شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳ میلیون نفر گذشت

گروه جهان الف،   3990416206

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور اکنون به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش تسنیم، پایگاه آماری Worldometer روز دوشنبه با استناد به آمارهای تجمیعی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور را بالغ بر 3 میلیون نفر اعلام کرد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در آمریکا (رکورددار جهانی ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این بیماری) در حالی صبح روز دوشنبه به وقت واشنگتن از مرز 3 میلیون نفر عبور کرده است که در برزیل به عنوان کشور دوم جهان از لحاظ تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 تاکنون 1.6 میلیون مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

آمریکا از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا نیز با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشور دوم (برزیل با 65 هزار مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا) رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

ایالت نیویورک که بالاترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در بین ایالت‌های آمریکا دارد، از لحاظ آمار مبتلایان ویروس کرونا به‌تنهایی بالاتر از همه کشورهای جهان به جز برزیل،‌ هند، روسیه و البته خود آمریکا قرار گرفته و از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا نیز تنها کشورهای آمریکا، برزیل، انگلیس و ایتالیا را بالاتر از خود می‌بیند.

واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، انتقادات بسیاری را علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.