برگزاری کنکور آری یا خیر؟

علی اسدی، گروه تعاملی الف،   3990513017 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
برگزاری کنکور آری یا خیر؟

متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا، بحث برگزاری کنکور نیز به یکی از موضوعات فضای مجازی و واقعی تبدیل شده است. برگزاری کنکور در موعد مقرر موافقان و البته مخالفانی نیز دارد. در این یادداشت می‌خواهم از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کنم:

فرض کنید فرزند شما الان کنکوری است و شما چند ماهی است به خاطر وی برخی محدودیت‌ها را در منزل اعمال کرده اید، از طرفی به خاطر ویروس کرونا این محدودیت دو چندان شده است. شما و فرزندتان اضطراب برگزاری کنکور را دارید و علاقمند هستید زودتر از این اضطراب خلاصی یابید. فرزند شما برنامه‌ریزی می‌کند که تا فلان تاریخ درس‌های خود را مرور کند، اما اعلام می‌کنند تاریخ کنکور تغییر کرده است، مجدد برنامه‌ریزی می‌کند و باز هم با خبرهایی که می‌شنود دو دل می‌شود که آیا کنکور هست یا خیر.

خسته می‌شود، انرژی‌اش هدر می‌رود. خانواده مجدداً باید هنوز محدودیت‌ها را حفظ کنند. محیط آرام و ساکتی برای فرزند کنکوری خودشان فراهم کنند. خوب تا کی باید این وضعیت ادامه پیدا کند. این افرادی که می‌خواهند تصمیم بر عدم برگزاری کنکور بگیرند یا خودشان فرزند کنکوری ندارند و یا اگر دارند فرزندشان کم کاری کرده است و می‌خواهند زمان بخرند.

اما از نقطه نظر احساس خطر در خصوص گسترش بیماری؛ واقعاً سوال اساسی از مخالفین برگزاری کنکور این است که آیا فاصله‌گذاری در کنکور با فاصله گذاری جلسات برگزاری دعای عرفه تفاوت محسوسی ندارد؟ چگونه است که طبق برنامه ی مستقیمی که از تلویزیون پخش می‌شود، افراد در مراسم برگزاری دعای عرفه با فاصله‌ای بسیار کمتر از کنکور کنار هم نشسته‌اند، هیچ‌کس لب به اعتراض نمی‌گشاید؟ می‌گویند در فصل سرما راحت تر می‌توان در کلاس نشست و کنکور برگزار کرد، واقعاً این سخن منطقی است؟ در اکثر جاهای کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که مستقیماً از کولر باید به بخاری پناه برد. یعنی تا برهه ای از سال کولر باید کار کند و بعد از آن بخاری باید کار کند.

چرا این عزیزان فکر نمی‌کنند؟ اینقدر با روح و روان مردم بازی نکنید. چطور است که در اوج کرونا امتحانات نهایی برگزار شد؟! کسی هم اعتراضی نکرد؟ چگونه است که مراسم نماز جمعه در برخی شهرها برگزار می‌شود و کسی هم اعتراض نمی‌کند؟ چگونه است که نماز جماعت در برخی مساجد به راحتی برگزار می‌شود و کسی هم متعرض نمی‌شود؟ چگونه است که مراسم دعای عرفه و ... برگزار می‌شود و کسی هم چیزی نمی‌گوید؟ این کنکور چه ویژگی دارد که این همه از مجلسی و غیر مجلسی داعیه دار آن شده‌اند و برای عدم برگزاری آن تلاش می‌کنند و وزیر و غیر وزیر را به سوال می‌کشند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۶۹۶۰۰۸:۰۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بعد از برگزاری کنکور در این شرایط تعداد فوت شدگان طبق نظر کارشناسان به 1600 نفر خواهد رسید که همگی از نسل جوان و آینده ساز خواهند بود.مسئله سربازی با برگزاری جلسات و همکاری نهاد ها به راحتی حل می شود از جان داوطلبان مهم تر نیست.طبق نظر سنجی ها 80 درصد داوطلبان مخالف برگزاری کنکور در چنین شرایطی هستند..حتی اگر یک بار در این فصل به شهر های جنوبی سرزده باشید متوجه خواهید شد که کنکور در این شهر و استان ها به هیچ وجه در فضای باز یا حتی در سالنی با پنجره باز و بدون کولر قابل برگزاری نیست صدمات احتمالی روانی به داوطلبان که فقط یک احتمال است از جان داوطلبان مهم تر نیست.کنکور 99 اکنون برای مافیا کنکور فقط ضرر است.چون قرارداد یک ساله ای که با داوطلبان بسته اند باید 14 تیر ماه به پایان میرسید ولی یک ماه است در حال دادن خدمات رایگان هستند و به همین دلیل دنبال برگزاری هر چه سریع تر کنکور هستند تا سریع تر شروع کارشان را برای کنکور 1400 آغاز کنند.پس شما در جهت منافع آن ها سخن میگویید. در پایان خواهش میکنم با نداشتن اطلاعات کافی سلامت داوطلبان را به خطر نیندازید. شما اگر خود از دانش اموزان کنکوری آگاه بودید میدانستید که امتحان نهایی را دانش آموزان فقط در نیم ساعت میدادند
ناشناس۱۵۴۶۹۸۳۰۸:۲۹:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
سالهاست که قرار است کنکورحذف شود ، خوب الان فرصت مهیا شد . هر دانشگاه می تواند بر اساس شرایط خاص خود دانشجو بگیرد مثل دانشگاه های خارجی . الان هم دانشگاه آزاد حتی تا ارشد بدون آزمون دانشجو می گیرند . فقط دانشگاه های دولتی خاص هستند که می توانند آزمون برقرار کنند بر اساس شرایط اولیه مشخص آن دانشگاه
ناشناس۱۵۴۷۰۰۷۰۸:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
به خدا من پدر دیگه خسته شدم چه برسه به ان فرزندم که ده برابر من تو استرس هست. واقعا مدیون هستند از رییس مجلس گرفته تا هر فرد دیگه که به جامعه استرس وارد میکنه.
تبریزی۱۵۴۷۰۱۴۰۹:۰۶:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
خیر. تا زمانی که همه واکسن نزدن نه کنکور باید برگزار بشه و نه مدارس و دانشگاه ها حضوری باشن. باید آنلاین باشن. صدای عواقب برگزاری کنکور دکترا هم چند هفته بعد در میان داوطلبان کنکور مبتلا شده و اعضای خانواده شون درمیاد. باید دنیای پیش از کرونا رو فراموش کنید چون برای ویروسی که دائما جهش پیدا می کنه نمی شه واکسن خیلی موثری ساخت. بهتره با واقعیت کنار بیاین. الان تمرکز اصلی شما باید روی بهبود کیفیت اینترنت و رسوندن اینترنت به مناطق محروم باشه تا به طور آنلاین همه از مدرسه و دانشگاه بهره ببرن. همچنین کاهش قیمت ها هم باید در اولویت باشه تا همه بتونن یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر تهیه کنن. نسخه ویندوز شبکه شاد رو هم باید بسازن چون کار کردن با گوشی خیلی سخته.
علی۱۵۴۷۰۳۲۰۹:۲۴:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بله
ناشناس۱۵۴۷۰۷۰۰۹:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
آری آری آری بخدا روانی شدیم. بزارید کنکور بدیم
یک دانشگاهی۱۵۴۷۱۱۴۱۰:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
شما اگر اطلاعی از سهمیه ۳۵ درصدی ایثارگران که از طرف مجلس قبلی تعیین شده بود و نحوه سوءاستفاده از آن توسط آقایان داشته باشید متوجه می‌شوید که برخی از این آقایان به دنبال لغو کنکور هستند تا مثل قبلیها سهم خود را از مجلسی بودن ببرند. وگرنه کنکور بسیار بهتر از تجمعات بسیار مستحبی مثل دعای عرفه می‌تواند برگزار شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین