پایگاه خبری آمریکن فری بیکن گزارش می‌دهد: اکثر آمریکایی‌ها از نحوه پوشش رسانه ای شیوع ویروس کرونا در کشورشان ناراضی هستند

گروه ترجمه الف،   3990117031 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

 بسیاری از رسانه های مهم آمریکایی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، این مساله را کم اهمیت تلقی کرده و از مردم آمریکا خواستند که آن را چندان جدی نگیرند. با این حال، با گذشت زمان، آنها در مواجهه با واقعیت، رویکرد خود را تغییر دادند. امری که بی اعتمادی مردم و انتقاد آن ها از رسانه ها، در رابطه با پوشش خبری بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا را به همراه داشته است. 

اکثر آمریکایی‌ها از نحوه پوشش رسانه ای شیوع ویروس کرونا در کشورشان ناراضی هستند

به گزارش الف، "اندرو استیلز" نویسنده ارشد پایگاه خبری "آمریکن فری بیکن" در مقاله ای به نارضایتی مردم آمریکا از نحوه پوشش اخبار مرتبط با شیوع ویروس کرونا توسط رسانه های آمریکایی پرداخته است. وی در این رابطه می نویسد:

«بر اساس نتایج یک نظرسنجی که به تازگی توسط "موسسه گالوپ" انجام شده، اکثر آمریکایی ها بر این باورند که رسانه های کشورشان، به نحوی درست و صادقانه، بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا را پوشش نداده اند. در این راستا، 55 درصد از پاسخ دهندگان، نارضایتی خود را از نحوه عملکرد رسانه های آمریکا در مساله شیوع ویروس کرونا اعلام کرده اند(44 درصد نیز از عملکرد رسانه های آمریکایی در این باره ابراز رضایت کرده اند)».

در این رابطه باید گفت که مردم آمریکا درست فکر می کنند. روزنامه نگاران و خبرنگارانِ کشور ما(آمریکا) در مواجهه با مساله شیوع ویروس کرونا، کاملا غیر متعادل عمل کرده اند و به نوعی رفتار می کنند که انگار از اختلال فکری رنج می برند. اکثر رسانه های جریان اصلی و مهمِ آمریکا، در بخش اعظمِ ماه های ژانویه و فوریه، تمام تلاش خود را بر این امر متمرکز کردند که تهدیدِ ویروسِ کرونا را کم اهمیت جلوه دهند و بارها به تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اجرای ممنوعیت های مسافرتی از چین به آمریکا حمله کرده و آن را جلوه ای از رفتارهای نژادپرستانه او معرفی کرده و این حرکت را اقدامی غیرضروری توصیف کردند. 

حساب کاربریِ رسمی "پایگاه خبری وکس" در توئیتر، در تاریخ 31 ژانویه اینگونه توئیت کرده است: "آیا ویروس کرونا قرار است تبدیل به یک اپیدمیِ مرگبار شود؟ خیر اینطور نیست". تقریبا در همین دوره زمانی، این پایگاه خبری مقاله هایی را منتشر کرد و مساله اجرایِ محدودیت های مسافرتی از/و به چین را نکوهش کرد. پایگاه خبری وکس همچنین با به اصطلاح کارشناس هایی نیز مصاحبه هایی را ترتیب داد و و سعی کرد این گزاره را به مخاطبان خود بقبولاند که خطرِ ابتلا به ویروس کرونا در خارج "استان هوبئی چین" و به طور کلی خارج از کشور چین، به نحو قابل توجهی پایین است. اضافه بر این، یکی دیگر از رسانه های وابسته به پایگاه خبری وکس با نامِ "وِرج(The Verge)"، با لحنی تند و همراه با سرزنش، تیترهایی را انتخاب می کرد و به افکارعمومی آمریکا حمله می کرد. از جمله این تیترها می توان به تیترِ "کروناویروسِ جدید، بهانه ای برای نژادپرست بودن نیست" اشاره کرد. 

حدودا دو هفته قبل، پایگاه خبری وکس توضیح داد که توئیتی که در ماه ژانویه منتشر کرده، حذف شده است زیرا آن توئیت، دیگر بازتاب دهنده واقعیتِ شیوع ویروس کرونا در جهان و آمریکا نیست. البته که این پایگاه خبری تنها رسانه ای در آمریکا نبود که مجبور شد لحن و نحوه پوشش رسانه ای خود در مورد شیوع ویروس کرونا را در واکنش به واقعیت، تغییر دهد. واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز، دیلی بیست، مادِر جونز، و یو اس ای تودی نیز در زمره رسانه هایی بودند که همچون پایگاه خبری وکس بر این گزاره اصرار داشتند که ویروس کرونا، به مراتب از آنفلوانزای فصلی خطر کمتری دارد. با این حال، آن ها نیز در مواجهه با حقیقت به شدت لحن خود را تغییر دادند و مجبور شدند شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند. با این همه، رسانه های آمریکا همچنان از ما توقع دارند که به آن ها اعتماد کرده و آن ها را محترم بشماریم. 

روزی روزگاری مردم آمریکا به رسانه های کشورشان اعتماد داشتند و آن ها را محترم می دانستند، با این حال، اکنون دیگر آن ها چنین حسی را به رسانه های آمریکایی، مخصوصا در بحبوحه بحران هایی نظیر شیوع ویروس کرونا ندارند. این رسانه ها دیگر واقعیت های آمریکا را پوشش نمی دهند. آن ها(رسانه ها)، فقط و فقط باید خود را در این رابطه(عدم اعتماد مردم آمریکا) سرزنش کنند.

 

 

***نویسنده: اندرو استیلز، وی نویسنده ارشد پایگاه خبری آمریکن فری بیکن است. 

*لینک: https://freebeacon.com/satire/trump-media-wuhan-crisis/