پورابراهیمی: اجازه نمی‌دهیم یک نفر هم تسویه ارزی را انجام ندهد

گروه اقتصادی الف،   3990419104 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
پورابراهیمی: اجازه نمی‌دهیم یک نفر هم تسویه ارزی را انجام ندهد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در شرایط کنونی کشور باید مشوق‌های صادراتی گذاشته شود، اظهار کرد: نباید رفتاری انجام دهیم که صادرکننده زده شود ضمن آنکه اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر هم تسویه حساب ارزی را انجام ندهد.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" عصر امروز ۱۹ تیرماه در نشست فعالان اقتصادی استان با رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق گفته رییس بانک مرکزی ۲۷ میلیارد دلار منابع ارزی به چرخه بانکی کشور برنگشته‌ است.

وی بیان کرد: اکنون راهکار تسویه ارزی به چند طریقی انجام می‌شود. به‌طورمثال برخی که ارز به ریال تبدیل کرده‌اند، اسناد این مهم را ارایه دهند یا افرادی که ارز به فرد دیگری داده‌اند نیز باید اعلام کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه اتاق کرمان از اتاق‌های دیگر کشور یک سر و گردن بالاتر است، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید یک تعامل و همکارای با فعالان اقتصادی داشته باشد و حاکمیت تا دو هفته آینده به یک جمع‌بندی و راهکاری در خصوص تسویه ارزی خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه در شرایط کنونی کشور باید مشوق‌های صادراتی گذاشته شود، اظهار کرد: نباید رفتاری انجام دهیم که صادرکننده زده شود ضمن آنکه اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر هم این تسویه ارزی را انجام ندهد.

پورابراهیمی رویکرد ممیز محوری را فسادبرانگیز دانست و بیان کرد: به دلیل عدم وجود اطلاعات مالیاتی، کشور ما ممیز محور است و بزرگترین کار در مجلس دهم این بود که موضوع مالیات براساس سامانه محور را تصویب کردیم و از سال آینده ممیز محوری در کشور کلا از بین باید برود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سامانه محوری مبتنی بر قانون جدیدی که سال گذشته تصویب شد و تغییر قانون را از راهکارهای ساحتار اصلاح مالیاتی برشمرد که مجلس شورای اسلامی این کار را انجام داده است، تصریح کرد: تا پایان تابستان موضوع ایرادات شورای نگهبان در خصوص قانون مالیاتی برطرف می‌شود و همچنین اشکالات قانون ارزش افزوده برطرف و از سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ایران ۷۰ درصد مالیات از بنگاه‌های اقتصادی و ۳۰ درصد از افراد پردرآمد دریافت می شود که در دنیا برعکس است و باید مدنظر داشت که پایه مالیاتی سال‌هاست که در کشورهای دیگر اجرا می‌شود لذا به دنبال این هستیم که مالیات از بنگاه‌ها کاهش دهیم و از اشخاصی که درآمد دارند که جمعیت اصلی شامل این قانون نمی‌شود، اخذ شود.

پورابراهیمی با یادآوری اینکه استان کرمان بیشتر از سهم خود مالیات پرداخت کرده است، اظهار کرد: باید مازاد مالیات دریافتی به خود استان‌ها برگردد ضمن آنکه انتظار می رود که به استان هایی که بیشتر از تعهد تعیین شده مالیات دریافت می کنند مشوق هایی اعطا شود.

به گزارش ایسنا "محمد حسین قربانی" نایب رییس اول کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: در سال گذشته ۴۵۰۰ میلیارد تومان مالیات از استان وصول شده است که بیش از سهم مقرر بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تنوع فعالیت مودیان مالیاتی باید هیات‌های مالیاتی به‌ صورت تخصصی برگزار شود، تصریح کرد: باید در این راستا از ظرفیت کارشناسان دادگستری، وکلا و حسابداران در اجرای قرارها استفاده شود.

"غلامرضا رضامند" یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان کرمان نیز در این نشست گفت: چرا میزان مالیات اخذ شده از استان کرمان این همه بالاست؟ آیا مسایل سیاسی در پشت پرده این میزان دریافت مالیات از استان کرمان است؟ افزایش سهم مالیات در بودجه کشور در سال ۹۸ و ۹۹ همانند سال‌های قبل فشار زیادی به مودیان مالیاتی آورده و نتیجه‌ای جزء ورشکستگی فعالان اقتصادی نخواهد داشت.

وی با تاکید برآنکه باید با قوانین واحد از همه مالیات اخذ شود، تصریح کرد: چرا باید فشار دریافت مالیات روی بخشی از فعالان اقتصادی باشد و به دنبال افرادی که فرار مالیاتی دارند، نروید؟ و باید قانون حسابرسی بازنگری شود.

دیدگاه کاربران

باقری۱۵۱۵۹۹۰۱۹:۴۷:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۹
آقای پورابراهیمی موقعی که این غارتگران اموال مردم این دزدی ها را کردند شما کجا بودید و آنموقع چرا اعتراض نکردید؟
مصطفي۱۵۱۶۰۰۵۲۰:۲۰:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۹
سالها با انگشت تهديد به جايي نرسيديد يكبارهم با ابتكار و خلاقيت كار كنيد ببخشيد ..
ناشناس۱۵۱۶۰۱۱۲۰:۲۹:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۹
ایشان همیشه واکنش ش تنده بوده
ناشناس۱۵۱۶۰۱۳۲۰:۲۹:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱۹
کاری نکنید صادر کننده ها انتقامش را از کارگران و مصرف کنندگان داخلی بگیرند
ناشناس۱۵۱۶۰۱۴۲۰:۳۰:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۱۹
چه تضمینی وجود دارد این ارز مجدد به واردات دسته بیل اختصاص نیابد
ناشناس۱۵۱۶۰۱۵۲۰:۳۱:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۱۹
صادرکننده خودش اگر به مواد اولیه نیاز داشت از کجا ارز تهیه کند؟
ناشناس۱۵۱۶۰۱۹۲۰:۳۳:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۹
توان کرمان مدیون توجه ویژه آقای رفسنجانی و مناطق ویژه اقتصادی است که الان حتی شرکت ماهان را هم آنجا ثبت کرده اند تا مالیات کمتر بدهند
ناشناس۱۵۱۶۰۲۱۲۰:۳۴:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۱۹
ایشان و عده ای همکارانش ناکارآمدند و فقط منتقل کردن فشار به مردم را یاد گرفته اند
ناشناس۱۵۱۶۰۵۶۲۱:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱۹
بابا ارز رفته ،دیگر بر نمی گردد .اون موقعی که باید ثبت نام میکردین اولا وکالتی نباید می‌بود که شده .ثانیا باید اون موقع چندین برابر پول طرف رو به قیمت حتی بالاتر از ارز بازار آزاد رو ضبط می‌کردید که حالا به چه کنم چه کنم نرسیم .البته ممکن هست بیایید مثل بقیه مواقع .. بگویید که همه رو گرفتیم ولی بعید میدانم گرفته باشید .
ناشناس۱۵۱۶۱۰۱۲۲:۱۸:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۱۹
آقای پورابراهیمی کم حرف بزن و بیشتر عمل کن چرا به حرف آقای دژپسند طرح مالیات بر عایدی سرمایه رو بایکوت کردی؟ در حالیکه دژپسند بعد از 2 سال وعده و وعید هنوز لایحه مدنظرش رو به مجلس ارائه نکرده؟!
ناشناس۱۵۱۶۱۰۶۲۲:۲۲:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۹
شما اگر قدرت داشتيد اصلا نبايد در تحويل ارز تاخير ايجاد ميشد
علی۱۵۱۶۱۰۹۲۲:۲۹:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۹
کاش قبل از این همه سرو صدا کارت های, یه بار مصرف رو جمع میکردید. تا رقابت یکسانی, بین صادر کننده ها شکل میگرفت
حسن۱۵۱۶۱۳۲۲۳:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۹
آقاي پور ابراهيمي خود شما از متهمين وضع موجود هستيد يادت رفت هرشب تو شبكه ي دو تلويزيون با آقاي تاجگردون بر آزاد سازي قيمت دلار و رهاسازي آن سخنها گفتين شما يكي ساكت باشيد تا ..براي پاسخگويي در مراجع ذيصلاح
ناشناس۱۵۱۶۱۵۹۰۰:۳۳:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۰
از این حرفا زیاد شنیدیم فقط حرف میزنید ولی عمل ندارید چرا نمی دانم باید گشت پرتقال فروش را پیدا کرد
ناشناس۱۵۱۶۱۹۱۰۱:۴۷:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۰
آقای پورابراهیمی : تسویه ارزی انجام بشود یا نشود، چه تاثیری به حال مردم داره؟ یه دونه لامپ ساده بیست وات پنجاه هزار تومنه. کجای کاری ریاست محترم کمیسیون اقتصادی؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۱۶۲۳۴۰۶:۲۷:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۰
جناب آقاي پورابراهيمي در حاليكه بعضا فساد.. در مجلس،قوه قضايیه و دولت در چهار سال گذشته وجود داشته كه جنابعالي مانند الان رييس كميسيون اقتصادي مجلس بوديد وهيچ اقدامي نكرديد يا نتوانستيد
ناشناس۱۵۱۶۲۷۷۰۸:۵۶:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۰
مدیریت خلاقیت ونو آوری در اداره یک بنگاه بزرگ تولیدی بسیار مهمتر از داشتن سرمایه است و منشأ سرمایه مهمتر از خود سرمایه است واگذاری اداره یک کارخانه تولیدات صنعتی با منشأ سرمایه کثیف که از راههای غیر اخلاقی بدست آمده اند سرانجام هر کاری را تباه میکند بنابراین نمیتوان کارخانه های تولیدی را که ذاتا یک فعل مقدس بشمار می آیند با پول و مدیریت کثیف و غیر شفاف اداره کرد ما در کشورمان مدیرانی فراتر از بیل گیتس داریم که می‌توانند بنگاه‌های بزرگ دولتی را به اوج قدرت جهانی برسانند اما افسوس که ما سرمایه را تنها پول با هر منشأی میبینیم و مدیریت قوی و خلاق را هرگز یک سرمایه بزرگ به حساب نمی آوریم !؟؟؟ بازگشت ارز حاصل از صادرات هم بسته به مدیریت درست یا غلط افرادی است که بدون هیچ نظارتی کالا صادر میکنند و ارز حاصل از آن را که همچون خون ارزشمندند و باید دوباره به شریان‌ها و رگهای اقتصادی جامعه بازگردند تا اقتصاد جامعه رشد کند و دچار سکته و بیماری نشود . بنابراین اکنون باید برای شروع یک اقدام هجومی اقتصادی وضعیت هشدار را اعلام و با قدرت و بسرعت و با یک اقدام جبری و ضربتی قبل از هر آسیب غیر قابل جبران به اقتصاد کشور ارزهای صادراتی به کشور بازگردانده شوند تا جامعه از آسیب های این کم خونی ارزی سریعا نجات پیدا کند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین