توضیحات فدراسیون فوتبال درباره روند اصلاح اساسنامه و ایرادهای فیفا

گروه ورزشی الف،   3990310127

روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره روند اصلاح اساسنامه و ادامه تعامل نزدیک با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مسیر ارائه کرد.

به گزارش الف، سایت رسمی فدراسیون فوتبال پس از انتشار اخباری مبنی بر ایرادات فیفا به اساسنامه پیشنهادی این فدراسیون، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:

1- پیرو مصوبه مورخ 18 فروردین 99 هیئت رئیسه محترم فدراسیون فوتبال و با عنایت به درخواست فدراسیون جهانی فوتبال، پیش از مهلت قانونی جدول زمان‌بندی پیشنهادی و مشروح مراحل انجام اصلاح و تصویب اساسنامه، همچنین مقررات انتخاباتی و برگزاری مجمع از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شد.

در ادامه، نشست بعدی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون روز 21 اردیبهشت برگزار شد و با توجه به پیشنهادهای واصله از اعضای مجمع درباره اساسنامه و همچنین براساس الزامات فیفا، موارد با عنایت به قوانین داخلی کشورمان به فیفا ارسال شد تا نظرات مشورتی فیفا اخذ شود.

2- در این موارد شفاف‌سازی لازم بارها از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت. به طور مثال در مصاحبه مورخ 31 فروردین دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال در این باره آمده است: با توجه به توصیه و تأکید فیفا روی اصلاح اساسنامه که سال گذشته به فدراسیون اعلام شد، در چند مرحله باید این موضوع را پیگیری کنیم. ابتدا باید پیش‌نویس اساسنامه را تدوین کنیم و بر همین اساس، نظرات اصلاحی اعضای مجمع را نسبت به اساسنامه مصوب سال 90 خواستیم. اعضای مجمع تا چهارشنبه 27 فروردین فرصت داشتند نظرات‌شان را به ما ارائه دهند. کمیته حقوقی و تدوین مقررات هم کار خود را شروع کرده و پس از تهیه پیش‌نویس اساسنامه، آن را به هیئت رئیسه فدراسیون ارائه و متعاقب این موضوع، پیش‌نویس را برای فیفا و AFC هم ارسال می‌کنیم تا با توجه به اینکه مرجع بالادستی ماست، نظر خود را اعلام کند. با توجه به این رفت و آمد‌ها، در نهایت اساسنامه باید در مجمع با حضور خود اعضا مصوب شود.

3- روشن است که مراحل مربوطه درباره سیر اصلاح اساسنامه، مکاتبات پی در پی و مذاکرات گسترده‌ای را بین فدراسیون فوتبال، فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه داشته و خواهد داشت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نخستین پاسخ رسمی فیفا جهت اعلام نظر پیرامون متن پیش‌نویس، در روز جمعه نهم خرداد دریافت شد و موارد اصلاحی موردنظر در اختیار کمیته تدوین مقررات قرار گرفته است. این روند متداول تعامل فدراسیون، فیفا و AFC در مسیر اصلاح اساسنامه، همچنان تا رسیدن به متن نهایی ادامه خواهد داشت و با تبادل مواد قانونی و بخش‌های مختلف اساسنامه، فرآیند مربوطه تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌شود.

4- لازم به توضیح است که انتشار برخی شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره لحن تهدیدآمیز مکاتبات فیفا با فدراسیون فوتبال ایران یا وارد آوردن 80 ایراد به پیش‌نویس ارسال شده، منطبق با واقعیت نبوده و اینگونه اخبار غیرمستند و خلاف اخلاق حرفه‌ای، کمکی به روند قانونی اصلاح اساسنامه خصوصاً در همکاری فیفا و AFC نخواهد کرد.

5- فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران طبق تکلیف قانونی خود نسبت به پیگیری و تکمیل فرآیند اصلاح اساسنامه، در تعامل با نهادهای بالادستی اقدام می‌کند و قطعاً روند تصویب اساسنامه در مجمع محترم و سایر مراحل قانونی لازم، در داخل کشور دنبال خواهد شد.

بدیهی است اهالی ورزش و رسانه‌های گروهی می‌بایست با تعامل هر چه بیشتر، در ادامه مسیر پیش رو یار خاطر باشند. ان‌شاءالله.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین