آمار صعودی کرونا و سکوت مسئولین

محمدعلی حبیبی،   3990224124 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
آمار صعودی کرونا و سکوت مسئولین

متاسفانه بیماری کووید-۱۹ در کشور ما جان دوباره‌ای گرفته است. نگاهی به آمار اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت گویای این مسئله است. نمودار روند مبتلایان جدید در کشور ما نشان می‌دهد روز یازدهم فروردین نقطه اوج بیماری در کشور ما با تعداد ۳۱۸۶ مبتلا بوده و پس از آن سیر مبتلایان جدید کاهشی شده است.

این سیر کاهشی در روز ۱۳ اردیبهشت به کمترین میزان خود یعنی ۸۰۲ مبتلا رسید. اما پس از آن متاسفانه دوباره نمودار، صعودی شد و به فاصله چند روز به حدود ۱۶۰۰ مبتلا رسید و آمار دیروز ۲۴ اردیبهشت با جهشی دیگر به ۱۹۵۸ مبتلای جدید رسیده است و حقیقتا زنگ خطر به صدا درآمده است.

متناظر با آمار مبتلایان جدید، آمار بیماران تحت درمان در کشور ما پس از یک روند کاهشی دوباره صعودی شده است و این مسئله باعث فشار بیشتر به سیستم سلامت کشور می‌شود.

 باید گفت اگر قرار باشد این روند ادامه پیدا کند باید مانند اسفندماه هر روز منتظر افزایش آمار و از دست‌دادن تعداد بیشتری از هموطنان باشیم. متاسفانه آنچه از گفتار و سخنان مسئولین کشور در رسانه‌ها منتشر می‌شود هیچ سنخیتی با آمار این افزایش آمار ندارد.

دیگر حتی مسئولین وزارت بهداشت هم هشدارهایشان را کاهش داده‌اند و گویی ایشان هم با حضور این بیماری کنار آمده‌اند. در روزهای اخیر برخی از مسئولین مدام از طغیان کرونا در خوزستان خبر داده‌اند. کیانوش جهانپور گفته است یک‌چهارم آمار اعلام‌شده در ۲۴ اردیبهشت مربوط به خوزستان است. متاسفانه در سخنان جهانپور هم نشانی از هشدار نیست.

دکتر جهانپور می‌گوید به جز خوزستان و تهران در بقیه استان‌ها آمار کاهشی است. اما به‌دلیل عدم انتشار آمار تفکیک‌شده استان‌ها، مردم عادی هیچ اطلاعی از اوضاع استان‌ها ندارند و اگر به آمار توجهی نداشته باشند با سخنان مسئولین مشغول روال عادی زندگی هستند.

طبیعتا برای کنترل این بیماری چنان که بارها و بارها مسئولین وزارت بهداشت گفته بودند علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی اگر نیاز باشد باید محدودیت‌هایی برای تجمعات و رفت‌وآمد وضع شود. اگر خوزستان وضعیت بحرانی دارد می‌بایست برای آن فکری کنند و محدودیت وضع کنند تا اوضاع بیماری کنترل شود. باید به یاد داشت در کشور چین که بیماری کاملا کنترل شد و حتی در روزهایی هیچ مورد جدید گزارش نشد، با مشاهده زنجیره انتقال کرونا در شهر جی‌لین، محدودیت‌های شدید رفت‌وآمد وضع شده است. بنابراین در کشور ما که هیچ‌گاه به آمار مبتلای صفر نرسیدیم با روند افزایشی مبتلایان قاعدتا باید اقدامی جدید برای جلوگیری از گسترش بیماری انجام داد.

در واقع باید گفت روح حاکم بر سخنان مسئولین کشور با آمار صعودی بیماری تناسبی ندارد و اگر بنا باشد آمار اعلام‌شده را مبنا قرار دهیم می‌بایست از چند روز پیش محدودیت‌های جدیدی مقرر می شد. مگر اینکه مسئولین وزارت بهداشت توجیهات دیگری، مانند آمار خوزستان داشته باشند که در آن صورت هم می‌بایست با انتشار آمار تفکیک‌شده استانی برای مردم به‌خوبی توضیح دهند.

 این بار ظاهرا ما باید به مسئولین وزارت بهداشت هشدار دهیم که ادامه این روند خطرناک است؛ فکری کنید.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۴۷۸۹۸۰۰:۱۲:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۲۵
متاسفانه کارکنان مراکز بهداشتی و بیمارستانی هم اسیر دست سیاسیونی شده اند که مانند آمارهای تورم، بیکاری و اشتغال و دهها آمار دیگر واقعیات را کتمان می کنند و به پزشکان و دانشکده های پزشکی فشار می آورند که بر اساس سیاست دولت عمل کنند
ناشناس۱۴۴۸۴۰۵۱۵:۰۴:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۲۵
الان بازگشایی مدارس چقدر واجب است؟؟ انهم حضور دانش اموز اختیاری است. الان طرف با تعطیلی مهدکودک ها فرزندش را کجا بگذارد و به سرکار برود؟
ناشناس۱۴۴۷۹۱۲۰۰:۳۴:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
بله این دروغ های راست نما بلای جان ملت شده اند. ای کاش قبل از پشیمانی و دیرشدن فکر اساسی بردارند.
علی۱۴۴۷۹۱۷۰۰:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
متاسفانه مردم رعایت نمی‌کنند .
ناشناس۱۴۴۸۴۰۷۱۵:۰۵:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
اتفاقا دولتی ها و شخص پرزیدنت هم همین را میخواهند
راد۱۴۴۷۹۲۸۰۱:۱۵:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
دکترحریرچی گفت الان دلیل اصلی صعود آمار بدلیل وفور کیت و تشخیص موارد خفیف در همان مراحل اولیه با کیت است یعنی اگر اوائل کرونا به وفور کیت داشتیم آمار خیلی بیشتر از میزان اعلامی بود
اكبر۱۴۴۷۹۳۲۰۱:۲۱:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۲۵
شما نگران نباش، اين امارها مال روزايي است كه امار را كم اعلام ميكردند، ته كار سرجمع به امار واقعي ميرسيم. انشاالله.
ناشناس۱۴۴۷۹۸۳۰۳:۴۱:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۲۵
امار خیلی بالاتر از این حرفهاست
ناشناس۱۴۴۷۹۸۸۰۴:۰۷:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
کدوم مسول مسولین ما بیشتر پیگیر امار کرونا در اروپا و امریکا هستن و از تعدا بالای اونا احساس غرور میکنن امروز یه خبری خوندم هواپیمای ایران لوازم بهداشتی برده برای کمک به مردم لبنان بعد به هواپیما سوخت ندادن گفتن تحریمه ایران امیدوارم این خبر دروغ باشه
ناشناس۱۴۴۷۹۸۹۰۴:۰۸:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۲۵
وقتی از در و دیوار فشار میارن که محدودیتها برداشته بشه و تجمعات مذهبی و غیرمذهبی برگزار بشه، نتیجه ای غیر از این انتظار دارید؟
ناشناس۱۴۴۷۹۹۵۰۴:۱۹:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
مسئولان بیشتر به فکر حقوقهای چند ده میلیونی خود هستند تا جان مردم
سید۱۴۴۸۰۰۱۰۵:۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
یعنی حتما هشدار و تهدید باشه تا رعایت کنیم؟؟
ناشناس۱۴۴۸۰۰۳۰۵:۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
وضعیت در خوزستان واقعا بحرانیست. تصمیم‌گیری درست می‌خواهد اگر وضع به همین منوال پیش رود شیوع شدید در کل کشور قطعیست.
ناشناس۱۴۴۸۰۰۷۰۶:۰۰:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۲۵
این ویروس دنیا را شکست داد.
ناشناس۱۴۴۸۰۱۰۰۶:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
دولتی ها که مدعی اند دارند افراد با نشانه های خاموش پیدا می کنند اما چطوری الله عالم است ما که طرف رو به قبله نباشد که تست گرفته نمی شود حالا چطور افراد بی نشانه کرونا پیدا می شوند ما که نفهمیدیم
ناشناس۱۴۴۸۰۱۶۰۷:۲۸:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
سیاست دولت کش دادن کرونا تا اخر سال برای سرگرم کردن مردم است وگرنه با کمک به مردم بیست روز قرنطینه را ادامه میداد بسیاری از مشکلات کم میشد
ناشناس۱۴۴۸۰۱۸۰۷:۴۱:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۲۵
خود آقای روحانی و همکاران ایشان آیا حاضر هستند که فقط یک روز با مترو در این شرایط سفر کنند؟؟؟! آقای روحانی لطفاً جواب بنده را بدهند حتماً.
ناشناس۱۴۴۸۰۲۱۰۷:۴۴:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۲۵
مردم دیگه خسته شدند .
ناشناس۱۴۴۸۰۲۵۰۷:۵۵:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
10 ماه هست که داریم می گیم این آمار به درد خودتون می خوره، چطور امکان داره در شهر شلوغی مثل تهران که همه تو هم می لولن، که نه فاصله اجتماعی رعایت میشه و نه هیچ چیز دیگه ای ، آمار انقدر کم باشه.کاری که از دست من یک نفر بر نمی آید، روز و شب دعا می کنم آمارتون درست باشه.
اكبر۱۴۴۸۲۸۲۱۲:۵۷:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۲۵
از ته دل دعا كن. اما منتظر امار درست نباش .
ناشناس۱۴۴۸۳۶۵۱۴:۱۴:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
۱۰ ماه؟ بابا کوتاه بیا اصلا ۱۰ ماه پیش کسی میدونست کرونا چیه؟
ناشناس۱۴۴۸۰۳۱۰۸:۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۲۵
به اطلاع مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو می‌رسانم که از شروع کرونا تا به حال فقط 3 جعبه 50 عددی ماسک آن هم 4 برابر قیمت سال قبل تحویل داروخانه‌ من در اصفهان شده است! ضمنا دستکش «لاتکس» فقط در بازار سیاه وجود دارد و قیمت دستکش یک‌بار مصرف نیز حداقل 3 برابر شده است! پس لطفا بدون تأمین کافی آن‌ها، مردم را به داروخانه‌ها ارجاع ندهید!
ناشناس۱۴۴۸۶۹۵۲۰:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۲۵
نگو تو رو خدا !! آخه فقط آمریکا وضعیت لوازم بهداشتی وخیمه مگه اخبار گوش نمیدی ؟!!
ناشناس۱۴۴۸۰۳۲۰۸:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۲۵
مردم ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده و آلوده را داخل سطل‌های زباله می‌اندازند. در این شرایط خطر جدی افراد زباله‌گرد و کارگران شرکت‌های بازیافت را تهدید می‌کند و این قشر بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.
ناشناس۱۴۴۸۰۳۳۰۸:۲۳:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۲۵
متاسفانه بعضی کشور را مانند پادگان میبینند که در آن هر آماری محرمانه است
ناشناس۱۴۴۸۰۳۵۰۸:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۲۵
به همت متخصصان کشورمان بسیاری از نیازهای داخلی کشور به ماسک، لوازم بهداشتی، کیت تشخیص بیماری و ... ساخته شد و علاوه بر خودکفایی داخلی حتی به کشور صنعتی پیشرفته‌ای مثل آلمان هم صادر شد.
ناشناس۱۴۴۸۳۴۳۱۳:۵۸:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۲۵
آلمان و ترکیه تکذیب کرده اند.
ناشناس۱۴۴۹۱۷۱۱۴:۲۸:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۲۶
ما خودمان نمیتوانیم از داروخانه ها ماسک و دستکش استاندارد تهیه کنیم بعد صادر هم میکنیم؟!
ناشناس۱۴۴۸۰۴۲۰۸:۳۲:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
مردم فدای اقتصاد و سیاست
کریم۱۴۴۸۰۵۵۰۹:۰۶:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
متاسفانه در این دولت تنها چیزی که اهمیت ندارد جان مردم ایران است.
ناشناس۱۴۴۸۰۶۴۰۹:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۲۵
خیلی ها خواهند مرد از دولت و اهمیت ندادن
ناشناس۱۴۴۸۰۶۸۰۹:۳۰:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
دوباره قرنطینه را شروع کنند
ناشناس۱۴۴۸۰۸۳۰۹:۵۲:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۲۵
خدایا، به حقّ این روزهای عزیز، خودت به خیر بگذران.
ناشناس۱۴۴۸۰۹۱۱۰:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
تنها نقطه ای از دنیا که پس از کاهش میزان ابتلاء به کرونا دوباره آمار افزایش پیدا کرده ؛ ایران است . کرونا _ ما _ را _ شکست _ داد
امیر۱۴۴۸۰۹۲۱۰:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
واقعا نمیدونید چرا سکوت کردن؟
شهاب۱۴۴۸۰۹۴۱۰:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۲۵
باید به سیاست اعلامی دولت برای اول اردیبهشت نگاه دوباره کرد.
ناشناس۱۴۴۸۱۰۰۱۰:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۵
ترامپ باید هر چه سریعتر و حداکثر به مدت ۱ هفته کاری ؛ چین خفاش خوار را با خاک یکسان کند .
ناشناس۱۴۴۸۲۸۳۱۲:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
کرونا تا پاییز کدخدا را با خاک یکسان می کند تعداد جان باختگان کرونا در امریکا از 85000 نفر عبور کرد.
ناشناس۱۴۴۹۱۷۵۱۴:۳۶:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۲۶
ما بعنوان مسلمان نباید از اینکه دیگران شرایطشون از ما بدتر شده خوشحال باشیم.
ناشناس۱۴۴۸۳۴۸۱۴:۰۰:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۲۵
فعلا که خود ترامپ و آمریکا عملکرد بسیار بدی در مبارزه با کرونا داشته و چین خیلی موفقتر عمل کرده.
ناشناس۱۴۴۸۴۵۷۱۶:۰۳:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۲۵
ترامپ نباید در گوشمالی دادن به چین لحظه ای درنگ کند .
ناشناس۱۴۴۸۴۸۶۱۶:۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۲۵
بزار فعلا خودشو جمع کنه
ناشناس۱۴۴۸۱۰۷۱۰:۲۰:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۲۵
مسئولان که دلشون برای مردم نمیسوزه . حالا اگه کل ایران هم که کرونا بگیرن و بمیرن ، انگار نه انگار .
ناشناس۱۴۴۸۱۱۷۱۰:۳۲:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۲۵
حالا آمار دو هفته بعد را داشته باش با باز شدن مساجد. کلا چون در ایران یک دولت نداریم هیچ چیز را نمیشود کنترل کرد و باید با آمار مرگ و میر کنار بیاییم.
ناشناس۱۴۴۸۱۲۸۱۰:۴۱:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۲۵
تا 1400 با کرونا و رکود و تورم و بیکاری.
ناشناس۱۴۴۸۱۳۳۱۰:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
چرا به آمار آمريکای بدبخت و مفلوک نمي پردازيد؟ماکه وضعمون عاليه
فالانژ۱۴۴۸۱۴۸۱۰:۵۸:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۲۵
مترو . بی ارتی . پاساژ حضور 100 درصدی کارمندان سرکار فقط میگن مهمانی نرید خطر داره والا من نمیدونم مترو خطرناکتره یا . . . شفافیت موج میزنههههههه .
ناشناس۱۴۴۸۱۵۴۱۱:۰۴:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
علت رشد امار این است که قبلا فقط از افراد بستری یا باعلایم شدید تست گرفته میشد اما الان درحال غربالگری برای افزایش امارتستهای انجام شده هستند وازافراد باعلایم خفیفتر هم تست کرونا گرفته مبشود، همچنین از کادردرمانی بدون علامت هم دارن به صورت گروهی تست میگیرن که این نیز باعث افزایش امار مبتلایان شده . اما امار بیماران بستری وبدحال وامارفوتی ناشی ازکرونا به طور قابل ملاحضه ای درحال کاهش است
ناشناس۱۴۴۸۱۵۵۱۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
خوب حالا مسئول که هست؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ وقتی از همه چیز تمجید می کنیم، جواب خطا های مدیریتی را که باید بدهد؟ چه کسی ارزیابی می کند؟ یک سری کشور در دنیا شدند بهانه مقایسه. به قدری صدا سیما و دولت عادی سازی می کنند افراد مسن و بیمار را به سختی می توان در خانه نگه داشت. مردم هم به کسانی که جدی می گیرند به چشم نادان نگاه می کنند.
ناشناس۱۴۴۸۱۷۳۱۱:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
تا دردسترس شدن واکسن و یا درمان کرونا ممکنه ماهها و یا سالها طول بکشه. فقط باید مواظب باشیم که ظرفیت بیمارستانها پر نشه. نباید اسیر پروپاگاندای رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که قصدشون افزایش فشار اقتصادی به مردم ایرانه شد.
ناشناس۱۴۴۸۲۰۳۱۱:۵۲:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
جان مردم برایشان ارزشی ندارند.:(
امیر۱۴۴۸۲۳۰۱۲:۱۲:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۲۵
واقعا ما وحدت کلمه نداریم واقعا هرکسی در هرجایی دخالت داره از هرجا تا هرجا به والله قسم واقعا هیچ موفقیتی مستمری در جایی نیست اگر مطرح میشه شوی رسانه ای هست حداقل برای دشمنان خارج
اكبر۱۴۴۸۲۸۸۱۳:۰۱:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۲۵
حالا خوبه معاون وزارت بهداشت و سخنگو به امار چين ايراد ميگرفتند.
ناشناس۱۴۴۸۳۷۳۱۴:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۲۵
وقتی ما هیییبچ کاری برای کرونا نکردیم جز یه خونه نشینی نصفه نیمه تو ۱۲ و ۱۳ فروردین، بعد چجوری امار مبتلایان تو کشوری مثل بلژیک به روزی ۷۰۰۰ نفر ررررسید بعد تو ایران ما حداکثر ۴۰۰۰ نفر بعدشم اقایون با افتخار میگفتند ۳ رقمی شدیم. شما بخوان اصل داستان رو.
ناشناس۱۴۴۸۶۹۹۲۰:۴۹:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۲۵
وزیر صنعت وآموزش پرورش می گه برید سرکار ! وزیر بهداشت می گه در خانه بمانید .
ناشناس۱۴۴۸۸۶۸۰۲:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۲۶
وزیر بهداشت ووسخنگوش باید غیر سیاسی باشند. مواردی که اینها تخصص را فدای سیاست کردند در تاریخ خواهد ماند و ما مایه عبرت آیندگان خواهیم شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین