تازه‌ترین قیمت خودروها در بازار / پراید ۹۳ میلیون تومان شد!

گروه اقتصادی الف،   3990513093 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته، قیمت‌ها در بازار با شیبی ملایم، علیرغم نبود مشتری و به حداقل رسیدن خرید و فروش‌ها، افزایشی پیش می‌رود و قیمت پراید از ۹۰ میلیون تومان هم فراتر رفت.

تازه‌ترین قیمت خودروها در بازار / پراید ۹۳ میلیون تومان شد!

سعید موتمنی- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در بازار، اظهار کرد: بازار در رکودی کامل به سر می‌برد و سطح معاملات به پایین‌ترین سطح خود رسیده است؛ چراکه دارندگان خودرو برای عدم ضرر، نسبت به فروش اقدام نمی‌کنند و خریداران نیز به امید کاهش قیمت‌ها، خریدی انجام نمی‌دهند. این در حالی است که قیمت‌ها در مقایسه با هفته‌های گذشته با شیبی ملایم، روند افزایشی داشته است.   

وی عرضه ناکافی خودرو را اصلی‌ترین علت افزایش قیمت‌ها دانسته و معتقد است که اگر خودرو به میزان کافی تولید و به بازار عرضه شود، بازار کنترل و آرام خواهد شد.

در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو هر دستگاه پژو ۴۰۵ GLX از ۱۳۰ به ۱۳۹ میلیون تومان، سمند LX از ۱۳۶ میلیون تومان در هفته‌های گذشته به ۱۴۳ میلیون تومان، پژو پارس ۱۷۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۵۱ به ۱۶۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۷۸ به ۱۹۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۲۹۰ به ۲۹۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.  

در حال حاضر  پژو ۲۰۶ V۸ در محدوده ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۳۶ میلیون تومان، دنا ۲۱۲ میلیون تومان و دناپلاس نیز  ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارند.

در گروه سایپا نیز دستگاه پراید ۱۱۱ از ۸۹ در هفته‌های گذشته به ۹۳ میلیون تومان، وانت پراید(۱۵۱) از ۸۱ به ۹۱ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ نیز از ۷۸.۵ به ۸۱ میلیون تومان رسیده‌اند.  

همچنین تیبا صندوقدار از ۹۲ به ۹۶ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۱۰۲ به ۱۰۷.۵ میلیون تومان، ساینا از ۱۰۳ به ۱۰۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

این در حالی است که محصول جدید سایپا یعنی کوئیک دنده‌ای و کوئیک R به ترتیب کوئیک ساده ۱۲۳ میلیون تومان و کوئیک R (دو رنگ) ۱۲۷ میلیون تومان تعیین قیمت‌ شده‌اند.

روند بازار برای خودروهای مونتاژی نیز که بیشترین مورد تقاضت هستند، همین روال را دارد. نسبت‌ به هفته‌های گذشته (حداقل دو هفته گذشته) هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ با رشد ۴۵ میلیون تومانی به ۷۴۵، هایما S۷ با رشد ۳۰ میلیون تومانی به ۵۶۰ میلیون تومان، سراتو با رشد ۵۵ میلیون تومانی به ۶۲۵ میلیون تومان، جک S۵ با رشد ۴۵ میلیون تومانی به ۵۵۵ میلیون تومان و چانگان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۷۳۴۳۱۴:۳۲:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
یکبار برای همیشه در واردات خودرو رو باز بگذارید اونوقت ببنید کی سوار این ارابه ها میشه
ناشناس۱۵۴۷۳۷۵۱۵:۰۲:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
حرف شما درست ولی در حال حاضر کشور نه دلار نفتی برای واردت دارد و نه با دلار 22 هزار تومنی میشه خودور خرید ! یک خودرو 15000 دلاری میشه 330 میلیون تومن !
ناشناس۱۵۴۷۴۸۳۱۶:۴۳:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
در هر صورت مردم متضرر میشوند
رامین۱۵۴۷۵۱۳۱۷:۲۱:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
خب دوست عزیز کیفیت اون خودروی 15000 دلاری رو که به قول شما میشه 330 میلیون رو با خودروی که الان توبازار ایران هستش رو باهم مقایسه کنیم باز خیلی به صرفه‌تر هستش
ناشناس۱۵۴۷۵۴۵۱۷:۵۹:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
حق با شماست. خودروسازها هم اتفاقا این موضوع رو‌ خوب می دونن که می تازونن. اون موقع که میشد این کار رو‌ کرد و قیمت دلار بسیار معقول تر بود نگذاشتند ولی حالا مطمئن باشید خیالشون کاملا راحته
ناشناس۱۵۴۷۵۶۲۱۸:۳۴:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
خب مگه مجبوری ۱۵۰۰۰ دلاری بخری؟! همون ۵۰۰۰ دلاری بهتر از خیلی ماشینای تولید داخله
ناشناس۱۵۴۷۵۹۰۱۹:۱۲:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
یعنی ما از افغانستان هم کمتر دلار داریم؟ میتونیم کارکرده وارد کنیم ده سال ساخت ژاپنی از نو ایرانی با کیفیت تره
ناشناس۱۵۴۷۶۳۹۲۰:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
همون خودروی 15000 دلاری که میشه 330 میلیون تومان الان در داخل کشور بیش از 600 میلیون تومان فروخته میشود! اگر آن خودرو حتی با دلار 22 تومانی وارد و به قیمت 330 میلیون به دست مصرف کننده برسد دیگر کسی آشغالهای این دو خودروساز لوس و نفتی دولتی را نگاه هم نمیکند! الان دنا لاس رو دارند 250 قیمت می دهند!!!! خودرویی که به .. مفت هم نمی ارزد!
مهدی۱۵۴۷۷۹۹۰۵:۰۴:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
تقصیر مردمه که می خرند قبلا ها برای لذت سوار ماشینهای اون هم اون ماشینها مثل بی ام و ۲۰۰۲ می شدن الان نه برای سرمایه و این چیزی است که می خواهند
حسن۱۵۴۷۳۷۹۱۵:۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
خودرو هم مثل دلار صاحبش دولت است و همانطور كه با عدم تزريق ارز به بازار آنرا تشنه نگه ميدارد و به هر قيمتي دلش بخواهد ميفروشد خودرو را هم توليدش را كم ميكند تا مثل دلار به هر قيمتي خواست بفروشد و هيچ كس هم زورشان به آنان نميرسد خودتان را خسته نكنيد فقط اگر مردم دست از دلالي وردارند و شش ماه خريد خودر را رها كنند آنوقت ميفهمند
ناشناس۱۵۴۷۳۹۲۱۵:۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ظلم یعنی چی وظالم کیست واقعا درکجادنیا به مردم چنین ظلمی می کنن این نهایت دزدی وچپاوله کسی صداش در می آید هرگز خوب بس دم ازامام حسین نزنید چون شما طرف مقابل هستید دیگر واقعا بیشتر این نمی توان گفت
ناشناس۱۵۴۷۴۵۳۱۶:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بله دقیقا حقیقت تلخی هست و متاسفانه بیشترین ظلم را به مردم می کنند. صنعت خودروسازی تازه یکی از موارد هست که با حمایت های خاص و عجیب از خودروسازان و عوارض بسیار بالای خودرو سودهای نامتعارفی که روی خودروها اعمال می شود باعث گردن کلفتی خودروسازان و دلالان شده..
ناشناس۱۵۴۷۴۳۶۱۵:۵۶:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ارز نیست دارو وارد کنیم، بعد ماشین وارد کنیم؟
ناشناس۱۵۴۷۴۵۷۱۶:۲۰:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
مسلما منافع خاصی از این صنعت فرغون سازی عاید دولتها میشه که همچنان اینها با قدرت می تازند و کسی جلودار اینها نیست.
ناشناس۱۵۴۷۴۷۱۱۶:۳۱:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
همه جای دنیا خودروسازها در حال اضافه کردن آبشن های جدید و کیفیت خودروشان هستند تا یکوقت مشتری ها را از دست ندن ولی اینجا خودروساز با یک کلاس خاصی میاد محصولاتش را بصورت قرعه کشی آن هم خیلی محدود با زمان دلخواه و شرایط دلخواه عرضه می کنه کجای دنیا همچین کاری می کنند.
ناشناس۱۵۴۷۵۴۰۱۷:۵۳:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
حتی با دلار آزاد هم ماشین وارداتی به صرفه تر هستش .تا این ارابه های مرگ.
ناشناس۱۵۴۷۵۴۱۱۷:۵۳:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بازار خودرو را بروی خودرو ساز غیر دولتی باز کنید. گرانی کم می شود. بعد هم مالیات پلکانی بر روی افرادی که خودرو دوم و سوم و .. را می خرند قرار دهید.
ناشناس۱۵۴۷۵۶۵۱۸:۳۸:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
پراید 6 میلیون بوده برابر با 6000 دلار که با دلار امروز باید 150 میلیون بشه به نظر من مفته حالا ما پول نداریم تقصیر پراید نیست و بقیه اقلام از خانه گرفته تا ماست همه 6 برابر شده که نتیجه پول چاپ کردن بوده و بدون پشتوانه و مثل سرقت از جیب مردم و آقایان گرانی را یک روز گردن جشید بسم الله و روز دیگر دلالان و روز دیگر تولید کننده و خودشان را مبرا از همه چیز من که شاخ درآوردم از حرف های این مدیران و دولتها که فقط در پی دور زدن مردم هستند با دروغ.
ناشناس۱۵۴۷۵۸۰۱۸:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بنده هم با این وضع قیمتها مخالفم لیکن کرونا شرایط اقتصادی دنیا را خراب کرده. ایران هم که در جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا و غرب هم هست و همینکه کشور سرپا مانده است هنر بزرگی است. ونزوئلا را ببینید که فقط با تحریم چند ساله آمریکا، تورم 15000 درصدی دارد!
ناشناس۱۵۴۷۵۹۳۱۹:۱۶:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ظلم واضح و خوددانسته دولت به مردم
اسی۱۵۴۷۶۱۰۱۹:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
قیمت پراید خیلی کمه بیشترش کنید حیف .. نیست نود سه میلیون باشه باید حداقل کم صدو پنجاه میلیون باشه آخه این همه خدمات میده به دولت وقتی یه خانواده چهار نفره رو جون شون رو بگیره چقدر یارانه به جیب دولت برمیگرده ..
ناشناس۱۵۴۷۶۴۱۲۰:۴۰:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
جالب اینه که خودروسازها مدعی اند خودروهایشان ارزانترین در سطح دنیا است! میگم اگه اینجوریه همشون رو صادر کنید و ارز ش رو وارد مملکت کنید تا هم ارز ارزون بشه و هم ما از شر محصولات بد شما راحت بشیم! این لگنها را حتی آفریقا و افغانستان هم نمی خرند!
ناشناس۱۵۴۷۶۷۴۲۲:۰۲:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
روزی که دوستان .. نگذاشتند FATF تصویب شود باید فکر پراید 100 میلیونی را می کردند.
ناشناس۱۵۴۷۷۰۷۲۳:۰۳:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
قیمت پراید ترمز برید
ناشناس۱۵۴۷۷۲۳۲۳:۳۲:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۳
واین قیمت ها شدت کاهش ارزش ریال رو نشون میده وگرنه ارزش ماشین زیاد نشده
ناشناس۱۵۴۷۷۴۰۰۰:۱۵:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
این قیمت ها در بازار خودرو و سایر بازار ها میگویند حال ریال روز به روز وخیم تر میشود . یعنی بدنبال کنترل معلولها نباشید بچسبید به علت اصلی و فتیله ی نقدینگی را پایین بکشید البته اگر میتوانید .
مهدی۱۵۴۷۸۰۰۰۵:۱۰:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
متاسفانه مردم اتومبیل را به عنوان سرمایه می خرن نه سوار شدن قبلا اینطور نبود برای لذت سواری می خریدن آن هم اون ماشینها با رنگهای متنوع و زیبا ولی الان همه سفید سیاه مثل زمانی که هنوز تلویزیون رنگی نشده بود تازه آن موقع ها ماشینها رنگی بودن در ی کلا م از ماست که بر ماست خود ما آزاده مهمه من که این ماشینهآ را سوار نمی شم و هرگز پولم را آتش بزنم اینها را نمی خرم
iraniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiam۱۵۴۷۸۶۰۰۸:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
به نظر شما دولت نمیتونه جلوی این فساد را بگیره.خود دولت هم داره سود میبره از این قضایا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های هفته

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  3. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  4. حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان/ افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد

  5. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  6. بانک مرکزی پاسخ ادعای «همتی» را داد

  7. چرا برخی تصویری وارونه از «مالیات بر سوداگری» ارائه می‎دهند؟

  8. ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد

  9. راه‌حل مشکل آب تهران/ جابجایی پایتخت یا انتقال از خزر؟

  10. جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز ۱.۲ میلیون تومان در روز شد

  11. مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!

  12. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  13. فرار رو به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها

  14. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  15. کاهش پایه پولی و رشد پول/ سینگال تداوم کاهش تورم در ماه‌های آینده

  16. همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

  17. مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد

  18. جریمه ۲۰۰ میلیونی پرسپولیس وسپاهان/ بانوان تنها تماشاگران بازی

  19. کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در جنوب شهرستان ری

  20. طلافروشان دیگر بهانه ای ندارند

آخرین عناوین