چگونه قوه قضائیه در جنگ رسانه‌ای بازنده شد؟

محمدعلی حبیبی،   3990425131 ۱۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چگونه قوه قضائیه در جنگ رسانه‌ای بازنده شد؟

روز سه‌شنبه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از تایید حکم اعدام سه نفر مرتبط با حوادث آبان‌ماه خبر داد و گفت: «این حکم بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شد... در ارتباط با اصل محکومیت این افراد، دو نفر از آنها در یک صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شدند. به دنبال ربودن اموال یک خانم بودند. بعد از دستگیری در گوشی موبایل این افراد صحنه هایی که بانک ، اماکن عمومی و اتوبوس ها را آتش می زنند مشخص شد. با جسارت از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری کردند و برای خبرگزاری‌های خارج از کشور ارسال کردند. خودشان از اعمال مجرمانه خود بهترین مستندات را تهیه کرده بودند. در دادگاه هم اقرار داشتند و صحنه ها بازسازی شد.»

پس از این سخنان هشتگ «اعدام نکنید» با حمایت رسانه‌های معاند خارجی در شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد شد و پست‌های بسیار زیادی در مخالفت با اعدام این سه نفر توسط افراد مختلف و به‌خصوص سلبریتی‌ها منتشر شد.
هرچند این حکم نهایی نبوده و قابل تجدید نطر قضایی است.

پس از این و در ظهر چهارشنبه «یک منبع آگاه» به برخی خبرگزاری‌ها برخی از جزئیات پرونده را اعلام کرد که بنا بر آن اتهامات دیگری متوجه این افراد بوده و صرفا به‌دلیل اعتراض در حوادث آبان‌ برایشان حکم اعدام صادر نشده است.

اما به نظر می‌رسد دیگر کار از کار گذشته و متاسفانه   قوه قضائیه یک‌بار دیگر در شکل‌دهی به افکارعمومی مغلوب شد. اما چرا اینگونه شد؟

در این زمینه چند نکته به نظر می‌رسد:

*ابتدا باید گفت ما در این نوشتار درباره خود این حکم سخنی نداریم و صرفا با بازنمایی آن در افکارعمومی سر و کار داریم. درباره این حکم فقط کسانی می‌توانند اظهارنظر کنند که از جزئیات پرونده مطلع باشند و طبیعتا هیچ‌کدام از افرادی که از سه‌شنبه تاکنون درباره آن اظهارنظر کرده‌اند از جزئیات پرونده اطلاع ندارند.

*رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی در هر صورت راهی برای مخالفت با جمهوری اسلامی و ظالم‌جلوه دادن او پیدا می‌کنند. این موضوع به کرات مشاهده شده است. امروز با اعدام این سه نفر مخالفت می‌کنند اما چند صباح پیش اعدام نکردن پدر رومینا را ظالمانه می‌دانستند.  و چند روز قبل از چند بمب گذار که تعدادی از هموطنان کردمان را به شهادت رسانده بودند رسما دفاع و به عنوان زندانی سیاسی از آنان یاد می‌کردند. آنها دلشان نه به حال این سه متهم سوخته است، نه به حال رومینا و نه به حال ملت ایران.

رسانه‌های خارجی فقط در پی تخریب جمهوری اسلامی در افکار عمومی ایران هستند و بهترین راه برای مقابله با آن، این است که تا جای ممکن بهانه به دست آنها ندهیم. اگر ما مسیر اقناع را به‌خوبی پیش برویم تحرکات آنها اثری در افکارعمومی نخواهد داشت.

*قطعا اگر کسی در نظام اسلامی دست به اسلحه برده و امنیت عمومی را مختل کرده است باید مطابق قانون، عادلانه مجازات شود. هیچ‌کس منکر مجازات اخلالگران در امنیت عمومی نیست اما همگی خواستار دادرسی عادلانه هستیم.

*اکنون به سراغ پرسش اصلی برویم. چرا چنین حکمی  در افکارعمومی  با تردیدها و مخالفت‌هایی مواجه  شد؟ برای فهم و تحلیل دقیق ماجرا باید زمینه ذهنی افکارعمومی ایرانیان را در نظر داشته باشیم. این حکم در شرایطی اعلام شده که حدود دو سال است که تورم، بیکاری و رکود بر اقتصاد کشور حاکم شده و مسئولین کشور ناتوان از بهبود شرایط اقتصادی هستند.

فساد اقتصادی گسترده در مسئولین کشور هم مزید بر علت شده تا بی‌اعتمادی مردم ضریب فزاینده‌ای بگیرد. از همه اینها گذشته اعتماد عمومی به روند رسیدگی به پرونده‌های امنیتی بسیار خدشه‌پذیر شده است. فقط یک مورد مازیار ابراهیمی تا سال‌ها برای بی‌اعتمادی به روند پرونده‌های امنیتی کفایت می‌کند.

در کنار همه اینها باید به حوادث آبان‌ماه و نظر افکارعمومی درباره آن اشاره کرد. در افکارعمومی در حوادث آبان‌ماه اولا حاکمیت و دولت مقصر بوده‌اند که در شرایط تورمی و آن هم به یک‌باره و شوک‌آور چنین طرحی را اجرا کردند. طبیعتا عمده اعتراضات از ناحیه حاشیه‌نشین‌ها بود که احساس همدلی با ایشان بیش از حکومت است.

در چنین شرایطی چنین صدور چنین حکمی اینگونه و بدون طی مقدمات اطلاع‌رسانی، اعلام می‌شود.

*علاوه بر زمینه اعلام حکم، مهم‌ترین علتی که باعث می‌شود قوه قضائیه اینچنین در افکارعمومی متهم شود نبود شفافیت در فرایند صدور حکم است.اگر فرایند رسیدگی به این پرونده شفاف بود حتما ضدانقلاب نمی‌توانست اینچنین دستاویزی برای حمله به نظام پیدا کند.

از مرحله اول می‌بایست وکیل این متهمین مشخص می‌بود و هر مرحله هم شفاف اعلام می‌شد. فقط اگر دادگاه این متهمان علنی برگزار می‌شد دیگر قوه قضائیه مغلوب جنگ رسانه‌ای نمی‌شد.

مطابق اصل یکصد و شصت و پنجم قانون اساسی « محاکمات‏، علنی‏ انجام‏ می‏ شود و حضور افراد بلامانع است‏ مگر آن‏ که‏ به‏ تشخیص‏ دادگاه‏، علنی

‏ بودن‏ آن‏ منافی‏ عفت‏ عمومی‏ یا نظم‏ عمومی‏ باشد یا در دعاوی‏ خصوصی‏ طرفین‏ دعوا تقاضا کنند که‏ محاکمه‏ علنی‏ نباشد.»

سوال از قوه قضائیه این است که چرا این دادگاه را علنی برگزار نکرد و چرا علنی‌شدن دادگاه را منافی عفت عمومی یا نظم عمومی تشخیص داد؟ سوال کلی‌تر این است که چرا این اصل مترقی قانون اساسی به‌راحتی و با بهانه‌های واهی معطل می‌ماند و دادگاه‌های مختلف علنی برگزار نمی‌شود؟

*گفتمان اطلاع‌رسانی در قوه قضائیه نیاز به انقلاب دارد و جناب رئیسی باید این نکته را بپذیرد. دیگر نمی‌توان به روال گذشته با افکارعمومی تا کرد. نحوه بازنمایی رسانه‌ای یک اتفاق، اصل است و حتی از خود واقعه هم مهم‌تر است. به‌همین جهت باید رویکرد جدیدی درباره اطلاع‌رسانی عملکرد قوه قضائیه اتخاذ شود.

در همین مسیر، اولین گام شفافیت فرایند قضایی پرونده‌های حساس است. در زمانی که اعتماد عمومی ضعیف است می‌توان با شفافیت قضایی و مدیریت رسانه‌ای پرونده‌های حساس، راه را بر دغل‌کاری رسانه‌های معاند بست. 


 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۴۳۸۶۱۰:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اونایی که تو دنیا با اعدام مخالفت میکنن منظورشون با طناب و گلوله است وگرنه خودشون با برق و آمپول هوا مجرمین رو میکشند
ناشناس۱۵۲۴۳۸۹۱۰:۱۲:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
قوه قضاييه نباید تسلیم این جو سازیها بشه . یادمون نرفته اون روزهای آشوب این اراذل چه نا امنی برای جان و مال مردم ایجاد کرده بودن .
ناشناس۱۵۲۴۶۵۴۱۲:۰۴:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سالهای سال هست از فقدان اطلاع رسانی درست و روابط عمومی فعال و کارآمد رنج می برد قوه ی قضائیه باید برای جنبه اقناعی احکام دادگاههای خود به شدت کار کند یعنی هر مخاطب بی طرفی باید با اطلاعاتی که از منبع رسمی قوه قضائیه به دست می آورد، بتواند به منصفانه بودن آراء قضایی صادره ایمان بیاورد و وجدانش با رأی دادگاه همراهی کند.
ناشناس۱۵۲۴۷۰۳۱۲:۲۷:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
تو آشوب ها می دیدیم که بعضی ها ازکاراشون فیلم می گرفتن برای ارسال اونور و بعد احیانا پناهندگی و.. بعد اینها که میگن اعدام نه، اگراینها به خواهرو مادرخودشان هم اینگونه حمله برده بودند همین را می گفتند؟؟ بعدش هم قوه قضاییه خیلی داره با محاربین و مزاحمین نوامیس مردم مماشات می کنه از ترس فضای مجازی، این درست نیست. نباید در مسئله امنیت مماشات کرد. سلبریتی های طرفدار هم باید در دادگاه رسانه خواسته شوند وعلت حمایتشون از تبهکاران پرسیده شود وبعد که به معذرت خواهی می افتن رسما اعلام شود.. مخالفین اعدام اینها وامثالشان یا منافق هاهستند یا سعودی ها یا افرادی که همیشه مخالف خوان هستند...برای پدر رومینا اعدام می خوان ولی برای قاتلین امنیت مردم؟؟؟ آخرش هم که بااین بحث ها ناکارآمدی اقتصادی دولت فراموش نمیشه ...
ناشناس۱۵۲۴۸۲۴۱۳:۱۶:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
همین که پمپئو از اینا حمایت کرده تکلیقشون معلومه
ناشناس۱۵۲۵۰۳۳۱۵:۱۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
از قوه قضاييه محترم و شخص جناب آيت الله رييسي كه بنظر ميرسد شجاعت و مرد ميدان ايجاد قوه قضاييه عادل و سالم و شفاف و قاطع و بدون وابستگي سياسي به اين حزب و ان دسته و يا نهاد نظامي و ووو و ميباشند ، انتظار ميرود ، دادرسي و هرنوع عمل و كار قضايي را منطبق با خود قانون قضا كشورمان و بخصوص قانون اساسي عمل نمايد نبايد بازداشت ها بيشتر از ٢٤ ساعت باشد نبايد متهمي بدون وكيل باشد نبايد متهمي تحت فشار شكنجه جسمي و روحي باشد نبايد در زندان انفرادي باشد نبايد مورد بي احترامي بازپرس و بازجو و قاضي و دادستان ووو قرار گيرد نبايد بازداشت متهمان بصورت شبانه و رفتارهاي عجيب و غريب و بدون اطلاع و جنجال برانگيز و ايجاد وحشت براي اطرافيان فرد متهم باشد . قوه قضاييه كشورمان بايد بيانگر عدل و انصاف و رحم و مروت و اما قاطعيت در برابر مجرمين خطرناك در عين شفافيت با موازين منطبق با قانون اساسي باشد .
ناشناس۱۵۲۵۰۷۰۱۵:۴۲:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سزای تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه و تخریب اموال عمومی از جمله بانک و اتوبوس و خودرو شهرداری و غیره و خیانت به کشور اعدام است.
ناشناس۱۵۲۵۴۴۱۲۰:۳۸:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اعدام کنین دیگه کسی ازین غلطا نکنه
محمد قاسمی۱۵۲۴۳۹۱۱۰:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
آیا کسی که با منافقین در ارتباطه و ازشون حقوق گرفته و سرکرده شورشیاس میره سرقت موبایل انجام میده؟؟؟
ناشناس۱۵۲۴۶۴۶۱۱:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
ربطی نداره سرقت مسلحانه حکمش اعدام هست
عمران۱۵۲۴۸۰۹۱۳:۰۸:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
هر جرمی درجاتی داره، حکم کلی نمیشه صادر کرد
ناشناس۱۵۲۵۱۰۸۱۶:۰۳:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سرقت با چاقو اتفاق افتاده و وصف مسلحانه به معنای عرفی یعنی سلاح گرم خیلی زیاده روی هست برای این جرم
ناشناس۱۵۲۵۲۷۹۱۸:۳۵:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
9 سال پیش هم سر برادران فتحی که سارق مسلح از پاساژ طلا فروشی در فردیس کرج بودن همین داستان رو داشتیم اون موقع هم میگفتن نه به اعدام! بی بی سی هم که شروع کارش بود برای این دو برادر سارق و محارب سنگ تموم گذاشت و البته فرقه آدمکش رجوی هم که بیکار نبود بعد که مستند شوک از این سارقا یه فیلم پخش کرد تقریبا جو برگشت
ناشناس۱۵۲۴۷۵۷۱۲:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خرج و مخارج گرونه تورم بالاس اینا هم لابد ۲ شغله بودن
حامد۱۵۲۴۸۴۱۱۳:۲۴:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
دوست عزیز اراذل و اوباش و سارقان نیروهای میدانی منافقین و دشمنان هستند. فقط شما مواظب باش اگر روزی گرفتار چنین افرادی شدی شکایت نکن بلکه برایشان گل بفرست
ناشناس۱۵۲۴۹۷۰۱۴:۴۰:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
بله - خیلی وقت ها افراد استخدام می شوند تا همچون شمایی این استدلال های سست را مطرح کنید.
ناشناس۱۵۲۴۹۹۲۱۵:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
شایدم اولا سارق و ... بوده،‌ بعد منافقین یا هرگروه دیگری رویش سرمایه‌گذاری کرده‌اند. درست مثل کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، که سیا روی اراذل و اوباش سرمایه‌گذاری کرد.
ناشناس۱۵۲۵۰۷۷۱۵:۴۵:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
مثل اینکه خوب نمیخونیا . نگفتن موبایل دزدیند . یه کاردیگه کرده بودند .
ناشناس۱۵۲۵۴۰۳۲۰:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
موبایل خودتو اگه مسلحانه سرقت کرده بود همین حرفو میزدی ضمنا مگه دزد منافق و غیر منافق دارد
ناشناس۱۵۲۶۴۶۹۰۸:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۸
کاش ذره ای به روش منافقین هم اشراف داشتی اینان حتی پیش از نقلاب برای کسب درآمد این کارها را انجام می دادند فکر می کنی بودجه کارهایشان را از آبونه نشریه به دست می آورند؟؟؟
ناشناس۱۵۲۴۳۹۹۱۰:۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
این حکم اعلامی قابل تجدید نظر بوده و هست . بیخود سرو صدا کردن .
ناشناس۱۵۲۴۴۰۳۱۰:۲۰:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
عدالت بازی نیست که یکی برنده و دیگری بازنده باشد هزار بار بنویس عدالت تا فراموشت نشود
ناشناس۱۵۲۴۴۱۲۱۰:۲۳:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خوب اعدام نکنید چی میشه ؟
ناشناس۱۵۲۴۷۸۹۱۲:۵۷:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
دوست داری خودت و خانوده ات اسیر دست این سارقین مسلح بشوند یه روزی یا خیر ؟
ناشناس۱۵۲۴۸۷۱۱۳:۳۷:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
هیچی !یه کارت سبز بزای اراذل اوباش برای ادامه جنایتهاشون صادر میشه
ناشناس۱۵۲۴۸۹۶۱۳:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
میان به ناموس شما هم تعرض میکنن
داود۱۵۲۶۳۹۷۰۲:۲۹:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۸
اقاي ترامپ كه دوست ندارد ارازل و اوباش اعدام شوند هزينه يك روز ارتش امريكا را اختصاص بدهد به اسيب ديدگان و خسارت ديدگان اشوب و بلواي ١٣٩٨
ناشناس۱۵۲۴۴۱۵۱۰:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
نباید در مقابل اراذل کوتاه اومد .
ناشناس۱۵۲۴۴۱۹۱۰:۲۶:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
به دنبال ربودن اموال یک خانم بودن ؟!!!! این که حکمش اعدام نیست ! خوب شاید وسط کار ، پشیمون میشدند و نمی ربودند
محمد۱۵۲۴۷۹۱۱۲:۵۹:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
به دنبال ربودن اموال یک خانم دستگیر شدن، بعد فهمیدن که کارای دیگه هم کردن؟ یکم متن رو بخونید بعد نظر بدین!!
ناشناس۱۵۲۵۰۶۲۱۵:۳۷:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
علاوه بر سرقت و تجاوز به عنف تخریب بانک ها و اموال عمومی در آبان ماه جزو جرائم این 3 نفر بوده است.
ناشناس۱۵۲۵۳۸۱۱۹:۵۴:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
الان تجاوز به عنف رو از کجای متن در آوردی آخه.
ناشناس۱۵۲۴۴۲۱۱۰:۲۶:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
به نظر من آقای رییسی با اعمال ماده477 که حکم را خلاف شرع تشخیص می دهد می تواند پرونده را برای رسیدگی مجدد به قاضی دیگری بسپارد . در این صورت مردم راحت حکم را می پذیرند
ناشناس۱۵۲۴۴۲۳۱۰:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
افرین بر نویسنده و خدا کند این تفکر در بین حاکمین رواج پیدا کند
ناشناس۱۵۲۴۴۲۸۱۰:۲۹:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خوب ! بر فرض که ۲ نفر از اونها در سرقت مسلحانه شرکت کرده اون یکی چی ؟ اون چه گناهی کرده ؟ لابد اونم میخواسته اموال یک خانم رو بدزده !
ناشناس۱۵۲۴۹۶۹۱۴:۳۹:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
متن رو بخون
ناشناس۱۵۲۵۴۳۹۲۰:۳۷:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
نمیتونم! طولانیه اگه میشه شما در 4 خط خلاصه اش رو بگو. ممنون
ناشناس۱۵۲۵۰۷۵۱۵:۴۴:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
هر سه نفر در سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف و تخریب بانک ها و فروشگاه ها در آبان ماه همدست بودند.
ناشناس۱۵۲۴۴۳۲۱۰:۳۱:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
راه حل اين پرونده ها و مشابهات ان، اين است كه دادگاه ها علنى باشد و وكلا دسترسى به پرونده داشته است.
ناشناس۱۵۲۴۸۳۷۱۳:۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
بجز مسائل امنیتی نظامی و درخواست طرفین دعوا دلایل دیگر برای غیر علنی کردن نظیر کلی گویی های قابل تفسیر مطرح شده در قانون اساسی معنی ندارد.
ناشناس۱۵۲۴۴۳۴۱۰:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
تخریب و آتش زدن ۴۰۰ تا بانک و ۳۵۰ تا پمپ بنزین و غارت ۶۰۰ فروشگاه در کشور ، کار همین ۳ تا بوده ؟
ناشناس۱۵۲۴۴۳۶۱۰:۳۲:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
رئیسی دستور رسیدگی مجدد دهد
ناشناس۱۵۲۴۴۳۷۱۰:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سخنگو تعویض گردد . مسلط نیست . مردم و افکار عنومی قانع نشدند
ناشناس۱۵۲۴۴۴۲۱۰:۳۵:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اصل حکم اعدام درسته اما باید شفاف اطلاع رسانی میکردن .
ناشناس۱۵۲۴۴۴۳۱۰:۳۷:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
هر کشوری قوانین خودش رو داره مرتیکه تو آمریکا نشسته داره برای ما تعیین تکلیف میکنه
علی۱۵۲۴۴۴۴۱۰:۳۷:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
مقاله شما مصداق آفتاب آمد دلیل آفتاب است
ناشناس۱۵۲۴۴۴۶۱۰:۳۸:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
آقای رییسی مرد با تدبیری است این موضوع هم به خوبی پیش میره
ناشناس۱۵۲۴۴۵۵۱۰:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
در بلاد کفر ۴۵ روزه که اعتراض مردمی است . معترضان اینهمه اموال عمومی رو غارت کردند و آتیش زدن و تخریب کردن . چی شد ؟! خون از دماغ کسی اومد ؟ کسی کشته شد ؟ کسی اعدام شد ؟ فیلم های زیادی در فضای مجازی منتشر شد که پلیس حضور داره بین معترضان و داره گوش میده حرف معترضان رو و حتی یک فیلمی بود که گروهی از پرسنل پلیس بین مردم دارن میزنن و میرقصن . آفرین . کدام برخورد بهتر است ؟
ناشناس۱۵۲۴۹۱۸۱۴:۰۵:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
این همه جنایت آمریکا علیه مردمش را نمی بینید؟؟؟چندتا سیاه دیگه باید به خاک کشیده شون که شما غرب پرست ها بفهمین اونجا خبری نیس فقط ...داغ می کنن.. اینجا طرف اومده پمپ بنزین محله خودشون را آتیش می زنه میگه کیف داره حال میده،به نظر شما پلیس آمریکای جنایتکار بود اینقدر ملاطفت نشون می داد؟؟؟یادتون رفته بروید تاریخ بخونید وزمان عاریامهر را یادتون بیاد که مردم از یه رفتگر می ترسیدن الان این همه آزادی ولی حیف که آزادی درونتان گم شده
ناشناس۱۵۲۴۹۵۸۱۴:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
جناب نگران نباش پول اونجا از غارت کشورهایی مثل ایران و عربستان و... تامین میشه ولی اینجا خرابکاری بشه از بیت امال و جیب مردم
ناشناس۱۵۲۵۴۲۴۲۰:۲۵:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خون از جای دیگه بجز دماغ خیلی ریخت مگر اینکه سرت زیر برف باشه نبینی!
ناشناس۱۵۲۴۴۵۸۱۰:۴۲:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
دستگاه قضا در این پرونده نمره قبولی نگرفت
ناشناس۱۵۲۴۴۶۵۱۰:۴۳:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
برگزاری دادگاه بدون حضور وکیل !!!!!!!!
ناشناس۱۵۲۴۴۶۷۱۰:۴۵:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
رسانه های معاند؟ یعنی هیچ حرف دیگه ای ندارین؟ اینها نخ نما شده باباجان.
ناشناس۱۵۲۴۴۷۱۱۰:۴۶:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اعدام نه نه برای هیچ کس جز بابک زنجانی و اختلاس گران
ناشناس۱۵۲۵۰۶۷۱۵:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت یک بیستم خسارت کرسنت زنگنه هم نیست.
ناشناس۱۵۲۵۱۸۶۱۷:۱۷:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اعدام رو شما منظور نکردید حکم خدا هست!!میفهمی!!!!!
ناشناس۱۵۲۵۳۵۳۱۹:۲۳:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اره شما هم نماینده خود خوانده خدا روی زمین هستی . خخخخ
ناشناس۱۵۲۴۴۸۲۱۰:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
چی جوری هم خودشون اتوبوس آتیش میزدن و سرقت مسلحانه میکردن و هم خودشون از خودشون فیلم میگرفتن ؟!
ناشناس۱۵۲۴۹۶۲۱۴:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خیلی باهوشی دیگه به غیر از اینا هیچ کس نبود تا از اینا فیلم بگیره
ناشناس۱۵۲۴۴۸۷۱۰:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
چه کسی قادره هم سرقت مسلحانه بکنه و همزمان خودش از خودش فیلم بگیره ؟!
ناشناس۱۵۲۴۵۰۵۱۰:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خدا پدر و مادر نویسنده این مطلب رو بیامرزه
ناشناس۱۵۲۴۵۰۹۱۰:۵۶:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
چه اشکال داره این دادگاه ها که جمع کثیری از مردم پیگیر آن است ، علنی برگزار شود ؟!
ناشناس۱۵۲۴۵۱۳۱۰:۵۶:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
با این ها مماشات نکنید
ناشناس۱۵۲۴۵۲۴۱۱:۰۰:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
حالا شاید اون خانم ، که اینا به دنبال ربودن اموالش بودن ، رضایت داد . عجبا !!! فعلا دست نگهدارید من خودم میرم رضایت اون خانم محترم رو میگیرم ! در ثانی : این ۳ نفر ، دنبال ربودن اموال اون خانم بودن هنوز که نربودن !
ناشناس۱۵۲۴۹۶۳۱۴:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
آخه اگر اینها عوامل به قول اینها معاندین باشن، ماهی یک هزار یورو ناقابل هم حقوق بگیرن میشه معادل حقوق دوتا فول پروفسور دانشگاه شریف! دیگه نیازی ندارن که از یک خانم کیف قاپی کنن!!!
ناشناس۱۵۲۴۵۳۴۱۱:۰۳:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سخنان اسماعیلی به هیچ وجه افکار عمومی را قانع نکرد .
ناشناس۱۵۲۵۱۳۱۱۶:۲۱:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
شما چند نفرید؟ شدید افکار عمومی؟اگر این بلا سر خودتان می آمد به افکار عمومی اهمیت می دادید؟یا دنبال حق و عدالت می رفتید شما جماعتی هستید مثل اونایی که ماسک نمی زنندمی گویند اعتقادی ندارند به ماسک تا زمانیکه شخصا تجربه کنند نمی شود تا تجربه شخصی جنابعالی و امثال شما منتظر ماند تا اجازه اجرای قانون بدهید یک مشت آدم خود محور در خو شبینانه ترین حالت !!!!!!!
ناشناس۱۵۲۶۳۳۰۲۳:۱۸:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
دوست عزیز شما نمی خواد سنگ اون خانم به سینه بزنید ایشون خیلی وقت رضایت داده یه سرچ ساده تو گوگل کنی و رسانه های داخلی مطالعه کنی متوجه میشی .
ناشناس۱۵۲۴۵۳۵۱۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سوال کلی‌تر این است که چرا این اصل مترقی قانون اساسی به‌راحتی و با بهانه‌های واهی معطل می‌ماند و دادگاه‌های مختلف علنی و با حضور وکیل برگزار نمی‌شود؟
ناشناس۱۵۲۴۵۳۶۱۱:۰۳:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
مجددا دادگاه علنی عادلانه با حضور تمام وکلا برگزار شود .
ناشناس۱۵۲۴۵۴۳۱۱:۰۵:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
آقای رئیسی شخص انتقاد پذیری است . قطعا دستور رسیدگی صادر میکند .
دارای عقل سلیم و ریسک پذیر۱۵۲۴۵۵۲۱۱:۰۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
من که خدای ناکرده ( استغفرالله ) اگه برم سرقت مسلحانه ، خودم وای نمیستم از خودم فیلم بگیرم . ریسک دستگیری اش خیلی بالاس
ناشناس۱۵۲۴۵۶۳۱۱:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
این نحو اطلاع رسانی و این دست احکام ، قطعا لطمه و خدشه وارد میکند به اعتماد مردم به دستگاه قضا
ناشناس۱۵۲۴۵۷۲۱۱:۱۴:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
# اعدام _ کنید منتها سلطان سکه ۱۱ میلیونی و دلار ۲۲/۵۰۰ رو
ناشناس۱۵۲۴۷۶۱۱۲:۵۰:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سلطان سکه رو اعدام کردن گفتن سکه ارزون میشه !
ناشناس۱۵۲۴۵۸۰۱۱:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
وقتی قاضی اجازه نمیده وکیل دسترسی به تمام پرونده داشته باشد و حقوق متهم را زیر پا میگذارد ان قاضی فوری باید برکنار شود
ناشناس۱۵۲۴۵۸۳۱۱:۱۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
حالا چه عجله ایه برا اعدام ؟
ناشناس۱۵۲۴۵۸۴۱۱:۲۰:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اعدام ، راهکار نیست
ناشناس۱۵۲۴۹۶۵۱۴:۳۶:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
حتما راهکار فرستادن قاتلین و اراذل اوباش به سفرهای تفریحی است؟
فرقانی۱۵۲۴۵۹۳۱۱:۲۳:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اگر قوه قضائیه می خواهد در اجرای قانون و مبارزه با مفاسد موفق باشد باید بدون توجه به رسانه ها و سلبریتی ها کار خودش را بکند. حتی اطلاع رسانی هم لازم نیست.
ناشناس۱۵۲۴۶۳۵۱۱:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اگر قوه قضائیه میخواد موفق باشه ، باید صدای ملت رو بشنوه
ناشناس۱۵۲۵۱۹۳۱۷:۲۱:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
صدای ملت نه صدای آلبانی نشین ها و وهابی هارو!!!
ناشناس۱۵۲۴۵۹۴۱۱:۲۳:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۶
ما نیاز به شفافیت در مورد جرایم این افراد داریم. البته منظورم مدرک و شواهد معتبره نه اعترافات افراد علیه خودشون که معلوم نیست در چه شرایطی گرفته شده باشه.
هادی۱۵۲۴۵۹۹۱۱:۲۹:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
مگه نمیگین اینا مجرما دادگاه علنی برگذار کنید با وکیل ازاد تا بعد از حکم هیچ شبهه ای نباشه بعد هم مردم اگاه شدن دروغ قبول نمی کنند
ناشناس۱۵۲۴۶۱۳۱۱:۳۸:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
هر چی فکر میکنم میبینم به قیافشون نمیاد سارق مسلح باشن
ناشناس۱۵۲۴۶۴۵۱۱:۵۷:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سارق مسلح هم که نبوده باشن ، قصد داشتن اموال یک خانم رو بدزدن !
ناشناس۱۵۲۵۰۸۴۱۵:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
ولی بنظرمن به قیافه دوتاشون خیلی هم میاد
ناشناس۱۵۲۵۵۷۱۲۳:۴۳:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خدا نکنه قاضی بشی عزیزم!
ناشناس۱۵۲۴۶۱۶۱۱:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
با نبودن این ۳ نفر ، تورم تک رقمی میشه ؟!
ناشناس۱۵۲۴۶۵۰۱۲:۰۱:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
یا نبودن افرادی مثل تو با این تفکرات شاید
ناشناس۱۵۲۵۰۱۲۱۵:۰۸:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خیر، ولی اگر واقعا سابقه‌ی سرقت مسلحانه و بانک آتش‌زدن داشته باشند، با وجود این افراد همین خرده اعتمادی هم که سرمایه‌گذار دارد، دود می‌شود و می‌رود هوا! امنیت شرط لازم است، شرط کافی نیست!
علی۱۵۲۴۶۲۱۱۱:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
وقتی می بینیم که افراد فاسد هزاران نفر را به خاک سیاه نشاندن و میلیاردها تومن ثروت مملکت رو غارت کردن ولی برای خودشون راحت زندگی می کنند و حتی بعضی هاشون تو زندان زندگی پادشاهی دارن معلومه که صدای مردم در میاد
سید۱۵۲۴۶۲۳۱۱:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سلام مطلب بسیار بجا قابل تاملی است. نکته دیگر اینکه دو تن از متهمان از طریق ترکیه مسترد شده اند. حالا پای ترکیه هم به خاطر موانع بین المللی تحویل محکومین به اعدام برای این همکاری به میان آمده و احیانا با این سبک اطلاع رسانی و سوء مدیریت؛ ترکیه را هم برای همکاری های آتی پشیمان ساخته ایم.
ملت۱۵۲۴۶۳۶۱۱:۵۳:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اگرراست میگن چندتا ازاین اختلاسگرا و رانت خوارهارو اعدام کنن ضربه ای که اینا به اسلام و جمهوری اسلامی و ملت ایران زدن درطول تاریخ هیچ کس نزده
ناشناس۱۵۲۴۷۱۹۱۲:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
دادگاه زنده از صدا و سیما پخش شود
ناشناس۱۵۲۴۷۳۶۱۲:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
به دلیل عملکرد نامناسب اقتصادی ،سیاسی، مبارزه با فساد و... اعتماد مردم کاهش یافته جبران این اعتماد از دست رفته هم کار بسیار دشواری هست
ناشناس۱۵۲۴۷۴۷۱۲:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
این قوه قضایی که من می بینم به این راحتی تحت تأثیر جو روانی و افکار عمومی قرار نمی گیره به نظرم استقلال بالایی داره
ناشناس۱۵۲۵۳۳۹۱۹:۱۳:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
معنی این حرف این نیست که نباید مراحل قانونی تجدید نظر در احکام اولیه صادره طی بشه
ناشناس۱۵۲۵۴۸۸۲۱:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
درسته اگه قرار باشه قوه قضاییه چشمش به قلم و زبان دیگران باشه باید فاتحه عدالت را خواند .
ناشناس۱۵۲۴۷۵۸۱۲:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
الان با اعدام سلطان سکه ، سکه ارزان شده نه /؟؟ سکه 11 میلیون
ناشناس۱۵۲۴۸۳۲۱۳:۱۹:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
چرا همه چیز رو می چسبونید به معاندین
ناشناس۱۵۲۴۸۴۷۱۳:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
چجوری میشه اینها با منافقین و شبکه های بیگانه در ارتباط بوده باشن بعد از بی پولی برن سرقت از یه خانوم
ناشناس۱۵۲۴۹۹۴۱۵:۰۱:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
مواقع بیکاری و وقتایی که ماموریت خاصی نداشتن، می رفتن سرقت!
ناشناس۱۵۲۵۱۹۷۱۷:۲۴:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
همونجوری که امریکا ابرقدرت اقتصادیه جهانه ولی به گاو هاش (خاندان سعودی) رحم نمیکنه وهی ازشون پول میخواد!!!!!!
ناشناس۱۵۲۴۸۵۹۱۳:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
کسانی که هول دادن یک زن توسط یک مأمور رو جنایت بزرگ می دانند و نعره ها می زنند امروز مدافع سارقان مسلحی شده اند که در آبان ماه بانک ها و مغازه ها و پمپ بنزین ها را آتش می زدند؟ پس هر کس در ماجرای بنزین در خیابان پمپ بنزین آتش می زده آدم خوبی است و اگر غلط های دیگری هم کرد باید به او گل تقدیم کرد؟ من می توانم بگویم لعنت به تو سلبریتی فاسد. لعنت به تو حامی سارق مسلح. لعنت به تهی مغزهایی که بی اطلاع در هر ماجرایی فقط دنبال متهم کردند نظام و اسلامند. دستگاه قضا این اراذل و جانی رو زود اعدام کند و هر کس حمایت می کند رو هم بگیرند ببینند قانون در مورد تبلیغات تروریست، شورش و سرقت مسلحانه نظری ندارد
ناشناس۱۵۲۵۰۲۰۱۵:۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
لعنت نکنید! فراموش نکنیم یکی از وظایف دستگاه قضا پیش‌گیری از جرم است!‌ پیش‌گیری از جرم هم در آموزش ریشه دارد! دستگاه قضا می‌توانست با علنی برگزارکردن دادگاه‌ها، هم درک افکار عمومی را از جرم و مجرم بالا ببرد،‌ هم اعتماد عمومی را برگرداند. خیلی از آدم‌هایی که به اعدام این سه جوان معترض هستند،‌ نسبت به اعدام وحیدمظلومین ساکت بودند، دلیلش این بود که دادگاه اون علنی بود، و دادگاه این سه غیرعلنی بوده است.
محمد۱۵۲۴۹۵۳۱۴:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
حضرت علی(ع) می‌فرمایند:(نامه 53) «و اگر رعیت به تو گمان ستمگری را بردند، عذر و دلیلت را برای ایشان آشکار کن و گمان‌های آنها را با آشکار کردنت از خویشتن دور نما.»
یکی از مردم۱۵۲۴۹۷۶۱۴:۴۴:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اگر مر قانون اجرا می شد الان این همه معترض به این حکم نبود. دادگاه علنی با حضور وکلای متهمین..
رضا۱۵۲۵۰۱۸۱۵:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۶
قوه ی قضاییه چون استقلال نداره و وابسته به حکومته پس تمامه حکم هاش هم حکومتیه
ناشناس۱۵۲۵۰۴۱۱۵:۲۳:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
شما یه بار گذری برو دادگستری فقط رفتارشون رو با مردم ببین خودش یه دنیا حرفه
ناشناس۱۵۲۵۰۸۵۱۵:۴۸:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خوب سهم دولت از ایجاد این بلوا رو چرا نا دیده می گیرید؟ اگر قرار بر محاکمه باشد باید بانیان اصلی هم محاکمه شوند
ناشناس۱۵۲۵۱۰۶۱۶:۰۳:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
نکات درستی مطرح کردید،امیدوارم مسئولین قضائی پاسخ درستی داشته باشند.
امراله مهماندوست۱۵۲۵۱۳۶۱۶:۳۳:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
با فریب مردم ایران با هشتک اعدام نکنید می شود شعبه های بانک های کشور را غارت کرد
ناشناس۱۵۲۵۲۲۵۱۷:۴۷:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
ترحم بر پلنگ تیزدندان. اگر از اون خانم با توسل به سلاح سرد زورگیری کردند و همچنین در آتش زدن بانک هم مشارکت داشتند؛ مجرم اند و مجازات باید خیلی سنگین باشه. به نظر من اگر اظهار ندامت و پشیمانی میکنند یک درجه تخفیف دهید. گرچه اینها تا سالیان در زندان مفتخوری میکنند و اونجا هم فساد میکنند و دردسر ایجاد میکنند. دیگه هم جوهر و پیکسل حروم این مفتخورها نکنید. این مملکت را چه شده که ۳ تا دزد و اوباش و زورگیر رو کردند تیتر اول.
ناشناس۱۵۲۵۲۳۰۱۷:۵۱:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اگه ترامپ بود و جریان در آمریکا ، می گفت مادرشان را به عزا بنشانید و جیک این جماعت هم در نمی آمد
ناشناس۱۵۲۵۲۳۳۱۷:۵۱:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اعدام کنید .نباید به اینها رحم کرد
ناشناس۱۵۲۵۲۴۷۱۸:۰۲:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۶
به نظرم با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکومشون کنید
ناشناس۱۵۲۵۲۵۴۱۸:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
به نظر من باید به این ۳ مرد شرور حکمی داد که وقتی تموم شد دیکه جرات و توان شرارت نداشته باشند
ناشناس۱۵۲۵۲۶۸۱۸:۲۲:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
این فیلم ها و مدارک ها منتشر شدن؟اگر نه چرا؟
شهاب۱۵۲۵۳۶۱۱۹:۳۴:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
مشکل قوه قضاییه اینه که فکر می کنه احتیاجی به قانع کردن مخاطب نداره و هرچی اعلام می کنه مخاطب باید بپذیره، در مورد این سه نفر اگه جرمشون دزدی بوده، چرا دادگاهشون مثل بقیه دزدها علنی نبوده؟ چرا وکیل دسترسی نداشته بهشون؟ چرا اصلا تو مملکت ما اینقدر تشکیل دادگاه غیر علنی رویه عادی شده؟ در حالی که به نظر می رسه از نظر قانون گذار تشکیل دادگاه غیر علنی باید خاص و موردی باشه.
غلامرضا عباسی۱۵۲۵۴۱۱۲۰:۱۲:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
تحلیل بسیار خوبی ارائه شده و دست مریزاد دارد
dayani۱۵۲۵۴۱۷۲۰:۱۷:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
درتصویر بزرگتر نگاه کن. ایران بگونه ای شگفت انگیز با مسئله کاهش هفتاد درصدی زاد و والد درگیر است ؛ کرونا دارا هر روی بخشی از جمعیت ایران را می کشد، با قصه این دو درگیریم که خبر میرسد کسانی قرار است اعدام شوند. کاری به درستی و نادرستی این حکم ندارم، اما می شد، این تصمیم را نمی گرفت یا حالا نمی گرفت. ما که عادت داریم پرونده ها را سالهای معطل نگهداریم. اصل ماجرا ی اعتراض به گر انی بنزین هنوز بازگشایی نشده است! قدری درایت ، درایت،
ناشناس۱۵۲۵۵۴۰۲۳:۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۶
من در عجبم وکلای این سه جوان در دادگاه راه نداشتند و اجازه خواندن پرونده انها را نداشتند ولی شماها از سیر تا پیاز همه چیز اطلاع دارید وحکم صادر میکنید.
ناشناس۱۵۲۵۷۰۳۰۷:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۷
۳قاضی دردادسرا،۳قاضی دردادگاه بدوی،۳قاضی دردیوان عالی کشوربایدبامطالعه پرونده رای دهند نتیجه اینکه رای الکی صادرنمیشه،ولی برای آگاهی مردم بهتره جلسات دادگاه علنی باشه تاحقایق برای مردم مشخص شودوازشایعه پراکنی جلوگیری شود.
ناشناس۱۵۲۷۰۰۵۱۴:۲۱:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۸
عزیزم دادسرا که قاضی نداره
حمید پوتانلویی۱۵۲۵۷۳۶۰۸:۵۶:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
نظرات بسیاری از افراد غیر حقوقی و غیر فنی میباشد .بگذاریم در این حوزه هم حقوقدانان نظرات خود را عنوان دارند .
ناشناس۱۵۲۶۱۰۱۱۶:۴۱:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
تازمانی قوه قضاییه این رویه را داشته و هر زمانی تشخیص داد احکام صادره را به اطلاع افکار عمومی برساند این مشکلات پدید خواهد امد بایدمردم را در جریان امور جاریه و احکامی که با افکار عمومی عجین و سابقه داشته مردم واکنش نشان دهند دور اندیشی داشته باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین