آیا اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه تاجگردون اشتباه بود؟

امیرحسین رحمانی،   3990322121 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه تاجگردون اشتباه بود؟

در روزهای اخیر برخی اصولگرایان نسبت به اعتراض برخی نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند نمایندگان معترض در این ماجرا وارد یک بازی حیثیتی شده که شکست در آن می‌تواند موجب صدمه به‌کل مجلس یازدهم شود که بر دوره چهارساله آن نیز تأثیرگذار خواهد بود. 

مثلاً یکی از این منتقدین در یادداشت خود آورده است:« با عنایت به اینکه موضوع تاجگردون یک‌بار قبلاً در شورای نگهبان هم بررسی و صلاحیت او(درست یا غلط) احرازشده بود... در چنین وضعیتی،‌ چنان صورت‌بندی عجیب‌وغریب و نابلدانه از یک مسئله چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ این نحو توصیف ماجرا، کل اعتبار و حیثیت مجلس و همچنین تعیین تکلیف «نفر اول مجلس» را به یکی از اولین تصمیمات مجلس در چند هفته اول شروع به کارش گره می‌زند».

اما بنا دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون صحیح و منطقی بوده است:

-پیروزی انقلاب اسلامی و پایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی بر اساس تلاش‌های حضرت امام خمینی (ره) است. وقتی امام رحمه‌الله علیه در وصیت‌نامه خود به‌صراحت اعلام می‌کنند:« ... از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای‌نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد» بر همه نمایندگان واجب است در تمامی دوره‌ها با چنین فرد یا افرادی برخورد کنند.

 -نماینده باید متعهد باشد که به رسالت و وظیفه خود عمل کند و اگر به این اطمینان رسیده باشد که فردی فاسد و فاقد صلاحیت است حتماً باید به آن اعتراض کند. اصولاً همین مصلحت‌اندیشی‌های بیهوده بوده که موجب شده فساد در کشور رشد پیدا کند. بدون شک اگر از همان روزهای اول انقلاب بخصوص بعد از جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی نسبت به موضوع فساد اغماض وجود نداشت وضعیت کشورمان با امروز تفاوت داشت و این‌همه مشکل و سختی در مبارزه با فساد به وجود نمی‌آمد.

-حساسیت برخی نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به عدم صلاحیت یکی از همکاران خود و تلاش برای رد صلاحیت وی نه‌تنها اقدامی اشتباه نبوده بلکه حتماً تحسین‌برانگیز است و حتماً در آینده به طی مسیر واقعی مجلس کمک‌کننده خواهد بود. اصولاً یکی از دلایل عملکرد ضعیف مجلس شورای اسلامی در دوره دهم همین عدم حساسیت و توجه نسبت به مسئله فساد بود. هنوز فراموش نشده که در آن مجلس دغدغه نمایندگان دفاع از همدیگر بدون در نظر داشتن مبارزه با کژی ها و فساد بود. تجویز چنین سهل‌انگاری‌هایی به مجلس یازدهم نیز آن را به سرنوشت مجلسِ قبل دچار خواهد کرد.

 بدون شک وقتی نمایندگان از همان روز اول نسبت به فساد و اقدامات مفسده انگیز حساسیت داشته باشند موجب می‌شود که در ادامه مسیر نیز اگر احیاناً یک یا تعدادی از نمایندگان خواستند از طریق اقدامات خلاف قانون به اهداف خود برسند حداقل بی‌محابا و گستاخانه رفتار نکنند و دراین‌باره واهمه داشته باشند.

-اتفاقاً رفتار نمایندگان درباره اعتبارنامه تاجگردون می‌تواند به‌عنوان یکی از شاخصه‌هایی باشد که در همین ابتدای مجلس عیار انقلابی گری و مبارزه با فساد آن را تعیین کند و تکلیف همگان را با آن مشخص خواهد کرد. بدون شک اگر قرار باشد مبارزه با فساد بر اساس زمان تشکیل و پایان یک‌نهاد باشد هرگز نمی‌توان انتظار چندانی از کارآمدی مجلس یا نهادهای دیگر و به سرانجام رسیدن امور داشت.

درنهایت باید گفت صورت‌بندی و مشروعیت بخشیدن به مماشات با فساد و تجویز آن به نمایندگانی که با شعار شفافیت وارد مجلس شده‌اند عجیب و حتماً محل اشکال و ایراد است بخصوص این‌که از طرف اصولگرایان و انقلابی‌ها باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۱۱۷۱۰۶:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
بله اشتباه بود. نمایندگان به جای صرف وقت برای تسفیه حساب های گروهی و شخصی بهتراست وقت خود را صرف امور اقتصادی کشور کنند که این همه در موردش بوق و کرنا کرده و می کنند. البته بعید است که این مجلس توان و دانش همچین کاری را داشته باشد. مردم به شنیدن وعده و وعیدهای بدون عمل مسئولان و مقامات عادت دارند.
ناشناس۱۴۸۱۳۳۷۰۹:۵۲:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
اصلا از اقدامات و تخلفات تاجگردون اطلاع داری که میفرمایی اشتباه بود؟ از رانت زایی برای اشخاص تا دست بردن در قوانین مصوب مجلس قبل ابلاغ به دولت
ناشناس۱۴۸۱۴۰۵۱۰:۲۷:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۲۴
اگر درست هم باشد، اقدامات افراد دیگر به مراتب بدتر از این ها است.
ناشناس۱۴۸۱۵۳۱۱۱:۳۱:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۲۴
آنها هم باید بررسی شوند و نه اینکه چون آنها مورد بررسی قرار نگرفته اند تاج گردون هم قسر در برود.
ناشناس۱۴۸۱۶۶۹۱۲:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
فعلا تاجگردون و بتدریج بقیه لطفا متحد شویم
ناشناس۱۴۸۱۶۹۰۱۲:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
دنبال غارتگران بیت المال باشید
ناشناس۱۴۸۱۶۸۷۱۲:۵۲:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
تاج گردون مشکلشو یهوووی متوجه شدن فقط و فقط جنگ سیاسیه برای به زخ کشیدن قدرت شون کلا برای ما تاج گردون و بقیه هیچ فرقی با هم ندارن
ناشناس۱۴۸۱۸۲۶۱۴:۳۶:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۲۴
احسن
معلم۱۴۸۲۰۵۳۱۶:۵۶:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
به شرطی که شامل خودی ها نیز بشود
ناشناس۱۴۸۱۳۸۳۱۰:۱۴:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۴
اين دو مطلبي كه فرموديد ربطي به هم ندارند. به آقاي تاجگردون اتهاماتي وارد شده كه بايد پاسخگو باشدو اين منافاتي با وظايف اورژانسي مجلس در شرايط حاضر ندارد. دقت داشته باشيد كه اين شخص با اين اتهامات ( فعلا نميگوييم جرم ها) در دوره قبل رييس يك كميسيون بوده و داشته براي سرنوشت من و شما تصميم ميگرفته. حالا به نظرت قبل از هر اصلاحي مجلس نبايد اول خودش رو صلاح كنه؟
ناشناس۱۴۸۱۳۸۸۱۰:۱۹:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
هر نماینده ای که خلاف کنه باید یقه شو چسبید هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک همین مماشاتها ما رو به اینجا رسوند
ناشناس۱۴۸۱۵۳۳۱۱:۳۴:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۴
اهان اگر فاسد بود بگوییم مشکلی ندارد فعلا نه؟ تو همونی نیستی که گیر مدادی به ریش ؟ اما این جا که رسیدی می گویی مصلحت نیست و کارهای مهمتری داریم!
ناشناس۱۴۸۱۶۸۵۱۲:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
بعضی ها ژن شان خیلی بر تر است!
ناشناس۱۴۸۱۳۹۱۱۰:۲۱:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
نمایندگان مجلس یازدهم به جای پرداختن به مشکلات اصلی، وقت خود را به موضوعات پیش پا افتاده سپری می کنند. پیشنهادهای تغییر نام فلان خیابان، فلان فرودگاه، تلاوت قرآن و.... نشان دهنده سطح خواسته های این مجلس است.
ناشناس۱۴۸۱۵۸۰۱۲:۰۲:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۲۴
مجلس دهم که وکیل الدوله بود و صدای مردم از آن شنیده نشد اما مجلس جدید با رد اعتبارنامه تاجگردون نشان داد که انقلابی است و قصد مماشات با مفسدین را ندارد.
ناشناس۱۴۸۲۸۲۳۱۱:۲۷:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۵
به نظرشما فساد ورانت موضوع پیش پا افتاده است؟؟؟؟؟؟؟ افسوس وصدافسوس
ناشناس۱۴۸۱۴۹۱۱۱:۱۰:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۲۴
آره خوب نمایندگان مجلس قبلی که با شعار تکرار آمده بودند آن قدر تخصص و توانایی داشتند که مملکت را به بهترین کشضور دنیا تبدیل کرده اند و نگرانی شما برای اینکه نمایندگانفعلی کارنابلد هستند به جاست و بهشت برینی که نمایندگان کاربلد شما و دولت متبحر و ژنرال مسلکتان در کشور ایجاد کرده اند را دچار خدشه خواهد کرد آقای ....
ناشناس۱۴۸۲۵۱۵۰۵:۳۱:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۵
یه مرد اگه تو این مجلس باشه بین این همه نماینده اونم تاجگردونه تمام
ناشناس۱۴۸۲۵۹۲۰۸:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۵
پس تکلیف رای مردم و انتخاب آنها چه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۸۱۱۷۲۰۶:۴۰:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
دو هفته است که مجلس تشکیل شده، موضوع مجلس شده تاجگردون!! تا آخر عمر این مجلس همینگونه به شعار و پرداختن به موضوعات سطحی خواهد گذشت.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۴۸۱۳۰۳۰۹:۲۷:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۲۴
بر من که صبوحی زده ام خرقه حرام است ای مجلسیان راه خرابات کدام است باده حرام است حرام است حرام است
ناشناس۱۴۸۱۳۹۹۱۰:۲۵:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۲۴
مجلسیان اگر از روی باند و باند بازی و منافع شخصی تصمیم بگیرید مانند این است که یک تنگ باده را سر کشیده اید و به به و چهه چهه کرده اید ای مجلسیان راه خرابات مدام است ننوشید که باده حرام است
ناشناس۱۴۸۱۱۷۳۰۶:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
بهتر است مجلس دنبال تحقیق و تفحص در مورد عملکرد اکبر طبری ها، منصوری ها و غارت گران بیت المال در همه دستگاهها و نهادها باشد که اوضاع کشور را به این روز کشانده اند که کارگر شرکت نفت به خاطر نداری خودش را دار بزند.
ناشناس۱۴۸۱۸۴۵۱۴:۴۷:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۲۴
بهتر بود اینو به مجلس قبلی میگفتی . نه مجلسی که هنوز دو هفته هم از شروع کارش نگذشته
ناشناس۱۴۸۱۱۷۶۰۶:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۴
کسانی دیگری به جز تاجگردون در مجلس حضور دارند که عملکردشان جای سوال و ابهام دارد.
ناشناس۱۴۸۱۳۲۴۰۹:۳۸:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
از مجلسی ادم های دوره یازدهم می خو اهیم طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را که در مجلس دهم به علت تبانی دولت و مجلس عملی نشد عملیاتی کنند
ناشناس۱۴۸۱۱۷۸۰۶:۵۲:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
این مجلس ادعای عملکرد کارهای جهادی دارد! باید نشست و تماشا کرد که منظور از کارهای جهادی چیست. امید است که مجبور نباشیم معنی جهاد را باز تعریف کنیم!
ناشناس۱۴۸۱۱۸۰۰۶:۵۶:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲۴
با این همه موارد که دیده بان شفافیت و عدالت از تخلفات و فسادهای تاجگردون اعلام کرد مشخص است تعداد زیادی از نمایندگان ورود کرده هم عرض و هم سطح ایشان هستند و برای اینکه فسادهای آنها نیز لو نرود و جای پای خود را محکم کنند به مانند ایشان رای دادند
ناشناس۱۴۸۱۳۹۶۱۰:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
تا وقتی در مرجع ذیصلاح ثابت نشسه قابل استناد حقوقی نیست و ارزش حقوقی برای محرومیت فرد ندارد.
ناشناس۱۴۸۱۱۹۰۰۷:۰۸:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
به نظر من اصلا این یک کار اشتباهی است که کسی کاندید شود و مردم به او رای دهند باید جامعه علمی و مذهبی هر شهر به سراغ افرادی بروند و از ایشان درخواست و استدعا بکنند که برای نمایندگی مجلس کاندید شوید یعنی کسانی باشند که هیچ تمایلی به صندلی مجلس نداشته باشند بلکه تکلیف به گردنشان گذاشته شود
ناشناس۱۴۸۱۲۰۰۰۷:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۴
امثال منصوری اکنون کم نیستند. بهتر است مجلس وقت خود را صرف این افراد کند.
محمود اهوازی۱۴۸۱۴۶۴۱۰:۵۹:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
خب اگر مفسده ها و رانت های تاجگردن اثبات بشه م مستندات بر علیه او قابل قبول باشه اونم یکی مثل منصوری منتها در لباس قانونگذار
میلاد حمیدی۱۴۸۱۲۲۷۰۸:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۴
به هیچ وجه لطمه نمی زند. مردم به تلاش نمایندگان خود احترام می گذارند مادامی در جهت دفاع از حقوق ملت باشد. اتفاقا ثابت می کند این مجلس با بررسی و بدون ملاحظه و اغماض کار می کند و نسبت به تمام موارد حساس است.
صمصام۱۴۸۱۲۳۷۰۸:۲۲:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
آقای رحمانی اعتبار نامه آقای تاج گردون قبلا از فیلتر شورا نگهبان تایید شده اگر در مجلس رد شود تنها یک شائبه نیست بلکه شائبه های دیگر ایجاد خواهد شد اولا شائبه رویارویی حزبی از طریق حذف افراد رقیب ایجاد خواهد شد دوما اعتبار شورای نگهبان زیر سوال خواهد رفت سوما گفته خواهد شد گروی از نمایندگان مجلس به نهادهای نظارتی کشور اعتمادی ندارند اگر واقعا اعتبار نامه آقای تاج گردون باید رد شود هر اقدامی در این خصوص میبایست قبل از انتخابات و توسط تذکر به شورای نگهبان انجام میشد والسلام
ناشناس۱۴۸۱۸۸۵۱۵:۱۰:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۴
اگر اینطوریه پس برای چی اصلا بررسی و تصویب اعتبارنامه در مجلس در قانون آمده؟
علی۱۴۸۱۲۶۵۰۸:۵۵:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
واقعا اقای نویسنده شما به این جمله اعتقاد دارید؟ نماینده باید متعهد باشد که به رسالت و وظیفه خود عمل کند!!! در همه جای دنیا اولویت مجلس با حل مشکلات مردم است در کشور ما اولویت مجلس تسویه حساب سیاسی است.
عابد۱۴۸۱۸۰۹۱۴:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
برخورد با فردی که فساد دارد اولویت دار است... تاج گردون، وثت قدرت نمایی مالی خوب خودشو نشون داد الان هم مظلوم نمایی....
ناشناس۱۴۸۱۲۷۴۰۹:۰۷:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۲۴
سیاسی بود بیشتر تا از روی دلسوزی برای مردم
.۱۴۸۱۲۸۹۰۹:۱۵:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۲۴
باید کیفشو بردارد و برود
ناشناس۱۴۸۱۳۳۵۰۹:۵۰:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۲۴
از مجلس درخواست داریم هرچه سریعتر قانون جامع از کجا اورده ای را برای همه مشمولین چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و چه افراد به اصطلاح عادی تصویب و اجرای انرا از قوه قضاییه بخواهند
ناشناس۱۴۸۱۲۹۸۰۹:۲۵:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۲۴
اعتبار بخشی شورای نگهبان به تاجگردون و امثالهم با آنهمه رد پای اقتصادی ، امنیتی و سیاسی اشتباه راهبردی و استراتژیک بود ______ حالا با توجه به مستندات و دلایل واضح باید مجلس زودتر تاجگردون رو مرخصش کنه
ناشناس۱۴۸۱۳۱۰۰۹:۳۲:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۴
اون سری باالتماس وپولووتهدیدرای آوردالان میخادباامضاوالتماس تاییدبشه آقا..بلیدبندازنش بیرون حق مردم ضایع نشه بافسادمبارزه کنید.من به هیشکی رای ندادم به امثال این که عمرا....کیفت روبرداروبروومظلوم نمایی نکن
abbas۱۴۸۱۳۱۳۰۹:۳۴:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۴
این مجلس باید برود دنبال تاجگردون و طرح دو فوریتی بده برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد و ... اگر نمی رفت عجیب بود
مصطفی۱۴۸۱۳۲۶۰۹:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۴
سلام وادب عکس العمل وبیان موضوع درست ولی تاوقتی کسی در محکمه عدالت ،محاکمه ومحکوم نشده ،قضاوت کردن اشتباه است. برای یاداوری ،زمانی تعداد اندکی نماینده شعار دادند که فلانی اعدام گرددو‌.. انها جرات این کار نداشتند ولی فردی گردن بچه خود رابرید چون نتوانست تشخیص دهدکه هر انچه ذهن امد نباید اجراکرد،شما قانون گذارید نه مجری قانون!!!باز هم بدعت !!!
ناشناس۱۴۸۱۳۵۰۰۹:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
مجلس رو از اصل وظایف ش دور کرد. بابا مستاجرا رو دریابید. کرایه های سربه فلک کشیده .
ناشناس۱۴۸۱۳۵۳۱۰:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۴
چشم پوشی روی فسادهای کوچک مطمنا به فسادهای بزرگتر ختم میشود موضوع را عادی جلوه ندهید.
اعتمادی اصلاح طلب۱۴۸۱۴۷۶۱۱:۰۳:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۴
رد اعتبار نامه تاجگردون یعنی اقدام انقلابی و جهادی ؟
ملک۱۴۸۱۶۳۳۱۲:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
شهری که انتخابش کردن او را شایسته می دانند چون اصلاح طب است برایش بازی در اوردن شایستگیش بنظر من از قالیباف و زاکانی بیشتر است
ناشناس۱۴۸۱۶۴۵۱۲:۳۱:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
سطح این مجلس از مجلس دهم پایین تر است چون هم با رای کمی وارد شده اند هم اکثر انها بی تجربه هستند. پیشنهاد ختم قران و تغییر نام خیابان و فرودگاه و ازدواج اجباری و گیر دادن به تاجگردون بجای دنبال کردن مشکلات مردم باعث می شود سال 1400 اصلاح طلب ها با قدرت پیروز شوند. اصول گرایان ذوق زده نشوند
حبیب۱۴۸۱۷۱۴۱۳:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲۴
بابا جون اگه اعتباری گرفته برای حوزه انتخابیه اش گرفته پس اینجا حسادته که حرف اول را میزنه
ناشناس۱۴۸۱۷۲۹۱۳:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۴
این می تواند رویه باشد برای کسانی که حقشون نیست در مجلس باشند ولی تیغ دولبه است برای افساد طلبان که این بلا را بر سر غیر حزبی های خودشان بیاورند
ناشناس۱۴۸۱۷۵۳۱۳:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۴
آن کارگر شرکت نفت هم اسیر بازیهای سیاسی وپارتی بازی شده بود اگر نمایندگان مجلس دهم درست نظارت کرده بودند نباید چشم یک شرکت(حراست ونگهبانی) آن به پیمانکار واگذار میشد واین فاجعه را رقم میزد.
بهزاد۱۴۸۲۰۵۵۱۶:۵۷:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۴
تاجگردون مدیری لایق
ناشناس۱۴۸۲۱۸۴۱۹:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۴
سلمان خدادی را به یاد بیاورید که با آن همه فساد چند دوره نماینده مجلس بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین