وام ۵۰ میلیارد دلاری دولت هم ایرلاین‌های آمریکایی را نجات نمی‌دهد!

گروه اقتصادی الف،   3990110058

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه هوانوردی بر این باورند که وام و مساعده ۵۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا نیز نمی‌تواند ایرلاین‌های بحران‌زده در شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا را نجات دهد.

به گزارش ایسنا، همزمان با همه گیر شدن ویروس خطرناک کرونا در جهان، خطوط هواپیمایی بزرگ در ایالات متحده آمریکا که تاکنون همچون بسیاری دیگر از ایرلاین های جهان متحمل ضرر و زیان های هنگفتی شده اند، از دولت این کشور به منظور جلوگیری از ورشکستگی و همچنین دوام آوردن در شرایط بحران زده ناشی از افت شدید تقاضای مسافران برای سفرهای هوایی و شیوع گسترده و ویروس کرونا، بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار وام و مساعده مالی درخواست کرده‌اند تا بدین ترتیب از فروپاشی و ورشکستگی خود جلوگیری به عمل بیاورند.

اما بر اساس گزارش edition.cnn، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی بر این باورند که وام و مساعده ۵۰ میلیارد دلاری از سوی دولت آمریکا نیز قادر نخواهد بود صنعت هوایی و ایرلاین های بحران‌زده در این کشور را نجات دهد و آنها را از ورطه فروپاشی و ورشکستگی بیرون بکشاند.

آنها بر این باورند که تنها در صورتی که اوضاع و شرایط به حالت عادی بازگردد و ایرلاینها بتوانند با فروش بلیت و انجام پروازهای داخلی و خارجی مسافران را به مقاصد مختلف در سراسر جهان منتقل و جابجا کنند، قادر به ادامه حیات خواهند بود و دریافت کمک و مساعده مالی از سوی دولت تنها به طور موقت ممکن است آنها را از خطر فروپاشی و تشدید بحران های مالی نجات دهد وگرنه تاثیر بلند مدتی نخواهد داشت. 

به گفته گروه تجاری نماینده خطوط هوایی آمریکا، ۲۵ میلیارد دلار از این میزان به صورت وام و ۲۵ میلیارد دلار دیگر به صورت مساعده درخواست شده است، این گروه همچنین خواستار یک بسته حمایتی ۸ میلیارد دلاری برای هواپیماهای باری شده بود. فرودگاه ها نیز که در حال حاضر تحت تاثیر شدید و گسترده ویروس کرونا میزبان خیل عظیمی از هواپیماهای زمین‌گیر شده هستند، ۱۰ میلیارد دلار کمک و مساعده فوری از سوی دولت ایالات متحده را تقاضا و درخواست کرده بودند که به نظر می رسد با رای موافق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مجلس سنای این کشور روبرو شود.

پربحث‌های هفته

  1. عملکرد مجلس دهم ؛ شما چه فکر می‌کنید؟

  2. اسباب تمسخر دینداری نشویم ...

  3. وقتی مردم مانند رییس مجلس دهم فکر نمی‌کنند...

  4. آیا فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به یهودیان فروختند؟

  5. اردشیر زاهدی: همیشه به ایران افتخار می‌کنم/ نگذارید سلطه آمریکا و انگلیس برگردد/ حکومت پهلوی به مردم آزادی نمی‌داد‌

  6. پرونده مدیران سایپا ؛ محکومیت دو نماینده به حبس و اثبات دوباره یک ناکارآمدی

  7. با زوج خودرویی محکوم به اعدام بیشتر آشنا شوید

  8. چه زمانی سیلی بحران جمعیت را می خوریم؟!

  9. "دیپلماسی بنزین"، نمادی از بی اعتنایی به تهدیدات آمریکا

  10. مجلس خدمت یا مجلس قدرت؟!

  11. جمعیت جوان، کرونا را شکست می‌دهد

  12. محکومیت «محمد عزیزی» و «فریدون احمدی» به حبس/ حکم اعدام برای دو متهم پرونده شرکت سایپا/ استعفای وکلای پرونده طبری/ خبر تازه از پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی

  13. فطر و اعیاد مذهبی؛ آیا مسابقه شادمانی عمومی کافی است؟

  14. «دپوی ۳۰۰۰۰ خودرو» توسط خودروسازان «احتکار» نیست؟ + تصاویر

  15. چرا فرزندآوری کم شده/ آیا جامعه هم پیر می‌شود؟

  16. «عادی سازی» در شرایط کرونایی و سه شنبه‌های «جوج» در شمال !

  17. روایت روح الامینی از فاصله معنادار بین رقبای ریاست مجلس/دفاع آقاتهرانی از صادق محصولی/واپسين ماموريت فراكسيون اميد/ ائتلاف لاریجانی با اصلاح طلبان در راه است؟

  18. مروری بر ازدواج‌های سیاسی؛ از احمدی‌نژاد تا روحانی + تصاویر

  19. تلفاتی سنگین‌تر از تلفات جنگ بر دوش ایالات متحده

  20. نامه توکلی به دادستان تهران درباره کشت و صنعت مغان: حمایت برای جلوگیری از چپاول حقوق ملت را انتظار می‌کشیم/ از انجام تشریفات جدید پیش از نتیجه اعلام جرم دیده‌بان در دادگاه خودداری کنید

  21. قیمت‌های جدید شورای رقابت برای خودروهای داخلی اعلام شد + جدول

  22. رهبر انقلاب: وضعیت رژیم صهیونیستی در آینده‌ سخت‌تر خواهد شد/ فلسطین قابل فراموش شدن نیست

  23. قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد/پراید ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان+جدول

  24. ادعای برایان هوک: ایران بین مذاکره با ترامپ یا فروپاشی اقتصادی یکی را انتخاب کند/ ایران را مهار کرده‌ایم

  25. با این تناقض ها جواب مردم را چه باید داد؟

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین