رژیم‌های عربی در کدام نقطه از رویای شوم صهیونیست‌ها ایستاده‌اند؟

گروه جهان الف،   3990402032 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

صهیونیست‌ها در تلاش‌اند تا زمانی که دوره ترامپ در کاخ سفید به سر نیامده طرح موسوم به الحاق را در کرانه باختری اجرایی کنند که این امر مستلزم احتیاط و هوشیاری گروه‌های فلسطینی برای مقابله با آن است.

رژیم‌های عربی در کدام نقطه از رویای شوم صهیونیست‌ها ایستاده‌اند؟

به گزارش الف، بحث گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی در بخش‌هایی از کرانه باختری که هنوز اشغال نشده و در دست فلسطینی‌هاست این روزها از جمله سوژه‌های اصلی رسانه‌های عربی و صهیونیستی است که با عنوان پروژه «الحاق» خوانده می‌شود.

صهیونیست‌ها از مدت‌ها قبل به دنبال اشغال مناطق باقی‌مانده فلسطینی و نیز غور اردن بودند که طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» دونالد ترامپ٬ رئیس جمهوری آمریکا اکنون این فرصت را در اختیار آنها قرار داده است.

هرچند این روز‌ها میان صهیونیست‌ها و دولت ترامپ بر سر نوع الحاق کرانه باختری و چگونگی آن اختلاف نظر جدی وجود دارد، اما صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که ترامپ چه خدماتی را طی دوره ریاست جمهوری‌اش به آن‌ها داده است. درواقع ترامپ تمام آنچه رژیم صهیونیستی از ابتدا به دنبال آن بود را در قالب معامله قرن به آن داد. به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس از جمله امتیازاتی است که دونالد ترامپ تقدیم صهیونیست‌ها کرده و بنابراین آنها تلاش می‌کنند در این زمان که هنوز ترامپ در کاخ سفید حضور دارد با حمایت وی پروژه گسترش اشغال را عملی کنند.

هدف کلی رژیم صهیونیستی از اجرای معامله قرن ضمیمه کردن 40 درصد از قلمرو فلسطینی‌ها در کرانه باختری به مناطق تحت تسلط خود است. همچنین براساس این پروژه آمریکایی-صهیونیستی یهودیان حاکمیت کامل بر بیت المقدس خواهند داشت، حق بازگشت آوارگان فلسطینی که پیشتر توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده بود نیز از بین می‌رود و آنها باید در کشورهایی که حضور دارند تا همیشه باقی بمانند و در نتیجه دیگر واجد حمایت سازمان ملل هم نخواهند بود زیرا تبدیل به شهروندان جدید کشورهای عربی می‌شوند.

علاوه بر آن موقعیت کرانه باختری و نیز گروه‌های حامی مقاومت در آن معضل بزرگ رژیم صهیونیستی بوده و اشغال کامل آن کمک بزرگی به صهیونیست‌ها در حل مشکل عمق استراتژیکشان می‌کند.

از سوی دیگر درحال حاضر جمعیت فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه به ۵ میلیون نفر می‌رسد که طبق آمار جمعیتشان برابر و یا حتی بیشتر از کل صهیونیست‌هاست؛ البته اگر ۷ میلیون آواره فلسطینی در کشورهای خارجی را نیز به این تعداد اضافه کنیم جمعیت فلسطینیان بیش از دوبرابر صهیونیست‌ها خواهد بود.

مشکل عدم هویت و ملیت در جامعه صهیونیستی از ابتدای تشکیل رژیم جعلی آن همواره یکی از چالش‌های مقامات این رژیم بوده که هنوز هم حل نشده است. درواقع مولفه جمعیت و رشد آن اصلی‌ترین چالش صهیونیست‌هاست که در سایه شرایط نابسامان امنیتی و اقتصادی و نیز معضل مهاجرت معکوس و فرار مغزها٬ تشدید شده است. بنابراین تل‌آویو با الحاق کرانه باختری و آواره کردن ساکنان فلسطینی آن تلاش دارد مشکل بی هویتی صهیونیست‌ها را را بهبود بخشد؛ زیرا با اجرای این طرح عملا فلسطینی‌ها اخراج و یک حاکمیت یهودی در این منطقه برپا می‌شود.

درحال حاضر بخش زیادی از جوامع بین‌المللی و نهادهای رسمی پروژه مذکور صهیونیست‌ها را رد و آن را کاملا غیرقانونی اعلام کردند؛بنابراین تشدید مخالفت‌های جامعه بین المللی، ارائه تصویر جنایت اشغال غیرقانونی توسط رژیم صهیونیستی، وخامت اوضاع امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه، تشدید تنش‌ها با فلسطینیان، نابودی معاهده صلح با اردن، پایان دادن به روند عادی سازی روابط «تل آویو» با کشور‌های عربی به ویژه عربستان و امارات و از دست رفتن موقعیت «تل آویو» در سیاست‌های آمریکا از جمله پیامدهای منفی اجرای این طرح برای رژیم صهیونیستی است.

اما تل‌آویو برای اجرای این توطئه در وهله اول نیاز به کسب حمایت و تایید رژیم‌های عربی دارد. در همین راستا طی هفته گذشته رسانه‌های صهیونیستی  از سفر «یوسی کوهین» رئیس موساد به برخی کشورهای عربی به منظور بررسی طرح الحاق کرانه باختری خبر دادند که البته این اقدام با واکنش تند گروه‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم‌های عربی که چراغ سبز عادی‌سازی با صهیونیست‌ها را نشان داده‌اند همراه بود.

واقعیت این است که اگر برخی کشورهای عربی ودر صدر آنها عربستان و امارات که اخیرا با فرستادن مستمر هواپیماهای خود به فرودگاه تل‌آویو روابط خود را با اشغالگران علنی کرده تن به توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا نداده و مسئله فلسطین را زیر پا نگذارند٬ صهیونیست‌ها هرگز قادر به تحمیل این پروژه نخواهند بود.

اما اولین و مهم‌ترین گام برای مقابله با طرح موسوم به الحاق٬ اتحاد گروه‌های مختلف فلسطینی است. موضع گروه‌های مقاومت فلسطین مانند جنبش حماس و جهاد اسلامی که در برابر این توطئه کاملا مشخص بوده و همواره چه در حرف و چه عمل بر رد قاطع آن تاکید دارند. در همین راستا جمعه شب گذشته جنبش حماس یک تظاهرات بزرگ مردمی در شمال غزه برای محکومیت این طرح شوم ترتیب داد.

اما نکته نگران‌کننده‌ای که مقاومت فلسطین نیز به آن اشاره کرده٬ اختلاف میان طرف‌های فلسطینی و امکان لغزش برخی از آنهاست که ممکن است تلاش‌های ملی فلسطین را در برابر این توطئه خنثی کند.

طی ماه گذشته «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که این تشکیلات اولا طرح الحاق را رد و سپس قصد قطع هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را دارد؛ اما اقدام عملی از جانب آن مشاهده نشد. در همین راستا گروه‌های مقاومت فلسطین بارها تاکید کرده‌اند که ابومازن باید در این زمینه جدی باشد تا تلاش فلسطینی ها برای دفاع از حقوقشان نتیجه دهد.

رسانه های صهیونیستی نیز از نشست کاخ سفید طی هفته جاری برای تصمیم گیری نهایی درباره طرح گسترش اشغال کرانه باختری خبر دادند که انتظار می رود اجرای قریب الوقوع آن را کلید بزنند. اما تمسک به گزینه وحدت ملی برای فلسطینیان و مقاومت یکپارچه در مقابله با این پروژه شوم  و نیز تعهد کشورهای عربی به مسئله فلسطین و پایبندی آنها به مقدسات اسلامی٬ این توطئه ضد فلسطینی و ضد اسلامی را نابود خواهد کرد.

 
 
 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۷۹۱۸۰۰:۱۷:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۶
اعراب مختار کار خود هستند. همه کشورها بر اساس منافع ملی خود عمل می کنند.
ناشناس۱۴۹۸۲۱۲۱۲:۰۹:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۶
یعنی اینقدر فهمش براتون سخت است که این رژیم اصل و بنای ان در تجزیه کشورهای عربی و ما بنا قرار داده شده؟ چه کشورهای عربی که دوست این ها هستند و چه کشورهایی که دشمن ان هستند؟
ناشناس۱۴۹۸۲۲۹۱۲:۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۶
میشه یکی از منافع ملی عربها در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رو نام ببری!؟ من چندتا از ضررهاش رو میگم: 1مهمترینش به رسمیت شناختن یک تهدید همیشگی در کار گوش کشورهای عربی (رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و یک روز نوبت همین کشورهای عربی هم میشود) 2تحقیر شدن ملتهای عرب بخاطر تسلیم در برابر زورگو 3مشخص شدن عدم توانایی دفاع از اعراب در مقابل دیگران 4کوچک شدن حاکمان عرب در مقابل ملتهایشان 5نفوذ بیش از پیش رژیم صهیونیستی در دستگاه حاکمه عربها .... همه اینها فقط بخاطر چند روز حکومت بیشتر که امثال شما اسمش رو منافع ملی میزارن!!!!
ناشناس۱۴۹۷۹۳۰۰۰:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۶
اینها مایه ننگ جهان اسلام هستند
عمران۱۴۹۷۹۵۸۰۱:۲۳:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۶
دکترین ناتانیاهو و همراهانش این است که هر کاری را که بشود کرد انجام میدهد. اعتراض بین المللی، اعتراض فلسطینی ها، اعتراض اعراب و حتی اعتراض امریکا هم روی آنها تاثیری نمیگذارد. اگر تصمیم بگیرند انجام میدهند و تا جایی که امکان دارد پیش میروند. روششان اتفاقا خیلی شبیه به بعضی افراد متعصب و سرسخت داخلی است که با سر به درون دیوار میروند.
ناشناس۱۴۹۸۰۶۳۰۹:۲۷:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۶
بزار هر بلایی سر این دولت های عربی هزار رنگ بیاد
ناشناس۱۴۹۸۰۶۷۰۹:۳۰:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۶
جالب که صهیونیست ها جامعه عرب رو قورت دادن بعد دیروز اتحادیه عرب قطعنامه مقابله با ترکیه و ایران رو تصویب کرد اون از سازمان ملل و اینم از اینهااااا در دوران جوک تاریخ به سر می بریم
ناشناس۱۴۹۸۱۳۳۱۰:۴۶:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۶
رژیم غاصب و جلاد و کودک کش صهیونیستی و رژیم های عربی منطقه و گاوهای شیرده امریکا محکوم به شکست هستن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین