مورد يگر كارخانه كيك خويي و نوشابه كافي كولا در اصفهان بود كه سازمان تامين اجتماعي چندين سال قبل به تعطيلي كشاند و هزاران كارگر را بيكار كرد
سعید۱۶۱۱۰۶۱۱۶:۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۳
اینا درده واقعا درده من که بعنوان یک واحد خدماتی کوچیک داشتم وفعالیتم درزمینه صنف فست فود بوداینقدر همین سازمانهای مزاحم علی الخصوص تامین اجتماعی و اداره مالیاتی ، کاری کردن که من عطاش رو بخشیدم به بقاش وحدود ۳۰ کارمندم بیکار شدن پس حرف زدن از تولید واین حرفا وحمایت از تولید همش کشکه اقتصاد این مملکت اقتصاد دلالیه وهمین شد که این واحد خدماتی رو بستم چونکه همین سازمان تامین اجتماعی حدود ۹۰میلیون تومان منو نقره داغ کردن مالیات هم که خودش حدیث مفصلیست.
حبیب۱۶۱۱۰۸۴۱۶:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۳
این تولید کننده اولین نیست و قطعا آخرین هم نخواهد بود.... برخی دوستان به این نکته اشاره کرده اند که دلیل مشکل بی کفایتی خود تولید کننده بوده است. حتی اگر این مسئله صحیح باشد در شرایط سخت تحریمی دولت باید با حداکثر توان از بنگاه های تولیدی حمایت مادی و معنوی بنماید و اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را ندهد. البته این تولید کننده عزیز وقت نامناسبی را برای طرح مشکل خود انتخاب کرده است زیرا بنابر افاضات رییس جمهور ما اخیرا به پیروزی بزرگی بر استکبار جهانی نایل شده ایم و نمی بایست در این شرایط کام ملت ایران را تلخ کرد!!!
ناشناس۱۶۱۱۱۱۳۱۶:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۳
حالا همه کارشناس شدند. بداد این آقا برسید ، آقای رییسی بداد اقتصاد برسید... این آقا باید مستقیما با افراد رده بالای قوه قضاییه و یک وکیل کار کشته ارتباط بگیرد.
ناشناس۱۶۱۱۱۳۳۱۷:۰۹:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۳
وقتی از حسابداران با تجربه و مشاوران مالی و مالیاتی استفاده نکنی همین می شه برادر من
ناشناس۱۶۱۱۱۳۶۱۷:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۳
وضعیت کشور شبیه داستانی است که کاسترو در سفرش به ایران تعریف کرد. کاسترو به معاونش مشکوک شده بود که جاسوس هست ولی هیچ مدرکی ازش نداشتن، تنها چیزی که باعث شده بود کاسترو بهش شک کنه این بود که هرکاری که به این فرد ارجاع میشد و در راستای پیشرفت کشور و بهبود شرایط بود به این فرد که میرسید متوقف میشد و این فرد سنگ اندازی میکرد، خلاصه بعد از بازجویی ها اعتراف کرد که در همون اوایل که به این مقام رسیده بود از یک سرویس اطلاعاتی باهاش تماس گرفتن و خواستن در قبال پول، هرکاری که بهش ارجاع میشه و مفید هست را جلوش سنگ اندازی کنه! دقیقا مثل رفتار خیلی از آدمها در ایران، کاملا مشکوکه، یعنی هرکاری که در راستای ایجاد شغل، بهبود وضع اقتصادی، تولید، شرکت های دانش بنیان به این افراد ارجاع میشه کلا از ریشه کنده میشه! بعد هم که رهبری در مورد نفوذ صحبت میکنه، بعضی ها دنبال نفوذی با کروات و موهای بلوند و چشم های آبی میگردن! نمیدونم اینها خودشون رو زدن به اون راه یا خودشون هم جزو نفوذی ها هستن.
ناشناس۱۶۱۱۱۸۲۱۷:۴۸:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۳
در علم اقتصاد سرمایه + کار =ارزش افزوده در اینجا سرمایه + کار (تولید جز ساخت و ساز ) = زیان
امیر۱۶۱۱۲۰۴۱۸:۰۴:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۳
تامین اجتماعی یکی از بی قانون ترین نهادهای کشوری هست. هنوز پول بیمه بیکاری هفت ماه پیش ندادن و فقط زمان هدر میدن. مردم چطور باید زندگی کنن؟
مصطفی۱۶۱۱۲۰۹۱۸:۰۸:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۳
باید شرمسار بود از ساز و کارهای اداری کشور
حسن۱۶۱۱۲۱۹۱۸:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۳
ایشون ظاهرا وامی از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده اند و به علت ورشکستگی قادر به بازپرداخت وامشون نبوده اند. البته از بعد انسانی مشکلاتی که برای ایشون پیش آمده بسیار ناراحت کننده است ولی لزوما باعث نمی شود حق با ایشان باشد. سازمان تامین اجتماعی به عنوان نماینده میلیون ها کارگر و کارمند که هرماه بخشی از حقوق ناچیزشون رو به این سازمان می دهند تا در دوران بازنشستگی از مستمری حداقلی برخوردار شوند موظف است امانت مردم را حفظ نمایند. ایشان یک انسان عاقل و بالغ و دنیادیده بوده است و هنگام عقد قرارداد باید تمامی بندهای آن را مطالعه می کرد. به هرحال هر فعالیت اقتصادی ممکن است منجر به پیروزی و یا شکست بشود. سوال اینجاست که ایشان به چه دلیلی انتظار دارد هزینه ورشکستگی ایشان از جیب میلیون ها کارگر و کارمندی صاحبان سرمایه سازمان تامین اجتماعی هستند پرداخت شود؟ نکته دیگر این که بهتر بود ایشان فعالیت اقتصادی خود را با همان میزان سرمایه ای که داشت و در حد محدودی آغاز می کرد و کم کم از محل درآمد حاصله بیزینس خود را گسترش می داد. متاسفانه بعضی از ما دوست داریم یک شبه ره صد ساله را طی کنیم و تصور می کنیم که بانک ها فرشته نجات ما هستند تا ما به آرزوهای مان برسیم در حالی که سرنوشت غم انگیز ایشان نشان می دهد بهتر است آهسته و پیوسته قدم برداریم و تا جای ممکن به سمت وام بانکی نرویم.
علی۱۶۲۰۲۳۲۱۹:۴۸:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۸
حسن جان تامین اجتماعی به کسی وام نمیده یه بار دیگه گوش کن کار خونه ایشون به خاطر بدهی بیمه پلمپ وتعطیل شده در اثر تعطیلی تجهیزات کارخونه توقیف وبقیش هم سرقت رفته
مغ۱۶۱۱۲۷۲۱۹:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۳
تنها راه اصلاح زیر ساخت ها نابود کننده سازمان تامین اجتماعی ، تخریب کامل و بازسازی آن است. این سازمان در رقابت با دارایی، اصلی ترین سهم را در تخریب تولید دارند.
ناشناس۱۶۱۱۲۹۶۱۹:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۳
باید قانون ورشکستگی اصلاح بشه و شامل همه بشه نه فقط تاجران.
ناشناس۱۶۱۱۳۸۴۲۰:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۳
متاسفانه داریم اعتقاد به خداوندرانیزازدست میدهیم.
ناشناس۱۶۱۱۳۸۹۲۰:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۳
بنده پژوهش گر و ..... باور می کنید برای یک طرح و داوری آن ۱۰۰ هزار تومان می دهند بابت بی کاری پول می دهند و نه برای فعالیت فقط کافی است بخواهید کاری کنید زمین و زمان دست بدست می دهند تا نشود
ناشناس۱۶۱۱۳۹۴۲۰:۵۵:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۳
من هم سال ۸۵ یه کارگاه کوچک داشتم با ۴ نفر کارگر. اداره دارایی ورشکستم کرد. حتی نامه به ریاست جمهوری یعنی دفتر آقای احمدی نژاد نوشتم و شرایط رو گفتم. یه لینک اینترنتی فرستادند ولی وقتی واردش میشدی خطا میداد. تا سال ۹۵ داشتم به دارایی خسارت میدادم! الان هم اسم کارآفرینی میاد تنم میلرزه.
ناشناس۱۶۱۱۴۲۳۲۱:۲۸:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۳
چند سال پیش دوستی را دیدم گفتم کجایی ،گفت دارم کارخانه تن ماهی میزنم یکسال بعد دیدمش لاغر و نحیف گفتم کجایی چرا اینگونه زاری کارخانه را زدی ،گفت اسمش را نیار تازه چند روزه از تیمارستان یا بیمارستان روانی مرخص شدم
ناشناس۱۶۱۱۵۰۳۲۲:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۳
من که باور نمی کنم
ناشناس۱۶۱۱۴۷۳۲۲:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۳
مانند بسیار مسائل دیگر افراد بدون هیچ گونه اطلاعی حتی گوش کردن به گفته های ایشان ابراز نظر میکنند. ۱-با اینکه آغاز کار در دولت اصلاحات شروع شد مشکلات و موانع سازمان تامین اجتماعی از جمله پلمپ کارخانه در سال ۱۳۸۹ به دلیل عدم پرداخت بیمه ساخت و ساز که بقول ایشان ۱۶۰ میلیون تومان بوده که اگر یورو ۱۰۰۰ تومان هم بوده می شود یکصد و شست هزار یورو یعنی ۸ درصد سرمایه ایشان. ۲-دلیل بوجود آوردن مناطق آزاد دقیقا بخاطر همین بوده که قوانین بی نهایت دست و پا گیر و هزینه های سر سام آور دولتی مانع از سرمایه گذاری میشود.۳-من خود در خارج از کشور زندگی می کنم و هم به هند و هم به چین مسافرت کرده ام بخصوص درمورد جذب سرمایه از خارج هردو کشور تسهیلات فراوانی برای افرادی که حاضر به چنین کاری هستند فراهم می کنند. ۴-من خود تصمیم به آغاز صنعتی در زمینه انرژی در همان سالها داشتم که متاسفانه خوشحالم که پس از توضیحات یکی از دوستان درمورد موا نع بوروکراتیک و همچنین حق حساب خواهی برخی دستگاه‌ها از این کار صرفنظر نمودم. ۵-در پایان این اقتصاد کشور است که حالا باید با نرخ ۲۰۰ درصدی تورم و بیکاری ۵۰ درصدی دست و پنجه نرم کند - همه چیز را نمی توان گردن تحریم ها گذاشت. مدیریت اقتصادی کشورمان صفر است و نتیجه ان هم آشکار.
ناشناس۱۶۱۱۸۳۴۰۹:۵۱:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۴
باید همون سال ۸۳ پولت را میگذاشتی توی بورس ایران و میرفتی آلمان از همونجا مدیریتش میکردی حداکثر یه وکیل کاردرست میخواستی تو ایران کمکت کنه! الان پولت دهها برابر شده بود راحت! تازه به تولید هم غیر مستقیم کمک کرده بودی
ناشناس۱۶۱۱۸۵۳۱۰:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۴
به بعضی کارها خدا هم راضی نیست این هم یه نوع ظلم پذیریه که آدم با این قوانین ضد تولید وارد تولید بشه!
ناشناس۱۶۱۱۸۶۱۱۰:۰۷:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۴
سال ۸۳ سکه نود هزار تومن بود باید همه سرمایه را سکه میکردی و راحت به زندگیت میرسیدی خمسش را هم میدادی تا حلال باشه الان حتی بدون هیچ نوسان گیری و خرید و فروشی، سرمایه ت صد و پنجاه برابر شده بود!! اینطوری میتونستی اداره تامین اجتماعی ..تان را بخری و در راه خدا آزاد کنی!
ناشناس۱۶۱۱۸۷۵۱۰:۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۴
امام علی (ع) ) نهج البلاغه/نامه ۵۳ : لن تحصن الدول بمثل استعمال العدل فیها ^^هیچ چیزی مانند عدالت دولت‏ها را حفظ نمی‏کند ^^ العدل جنة الدول ^^عدالت، سپر محکم دولت هاست^^ اعدل تدم لک القدرة ^^عدالت پیشه کن، تا قدرت تو تداوم یابد^^
علی۱۶۱۳۵۹۲۱۴:۲۴:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۵
سیاست های اقتصادی و تولیدی دولت که در جهت مخالف راهبرد ها و راهکار های مقام معظم رهبری است ، نتیجه ای جز تعطیلی بسیاری از مراکز تولیدی را به همراه نداشته است. ترامپ با وجود همه ناهنجاری هائی که دارد سیاست حمایتی از تولیدات و صنایع آمریکا را پیش گرفت و حتی با چین و اتحادیه اروپایی به چالش کشاند تا اقتصاد آمریکا را رونق بخشد. دقیقا برعکس آن ما عمل می کنیم و سیاست واردات را جایگزین حمایت از تولید داخلی کرده ایم. البته اگر آقای کلید زاده از آقازاده ها می بود و یا وصل به آنها بود و یا از رانت و ارتباطات خاص و بده بستان ها برخوردار بود ، قطعا مورد کمک و حمایت قرار می گرفت.
ن۱۶۱۵۴۰۷۱۴:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۶
عدالت؟؟؟؟چی هست؟
ناشناس۱۶۲۱۸۱۵۲۳:۱۱:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۹
شهرکهای صنعتی وام گرفتند ارز گرفتند بردند خارج از کشور خانه خریدند اشکال اینجاست وزارت صنایع خودش باید ماشین آلات تولید را از اروپا وارد کند در اختیار تولید کنندگان بگذارد ماشین آلات ترکیه و چین بدرد نمیخورد وزارت صنایع ماشین الاتی وارد کند که لازم است بازار فرش ماشینی و ماکارونی اشباع است وزارت صنایع باید ماشین الات تولید لوازم پزشکی ماشین الات تولید قطعات هواپیما ماشین الات تولید گوشی آیفون ماشین الات تولید توربین های گازی و توربینهای بخار ماشین الات تولید لوله های بدون درز فشار قوی و غیره را وارد کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  9. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  10. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  11. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  12. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  13. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  14. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. دور باطلی که تمامی ندارد!

  17. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  18. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

آخرین عناوین