جزئیات رزمایش «کمک مؤمنانه»

گروه سیاسی الف،   3990122058 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به جزئیات رزمایش کمک مؤمنانه بسیج به نیازمندان، گفت: این رزمایش با مشارکت ۵۴ هزار پایگاه بسیج با هدف کمک به نیازمندان مناطق مختلف کشور آغاز شد.

به گزارش  فارس، محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، دبیر و سخنگوی رزمایش «کمک مومنانه بسیج» درباره نحوه اجرای این رزمایش، اظهار داشت: امروز جبهه حق در مقابل جبهه استکبار قرار گرفته و ما تقابل ایمان، اراده، اعتقاد و باور به نظام الهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقابل ابزار محوری و تجهیزات محوری و تکیه صرف به تکنولوژی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینیم.

وی ادامه داد: عملی که مدل رفتاری رهبری و فرماندهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در مواجهه با بحران‌هایی از جمله سیل، زلزله، یا ویروس منحوس کرونا را نشان می‌دهد، مدل کنشی و فرماندهی است که حاج قاسم سلیمانی می‌فرمودند؛ «بیایید»  بوده؛ در نتیجه حلقه‌های صالحین بسیج، گردان‌های بیت المقدس، کوثر و الزهرا و سایر تیم‌های پزشکی و درمانی و هر عزیزی که کار ایثارگرانه و جهادی انجام می‌دهد، از نگاه ما بسیجی و متعلق به ارزش‌ها و علقه‌های انقلاب اسلامی است که از خود نشان دادند؛  

سخنگوی رزمایش کمک مومنانه بسیج با بیان اینکه این اقدامات نشانه‌هایی از خط شکنی در مقابل این ویروس منحوس بوده است،افزود: برای مثال گروه‌های جهادی بسیجی که از طلاب و سایر گروه‌ها برای تغسیل و تدفین متوفیان کرونا همت کرده‌اند، صحنه‌های بی بدیل و حماسه آفرینی بود که در تاریخ انقلاب اسلامی و جهان ثبت خواهد شد و به یادگار می‌ماند و بعدا می‌تواند تدریس شود که چگونه می‌توان با ایمان و اعتقاد مقابل یک پدیده نوظهور و ناشناخته جهادگران و بسیجیان عزیز عمل کنند و سایر مردم نیز الگو  بگیرند.

زهرایی یادآور شد: الگوسازی انقلاب اسلامی و صدور آن در ابعاد و جنبه‌های مختلف یک نمونه بارز آن در مقابله با چنین بحران‌هایی است که اکنون شاهد آن هستیم. فرمایش رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان و تأکید معظم له بر اینکه رزمایش سراسری در کشور توسط خودم مردم برای کمک به افراد و نیازمندانی که از این ویروس منحوس آسیب دیده‌اند و یا نیازمندان و فقرایی که از قبل آسیب دیده بودند مد نظر مردم قرار گیرد.

وی ابراز داشت: از فرصت طلایی ایام شعبانیه و اعیاد آن و به خصوص ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و عید فطر، ذکوات، نذوارت و افطاری‌هایی که مردم قبلا برای آن هزینه‌هایی می‌کردند و امور خیری و انسان دوستانه‌ای که انجام می‌دهند استفاده شده و جهت آن به سمت فقرا و نیازمندانی سوق پیدا کند که اکنون دچار درد و آسیب از این ویروس شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: به همین خاطر بسیج به عنوان بزرگترین شبکه نیروی انسانی انقلاب اسلامی و نیز مردمی ترین شبکه‌ای که این نیز از نعمات و موهبات انقلاب اسلامی است و این که بسیج در کل دنیا بی بدیل است، بر آن شده که طرح بزرگ رزمایش سراسری کمک مومنانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کند.

زهرایی خاطرنشان کرد: الحمدالله از امروز که روز جمعه است با توجیه و آموزش فرماندهان سپاه استانی و معاونت‌ها، اقشار مختلف بسیج و با دبیری سازمان بسیج سازندگی این رزمایش بزرگ در سراسر کشور شروع شد؛ رزمایشی که فرابخشی است و به یک دستگاه یا نهاد خاص معطوف و متوقف نمی‌شود.

*حضور 54 هزار پایگاه بسیج در همایش 

وی تصریح کرد: رزمایشی که صف عملیات آن در دل پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت که 54 هزار پایگاه مقاومت خواهر و برادر و بیش از 110 هزار رده‌های قشری و رده‌هایی که برای بسیج کار می‌کنند و دفاتر و حوزه‌های قشری بسیج استانی در دل روستاها و محلات شهری هستند، به این عرصه ورود پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی متذکر شد: رزمایشی که کمک می‌کند تا تمام افراد نیازمند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی و با اولویت شناسایی کند و در وهله اول و به ویژه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جغرافیای خودشان به نیازمندان خود واگذار کنند.

زهرایی گفت: رزمایشی که به دنبال این است از هم افزایی و همگرایی در سطح ملی برخوردار شود و کمک رسانه ملی و نهادهای حاکمیتی و انقلابی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر نهادها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال داشته باشد تا در کنار هم قرار گیریم و حماسه دیگر،  باز هم مردم دیگر و باز هم انقلاب دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رخ جهانیان بکشانیم.

وی افزود: این رزمایش در مرحله اول تا پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر ادامه خواهد پیدا کرد و با کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به ویژه شناسایی خیرین و حامیان که هر حامی یک یا چند نفر از نیازمندان و فقرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با یک عدد مشخص ریالی برای چند ماه تحت پوشش قرار می‌دهد، دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ابراز داشت: به همین منظور کد دستوری که با تلفن همراه، مردم می‌توانند کمک‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارسال کنند به شماره *880*11# مردم می‌توانند کمک کنند؛ همچنین شماره کارتی با شماره 5892101214485209 و شماره حسابی به شماره 5151818086011 به نام سازمان بسیج مستضعفین در بانک سپه است که این شماره حساب و کد دستوری نیز در رسانه ملی اعلام خواهد شد.

زهرایی بیان داشت: انتظاری که ما از گروه‌های جهادی بسیج، حلقه‌های صالحین، بسیج گردان‌های مختلف، پایگاه‌های مختلف خواهر و برادر و اقشار مردم داریم این است که در کنار هم یک بار دیگر آهنگ با هم بودن، باز هم مردم بودن و باز هم انقلابی بودن خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دهیم و از آلام و درد فقرا و نیازمندان بکاهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۹۰۶۷۲۲:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ی شماره ای بدید که ما که بیکار و نیازمندیم بهتون اطلاع بدیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین