سردرگمی مشمولان؛ دوره آموزشی سربازی چند ماهه شد؟

گروه اجتماعی الف،   3990412070

 صبح امروز ناجا اعلام کرد که دوره آموزشی سربازی از یک ماه به دوماه افزایش یافت؛ مشمولان سردرگم شدند؛ نمی‌دانستند که آیا این تصمیم فقط مختص ناجاست یا نه؛ ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح را هم شامل می‌شود; خبری که همین اینک از خروجی سایت ناجا برداشته شد.تکلیف در آخر چه شد؟

سردرگمی مشمولان؛ دوره آموزشی سربازی چند ماهه شد؟

به گزارش فارس،کرونا که آمد ریتم زندگی اجتماعی را بر هم زد؛ مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی کشاند؛ پاساژها را تعطیل کرد و کسب و کار مردم را کساد کرد. حتی اداره‌ها و سازمان‌ها را به دورکاری کشاند و تا آنجا پیش رفت که مردم را از سفر و دید و بازدید انداخت.

سربازی هم از جمله مقوله‌هایی بود که کرونا دست از سرش برنداشت؛ در ابتدا که کرونا آمد سربازان نگران بودند و خانواده‌هایشان بیشتر اما مسئولان پادگان‌ها و مراکز آموزشی این نوید را دادند که پادگان‌ها و خوابگاه‌ها به طور مدام ضد عفونی وگندزایی می‌شود و نباید نگران بود؛ اگرچه نگرانی خانواده‌ها کمتر نشد اما تعویق مرخصی‌ها و اعزام‌ها مسئله‌ای بود که نفوذ کرونا را در امر سربازی هم بیش از پیش مشهود می‌کرد. کرونا اگر چه سربازان را مبتلا کرد اما خدا را شکر موجب جان باختن آنها نشد.

پیشرفت کرونا تا آنجا بود که مسؤولان به این نتیجه رسیدند که مدت آموزش سربازی را کاهش دهند.

اردیبهشت ماه بود که فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی قم در خصوص دغدغه و نگرانی خانواده سربازان اظهار داشت: در مراکز آموزشی نیروی انتظامی همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و مشمولان غربالگری وتست می‌شوند؛ اگر احیانا مواردی مشکوک باشد قرنطینه و رسیدگی پزشکی می‌شوند.

فرمانده ناجا عنوان کرد: دوره آموزشی با توجه به شیوع ویروس کرونا از دو ماه به صورت فشرده به یک ماه کاهش پیدا کرده است.

 

امیردریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یک ماهه بودن دوره آموزش سربازی تا شهریور ماه خبر داد و گفته بود سربازان نگران دوره آموزشی نباشند چرا که طبق قرائن و شرایط موجود دوره آموزشی سربازی تا شهریور احتمالا یک ماهه خواهد بود.

روز گذشته نیز امیردریادار رحیمی‌پور در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها خبر از اجرای یک ماهه بودن دوره  آموزش سربازی تا شهریور ماه داده بود و اظهار داشت: با شیوع کرونا در کشور، ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم به کاهش دوره مدت آموزش سربازی گرفت و در همین راستا به تمامی یگان‌ها و مراکز آموزشی اعلام شد که مدت دوره آموزشی سربازان به یک ماه کاهش یابد.

وی گفت:‌در حال حاضر تصمیم بر این است که این روند تا مهر ماه ادامه داشته باشد و پس از آن با توجه به شرایط در مورد این روند تصمیم‌گیری خواهد شد.پس از این اظهارات هنوز یک روز نگذشته بود که امروز صبح سردار حبیب‌الله جان‌نثاری معاون تربیت و آموزش ناجا از تغییر دوره آموزش رزم مقدماتی خبر داد و گفت: به دلیل ضرورت استفاده از کارکنان وظیفه در ماموریت‌های محوله و کیفی سازی آموزش‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از امروز 12 تیر ماه، دوره آموزش رزم مقدماتی سربازی از یک ماه به دو ماه تغییر یافت.

"خبری که همین اینک از روی سایت ناجا برداشته شد".

***

اعلام تغییر زمان دوره آموزش سربازی سؤالات بیشماری را در جمع سربازان ایجاد کرده است. بسیاری از آنها این سؤال را مطرح کردند که آیا این فقط تصمیم ناجا بوده و مختص پادگان‌ها و مراکز نیروی انتظامی است یا نه؛ شامل مراکز آموزشی ارتش، سپاه، وزارت دفاع و غیره هم خواهد شد.

پیگیری خبرنگار فارس از مبادی مربوطه در مورد اخرین تصمیمات مدت زمان دوره اموزشی ادامه دارد گرچه خبر ناجا از سایت برداشته شده است اما باید منتظر ماند تا مبادی رسمی وضعیت دوره آموزشی در نیروهای مسلح را اعلام کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین