توکلی هشدار داد؛ خصوصی سازی پرحاشیه/ مردم وطن دوست اجازه چنین خیانتی را به مجلس نمی دهند

گروه سیاسی الف،   3990209016 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به لایحه مشارکت عمومی-خصوصی تاکید کرد: می خواهند به اسم مشارکت عمومی-خصوصی تمامی دارائی های ملت را اعم از مدارس، بیمارستانها، ورزشگاهها، دانشگاهها و ... همه، چه در حال کار یا تکمیل شده یا نیمه کاره را به تاراج بدهند.

خصوصی سازی پرحاشیه/ مردم وطن دوست اجازه چنین خیانتی را به مجلس نمی دهند

به گزارش الف به نقل از فارس احمد توکلی رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای سرگشاده خطاب به ملت ایران نوشت: دلسوزان ملک و ملت به داد ایران برسید.

هشدار و تقاضاهای عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه مذکور به شرح زیر است؛

1-پس از چپاول اموال ملت به اسم خصوصی سازی حالا می خواهند به اسم مشارکت عمومی-خصوصی تمامی دارائی های ملت را اعم از مدارس، بیمارستانها، ورزشگاهها، دانشگاهها و ... همه را چه در حال کار یا تکمیل شده یا نیمه کاره را به تاراج بدهند.

2-ساز و کار هم بسیار فساد آفرین است. زیرا تصمیم گیری درباره انتخاب طرح قابل فروش، قیمت گذاری، انتخاب خریدار، شرایط نقد و اقساط به عهده شش نفر است که در عمل وزیر در مرکز و مدیرکل در استانها تصمیم گیر نهایی است.

3-منبع خرید از طریق وام بانکی با ضمانت دولت برای به اصطلاح خریدار تامین می شود و وزیر یا مدیرکل می تواند 80 درصد برای مناطق محروم و 50 درصد برای دیگر مناطق تخفیف دهد.

4-مجلس نمی تواند از اصل 85 در اینجا استفاده کند. این اصل برای قوانینی است که قابلیت آزمایش داشته باشند نه قانونی که بر اساس آن اموال ملت به اسم فروش از ید دولت خارج می شود. فروش مال که آزمایشی نمی شود.

5-مجلس دهم این خیانت بزرگ تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی را مرتکب نشود. بی شک جوانان غیور عدالت خواه و مردم وطن دوست و انقلابیون کشور اجازه چنین خیانی را به کسی نمی دهند.

** گفتنی است، بررسی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی که بعضا از آن به عنوان خصوصی سازی دوم یاد می‌شود در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

دولت و بعضی نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند این لایحه بدون طی روال معمول بررسی و تصویب طرح‌ها در قالب اصل 85 و بدون نیاز به طرح و بحث در صحن مجلس تصویب شود.

بر این اساس، یکی از مهم‌ترین قوانین سال‌های اخیر کشور در فرآیندی غیرشفاف و مبهم تصویب شده و علاوه بر آن بخش مهمی از نقاط عطف این قانون مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه‌های اجرایی حواله شده که با این شیوه تصویب عملا تصمیم گیری درباره این نقاط عطف عملا در اختیار بخش کوچکی از دولت قرار خواهد گرفت.

اهمیت این مساله بیشتر درک می‌شود اگر بدانیم گروه کارشناسی اصلی سازمان برنامه و بودجه که روی این موضوع تسلط کافی داشته و برای مدت قابل توجهی در کمیسیون اصلی بررسی کننده به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به بررسی و تنظیم این لایحه مهم و سرنوشت‌ساز کمک می کردند به صورت ناگهانی به جای دیگری منتقل شده و گروه جدیدی جایگزین آنها شدند.

با این تغییر و با مشارکت فعال یکی از اعضای کمیسیون عمران، عملا طرحی که نظرات کارشناسی به میزان قابل توجهی در آن لحاظ شده بود کنار گذاشته شد و متن جدیدی تنظیم شد که ابهامات زیادی در آن وجود دارد و به گفته بعضی اعضای کمیسیون عمران مجلس حتی فرآیند صحیح رای‌گیری و تصویب در کمیسیون را نیز طی نکرده است.

در عین حال، همانطور که اشاره شد موارد مهمی در این متن مسکوت گذاشته شده و به آیین‌نامه اجرایی احاله شده است که به نظر می‌رسد وظیفه نوشتن آیین‌نامه نیز بر عهده همین گروه کوچک 6 نفره قرار بگیرد و عملا بدون رعایت فرآیند طبیعی و شفاف درباره قانونی که حد و مرز توزیع امکانات و امتیازات طرح‌های عمرانی را تعیین می‌کند و ظرفیت تبدیل شد به یک ماشین بزرگ توزیع رانت را دارد، به طور کامل در ید اختیار این افراد معدود قرار می‌گیرد.

یکی از اعضای کمیسیون عمران در این باره به خبرنگار فارس گفت: در تصویب متن جدید لایحه مشارکت عمومی-خصوصی، قواعد رای گیری و آیین‌نامه تصمیم گیری رعایت نشده است و به نظر نمی رسد کمیسیون از نصاب کافی برای تصمیم گیری برخوردار بوده و یا با حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان این لایحه مهم بررسی شده باشد.

وی افزود: این شیوه تصویب لایحه به خصوص تصویب آن بر اساس اصل 85 و سپردن آیین نامه های اجرایی به تدوین کنندگان متن فعلی عملا همه اختیارات قوه مقننه را به بخش کوچکی در سازمان برنامه و بودجه تحویل خواهد داد.

دیدگاه کاربران

علی۱۴۲۹۶۰۹۰۶:۱۹:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۹
اقای توکلی ساده نباش کدام ملت نمی گذارند، ملتی که حتی برای یک دقیقه نمی تواند نماینده منتخب خود را جهت سلام دادن ببیند تقاضای رسیدگی پیشکش!!!!!
ناشناس۱۴۲۹۷۴۰۰۹:۵۴:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۹
با وضعیت فعلی بورس قمار خانه ای است دولتی که برندگان این قمار سهامداران عمده و دارندگان اطلاعات رانتی و بازندگان این قمار سهامداران خرد و نا اگاه که هوس پولدارشدن کرده اند شیتیلی بستان های این قمار یکی دولت است با گرفتن مالیات و دیگری کارگزاری ها با گرفتن کارمزد در ضمن دولت با عوامل حقوقی اقدام به خرید و فروش های سنگین از این راه هم برای خودش کسب ثروت های باد اورده میکند
ناشناس۱۴۲۹۸۹۸۱۲:۲۴:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۹
راه بهتری برای تامین کسر بودجه دولت داری، برو پیشنهاد بده
محمد۱۴۳۰۰۶۸۱۴:۲۳:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۹
چپاول از طریق افزایش قیمت سکه و ارز کم بود برای دولت
ناشناس۱۴۳۰۴۱۴۱۹:۱۷:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۹
به جای شعار، راهکار بده
ناشناس۱۴۳۰۲۷۳۱۶:۵۲:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۹
تو از عوامل دست به سینه حسن و اسحاق و 3 نون حیف نون اقتصادی هستی دولت باید اوراق قرضه صادر کند نه اینکه با سوخت کردن سرمایه های مردم تامین هزینه بکند
ناشناس۱۴۳۰۵۵۷۲۲:۱۳:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۹
اوراق قرضه با سود چند درصد؟ چه کسی باید سود این اوراق را بپردازد؟ و از کجا بیاورد؟ آیا مردم تمایل به خرید این اوراق را دارند؟ کار کرد اوراق قرضه در زمان جنگ است. جاییکه مردم با دل و جان برای کشورشان حاضرند به دولت قرض دهند. اول مطالعه کن بعدا نظر بده
ناشناس۱۴۲۹۹۰۰۱۲:۲۶:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۹
کسی که طماع است، حقش است که نقره داغ شود شما چرا دلت برایش می سوزد؟؟؟
ناشناس۱۴۳۰۶۳۷۰۰:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
همین پاسخ را اماده کردید برای اینده نزدیک به ورشکستگان بدید
ناشناس۱۴۲۹۹۰۳۱۲:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۹
در این صورت خریدار چوب نا آگاهی و بی خردی خودش را می خورد!
ناشناس۱۴۲۹۸۱۵۱۱:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۹
آقای دکتر توکلی، دیگر آش به این شوری ها نیست که شما می گویید. مملکت آنقدرها هم بی حساب و کتاب نیست.
ناشناس۱۴۲۹۸۴۴۱۱:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا جلوی ساخت باستی هیلزها گرفته نشد؟
ناشناس۱۴۲۹۸۵۸۱۱:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۹
افزایش شاخص بورس اصلا منطقی نیست.
ناشناس۱۴۳۰۶۵۱۰۰:۲۱:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
هدف خبیثه پشت آن است
ناشناس۱۴۲۹۸۶۰۱۱:۴۷:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۹
دولت در نظر دارد سهم خود در بانک‌های ملت،‌ تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه کند.
ناشناس۱۴۲۹۸۷۹۱۲:۰۸:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۹
فقط یه سرچ کنید :فساد های اقتصادی کلان. بالای 50 میلیارد دلار معوقات بانکی صد و پنجاه نفر، لابد میگی صد هزار میلیارد تومان که میشه هفت میلیارد دلار... قاچاق تا 25 میلیارد دلار مؤسسات اعتباری چند سال پیش ...
ناشناس۱۴۲۹۹۰۱۱۲:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۹
رتبه ی فساد ما چند؟ 146 بین 180 در سال 2019 دیگه چیزی نمانده که آش کاملا نمک شود.
ناشناس۱۴۳۰۰۳۱۱۴:۰۲:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۹
اتفاقا خیلی هم بی حساب و کتابه کمی دقت کنی می بینی همه چیزمون رو هواست
ناشناس۱۴۳۰۷۱۵۰۱:۵۷:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اتفاقا تجربه نشان داده کاملا بی حساب و کتاب است! بشمرم؟
ناشناس۱۴۳۰۹۶۱۱۰:۳۱:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
مملکت از شوری گذشته به تلخی رسیده چوب حراج به زدن به اموال برای عده‌ای از آقازاده‌ها که پول دزدی زیاد دارند
ناشناس۱۴۲۹۶۱۵۰۶:۴۴:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۹
عجله در تصویب این لایحه آنهم در روزهای پایانی مجلس دهم ، از نشانه های غیر قابل کتمان همان 《 بیداری ناشی از ویروس کووید ۱۹ 》 است که آقای روحانی در جلسه دیروز با شرکتهای دانش بنیان به آن اشاره کرده اند .
ناشناس۱۴۲۹۶۲۰۰۶:۵۰:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۹
مجلس دهم با اینکه طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در صحن ان تصویب شد بر اثر فشار دولت و حامیانش در مجلس از اردیبهشت 98 تا حالا که این طرح تصویب شده نگذاشتع اند اجرایی و عملیاتی شود
ناشناس۱۴۲۹۶۲۴۰۷:۰۴:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۹
از مجلس تک نفره علی لاریجانی چه انتظاری داری؟ اگر مصوبه مجلس در حال اتمام است باید شورای نگهبان به وظیفه اش عمل کند
ناشناس۱۴۲۹۷۶۳۱۰:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۹
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که در اردیبهشت 98 در صحن محلس تصویب شد بعلت تبانی دولت و رییس مجلس عملیاتی نشد
ناشناس۱۴۲۹۷۸۰۱۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۹
توجه توجه توجه قابل توجه ملت ایران از انجا که نقدینگی سیل اسایی در دست مردم است و هر بار این نقدینگی بازاری را بر هم میزند دولت با ایجاد حباب ساختگی در بورس می خواهد اکثریت نقدینگی در جامعه را به سمت بورس هدایت کند و بعد از مدتی بورس به یکباره ریزشی شود و سرمایع های مردم در بورس قفل میشود به نحوی که نع خریداری باشد و نه فروشنده ای انها هم که با ضرر بفروشند در واقع نقدینگی انها به نفع دولت باطل شده است به همین راحای می خواهند نقدینگی در جامعه را سوخت و متوقف کنند
ناشناس۱۴۲۹۹۹۰۱۳:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۹
حرف کاملا منطقی، ولی در دراز مدت خیلی بهتر از بانک هست.
ناشناس۱۴۳۰۳۹۳۱۸:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۹
دولت برای تعدیل تقاضای بورس و جلوگیری از هجوم نقدینگی به بازارهای دیگر چاره ای ندارد جز بالابردن عرضه هر آنچه دارد در بورس. اگر دولت بتواند این نقدینگی را سرمایه گذاری مناسب کند شاید فرجی باشد وگرنه بازهم هم چوب را خورده و هم پیاز را. خدا به خیر کند.
ناشناس۱۴۲۹۶۳۶۰۷:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا دادگاه رییس سابق خصوصی سازی اینقدر طولانی شده دادگاه ایشان و دادگاه برادر رییس جمهور و دادگاه برادر معاون اول را همچون دادگاه کرباسچی برای مردم علنی برگزار کنید
ناشناس۱۴۲۹۷۷۰۱۰:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۹
با کمترین هزینه صدا و سیما یک برنامه طنز و کمدی تلخ را برای ملت نشان میدهد که بالاترین مخاطبان را جذب میکند
ناشناس۱۴۲۹۶۴۳۰۷:۴۲:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۹
آیا کسی هست فریادهای این مرد بزرگ را بشنود؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۰۰۱۳۱۳:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۹
لا اقل الان سهام این شرکتها داره تو بورس بین افراد عادی مثل من و شما فروخته میشه. بگذریم که جبران کسری بودحه به این شکل قطعا تبعات وخیمی در آینده خواهد داشت.
ناشناس۱۴۲۹۶۵۵۰۷:۵۷:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۹
نمایندگان دلسوز وزیر اقتصاد را به مجلس فرا بخوانند و از ایشان در مورد حباب بورس و واگذاری ها به روش جدید که می خواهند عملی کنند سوال و جواب کنند
ناشناس۱۴۲۹۶۵۶۰۷:۵۸:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۹
ان موقع که کردند هزینه ان را باید ملت پرداخت کنند مثلا شهریه گزاف و یا هزینه گزاف بیمارستان و الی اخر
ناشناس۱۴۲۹۶۶۱۰۸:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۹
دم جناب دکتر گرم ببینیم وزیر اقتصاد تدبیر و اندیشه میکند لایحه را پس بگیرد
رضا یاور۱۴۲۹۶۸۳۰۸:۳۱:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۹
گروه کوچک ۶نفره چه کسانی هستند
ناشناس۱۴۲۹۶۹۰۰۸:۳۵:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۹
ظاهرا در ایام تعطیلی مجلس بعضی ها تعطیل نکردند و در حال حداکثر بهره برداری و سواستفاده از این غیبت بزرگ مجلس هستند.... از مجلس دهم در خاطره ها و یادها چه می ماند ؟َ!!!!!!!
ناشناس۱۴۲۹۷۰۰۰۸:۵۷:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۹
آقای توکلی عزیز مردم وطن دوست اجازه چنین خیانتی را به مجلس نمی دهند مردم چکاره اند کی پاسخگوی مردم بوده تاکنون
ناشناس۱۴۲۹۷۰۴۰۹:۰۲:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۹
همین که خصوصی سازی شد هر چه دلشان بخواد سرکیسه خواهند کرد و ملت باید پرداخت کند ان هم به جیب خودی ها خواهد رفت یک رانت بزرگ برای خودشان
ناشناس۱۴۲۹۷۱۷۰۹:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۹
جناب دکتر اقدام اعتراضی مردم چگونه باید باشد با وجود کرونا اجتماع که نمیشود کرد تشکیل کمپین مردمی مبارزه با فساد و تخلف را بدهید
ناشناس۱۴۲۹۷۳۷۰۹:۴۹:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۹
ملت نمی گذارند؟ فعلا بقیه سوار ملت هستند
بانو۱۴۲۹۷۴۲۰۹:۵۷:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۹
مردم؟مردم کاره ای نیستن.
ناشناس۱۴۲۹۷۶۲۱۰:۲۲:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۹
ضمن تاکید به نظر کارشناسان و متخصصین برای بررسی واگذاریها از طریق بورس که تبعاتی برای اقتصاد کشور دارد، از جناب دکتر توکلی باید پرسید در دوره نمایندگی جنابعالی که نسبت به الان مبسوط الید بودید هنگام واگذاری 128شرکت شستا به آقای به اصلاح "ب - ز" آنهم با یک قطعه چک بلا محل چه کجا بودید؟؟؟ جهت استحضار آن واگذاری بعد از تغییر دولت باطل شد و هفته گذشته از طریق بورس به مردم واگذار شد وبخش دیگر نیز در آینده نزدیک واگذار خواهد شد.
ناشناس۱۴۲۹۷۹۹۱۱:۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۹
از کدام مردم حرف میزنید اگه مردم عادیه که بخاطر بدبختی و بدهی و ورشکستگی همه افسرده و ناامیدی گرفته اند ولی اگر مردم مسئول و آقازاده ها ورانت خوارها را بگین به کار خودشون مشغولن پس خواهشا کلمه مردم را از سخنانتان حذف کنید
حسنی۱۴۲۹۸۰۵۱۱:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۹
این مجلس از روز اول کارش را بر اصل تاراج دادن کشور قرار داد و تا لحظه اخر بر ان پافشاری میکند.... فقط دستمان به خدا میرسد و بس.
بازنشسته۱۴۳۰۱۴۹۱۴:۵۹:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۹
میترسم به او هم نرسد
ناشناس۱۴۲۹۸۰۶۱۱:۰۴:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۹
چرا کشور ما اینطوری است؟؟؟ در آلمان مبلغ کمی را در حساب یکی از مدیران مشاهده کردند که قابل توجیه نبود و برکنار شد!!
علی 671۱۴۲۹۸۱۱۱۱:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۹
یعنی این گروه شش نفره اینقدر قوی هستند .این ها چه هدفی دارند .
ناشناس۱۴۲۹۸۲۹۱۱:۱۶:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۹
مردمی که در مقابل افزایش دق آور قیمت تمام مایحتاج روزانه و لبخند زجرآور و دم از امید زدن مسولان منفعل شده اند آیا قادرند با جناب توکلی همراهی کنند؟ وقتی یک کارمند بایدبرای اجاره یک مترمربع آپارتمان در ارزانترین محله تهران باید حقوق یک ماهش را تمام و کمال بپردازد ولی آقایان بی خیال از این فجایع دم از امید و تدبیر می زنند حتی از کرونا هم کاری ساخته نیست
ناشناس۱۴۳۰۷۹۹۰۶:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
تماماین برنامه ها زیر سر آقای نو بخت هست آن شش نفر هم تحت امر ایشانند. شک نکنید.
ناشناس۱۴۲۹۸۳۶۱۱:۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۹
در حال حاضر جهان دارد تاوان خصوصی سازی، از همه مهمتر بیمارستانها را می پردازد ... در روزگاری که ثابت شده که کشور تمام خصوصی یعنی مردم برده سرمایه داران هستند، باید در امر خصوصی سازی تجدید نظر کرد...
ناشناس۱۴۲۹۸۵۳۱۱:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۹
تازه خود این مجلس هم در راس امور نیست فعلا
مجید۱۴۲۹۸۸۳۱۲:۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۹
مجلس با 90 نفر رد صلاحیت شده به لحاظ سوء اخلاقی و اقتصادی ، دولت با کمترین آگاهی و دلسوزی اقتصادی در آخرین سال تصدی گری دولت البته دست به چپاول خواهند زد. آنهم از نوع قانونی !!!! چطور فریاد رسی نیست ؟؟؟!!!
ناشناس۱۴۳۰۲۴۰۱۶:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۹
عنوان "رد صلاحیت" ناظر بر گذشته نمایندگان و عملکرد آنها بود و به عملکرد آینده آنان مربوط نمی گردد. با این توضیحات وبه نظر من آن 90 نماینده شایستگی دادن رای ندارتد.
ناشناس۱۴۲۹۹۳۳۱۲:۴۸:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۹
بهتر بود نمایندگان مجلس نهادها و مراکز بی مصرف و بودجه خور را تعطیل میکردند . سازمانهای عریض و طویلی که هیچ نفعی به حال مردم ندارند مانند
ناشناس۱۴۳۰۹۰۸۰۹:۴۹:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
احسنت
مازندرانی۱۴۲۹۹۵۲۱۳:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۹
از ملت فقط برای رای گیری کمک بخواهید.
ناشناس۱۴۲۹۹۹۴۱۳:۳۶:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۹
واقعیت این است که ، نه مردم ونه مجلس در خیلی از امور نقش ندارند وگرنه اوضاع این نبود که الان هست .
دلارام۱۴۲۹۹۹۹۱۳:۳۸:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۹
مجلسی که بعدازانتخابات عملا تعطیله خوب داره از گرفتاری مردم دردوره کرونایی حداکثر سو استفاده میکنه اون پشت مشتا
ناشناس۱۴۳۰۰۳۹۱۴:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۹
شما از کلمه مردم استفاده کردید که بیشتر نقش هویج در مسائل مهم کشوری به انها سپرده شده است و فقط برای شرایط سخت مثل جنگ، مثل محکوم کرد دشمنان، مثل کمک به سیلزدگان، زلزله زدگان، کرونا زدگان و ... استفاده می شوند
ناشناس۱۴۳۰۰۹۰۱۴:۳۰:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۹
باید به سپاه واگذار شوند
ناشناس۱۴۳۰۱۶۹۱۵:۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۹
واقعا ادم شک میکند که کرونا را مخصوصا کش میدهند تا در سایه سرگرمی مردم کارهای مضرشان را انجام دهند مانند همین مورد. گران شدن دلار. افزایش قیمت خودرو لاپوشانی افزایش قیمت مسکن و اجناس گوناگون.ووو تا این یکسال باقیمانده هم با کمترین هزینه بگذرد
ناشناس۱۴۳۰۱۷۰۱۵:۱۲:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۹
آقای توکلی شما پیام مردم ایران را به رهبر معظم انقلاب برسانید واز ایشان بخواهید که با یک حکم جلوی غارت بیت المال را بگیرند واقعا در اصل 44چه کارخانه هایی به قیمت کمتر از یک هزارم غارت شد این حق اون خانواده ای بود که شهید داده وحالا هم با سیلی صورتش را قرمز نگه داشته به خانواده رحم نمی شود حداقل حرمت خون شهیدان در راه عدالت حفظ شود
حسن۱۴۳۰۳۲۶۱۷:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۹
یعنی هر کی شهید میشه باید به خانوادش کارخونه بدن؟ این دیگه شهادت نیست کاسبیه!
سعید۱۴۳۰۱۷۹۱۵:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۹
سرمایه های چرب و لذیذ مردم در دوره خود شما در مجلس خصوصی سازی شد. اینم ادامه داستانه. کسی باید پاسخگو باشه که دهه ۸۰ خصوصی سازی و اصل ۴۴ از دهنش نمی افتاد. البته اون شخصی که میشناسیمش همیشه طلبکاره نه پاسخگو
م.ایراندوست۱۴۳۰۲۲۳۱۵:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۹
خصوصی سازی بدترین خیانت به مردم ایران بود مثل "ارباب ورعیتی" هست."بیکاری جوانان تحصیلکرده و نخبه"،جاصل همین خصوصی سازی هست. هرکه فامیل بیسواد خودش را روی کار میاورد.
ناشناس۱۴۳۰۲۵۸۱۶:۴۲:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۹
یک نفر باید برای همیشه فروش یا همون واگذار ی زمینِ دولتی یا عمومی رو به فرد یا گروه یا تعاونی ممنوع کنه... واگذاری اگر فقط حق استفاده با مدت محدود باشه باز قابل بازگشته اما الان ماشاءالله نمیدونن چیا دارن و کجاها.. حالا رفت هم کی میتونه پیداش کنه؟؟ حالشو می‌برم..
ناشناس۱۴۳۰۲۹۶۱۷:۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۹
این مجلس این یه ماهه آخرم تعطیل میشد خیلی بهتر بود تو ای یک ماه به نظرم بهترین تصمیم اینه که شورای نگهبان همه مصوبات این یه ماه را مردود اعلام کند
ناشناس۱۴۳۰۴۱۷۱۹:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۹
آثار حمایت اصولگریان از احمدی نژاد و اجرای بد هدفمند سازی یارانه ها.
ناشناس۱۴۳۰۷۲۵۰۲:۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
امیدوارم زودتر دوره این مجلس و ریاست جمهوری تمام شود وگرنه بدعتهای خطرناکشان تا ابد گریبان این ملت را میگیرد. اموال کارگران تامین اجتماعی را فروختند هیچکس هم صدایش در نیامد. بعد از کرونا آموزش و درمان باید کلا از ید بخش خصوصی خارج شود آموزش دولتی و درمان ازطریق بیمه های فراگیر ملی باشد.
زهرا۱۴۳۰۷۳۴۰۲:۵۰:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
حالا دعواست کی بیشتر گیرش بیاد
محمد۱۴۳۱۰۳۳۱۱:۴۱:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
جناب آقای توکلی با سلام و تشکر از ابراز نگرانی های مکرر؛ شما که بهتر می دانید در اثر تنگ نظری های خصوصی سازی و خصوصی بودن و ...، چه مقدار از ثروت مردم به امارات؛ قبرس؛ ترکیه؛ گرجستان و ... سرازیر و غالبا سوخت شد؟ بهتر نیست مقداری در تعریف و بازتعریف کلمه خصوصی / بخش خصوصی / اقتصاد خصوصی و ... تجدید نظر گردد.
بدبختان دنیا۱۴۳۱۲۶۶۱۴:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
دادمان ک نمیرسدشایددودمان ب اسمان برسد
ناشناس۱۴۳۱۴۹۳۱۷:۳۹:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
جناب توکلی اگه شما اقتصاددان هستی نباید نسبت به آزاد سازی اینچنین تحلیلی میکردی دزدی تا کی ادامه پیدا کند بگذارید این خیانتهاجمع بشن مملکت دست اهلش بیفته
ناشناس۱۴۳۱۷۸۱۰۰:۱۷:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۱
فقط دعا کنید خداوند خودش حکم بر حق کند کدام مردم دکتر عزیز دلت خوشه
علي اصغر كريمي۱۴۳۱۹۵۵۰۸:۳۹:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۱
سازمان برنامه و بودجه خيانت هاي بزرگي به كشور نموده است. از جمله تهيه لايحه ادغام و فرو پاشي جهاد سازندگي كه زمينه را براي استيلاي سرمايه داري وطن فروش آماده كرد. به اميد رسوايي حلقه هاي اصلي خيانت در اين سازمان . ان شاءالله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  24. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین