شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳ میلیون نفر گذشت

گروه جهان الف،   3990416206

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور اکنون به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش تسنیم، پایگاه آماری Worldometer روز دوشنبه با استناد به آمارهای تجمیعی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور را بالغ بر 3 میلیون نفر اعلام کرد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در آمریکا (رکورددار جهانی ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این بیماری) در حالی صبح روز دوشنبه به وقت واشنگتن از مرز 3 میلیون نفر عبور کرده است که در برزیل به عنوان کشور دوم جهان از لحاظ تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 تاکنون 1.6 میلیون مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

آمریکا از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا نیز با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشور دوم (برزیل با 65 هزار مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا) رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

ایالت نیویورک که بالاترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در بین ایالت‌های آمریکا دارد، از لحاظ آمار مبتلایان ویروس کرونا به‌تنهایی بالاتر از همه کشورهای جهان به جز برزیل،‌ هند، روسیه و البته خود آمریکا قرار گرفته و از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا نیز تنها کشورهای آمریکا، برزیل، انگلیس و ایتالیا را بالاتر از خود می‌بیند.

واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، انتقادات بسیاری را علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین