پایگاه خبری آمریکن فری بیکن گزارش می‌دهد: اکثر آمریکایی‌ها از نحوه پوشش رسانه ای شیوع ویروس کرونا در کشورشان ناراضی هستند

گروه ترجمه الف،   3990117031 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

 بسیاری از رسانه های مهم آمریکایی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، این مساله را کم اهمیت تلقی کرده و از مردم آمریکا خواستند که آن را چندان جدی نگیرند. با این حال، با گذشت زمان، آنها در مواجهه با واقعیت، رویکرد خود را تغییر دادند. امری که بی اعتمادی مردم و انتقاد آن ها از رسانه ها، در رابطه با پوشش خبری بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا را به همراه داشته است. 

اکثر آمریکایی‌ها از نحوه پوشش رسانه ای شیوع ویروس کرونا در کشورشان ناراضی هستند

به گزارش الف، "اندرو استیلز" نویسنده ارشد پایگاه خبری "آمریکن فری بیکن" در مقاله ای به نارضایتی مردم آمریکا از نحوه پوشش اخبار مرتبط با شیوع ویروس کرونا توسط رسانه های آمریکایی پرداخته است. وی در این رابطه می نویسد:

«بر اساس نتایج یک نظرسنجی که به تازگی توسط "موسسه گالوپ" انجام شده، اکثر آمریکایی ها بر این باورند که رسانه های کشورشان، به نحوی درست و صادقانه، بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا را پوشش نداده اند. در این راستا، 55 درصد از پاسخ دهندگان، نارضایتی خود را از نحوه عملکرد رسانه های آمریکا در مساله شیوع ویروس کرونا اعلام کرده اند(44 درصد نیز از عملکرد رسانه های آمریکایی در این باره ابراز رضایت کرده اند)».

در این رابطه باید گفت که مردم آمریکا درست فکر می کنند. روزنامه نگاران و خبرنگارانِ کشور ما(آمریکا) در مواجهه با مساله شیوع ویروس کرونا، کاملا غیر متعادل عمل کرده اند و به نوعی رفتار می کنند که انگار از اختلال فکری رنج می برند. اکثر رسانه های جریان اصلی و مهمِ آمریکا، در بخش اعظمِ ماه های ژانویه و فوریه، تمام تلاش خود را بر این امر متمرکز کردند که تهدیدِ ویروسِ کرونا را کم اهمیت جلوه دهند و بارها به تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اجرای ممنوعیت های مسافرتی از چین به آمریکا حمله کرده و آن را جلوه ای از رفتارهای نژادپرستانه او معرفی کرده و این حرکت را اقدامی غیرضروری توصیف کردند. 

حساب کاربریِ رسمی "پایگاه خبری وکس" در توئیتر، در تاریخ 31 ژانویه اینگونه توئیت کرده است: "آیا ویروس کرونا قرار است تبدیل به یک اپیدمیِ مرگبار شود؟ خیر اینطور نیست". تقریبا در همین دوره زمانی، این پایگاه خبری مقاله هایی را منتشر کرد و مساله اجرایِ محدودیت های مسافرتی از/و به چین را نکوهش کرد. پایگاه خبری وکس همچنین با به اصطلاح کارشناس هایی نیز مصاحبه هایی را ترتیب داد و و سعی کرد این گزاره را به مخاطبان خود بقبولاند که خطرِ ابتلا به ویروس کرونا در خارج "استان هوبئی چین" و به طور کلی خارج از کشور چین، به نحو قابل توجهی پایین است. اضافه بر این، یکی دیگر از رسانه های وابسته به پایگاه خبری وکس با نامِ "وِرج(The Verge)"، با لحنی تند و همراه با سرزنش، تیترهایی را انتخاب می کرد و به افکارعمومی آمریکا حمله می کرد. از جمله این تیترها می توان به تیترِ "کروناویروسِ جدید، بهانه ای برای نژادپرست بودن نیست" اشاره کرد. 

حدودا دو هفته قبل، پایگاه خبری وکس توضیح داد که توئیتی که در ماه ژانویه منتشر کرده، حذف شده است زیرا آن توئیت، دیگر بازتاب دهنده واقعیتِ شیوع ویروس کرونا در جهان و آمریکا نیست. البته که این پایگاه خبری تنها رسانه ای در آمریکا نبود که مجبور شد لحن و نحوه پوشش رسانه ای خود در مورد شیوع ویروس کرونا را در واکنش به واقعیت، تغییر دهد. واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز، دیلی بیست، مادِر جونز، و یو اس ای تودی نیز در زمره رسانه هایی بودند که همچون پایگاه خبری وکس بر این گزاره اصرار داشتند که ویروس کرونا، به مراتب از آنفلوانزای فصلی خطر کمتری دارد. با این حال، آن ها نیز در مواجهه با حقیقت به شدت لحن خود را تغییر دادند و مجبور شدند شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند. با این همه، رسانه های آمریکا همچنان از ما توقع دارند که به آن ها اعتماد کرده و آن ها را محترم بشماریم. 

روزی روزگاری مردم آمریکا به رسانه های کشورشان اعتماد داشتند و آن ها را محترم می دانستند، با این حال، اکنون دیگر آن ها چنین حسی را به رسانه های آمریکایی، مخصوصا در بحبوحه بحران هایی نظیر شیوع ویروس کرونا ندارند. این رسانه ها دیگر واقعیت های آمریکا را پوشش نمی دهند. آن ها(رسانه ها)، فقط و فقط باید خود را در این رابطه(عدم اعتماد مردم آمریکا) سرزنش کنند.

 

 

***نویسنده: اندرو استیلز، وی نویسنده ارشد پایگاه خبری آمریکن فری بیکن است. 

*لینک: https://freebeacon.com/satire/trump-media-wuhan-crisis/

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۲۷۴۱۰۰:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
امریکایی ها به شدت درگیر کرونا هستن صف های چندین کیلومتری مردم این کشور برای دریافت بسته های غذایی بیانگر وخامت اوضاع در امریکاست.
ناشناس۱۴۰۲۹۷۱۰۸:۴۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کسانی که آمریکا قبله آمال آنها است، سرقت ماسک و ... توسط شیطان بزرگ و دیگر نوکران غربی‌اش را ملاحظه کنند.
ناشناس۱۴۰۲۹۷۹۰۸:۵۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
رسانه‌های ضد انقلاب بارها مسئولان را متهم به کوتاهی در مقابل شیوع ویروس کورونا کرده اند. حالا که 204 کشور و خصوصاً قدرت‌های غربی بیش از ایران درگیر با این ویروس شده‌اند باید از این جماعت پرسید که چه پاسخی برای دروغ‌هایشان دارند و چرا درباره ناتوانی شدید دیگر کشورها همانند آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و... در مقابله با کرونا حرفی نمی‌زنند؟
ناشناس۱۴۰۳۰۵۹۱۰:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ترامپ تقریبا در تمام مصاحبه های روزانه اش در روزهای گذشته، مصرف قرص ضد مالاریا را به مردم توصیه می کند! از دیروز مصرف آنتی بیوتیک هم به آن اضافه شده! طوری که خبرنگاران حاضر به او اعتراض کرده اند که چرا این کار را می کند، مگر پزشک است؟! او در جواب گفته می خواهم به مردم امیدواری بدهم!!! حالا حساب کنید اگر روحانی این ها را می گفت، رسانه های معاند و مخالفان او چه جنجالی که به پا نمی کردند!
ناشناس۱۴۰۲۹۹۳۰۹:۰۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
صفهای طویل برای اینه که فاصله اجتماعی رعایت بشه. در فروشگاهای بزرگ تنها پنجاه تفر اجازه دارند وارد بشند و هر کی بیاد بیرون یک نفر دیگه راه میدهند. و در بیرون فروشگاه خط کشی شده که فاصله ها رعایت شود.
ناشناس۱۴۰۳۰۵۲۱۰:۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
این ها را فقط در فیلمهای خبری شاهد هستیم. در کشورهای غربی هم مانند ایران خیلی از مردم اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند. اگر می کردند نرخ شیوع کرونا در آنجا اینقدر زیاد نبود.
ناشناس۱۴۰۳۲۴۲۱۲:۳۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
در آمریکا و کشورهای غربی که مردم عادت دارند با کفش خیابان داخل خانه راه رفته و حتی به رختخواب بروند و اغلب خانواده ها سگ و حیوانات خانگی دارند که به خارج از خانه رفت و آمد می کنند، مطمئن باشید که اصول بهداشتی در رابطه با کرونا تمام و کمال رعایت نمی شوند.
ناشناس۱۴۰۳۱۹۷۱۲:۰۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ویدئو خودروهایی که برای دریافت بسته حمایت غذایی رایگان در امریکا در صف ایستاده اند در اینترنت موجود است پس فرافکنی نکنید.
ناشناس۱۴۰۳۲۰۵۱۲:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
من نمیدونم اینا که اینقدر مراعات میکنن پس چرا آمارشون اینقدر بالاست!؟!؟
علی۱۴۰۳۲۹۷۱۳:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
من ازینایی نیستم که الکی مسائل آمریکا رو بزرگ کنم ولی این یه واقعیته که سیستم درمانی امریکا از نظر بیمه (برخلاف کانادا و اروپا) برای قشر کم درآمد اصلا مناسب نیست. از هر کی دوست دارید بپرسید.
ناشناس۱۴۰۲۷۴۳۰۰:۱۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
امریکا بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان را دارد با این روند کرونا ویروس امریکا را نابود خواهد کرد.
ناشناس۱۴۰۳۰۱۴۰۹:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
به نسبت جمعیت محاسبه کن افلاتون
ناشناس۱۴۰۳۰۶۱۱۰:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
به نسبت جمعیت هم بسیار بالا است. 330 میلیون جمعیت، 312 هزار کرونایی تا امروز
ناشناس۱۴۰۳۳۰۵۱۳:۲۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جمعیت آنها چهار برابر کشور ما است. تعداد فوتی های ما سه برابر آنها است
ناشناس۱۴۰۳۱۷۹۱۱:۵۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جناب ارسطو! مثلا به نسبت جمعیت هند یا چین خوبه!!؟؟ اصلا اونا رو ولش کن جمعیت آمریکا 4 برابر ایرانه ولی تعداد مبتلاها 6 برابر که این نسبت تقریبا هر 3 الی 4 روز یکی داره اضافه میشه!!!! ...
ناشناس۱۴۰۳۳۳۰۱۳:۴۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آیا آمار ایران درست است !!!!! جالب اینجاست که کشورهای پیشرفته آمارشان بالا است ولی کشورهای عقب مانده پایین است که دارای سطح بهداشتی بسیار نازل هستند یا اینکه این کشورها دارند دروغ می گویند در آینده همه چیز روشن می شود
ناشناس۱۴۰۲۷۴۴۰۰:۲۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
در شرایطی که دولت می خواهد بسیاری از کسب و کارها و فعالیت ها را برقرار کند مجلس هرچه عرضه و توان برای مسله بنزین داشت برای قرنطینه هم دارد از کره بخار بلند میشود از این مجلس نه
ناشناس۱۴۰۲۷۵۲۰۰:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ولی ما دقیق ،علمی ،منطقی وبه روز هم رسیدگی میکنیم هم اطلاع رسانی ،ما خیلی خوبیم .
ناشناس۱۴۰۳۲۰۰۱۲:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
شما اگر خودت رو بزنی به کوچه علی چپ دنیا آباد نمیشه. این مطلب و مطالب مشابه اون برای این نیست که بگن ما خیلی خوبیم, برای اینه که فکر نکنی اونایی که میگن ایران جهنمه خودشون توی بهشت دارن زندگی میکنن.
ناشناس۱۴۰۲۷۸۸۰۱:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اندر حكايت عملكرد آمريكاييان -------------- حال ببينيم جناب وينستون چرچيل سياستمدار معروف انگليس در مورد عملكرد آمريكا يي ها چه نظري دارد !! ايشان مي گويد : " مطمئن باش كه آمريكايي ها بالاخره كار درست انجام مي دهند ، البته پس از اين كه تمام راه هاي ديگر آزمودند " !!
ناشناس۱۴۰۲۸۲۱۰۱:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سانسور شدید در دستور کار رسانه های امریکاست.
ناشناس۱۴۰۲۸۲۲۰۱:۵۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
رسانه‌های آمریکا بی پروا و بدون لکنت اظهار نظر می‌کنند و هيچ قدرتی مصون از این رسانه ها نیست و تجربه ثابت کرده حتی اگر خطا هم بروز کند برآیند این آزادی بیان به نفع عموم است.
ناشناس۱۴۰۳۱۹۶۱۲:۰۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
میشه یه مطلب در حد چند خط یا چند ثانیه از ابتدای تاسیس رسانه های آمریکا بیاری که بدون لکنت و آزادانه هولوکاست رو نقد کرده باشه!؟
ناشناس۱۴۰۳۳۰۶۱۳:۲۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
واقیتی که میلونها انسان از نزدیک دیده اند و با تمام وجود لمس کرده اند چه نقدی برآن وارد است؟
ناشناس۱۴۰۲۸۵۸۰۳:۳۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
یکی نیست بهشون بگه اخبارو از تلویزیون ایران نگاه کنن همه امار امریکارو ثانیه به ثانیه با شوق و ذوق میزنه
ناشناس۱۴۰۲۸۸۱۰۵:۵۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
خیلی ممنون که اخبار آمریکا را با این شدت و کیفیت ارائه میدید. اینکه تو آمریکا در دوران کرونا چی میگذرد از اوضاع و گرفتاری مردم خودمون در اثر کرونا و غیره بسیار مفیدتره حتما!!!!!!
ناشناس۱۴۰۳۱۹۳۱۲:۰۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آخه دهها شبکه ماهواره ای و صدها کانال مجازی کاملا "رایگان" و "صادقانه" بصورت کامل حتی کمبود قرص استامینوفن رو هم ( در ایران) گزارش میدن و شما در جریان کامل امور قرار میگیرین, اجازه بدین یه کم هم از سایر نقاط جهان مطلع بشیم.
محمدی۱۴۰۲۸۸۶۰۶:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
درست عین کشور ما که اول در حدسرماخوردگی پایین آوردند، بعد گفتند شبیه آنفلونزا است و مرگ و میر آن خیلی کمتر از آن است، بعد دیدند نه جدا کشنده و خطرناک است، بحث محدودیت و قرنطینه را مطرح کردند ولی دیگر خیلی دیر شده چون نصف مردم جدی بودن کرونا را باور ندارند.
ناشناس۱۴۰۲۹۶۵۰۸:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اخبار دیروز، کرونا کار امریکاس اخبار امروز، امریکا در مقابل کرونا بد عمل کرد اخبار فردا، کلا امریکا بده ما خوبیم
ناشناس۱۴۰۳۱۹۰۱۱:۵۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
در شبکه های ماهواره ای: اخبار دیروز:ایران محل شیوع کرونا در جهان است, ایران ناتوان است چون در صدر جدول است, ایران ناتوان است چون معاون وزیر بهداشت هم کرونا گرفت. اخبار امروز:بوریس جانسون, ولیعد ملکه, مسئول بهداشت فرانسوی, فرمانده ناو آمریکایی, و ..... کرونا گرفتن, کرونا در آمریکا ممکنه تا 100 یا 200 هزار تلفات ایجاد کنه! اخبار فردا: کلا ایران ناکارآمد و پنهانکار است اما غرب شفاف و کارآمد است
ناشناس۱۴۰۲۹۷۴۰۸:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اینقدی که رسانه های داخلی و تی وی میلیمون اخبار کرونای آمریکا رو پوشش میدن خبرهای کرونای داخلیمون رو پوشش نمیدن خبرهای رسانه های داخلیمون به دو بخش تقسیم میشه ایران امنترین و با ثباترین و خوشبخترین کشور دنیاست آمریکا و غرب بدبخترین و نا امنترین کشور دنیاست خب خبرهامون تموم شد در خدمت آقای اصغری هستیم جهت اعلام وضعیت جوی کشور در 24 ساعت آینده
ناشناس۱۴۰۳۱۹۹۱۲:۰۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کرونا نشان داد که امریکا و کشورهای غربی مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب افتاده اند.
ناشناس۱۴۰۳۰۲۳۰۹:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
هر رسانه ای مانند سایت الف در درجه اول باید به دنبال اطلاع رسانی درباره مشکلات کشور متبوع خودش باشد. مسایل امریکا به ما ارتباطی ندارد. آنها یا سقوط می کنند یا نمی کنند. در هر حال لازم نیست این قدر پیگیر اطلاع رسانی درباره کمبودهای امریکا به مردم خودمان باشید. مردم چشم دارند و ...قضاوت می کنند.
امیر۱۴۰۳۴۰۶۱۴:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چرا ابوموسی جان! ربط داره، خوبم ربط داره. الان اگه وضع اینا خوب بود، امثال تو هزار بار کشور خودشونو تحقیر می‌کردن.
ناشناس۱۴۰۳۰۳۷۰۹:۵۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
همچنین اکثر ایرانی ها از نحوه پوشش رسانه ای شیوع ویروس کرونا در کشورشان ناراضی هستند
امیر۱۴۰۳۰۷۲۱۰:۲۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ولی ایرانیها از اخبار درست و آمار دقیق و عملکرد درخشان مسئولین و رسانه ها شون خیلی راضی هستند. یه خبر هم در مورد میزان رضایت مردم ایران هم بری بد نیستا. بزار ببینیم اونجا چی میگذره سیر تا پیاز امریکا رو که گفتین
ناشناس۱۴۰۳۳۴۸۱۴:۰۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آدم زیاد دارن خیالت تخت.همچین میان خوب میگن برات که خدا میدونه
ناشناس۱۴۰۳۰۷۸۱۰:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بدبختی امریکا نقشی در خوشبختی ما ندارد جز ازدست دادن نعمت دشمنی که همه مشکلات مارا به گردن می‌گیرد
ناشناس۱۴۰۳۳۸۵۱۴:۲۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
برای من داره. عین الاسد بدردم نمیخورد 4 تا عمله سرباز سر درد بگیرن (انتقام سخت) . حداقل ویروس یکم حالشون رو جا بیاره
ناشناس۱۴۰۳۱۰۸۱۰:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سقوط امپراطوري امريكا شروع شده است حشرات بپايند زير دست و پاي فيل در حال موت له نشن
رسول۱۴۰۳۱۰۹۱۰:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
الان یعنی تو ایران گل وبلبله که گیر دادید به آمریکا ،مگه تو ایران الان وضع خیلی خوبه ،یه ماسک گیر نمیاد،همه دنیا دارند قرنطینه میکنند ولی تو ایران میگند برید سر کار تا زودتر همه بگیرند تکلیف مشخص بشه هرکی مرد که مرد،از یک طرف میگند برید سر کار از اون طرف تو تلوزیون میگند چرا خیابونا شلوغه...
ناشناس۱۴۰۳۱۸۳۱۱:۵۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
این رو هم بگویید که امریکا 2000 میلیارد دلار برای مبارزه با ویروس کرونا و اقتصادشون بودجه تعیین و تصویب کرده است
ناشناس۱۴۰۳۲۷۵۱۳:۰۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
برای این امریکایی ها باید هر ماه باز آموزی گذاشت تا مثل ایران شفاف باشند
ناشناس۱۴۰۳۲۹۱۱۳:۱۶:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ما کاملا راضی هستیم.ما همین فرمون پیش برید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین