احیای چپ رادیکال به روایت قوچانی/سناریوی جدید درباره مرگ قاضی منصوری/محسن رضایی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

گروه سیاسی الف،   3990409124 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

احیای چپ رادیکال به روایت قوچانی/سناریوی جدید درباره مرگ قاضی منصوری/محسن رضایی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

سیر صعودی آمار کرونا در کشور/ فوتی‌های روزانه به ۱۶۲ نفر رسید

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت روز دوشنبه در ارتباط زنده تلویزیونی، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت. وی با اشاره به شناسایی ۲۵۳۶ مورد جدید کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته، گفت: تا کنون ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر از جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لاری تعداد فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۶۲ نفر اعلام کرد و افزود: بر همین اساس، تا کنون ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کرونا هنوز تنوره می‌زند/ فکری هم به حال جامعه پزشکی کنید

شناسایی ۲۵۳۶ بیمار جدید کرونا در کشور/ ۱۶۲ جان‌باخته در ۲۴ ساعت گذشته/ خیز قابل توجه بیماری در تهران

حل مشکلات حمل‌ونقل عمومی تهران با «هل دادن»مدیران شهری!

***

دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز برای 36 نفر در پرونده ترور حاج‌قاسم

علی القاصی مهر، دادستان تهران در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۳۶ نفر از افرادی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند

 شناسایی ۴۰ آمریکایی دخیل در ترور سپهبد شهید سلیمانی

***

جزییات جدید حادثه هواپیمای اوکراینی

غلامعباس ترکی، دادستان نظامی استان تهران در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه تا این لحظه دلیلی بر هک سایبری و الکترونیکی، اختلال بیرونی در سامانه‌های پدافندی و موشکی و نفوذ در سامانه‌ها یا شبکه‌ها بدست نیامده گفت: به هیچ شواهد و قرائنی برای احتمال خرابکاری و جاسوسی در هواپیما نرسیدیم و آثاری از قطعات موشک شلیک شده بر روی بدنه هواپیما مشهود است و هواپیما بر اثر برخورد با زمین منفجر شده و قطعات آن تا شعاع وسیعی از محل اصابت پراکنده شده که به لحاظ مسکونی بودن محل با مشکلاتی از نظر جمع‌آوری قطعات هواپیما و حفظ صحنه مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه دو موشک توسط سامانه پدافندی شلیک شده و بررسی کارشناسان حاکی است که یکی از این موشک‌ها تاثیری بر روی هواپیما نداشته و موشک دیگر در نزدیکی هواپیما منفجر شده گفت: ۲۶ ثانیه فاصله شلیک‌های اول و دوم بوده، ولی متاسفانه در این فاصله زمانی هم، کاربر برای شلیک دوم از شبکه کسب مجوز نمی‌کند.

ترکی خاطر نشان کرد: افرادی که مجموعه این خطا‌ها را مرتکب شدند کسانی هستند که بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات سانحه هواپیمای اوکراینی از زبان دادستان نظامی تهران؛ دلیلی بر هک سامانه به‌دست نیامده/ سامانه بدون اخذ اجازه، شلیک کرد

***

رادیکالیسم تهمت نیست، اصلاح‌طلبان خود انتخاب کردند

 محمد قوچانی، عضو شورای مرکزی کارگزاران و سردبیر روزنامه سازندگی درباره نامه اخیر موسوی‌خویینی‌ها و دفاع حجاریان و علوی‌تبار از رادیکالیسم در سرمقاله روزنامه‌ سازندگی نوشت: با انتشار عمومی نامه/پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها خیلی زودتر از آنچه گمان می‌شد زنجیره و حلقه‌ی احیای جناح چپ رادیکال در جبهه‌ی اصلاحات تکمیل شد... دفاع از رادیکالیسم به معنای تفکری ریشه‌محور از چندی پیش در دستور کار روشنفکران سیاسی جناح چپ رادیکال قرار گرفته است. مشهورترین آنها سعید حجاریان نظریه‌پرداز سیاسی است که ... به صراحت از اصلاح‌طلبانی چون سیدمحمد خاتمی و بهزاد نبوی و به اشاره از سازمان‌های سیاسی مانند کارگزاران سازندگی و اتحاد ملت، انتقاد کرد و نقد آنان بر رادیکالیسم را نادرست خواند. 

 انتقاد سعید حجاریان از سیدمحمد خاتمی که چرا تندروی را در جبهه اصلاحات را نقد می‌کند و تحریک بهزاد نبوی به سبب گرایش به کارگزاران سازندگی (به سبب آنکه از حسن روحانی انتقاد نمی‌کند و در انتخابات شرکت می‌کند) بخشی از این تسویه‌حساب ایدئولوژیک است که در مصاحبه علیرضا علوی‌تبار با روزنامه همشهری به صراحت آمده است: «اصلاح‌طلبانی که رادیکال نیستند از جبهه اصلاحات بیرون بروند!»...

 از دو جناح راست و چپ از میان اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان صدای پای رادیکال‌هایی به گوش می‌رسد که کشور را دچار یک فضای دوقطبی تازه خواهند ساخت و می‌کوشند... قدرت را به دست آورند.

فرهيختگان نوشت: ... تلاش افرادی چون حجاریان و موسوی‌خوئینی‌ها زیر فشار سنگین اجتماعی ناشی از عملکرد دولت، استفاده از یک الگو و نسخه تکراری است. «آن‌قدر فضا را تند کنیم تا بدنه ریزش یافته دوباره ما را به عنوان لیدر و البته آلترناتیو وضع موجود بپذیرد.» نکته مهم ماجرا اما این است که این نسخه پیش از این چندبار برای اصلاح‌طلبان پیچیده شده و هر بار نتیجه ناامیدکننده‌تری برای آنها داشته است.

برای مثال یک‌بار این افراد در پایان دوره هشت‌ساله اصلاحات و زمانی که حتی رئیس دولت وقت هم تلاش می‌کرد خود را از رادیکال‌ها جدا کند، تداوم حیات و حضور در قدرت را در تند کردن فضا دیدند و‌ با قرار گرفتن پشت سر مصطفی معین، امید داشتند که در انتخابات سال ۸۴ به پیروزی برسند ولی‌توفیقی نیافتند. مساله مهم این برهه این است که اساسا معلوم نیست موسوی‌خوئینی‌ها، حجاریان و تاج‌زاده می‌توانند تندتر از آن برهه عمل کنند یا خیر؟ و اگر موفق شدند در چنین نقشی بازی کنند، آنگاه آینده‌ای برای فعالیت در سپهر سیاسی ایران خواهند داشت یا نه.

بیشتر بخوانید:

محمد قوچانی: نامه موسوی‌خوئینی‌ها تکمیل زنجیره رادیکالیسم در اصلاحات بود

واکنش انصاری به نامه خوئینی‌ها: نظر مجمع روحانیون نیست

***

دفاع جلیلی از روابط اقتصادی ایران و ونزوئلا

سعید جلیلی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین نشست از سلسله نشست های تخصصی - مشورتی گفت: یادم می‌آید هر زمان که آقای چاوز به ایران می آمد، برخی از رسانه ها عکس بزرگ می زدند و تیتر می کردند؛ باز چاوز به ایران آمد! در سرمقاله می نوشتند که چاوز از ایران چه می خواهد؟ این ترسیمی است که آنها از واقعیت داشتند. حالا واقع قضیه این بود که در آن زمان ده ها پروژه اقتصادی با ونزوئلا دنبال می‌شد که همه‌ پول حاصل از پروژه‌ها به ایران می‌آمد. 

***

محسن رضایی قطعا برای ۱۴۰۰ می آید، عارف هم شاید

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز، معتقد است صحبت درباره انتخابات سال ۱۴۰۰ هنوز کمی زود است، اما تعداد کاندیداهای جریان اصولگرا بسیار زیاد است و از جریان اصلاحات شاید عارف و جهانگیری کاندیدا باشند.

ابطحی به خبرآنلاین گفت: به نظر می‌رسد آقایان ضرغامی و جلیلی عزم جدی برای ورود به عرصه انتخابات را دارند...در کل محمود احمدی نژاد را خطری برای آینده نمی‌بینم و اساسا فکر نمی‌کنم ایشان رئیس جمهور شود. البته همچنان معتقدم که حضور ۸ ساله ایشان در قدرت یک خطر بزرگ برای کشور بود...آقایان رئیسی و قالیباف زمانی برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری مطرح بودند، اما شاهد هستیم که هر دو در جایگاه ریاست قوا حضور دارند. درباره آقای رئیسی باید بگویم که ایشان جایگاه بسیار مستحکمی در دستگاه قضا دارد و کار خود را به صورت مطلوب خود به پیش می‌برد و به نظر می‌رسد که از پس کار دستگاه قضا بر می‌آید.

ابطحی گفت: آقایان قالیباف و محسن رضایی همیشه خود را محق در انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند. به نظر می‌رسد که آقای رضایی قطعا به عرصه می‌آیند و احتمال دارد آقای قالیباف نیز نیم نگاهی به صندلی ریاست جمهوری داشته باشند.

شرق نوشت: کنش ... سال‌های اخیر عزت‌الله ضرغامی، مدیرعامل اسبق سازمان صداوسیما، همواره شائبه انتخاباتی داشته است. حتی شائبه آمدنش برای انتخابات 96 هم مطرح بود که خودش همان وقت تکذیب می‌کرد اما برخی اظهار‌نظرهای متفاوتش که به‌دنبال القای چهره‌ای منصف و در‌میانه‌ایستاده و گاه حتی منتقد از خودش دارد یا نقش میانجی‌ای که با میهمانی‌های معروف صبحانه برای خودش تعریف کرده و از چهره‌های چپ و راست، هنری و سینمایی دعوت می‌کند، همه تا این لحظه شائبه‌ساز بوده است؛ چهره‌ای که به‌هیچ‌عنوان با عملکردش بر صداوسیما همسو و همخوان نیست. 

***

ادعای عجیب ذوالنوری درباره مرگ قاضی منصوری

آنا: مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، گفت: باید پاکسازی از درون قوا شروع شود، از این رو برای تحقق این مهم نیازمند عزم و شهامتی هستیم که خوشبختانه در قوه قضائیه دوره جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اقداماتی که در قوه قضائیه رخ داده امیدواری بیشتری به حل مشکلات داریم تصریح کرد: برخوردهای مناسب با مفاسد این امیدواری را بیشتر کرده است.

ذوالنوری به موضوع قتل قاضی منصوری در رومانی اشاره کرد و گفت: ابعاد پرونده قتل قاضی منصوری هنوز مبهم بوده و گمانه‌های زیادی در این خصوص مطرح است. یکی از گمانه‌های مطرح درباره قتل قاضی منصوری، وجود باند مخوف فعال در قوه قضائیه برای حذف فردی که ممکن است حاوی مطالبی باشد.

وی با تاکید بر اینکه گمانه‌زنی‌های مطرح از سوی قوه قضائیه در حال بررسی است تصریح کرد: این احتمال نیز وجود دارد که عناصری بخواهند با این اتفاق قدری فضا را آشفته کرده تا فضای اتهام زنی در داخل کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

پلیس: اطلاعات DNA قاضی منصوری به‌زودی به کشور ارسال می‌شود/ حضور یک ایرانی در هتل، لحظاتی قبل از مرگ قاضی منصوری، مورد تایید نیست

ذوالنوری: یکی از گمانه‌ها درباره قتل «قاضی منصوری» حذف وی توسط باندی مخوف در کشور است

***

نقد درون جرياني اصلاحات، فراموش نشود

آرمان ملي نوشت: زماني که عبدالواحد موسوي لاري از نايب‌رئيسي شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان استعفا داد مي‌شد پيش‌بيني کرد که اوضاع به همين گونه نخواهد ماند و اين شورا باز هم دستخوش دگرگوني‌هايي از قبيل استعفا يا انصراف خواهد شد... استعفاي محمدرضا عارف از شوراي عالي صرفا عللي معطوف به اين شورا ندارد. برخي معتقدند که استعفاي وي به دليل کثرت انتقادات به عملکرد وي در شوراي عالي و فراکسيون اميد است و عده‌اي ديگر بر اين باورند که وي کنار کشيده تا در فضايي آرام خود را آماده انتخابات 1400 کند. اين در حالي است که برخي معتقدند استعفاي عارف نوعي فرار از مسئوليت و پاسخگويي است. 

احمد حکيمي‌پور، رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي احزاب اصلاح‌طلب و دبيرکل حزب اراده ملت در اين باره مي گويد: استعفا به نوعي فرار از مسئوليت است. بالاخره آقاي موسوي لاري، آقاي عارف و هيات‌رئيسه شوراي عالي بايد يک گزارش عملکرد ارائه دهند و به نقدهاي وارده پاسخ داده شود و به نحوي ابهام روي ابهام اضافه نگردد. وجود سازوکارهاي غيرشفاف و محفل‌گرايانه که از همان بدو 2 خرداد شکل گرفت و تشديد شد به جريان ما ضربه زده و آنهايي هم که پرچمدار و متولي اصلاحاتند پاسخگويي ندارند... با استعفا دادن و کنار کشيدن چيزي حل نمي‌شود. همين دوستاني که دودستي ليست دستشان مي‌گرفتند و مي‌گفتند بقيه ليست‌ها فيک هستند با يک استعفا مي‌خواهند بروند و پاسخي به مردم ندهند؟ بالاخره ما انتقادات جدي داريم و رياست دوره‌اي شوراي هماهنگي هم که با حزب اراده ملت ايران است. ما اصرار داريم که نقد درون‌جرياني را پشت گوش نيندازند.

***

آذری جهرمی پوتین ایران می‌شود؟

آفتاب يزد، روزنامه اصلاح طلب نوشت:... ولادیمیر پوتین کشف «بوریس یلتسین» رئیس جمهور اسبق روسیه بوده است... اما برویم ایران خودمان.نزدیک به مثالی که از روسیه‌آوردم در اینجا نیز وجود دارد.به ارتباط محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و محمد آذری جهرمی وزیر ارتباطات بنگرید.وزیر ارتباطات از کانال حزب و فعالیت سیاسی به معنای خاص آن به این موقعیت نرسیده است.او به نوعی کشف واعظی است... بهرحال همچنان واعظی برای وزیر ارتباطات خواب می‌بیند؛خواب ریاست جمهوری سال 1400. اگر تعارفات سیاسی را کنار بگذاریم وزیر جوان هم نشان داده بی‌میل نیست.بنابراین آذری جهرمی برخلاف آنچه دوست داران توئیتری(!) وی می‌نویسند امانوئل مکرون ایران نیست بلکه مدارج ترقی را مثل پوتین در حال طی کردن است و دور از ذهن نیست روزگاری نفر اول اجرایی کشور شود.درست مثل پوتین!

***

اکنون وقت انتقام‌‌ نیست

شرق نوشت: اولین کنش جدی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم، نامه‌ای هشدارآمیز به حسن روحانی است. 12 رئیس کمیسیون در این نامه، بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به رئیس‌جمهور گوشزد کرده‌اند و نوشته‌اند اینکه رئیس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع از آنها باخبر شود و به آنها لبخند بزند در کدامین منطق پذیرفته است؟ 

علی مطهری، نماینده سابق تهران در مجلس در این باره می گوید: نامه لحن خوبی نداشت و تهدیدآمیز به نظر می‌رسد. این نامه ناصحانه و مشفقانه نیست و لحن نامه نشان می‌دهد که از روی دلسوزی نوشته نشده است. ادبیات آن احساسی و هیجانی است. ناله‌کردن و دردها را گفتن و درمان را نگفتن است... البته من این مانع را قبول دارم که آقای رئیس‌جمهور به نمایندگان به‌سختی وقت می‌دهند. در دوره دهم مجامع استانی نمایندگان درخواست وقت می‌کردند و وقت داده نمی‌شد. من امیدوار هستم که آقای روحانی با مجلس یازدهم تعامل بیشتری داشته باشند و به نمایندگان وقت بدهند تا آنها حرف‌های خود را بزنند و موضوع منتهی به این‌گونه نامه‌نوشتن‌ها نشود.

بیشتر بخوانید:

مجلس «مچ‌گیری» نکند،‌ دولت هم «وظیفه» ‌اش را انجام دهد

***

احمدی‌نژاد در صورت تایید صلاحیت با بالای ۲۰ میلیون رای، رئیس‌جمهور خواهد شد

صادق زیباکلام، تحلیل گر مسائل سیاسی به انتخاب گفت: همان‌گونه که... مجلس در اختیار ... جبهه‌ پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد قرار گرفت، اکنون انتظار این است که یک شخص تندرو در 1400 رئیس‌جمهور شود. البته باید توجه داشت که این انتخاب احتمالا با مشارکت 20 تا 30 درصد مردم محقق خواهد شد اما مساله مهم این است که بعد از این رخداد، آن‌ها ناچار خواهند بود پاسخ‌گوی اقداما‌شان باشند...

زیباکلام در بخشی دیگر از گفته‌های خود پیرامون شانس پیروزی احمدی‌نژاد یا جریان پیرو او در انتخابات ریاست جمهوری 1400 تاکید کرد: مساله این است که در ارتباط با احمدی‌نژاد و آینده حضور او در انتخابات باید برخی نهادها تصمیم‌گیری کنند و در صورت تایید صلاحت او از سوی شورای نگهبان، احمدی‌نژاد با بالای 20 رای رئیس‌جمهور آینده خواهند شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۳۰۲۷۲۰:۵۸:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۹
احمدی نژاد با ۲۰ میلین رای !!!!!!!!!!! مگر مردم ایران ماهی گلی هستند که حافظه چند ثانیه ای داشته باشند ؟
ناشناس۱۵۰۳۴۶۳۱۰:۴۲:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۰
80 درصد مردم ایران خواهان بازگشت دکتر احمدی نژاد هستن.
ناشناس۱۵۰۳۴۸۲۱۰:۵۱:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
احمدی نژاد به تاریخ پیوست. اگر در زمانش کمی اوضاع اقتصادی مردم بهتر از حالا بود، آن به خاطر 700 میلیارد پول فروش نفت بود احمدی نژاد در هیچ زمینه ای کارنامه موفق و قابل دفاعی از خود به جا نگذاشت.
ناشناس۱۵۰۳۴۸۶۱۰:۵۳:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
آن 80 درصد باید خیلی فراموش کار باشند!
ناشناس۱۵۰۳۴۹۶۱۰:۵۶:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۱۰
من جزو اون 80 درصد نیستم ! اصلا اون عدد 80 را از کجا اوردی ؟؟!!
ناشناس۱۵۰۳۰۲۹۲۱:۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۹
دکتر محسن رضایی رییس جمهور بعدی
ناشناس۱۵۰۳۰۳۸۲۱:۰۵:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۹
احمدی نژاد و تفکرات مبتنی بر خرافات وی به تاریخ پیوسته
ناشناس۱۵۰۳۴۶۹۱۰:۴۲:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۱۰
با آقای زیباکلام موافقم احمدی نژاد حداقل 20 میلیون رای دارد.
ناشناس۱۵۰۳۰۴۱۲۱:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۹
چه دل خجسته ای داره این بازم میخواد نامزد شه ؟!!!! :-) !!!!!
ناشناس۱۵۰۳۰۶۰۲۱:۳۵:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۹
آقایون قصد ندارن سلطان سکه ۸/۵ میلیونی رو دستگیر کنن و بفرستنش بالای دار ؟
ناشناس۱۵۰۳۰۶۶۲۱:۴۰:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۹
# کرونا _ ما _ را _ شکست _ داد
ناشناس۱۵۰۳۷۴۰۱۳:۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
داروی امام کاظم علیه السلام استفاده بفرمایید. ما نتیجه گرفتیم
ناشناس۱۵۰۳۱۰۴۲۲:۵۴:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۹
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۵۰۳۱۰۶۲۲:۵۷:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۹
احمدی نژاد اگر شرکت کند حتما انتخاب خواهد شد.مردم ایران او را بعنوان فردی نترس که بدرد امروز ایران میخورد قبول دارند.
ناشناس۱۵۰۳۱۲۶۲۳:۲۷:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۹
محسن جان نباشه انتخابات معنا نداره
ناشناس۱۵۰۳۱۳۴۲۳:۳۵:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۹
محسن رضايي نامزد انتخابات ١٤٠٠ مي شود ؟؟ --------- شد ، اما نشد !!!! ...
ناشناس۱۵۰۳۳۵۵۰۸:۴۸:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
دکتر مردمی نژاد(احمدی نژاد)اگر بیاید منم پای صندوق می آیم .
ناشناس۱۵۰۳۴۰۸۰۹:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
فقط محسن رضایی و یا فتاح بیایند وضع ما خرابتر نمی شود محسن رضایی که به خاطر دانش اقتصادی که دارد میداند باید چی کار کند و ادمی نیست که اقتصاد را بازیچه سیاست کند فتاح هم سابقه خوبی دارد
ناشناس۱۵۰۳۴۳۶۱۰:۲۲:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
مگه قرار بوده محسن رضایی نیاد!
ناشناس۱۵۰۳۴۵۶۱۰:۳۳:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۰
اقای زیباکلام میگن 20تا30درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی هست و انتخابات اخیر مجلس 54میلیون واجدشرایط داشتیم که اگرتا سال بعد هم حداکثر60میلیون واجدشرایط رای دادن داشته باشیم احمدی نژاد چطور میتونه بالای 20میلیون رای داشته باشه؟ دوما کارازموده را آزمون خطاست 7سال از دوران ریاست جمهوریش رو همش میگفت بگم؟بگم؟امسال میگم سال بعد میگم آخر هم نگفت
شیدا۱۵۰۳۶۱۵۱۲:۱۷:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱۰
بالاخره بگم بگم هاش نتیجه داد من باعوامفریبی ودروغگوئی 100درصد مخالفم ولی ازنقاط قوت احمدی نژاد میشود جسارت اجرای تعدیل قیمتها وایستادن درمقابل زورگویان یاد کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین