انقلابی‌گری و دنا پلاس

حسام بابابیگ، گروه تعاملی الف،   3990701016 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
انقلابی‌گری و دنا پلاس

هر شاخصه ای معیاری دارد، زمانی معیار مرد بودن و انقلابی گری حضور در میدان جنگ بود و سینه سپر کردن در مقابل دشمن

اما معیارهای امروز تغییر کرده است. انقلابی گری امروز معیارهای دیگری دارد. معیارهای امروز مبارزه با فساد و ناپاکی و تلاش و خدمت است برای رفع مشکلات بی شمار معیشتی و اقتصادی مردم. معیار امروز مبارزه با دلار 27 هزار تومانی است و پراید 100 میلیونی. هر کس می تواند این دردها را چاره کند به میدان بیاید بدون عذر و بهانه! نه اینکه اول برای مردم بهار بکارند و بعد از مدتی ناکارآمدی بگویند "نمی گذارند" و "تحریم" هستیم! گویی زمانی که  برای مردم بهار می کاشتند تحریم نبودیم.

انقلابی گری امروز چند شاخصه مهم دارد:
1- پاک دستی و مقابله با رانت فساد آن هم به دور از تعصبات جناحی و سیاسی. اینکه در قضیه رد اعتبارنامه یک نماینده رگ گردن کلفت کنید و در مقابل شبهات انتخاب رییس دیوان محاسبات سکوت! این انقلاب گری نیست.
2- کارآمد بودن و در خدمت مردم بودن و به دنبال حل معضلات اساسی مردم بودن، آن هم با کار کارشناسی و تخصص و تعهد نه فقط صدای بلند داشتن و ناسزا گفتن به دیگران. رهبر معظم انقلاب فرمودند: ((راه شکست دادن امریکا کار است کار و کار)). برادران انقلابی، مرگ بر امریکا گفتن و لگد کردن پرچم امریکا هنر نمی‎خواهد، به داد مردم برسید.
3- وقت شناسی، تدبیر و بصیرت از دیگر شاخصه های انقلابی بودن است. گرفتن دنا پلاس 300 میلیونی با شرایط اقساطی آن هم زمانی که مردم انتظار دارند ترمز گرانی خودرو کشیده شود و این بازار نابسامان و فاسد جمع گردد و نمایندگان آنها مدعی خودروسازان شوند، از عقل و بصیرت و تدبیر و وقت شناسی به دور است.

وقتی از یک رانت کوچک چون "دناپلاس" نمی‌گذرید، تکلیف دیگر رانت‌های بزرگ که در پیش رو دارید چه می شود!؟ نمایندگان مدعی انقلابی گری تکلیف خود را روشن کنند یا به مطالبات و گرفتاری‌های مردم برسید و دست از هیجان های سیاسی بردارید یا اینکه لقب " انقلابی گری " را از روی خود بردارید و این لقب را برای مردم و انقلاب به یادگار بگذارید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۷۰۴۳۰۷:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۱
انقلابی رجایی بود که در هیئت دولت تصویب کرد که حقوق وزرا باید متوسط حقوق کشور باشد 7 هزار تومان.
ناشناس۱۶۰۷۴۲۳۱۱:۲۲:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۱
برای من سوال جدی است که چرا هر کس انقلابی واقعی بود به طریقی از بین رفت؟
ناشناس۱۶۰۸۰۲۲۱۶:۳۷:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱
چون آنها جای بعضیا را تنگ کرده بودند.چون آنها پاک دست بودند و..چون آنها برای رضای خدا وخادم مردم بودند و.. چون آنها خداترس بودند ..ووووو
ناشناس۱۶۰۷۸۱۴۱۴:۳۰:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۱
این پوست خربزه اداره رفاه مجلس لاریجانی است برای تخریب مجلس جدید که اثرش را گذاشت
معلم۱۶۰۷۰۵۱۰۷:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱
بندگان خدا دنا پلاس را برای سرزدن به حوزه های انتخابیه خواستند... انتظار دارید با پراید برن؟
۱۱۶۰۷۴۴۸۱۱:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱
کسی که می خواهد دنا پلاس سوار شود از منصب دولتی استعفا دهد و برود دنبال کار اقتصادی ؛ منصب دولتی را رها کند و برود با تلاش خودش دنا پلاس که هیچ لامبورگینی سوار شود ... اگر مسئول شد قضیه فرق می کند ... مسئول باید در سطح عموم جامعه زندگی کند ... آسمون ریسمون بافتن تمام.
ناشناس۱۶۰۷۵۶۶۱۲:۴۲:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱
مگه باقی مردم برای حمل قاچاق میخواهند؟
محمد۱۶۰۷۶۷۲۱۳:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۱
به قیمت روز مثل بقیه مردم بخرند! کم حقوق میگیرند؟ چرا با رانت؟
ناشناس۱۶۰۸۰۸۹۱۷:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱
بقیه مردم؟ بقیه مردم مگر ماشین نمی خرند؟ این چه مقایسه۰ ای است؟
ناشناس۱۶۰۷۷۶۶۱۴:۰۸:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱
چی میشه با پراید یا تیبا برن؟.. که.اینجوری تازه میشن انقلابی و درد مردم عادی رو بیشتر میفهمن.البته اگه وضع مردم عادی،عادی بود،چه اشکالی داشت که نماینده با خودرو خیلی خوب به کارهاش برسه.
ناشناس۱۶۰۸۳۳۱۱۹:۵۳:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱
بله مگه نماینده مردم نیستند مگر نماینده مردم سیستان وبشاگرد وقلعه گنج و..نیستن بله باید با پراید برن طوری میشه؟بدبختی از اونجایی شروع شد که همه چیزو توجیه کردیم
ناشناس۱۶۰۷۰۷۳۰۸:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱
در این روزگار معنای خیلی از واژه ها تغییر کرده . عده ای دم از انقلابیگری می زنند اما در عمل منافع خود را به منافع مردم ترجیح می دهند.دنا پلاس نمایان ترین رانتی است که این قبیله از آن نمی گذرند.به عمل کارآید به سخنرانی نیست.
ناشناس۱۶۰۷۰۸۲۰۸:۲۱:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱
لقب " انقلابی گری " را از روی خود بردارید
ناشناس۱۶۰۷۵۱۲۱۲:۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۱
تو چرا باور کردی؟ انقلابیگری در عمل مشهود است نه با ادعا. ادعا تنها برای گول زدن است.
000۱۶۰۷۰۸۳۰۸:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱
با توجه به قیمت اعلام شده یعنی 303 میلیون تومان و با بازپرداخت سه ساله حتی اگه بهره هم روش نیاد قسط ماهانه اش میشه 84 میلیون ریال یعنی اگه حقوق نماینده حداقل 184 میلیون ریال در ماه باشه با توجه به اعلام رسیدن خط فقر 100 میلیون ریال در ماه میبینید که نماینده ها الان جزء اقشار فقیر جامعه قرار دارند علی برکت..
ناشناس۱۶۰۷۱۲۴۰۹:۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱
وسیله نقلیه دادن به نماینده می شود رانت؟!!! بر فرض اگر پراید هم می دادن همین را می گفتی!!!!!! مشکل شما کوبیدن مجلس شده چون چپ گراها دنبال تخریب هستند وشما هم دنبال رو شدین و خوب روی افکارتون نشستند
ناشناس۱۶۰۷۱۲۸۰۹:۱۲:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۱
اینها نماینده مردم نیستند نماینده خودشونن
ناشناس۱۶۰۷۲۴۹۱۰:۰۸:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۱
آقای حسام بابابیگ بسیار متن و نوشته تاکید میکنم نوشته قشنگی بود چون دیگه این مطالب رو در کتابها میتوان یافت واقعیت چیز دیگری است
ناشناس۱۶۰۷۲۷۴۱۰:۱۹:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱
ملت همه اینها رو شناختن نتیجش رو هم در انتخابات مجلس و دور دوم مجلس دیده شد و در انتخابات ریاست جمهوری هم با شدت بیشتری دیده میشه
علی۱۶۰۷۳۲۳۱۰:۳۶:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱
همه آدمها قیمت دارند، قیمت یکی دریافت منزل مسکونی سعادت آباد از دست رفقاست، دیگری دریافت دناپلاس از دولت، و یکی هم مثل حاج قاسم قیمتش فقط شهادت است. ..
ناشناس۱۶۰۷۳۲۹۱۰:۳۹:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱
آقایان یک مدت کسی خریداری نکند
عباس۱۶۱۰۸۶۷۱۴:۰۹:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۳
ملت با چی تردد کنند ؟ مگر یکی دو مورد است که با نخریدن درست شود.
شلمانی۱۶۰۷۳۷۴۱۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۱
زندگی مومنانه ورعایت تقوای الهی وسیاسی واقتصادی فراموش شد؟ هدف وسیله راتوجیه نمیکند. مجلس اسلامی باید درعمل تحقق یابد. فاصله گرفته شد از آرمان امام راحل ره. این مجلس هم..،.. دراولین فتنه دناپلاس.
حسن۱۶۰۷۴۰۵۱۱:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱
با توضیحات نویسنده وقت شناسی یعنی الان که جامعه حساس شده بیایید اعلام انصراف کنید بعدا سر فرصت و بی سروصدا بیایید «به وقتش» دناپلاس مربوطه رو تحویل بگیرید. خب ظاهرا نمایندگان محترم تازه کار هستند و هنوز در زمینه وقت شناسی تجربه و بصیرت کافی رو بدست نیاوردند. اشکال نداره کم کم یاد می گیرند.
ناشناس۱۶۰۷۴۴۰۱۱:۲۹:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۱
الان نود رو از آغاز به کار مجلس گذشته! در این نود روز غیر از تلاش و عرقریزی اغلب نمایندگان برای گرفتن هزینه مسکن و کم هزینه رهن منزل و تهیه «خودروی مناسب» کار دیگری از آنها ندیده ایم! تا دلتان بخواهد اینها حرف.. و ادعا کرده اند که فلان کار را انجام داده اند ولی هیچ تاثیر مثبتی بر زندگی مردم نداشته! ..
سید جمال علوی۱۶۰۷۴۶۷۱۱:۴۲:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱
انقدر شلوغ نکنید. مگه ما چند تا وزیر و نماینده داریم.برای پرستیژ شون هم باشه باید بگیرن. مگه سران کشورهای دور و برمون ندارن.نمیتونن که پراید و پژو سوار بشن.
ناشناس۱۶۰۸۱۴۹۱۷:۵۵:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۱
یه سر به مجلس عراق بزن حتی هدایا و آراشون رسانه ای میشه افغانستان هم همینطوره اطراف ما همه اینجورین به غیر از عربستان که سلطنتیه
ناشناس۱۶۰۸۱۷۳۱۸:۱۴:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۱
اخوی یه نگاهی به وکلای کشورهای پیشرفته بندازی بد نیست کشورهای دور اطراف ما که از ما بدترند که برای شما ملاک شدند ببین در سر زمین به زعم شما کفار غرب مسئولش چطوره بلکه چیزی از واژه لیاقت برای برتر بودن واقعی عایدت بشه والا..
ناشناس۱۶۰۸۲۱۷۱۸:۵۱:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱
پرت نگو
حسن رضا۱۶۰۷۴۸۹۱۲:۰۲:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱
عالی بود
ناشناس۱۶۰۷۴۹۶۱۲:۰۵:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱
.. امیدوارم اقایون این ماشین را در لیست اموال خود اعمال کنند نه اینکه همچنان فقط و فقط یک پاترول داشته باشن
مردم ایران۱۶۰۷۵۰۴۱۲:۰۷:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۱
نگذارید از انقلاب اسلامی فقط یک اسم و شعار بجا بماند.ما برای اهداف دیگری انقلاب کردیم.
ناشناس۱۶۰۸۰۳۲۱۶:۴۰:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱
شما بله ولی بعضی از اینها که چهار چنگولی چنبره زدن به به مال بیت المال نه!!!!! اهداف اینها فرق میکنه.زندگی لاکچری .گرین کارت.خانواده آنور .بچه ها امریکا
ناشناس۱۶۰۷۵۴۵۱۲:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۱
مثلا ماشین داخلی بخرند از انقلابی گری فاصله می گیرند؟ مگر ماشین لوکس است؟ چی میگویید برای خودتان
مصطفی۱۶۰۷۵۹۵۱۲:۵۷:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱
سلام یعنی نماینده ها با هواپیما نمیروند استانهایشان وبعدا ماشین پژو405 نمیتوانند بروند شهرها و روستاهای محل انتخابشان.همه راه را با دنا پلاس میروند!.اصلا نماینده ای که ۲۰درصد آرای حوزه خود را هم ندارد،از سرکشی کردن ،چه نفعی میبرد؟
ناشناس۱۶۰۷۶۵۷۱۳:۲۰:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱
ظاهرا قرار بود مجلس انقلابی برای بهتر شدن معیشت مردم به موضوع گرانی های افسار گسیخته از جمله گرانی خودرو ورود کند اما در عملی غافلگیر کننده خودرو سازان با یک خودروی دنا پلاس قسطی به نمایندگان انقلابی ورود کردند کارخونه داران ..,..,.. هم در صف ورود به ..
ناشناس۱۶۰۷۶۹۵۱۳:۳۷:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۱
ما ملت کله خراب میخریم خوبش میخریم چرا چون آنقدر..,..,..,.., دیگه خیره شدیم هرجاهر کاری بگن میکنم هيچ کس گوش نمیده میگه اگه اون می‌خره چرا من بخرم چرا من جابمونم پس میخرم منم اینجور ملتی هستیم اینا هم نفهمیدن گیر آوردن مارو دمشون گرم خدا قوت بده ب این دولت با تدبیر
ناشناس۱۶۰۷۸۰۵۱۴:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۱
اینها همش حاشیه است اصل مطلب اینه که اگر وضع مردم روبراه باشه و همه قدرت خرید متناسب با تلاش و زحمتشون داشته باشند اصلا به چشم نمیاد. مشکلات از بزرگ به کوچک باید حل بشه و اول اونها تحریمه و بعد میرسیم به مفاسد اقتصادی.
مهدی۱۶۰۷۸۱۳۱۴:۲۹:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱
من ۱۵ ماه پیش ثبت نام کردم هنوز ندادن خوش به حال نمایندها
ناشناس۱۶۰۷۸۳۳۱۴:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۱
دست مریزاد... بسیار ریزببینانه و کاملا جهادگونه بیان نمودید.
حسین۱۶۰۸۰۰۱۱۶:۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱
آیا نمیتونستن سمند بدن حتما باید اتومات میبود مگه نماینده چه .. برا ملت کرده غیر از ..
ناشناس۱۶۰۸۰۱۴۱۶:۲۸:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱
ب کجا رسیدیم ک دنا پلاس هم ماشین لاکچری محسوب میشه
ناشناس۱۶۰۸۰۱۷۱۶:۳۲:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۱
من از نماینده مجلس یک سوال دارم اون روستاهایی که فقط با ماشین شاسی بلند میشه رفت وآمد کرد ایا مردم اون روستاها هم با ماشین شاسی بلند رفت و آمد می کنند
DAYANI۱۶۰۸۱۲۴۱۷:۴۱:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱
اگر شرایط عادی باشد، به انقلابی نیازی نیست، اگر بشود کاری کرد به انقلابی نیازی نیست. مجلسیان خوب میدانند که نمیتوانند کاری بکنند، پس زیادی سر به سر اینها نگذارید و معیارهای انقلابی گری را برایشان نشمارید.
ناشناس۱۶۰۸۱۴۳۱۷:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۱
احسنت بر شما جناب نویسنده.
ارمان۱۶۰۸۱۴۶۱۷:۵۴:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱
خودکرده راتدبیرنیست
ناشناس۱۶۰۸۱۵۱۱۷:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۱
قوه مقننه پر خرج و بی فایده را اصلا برای چه می خواهیم؟
ناشناس۱۶۰۸۲۳۷۱۹:۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱
اینا انقلابی نیستن انقلابی پلاس هستند
ناشناس۱۶۰۸۲۴۸۱۹:۰۵:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱
حالا متوجه می شویم که حضرت علی ع چرا فقط ۵سال حکومت کرد
ناشناس۱۶۰۸۲۶۵۱۹:۱۶:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱
لااقل تعداد نماینده گان مجلس را کاهش دهید هر استان یک نماینده این همه نماینده می خواهیم برای چه ؟
ناشناس۱۶۰۸۳۱۵۱۹:۴۲:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۱
انقلابی اومده سهمش از سفره انقلاب رو بگیره دیگه. خوب درسته دیگه! شعار خدمت و این حرفها کشکه..
ناشناس۱۶۰۸۳۲۰۱۹:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۱
اگه قراره طرف با دنا پلاس کار ملت و راه بندازه و بیشتر مفید باشه باید بی ام و بهش بدن دنا پلاس که چیزی نیست.
ناشناس۱۶۰۸۳۳۴۱۹:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱
اینها که خیلی ادعای مردمداری ودفاع از قشر ضعیف و ..داشتند؟؟؟؟؟؟؟؟چییییییییییییییییییییشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۰۸۳۳۹۲۰:۰۱:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۱
مردم باید پراید بخرن برن تو جاده تو هوا پرواز کنن و به ملکوت .. بپیوندن
ناشناس۱۶۰۸۳۶۷۲۰:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱
نه بابا خیلی خیلی زحمت میکشن بگزارید به جای دنا بهشون سراتو بدن
عارف۱۶۰۸۴۱۷۲۱:۰۸:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۱
برخی نمایندگان محترم شعارشان را داده اند حالا باید از پست خود هم استفاده کنن و هم سو استفاده یکی از اونها هم که شاسی بلند میخواد عجب خدمتگزارهایی که مجلس را برای خدمتگزاری برای خودشان انتخاب کرده انددست مریزاد
داود۱۶۰۸۶۷۲۰۵:۴۳:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۲
انقلابی بودن را بروید از سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی یاد بگیرید وای اگر از پس امروز بود فردائی
رضا۱۶۰۹۰۵۲۱۲:۰۰:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۲
شاسی بلند میخوان هنوز نرفته ..
ناشناس۱۶۰۹۱۵۶۱۳:۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۲
آیا به ساکنان مناطق صعب العبور هم شاسی بلند می دهید
امیر۱۶۱۲۶۱۰۲۱:۰۱:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۴
به قول آیت الله کاشانی نماینده ای که روی صندلی گرم و نرم بنشیند نمیتواند برای مردمی که روی فرش میشینن تصمیم بگیرد. نصف بیشتر اینا خودشون خرید خونه نمیکنن که بدونن کارگر با حقوق دو ملیونی نمیتونه یه ملیون اجاره بده و باقی خرج ها. کاش فقط یک نفرشون حقوق دو ملیونی میدادن و میگفتن زندگی کن اینا مگه چیکار میکنن که باید ماشین اقساط بدون بهره بگیرن چرا مردم باید ماه ها پولشون دست .. خودروسازی باشه بعد از چند ماه اگر پولشون رو نخوردن ماشینشون رو تحویل بدن تازه اگر به بهانه تحریم ماشینشون رو تبدیل نکنن. حرف زیاده اما..
ناشناس۱۶۱۸۹۹۶۰۴:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۸
دنا پلاس خودروی خوب ایرانیه و عادیه برای نماینده. لطفا ُکولی بازی در نیارین.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین