جزئیات جدید از پرونده «سه شرور» که به اعدام محکوم شدند/ باند «امیر آلمانی» چگونه لو رفت؟

گروه سیاسی الف،   3990425105 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازخوانی اعمال مجرمانه اعضای باند امیرآلمانی حکایت از این دارد که این افراد معترض نبوده بلکه به‌دنبال ایجاد آشوب و سوءاستفاده از اغتشاشات برای دست زدن به اعمال مجرمانه خود از جمله سرقت مسلحانه بوده‌اند.

جزئیات جدید از پرونده «سه شرور» که به اعدام محکوم شدند/ باند «امیر آلمانی» چگونه لو رفت؟

فارس نوشت: «صبح روز گذشته بود که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سه محکوم به اعدام بیان کرد: این حکم در دیوان عالى کشور بعد از فرجام‌خواهى متهمان و وکلا به تأیید رسیده و به دادسرا اعاده شده است؛ اجراى احکام فرایند قانونى دارد و ممکن است در این فرایند هر موجب قانونى دیگرى نتیجه پرونده را همراه با تغییر کند.

وی اضافه کرد: این پرونده را خداى متعال کمک کرد جنایاتشان برملا شد؛ اینها جزو عناصر اصلى اغتشاشات بودند و دو نفر از این افراد در صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شدند و با تهدید به اسلحه می‌خواستند اموال خانمى را بربایند که خدا کمک کرد و باعث دستگیرى این افراد شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: پس از دستگیرى در گوشى این افراد اقدامات خرابکارانه‌اى که انجام می‌دادند و فیلمبردارى کرده و براى برخى از خبرگزارى‌هاى خارج از کشور ارسال می‌کردند، کشف شد؛ خودشان از اعمال مجرمانه خود بهترین مستندات را تهیه کردند و در فرایند دادگاه هم اقرار کرده‌اند و همچنین هم خودشان و هم وکلایشان‌ دفاع داشتند البته چهار نفر اعلام وکالت کردند و دفاع کردند.

وی ادامه داد: جلسات دادگاه فیلمبردارى شده و حضور آنها موجود است.

***آرایش سایبری رسانه‌های معاند پس از اعلام یک خبر

پس از اعلام تأیید خبر حکم اعدام این سه محکوم در دیوان عالی کشور، رسانه‌های معاند این خبر را با تیترهایی از جمله "حکم اعدام سه معترض آبان پس از تأیید به دادسرا فرستاده شد" و "حکم اعدام سه معترض آبان ماه تأیید شده‌است" بازنشر کردند و به‌گونه‌ای در صدد القای این بودند که این افراد صرفا به‌دلیل اعتراض به وضعیت معیشتی خود به اعدام محکوم شدند.

***بازی کردن برخی از سلبریتی‌ها در زمین دشمن

طولی نکشید که هشتگ اعدام نکنید با پشتیبانی یگان سایبری منافقین، برخی از سلبریتی‌ها و دشمنان مغرض و همیشگی این مرز و بوم به ترند اول توئیتر در جهان تبدیل شد و بسیاری از مردم که از جزئیات اقدامات مجرمانه این محکومان بی‌خبر بودند ناخواسته با این جریان مرموز همراه شدند و جای جای فضای مجازی مملو از هشتگ اعدام نکنید شد.

اما سئوال اینجاست که این سه محکوم چه کرده‌اند که دادگاه بدوی و دیوان عالی کشور آن‌ها را مستحق مجازات اعدام ‌می‌داند؟

***بازخوانی ماجرای دستگیری باند امیر آلمانی

۲۹ بهمن ماه بود که سخنگوی قوه قضائیه در بیستمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از دستگیری اعضای باند تبهکاری تحت عنوان امیر آلمانی خبر داد و گفت: یکی از پرونده‌های رسیدگی شده در تهران که اصطلاحا از زبان خودشان مشهور به پرونده امیر آلمانی است، باند تبهکاری بودند که هم سابقه اعمال مجرمانه داشتند و هم در همین مقطع مرتکب سرقت مسلحانه شده بودند و از اراذل و اوباش بودند و در اغتشاشات حضور داشتند، بانک و پمپ بنزین آتش زدند و از اقدامات خلافکارانه شان فیلمبرداری و برای شبکه‌های خارجی ارسال کردند. بعد از احساس خطر از کشور خارج شده و به ترکیه رفتند که با پیگیری‌های مجدانه از ترکیه برگشتند و بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در بررسی سوابق یک از آن‌ها که مشهور به امیر آلمانی است معلوم شد که سابقه خروج غیرقانونی از کشور به کشور‌های مختلف دارد و مدتی در کمپ پناهندگان در آلمان بوده است و در کمپ پناهندگان آلمان با عناصر وابسته به گروهک نفاق، ملاقات‌ها و همکاری‌هایی داشته است.

اسماعیلی تصریح کرد: این فرد و این تیم در حوادث آبان ماه میدان داری و این اغتشاشات را سردمداری کردند و این جنایاتی که مردم شاهد بودند را رقم زدند.

۱۰ تیرماه نیز اسماعیلی در خصوص پرونده باند امیر آلمانی بیان کرد: در آخرین پیگیری که انجام دادم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده، هنوز اعاده نشده و رای دیوان عالی کشور مبنی بر تایید حکم به دست ما نرسیده است.

***اعضای باند امیرآلمانی چه کسانی هستند؟

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه متهم این پرونده و اعضای باند امیر آلمانی هستند که در ابتدا با رأی شعبه 15 دادگاه انقلاب استان تهران به ریاست قاضی صلواتی با عناوین اتهامی گوناگون از جمله خروج غیرقانونی از کشور، اقدام علیه امنیت ملی و سرقت مسلحانه مقرون به آزار با سلاح سرد مجرم شناخته و به اعدام محکوم شدند.

با فرجام خواهی متهمان و وکلای آن‌ها پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی کشور پس از انجام بررسی‌های فنی حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد.

***اطلاعات جدید درباره نحوه شناسایی باند "امیرآلمانی"

یک منبع مطلع درباره نحوه شناسایی این گروه گفت: این افراد از طریق آگهی سایت دیوار خانه‌ای را انتخاب کرده و با هدف سرقت برای بازدید از خانه برنامه ریزی می کنند و در جریان بازدید، خانم خانه را با سلاح سرد مورد ضرب و شتم و تعرض قرار می دهند.

وی افزود: با سروصدای ایجاد شده در منزل، نزدیکان و  خانواده فرد مطلع می شوند و بلافاصله به کمک می آیند و نیروی پلیس را خبردار می کنند که نهایتاً به بازداشت متهم منجر می شود.

این منبع مطلع با اشاره به طی شدن مراحل رسیدگی به پرونده متهم مذکور اظهار داشت: در جریان رسیدگی به پرونده این افراد فیلم‌هایی در درون گوشی تلفن همراه آنها یافت شد که نشان می داد در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته چند بانک را تخریب و آتش زده اند و در یک فقره نیز ماشین شهرداری را بعد از خارج کردن از محل پارک خود به وسط خیابان آورده و آتش می‌زنند و فیلم هائی را از این صحنه ها تهیه کرده و به رسانه های ضدانقلاب ارسال می کنند. 

وی با اعلام اینکه یکی از این افراد معروف به امیر آلمانی دو نفر دیگر را از کشور به مقصد ترکیه فراری می دهد اظهار داشت: وی در ماجرای آبان 98 با منافقین ارتباط داشته و در سفر به کمپ آنها در یک کشور اروپائی از آنها  برای عملیات دستور می‌گرفته است.

بررسی‌ها در خصوص این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد فرد مذکور مدتی قبل در کمپ پناهندگان در آلمان بوده و در آنجا با عناصر وابسته به گروهک نفاق، ملاقات‌ها و همکاری‌هایی داشته است.

***تشکیل دادگاه با حضور وکلای مدافع

در نهایت، با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پرونده باند امیرآلمانی برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی اعاده شد و پس از تشکیل جلسات دادگاه و رعایت تشریفات دادرسی از جمله حضور وکلای مدافع متهمان، اعضای باند امیرآلمانی مجرم شناخته شدند.

***واکنش قوه قضائیه به ادعاهای یک وکیل

پس از تشکیل جلسات دادگاه فردی تحت عنوان وکیل اعضای این باند تبهکارانه، مصاحبه‌هایی را تحت عنوان وکیل پرونده با برخی از رسانه‌ها انجام داد و مدعی شد که به پرونده موکل خود دسترسی نداشته و یا به او اجازه ورود به دادگاه نداده‌اند که این موضوع با واکنش قوه قضائیه مواجه شد.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، وکیل امیرحسین مرادی یکی از اقوام او به نام مریم مرادی است که در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۸، اعلام وکالت کرده و پرونده وکالت متهم به وی واگذار می‌شود. اسناد موجود از مطالعه پرونده توسط این وکیل حکایت دارد.

همچنین دو محکوم دیگر به نام‌های سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز به دلیل عدم توانایی مالی از دادگاه درخواست وکیل تسخیری می‌کنند که وکلای تسخیری آن‌ها نیز در جلسات دادگاه حضور داشته و به دفاع از موکلان خود پرداخته‌اند.

بازخوانی اعمال مجرمانه اعضای باند امیرآلمانی حکایت از این دارد که این افراد معترض نبوده بلکه به‌دنبال ایجاد آشوب و سوءاستفاده از اغتشاشات برای دست زدن به اعمال مجرمانه خود از جمله سرقت مسلحانه بوده‌اند و استفاده از کلیدواژه معترض در رسانه‌های معاند صرفا برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت مجرمانه باند امیر آلمانی است.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۳۳۸۴۱۳:۳۵:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۵
انتشار فیلم های آتش زدن اموال عمومی توسط آنها قطعا به تنویر افکار عمومی کمک می کند
ناشناس۱۵۲۳۵۲۳۱۴:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۵
اصغرفرهادی و برخی از سلبریتی ها از این تروریستها دفاع کردند و کسی کاری باهاشون نداره
رضا۱۵۲۳۶۲۵۱۶:۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۵
ماشالله کلکسیون جرایم دارن ... بابا همون بهتر اعدام بشن .. اصلا وجود فیزیکی اینها برای جامعه مفید نیست ..
معترض۱۵۲۳۶۳۴۱۶:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۵
بسم ا... فیلم دادگاه و موبایلشوتو پخش کنید تا همه حقایق روشن بشه
ناشناس۱۵۲۳۹۳۵۲۱:۰۵:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۵
این اتهامات برای اعدام قانع کننده نیست.
ناشناس۱۵۲۴۰۲۱۲۲:۵۲:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۵
شرور كساني هستند كه اين ملت را چپاول كرده اند و سير نمي شوند.
ناشناس۱۵۲۴۱۵۸۰۱:۲۱:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سریعتر این جانوران و حامیانشان را اعدام کنید
ناشناس۱۵۲۴۱۸۰۰۱:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
فیلم های خرابکاری ضبط شده در موبایلشان و فیلم کامل محاکمه و دفاعیات متهمان در دادگاه برای عموم پخش گردد
ناشناس۱۵۲۴۲۲۶۰۷:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۲۶
سرقت مسلحانه ؟!!!!!!!
ناشناس۱۵۲۴۲۲۸۰۷:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
خدای متعال کمک کرده و جنایات اینا برملا شده !
ناشناس۱۵۲۴۳۴۳۰۹:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۶
چرا فیلم کاهای اینا رو پخش نمیکنند
سحر۱۵۲۴۹۱۷۱۴:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
من اگه اونجا بودم خودم طنابو دور سرشون می کردم اینها از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند و با کشتن چند زن و بچه بی گناه خود را معصوم جلوه داده ودر حالی که با فیلم گرفتن از جنایات خود و فرصت قرار دادن به دشمنان این کشور کاری جز ابرو بردن کشورمان کاری نکردند و در فضای مجازی همگی با رئیس جمهور امریکا همکاری کردند و #اعدام نکنید را ساخته اند ما چرا پیشرفت نمی کنیم چون از خودی همیشه ضربه می خوریم و این است ارایش موفقیت دشمن این مرز و بوم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین