مدیرعامل بانک سپه خبر داد اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

گروه اقتصادی الف،   3990526160
اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

کمبود نقدینگی همواره، یکی از مهمترین چالش‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بوده، از این ‌رو بانک‌ها برای تامین مالی کسب‌وکارها و همچنین بنگاه‌ها در راستای حمایت از این نهادها، تسهیلاتی با نرخ سود پایین‌تر به آن‌ها ارائه می‌کنند. بانک سپه نیز طی چند سال اخیر با افزایش سهم حمایت‌های مالی خود از این بخش‌ها و به منظور تسریع فرآیند خدمات‌رسانی به مشتریان، اقداماتی انجام داده؛ به ‌طوری ‌که در زمینه تامین مالی تولید و رونق اقتصادی کشور پیشرو بوده است. از مهمترین اقدامات این بانک در سال جاری با توجه به شعار سال مبنی بر "جهش تولید" می‌توان به حمایت مالی از تولیدکنندگان مواد ضدعفونی با توجه به شیوع کرونا و تخصیص 16 هزار و 500 میلیارد ریال به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از این بیماری اشاره داشت.

حمایت مالی از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده

محمدکاظم چقازردی؛ مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اینکه در سال جاری شیوع ویروس کرونا باعث آسیب جدی به کسب‌وکارها و بنگاه‌های تولیدی شده که در چنین وضعیتی، دولت و مسئولان باید با تغییر برخی از قوانین یا وضع قوانین جدید از جمله تمدید مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی و بخشش جرایم دیرکرد، شرایط را تا حدودی برای این بخش‌ها تسهیل کنند، افزود: به همین منظور بانک سپه، اقساط دریافتی از حساب پشتیبان تسهیلات قرض‌الحسنه در اسفندماه 1398 تا اردیبهشت‌ماه 1399 را به‌حساب مشتریان بازگردانده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بانک سپه به منظور تعیین مشمولان امهال سه‌ماهه تسهیلات اعطایی به کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا، سامانه tashilat.ebanksepah.ir را راه‌اندازی کرد تا متقاضیان اطلاعات خود را وارد آن کنند.

مدیرعامل بانک سپه افزود: در این رابطه و پس از ابلاغ رسته‌های فعالیت مشمولان امهال در چند مرحله از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا بررسی لازم برای استحقاق‌سنجی متقاضیان صورت گرفت و اقدامات اجرایی در خصوص امهال سه ماه تعداد قابل توجهی از تسهیلات اعطایی به کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا انجام شد.

رییس هیات‌مدیره بانک سپه با اشاره به اینکه مبلغ 16 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از سوی این بانک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده اختصاص داده شده، افزود: بر اساس گزارش‌ها، میزان درخواست‌های ثبت‌شده برای دریافت این تسهیلات 15 هزار و 532 درخواست است که این موضوع، نشان‌دهنده استقبال کسب‌وکارها از این تسهیلات حمایتی می‌باشد و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه "کارا" نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

چقازردی به چند برابر شدن نیاز بازار و متقاضیان ماسک، ژل‌های ضدعفونی و وسایل بهداشتی مشابه اشاره کرد و گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا، فعالیت تولیدکنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در دوره کرونا دو برابر شده و تامین مالی این واحدها، یکی از اقدامات مهم بانک سپه در شرایط کنونی می‌باشد. طی چند ماه گذشته بعد از شناسایی واحدهای فعال، در مجموع مبلغ 2 هزار و 749 میلیون ریال تسهیلات از جانب این بانک به آن‌ها اختصاص داده‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح ادغام، ادغام بانک مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان نیز در دستور کار بانک سپه قرار گرفته، افزود: تاکنون بیش از 769 شعبه و حدود 8 هزار و 800 نفر پرسنل به بانک سپه افزوده شده و در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغی بانک درآمده است. از طرفی، به‌کارگیری نرم‌افزار واسط برای ارائه خدمات مشتریان؛ نصب تابلوهای بانک سپه؛ صدور احکام تمام مسئولان و پرسنل شعب از سوی بانک سپه و همچنین ابلاغ راهبردها و دستورالعمل‌های اجرایی این بانک، متناسب با ساختار مصوب هیات‌مدیره بانک سپه از جمله اقدامات لازم به ‌منظور ادغام بوده که توسط این بانک به انجام رسیده است.

مدیرعامل بانک سپه در ادامه تصریح کرد: بعد از ادغام بانک حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد در بانک سپه، 2 بانک و یک موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح نیز در این بانک ادغام خواهند شد تا این فرآیند، نهایی شود؛ اما مواردی مانند انجام عملیات ادغام، گسترده‌تر شدن دامنه فعالیت این بانک و تعداد کارمندان آن، نگرانی‌هایی را برای برخی از مشتریان در زمینه نحوه ارائه خدمات ایجاد کرد.

چقازردی با اطمینان دادن به مشتریان بانک سپه برای ارائه خدمات یکسان و استاندارد، گفت: مشتریان برای دریافت سایر خدمات و محصولات خاص بانک‌های ادغامی با راهنمایی شعب به نزدیک‌ترین شعبه اصلی راهنمایی خواهند شد. این بانک بعد از ادغام نیز، آماده خدمات‌رسانی به مشتریان بانک‌های ادغام شونده در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی است.

رییس هیات‌مدیره بانک سپه تاکید کرد: این بانک از لحاظ انضباط اداری و مالی، جزو بانک‌های مطرح نظام بانکی کشور می‌باشد و ضروری است که خدمات مطلوب و یکپارچه‌ای به‌ تمام مشتریان بانک سپه و بانک‌های ادغام‌شده ارائه شود.

وی همچنین بر اهمیت شایسته‌سالاری، رعایت ضوابط کاری، تعیین مسیر شغلی افراد در بانک سپه و اقدامات مشابه که زمینه‌ساز ارتقای عملکرد کارکنان است، تاکید کرد.

چقازردی با اشاره به اینکه طرح ادغام دارای مزیت‌های بسیار زیادی است، افزود: ساماندهی شبکه بانکی و انتفاع سیستم پولی و نظام اقتصادی کشور از آن، ثبت یک تجربه منحصربه‌فرد در شبکه بانکی آن هم در شرایط سخت این روزها و همچنین استفاده از نیروهای توانمند این بانک در شبکه بانکی کشور و یکپارچه‌سازی بانک‌ها، از مهمترین مزیت‌های طرح ادغام می‌باشند.

مدیرعامل بانک سپه، اعطای تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی به یارانه‌بگیران مشمول را از دیگر اقدامات بانک سپه عنوان کرد و افزود: این بانک به منظور افزایش قدرت خرید و نقدینگی متقاضیان کم‌درآمد و یارانه‌بگیر، نسبت به واریز چهار مرحله وام قرض الحسنه 10 میلیون ریالی به حساب یارانه‌بگیران آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا مطابق فهرست اعلامی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به تعداد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۵۶ نفر در مجموع به مبلغ ۱۴ هزار و ۷۹۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال اقدام کرده است.

حضور موثر بانک سپه در بازار بین‌بانکی

با توجه به حضور موثر بانک سپه در بازار بین بانکی در سال 1398، اکبر کمیجانی؛ قائم‌مقام بانک مرکزی طی نامه‌ای از زحمات مدیرعامل بانک سپه تشکر کرد. وی در این نامه با اشاره به اینکه بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون تلاش‌های مدیران کارآمد و لایق است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "جهش تولید" نامگذاری شده، تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید و توسعه پایدار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور با همکاری و هماهنگی تمام نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها میسر خواهد بود، افزود: با عنایت به نقش با اهمیت عملیات بازار بین‌بانکی ریالی در سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی و مدیریت مطلوب نرخ سود در بازار مزبور طی سال‌های اخیر (از سال 1394 تا پایان سال 1398)، قطعا این کار بدون همیاری و همراهی شبکه بانکی میسر نمی‌گردید.

گفتنی است که بانک سپه طی سال گذشته، موفق به کسب رتبه برتر در تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط شده و بیش از 60 درصد تسهیلات خود را به تولید اختصاص داده است.

منبع: ماهنامه دنیای سرمایه گذاری 



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین