سفارت ایران در چین جواب آمریکایی ها را داد

گروه جهان الف،   3990110045 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در واکنش به «توئیت های کذب سفارت آمریکا در چین و اتهام زنی های واهی به تهران» در توئیتی خاطر نشان کرد: «واشنگتن به این شکل در تلاش است تا افکار عمومی را از واقعیات منحرف کند».

به گزارش ایرنا، در توئیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در پاسخ به یاوه سرایی هایی آمریکا آمده است:  «سفارت آمریکا در وبلاگ خود می خواهد کورکورانه درصدد تخریب چهره ایران باشد و متنی سراسر دروغ و باورنکردنی در توئیت های خود بکار برده است».

این توئیت می افزاید آمریکا با «انگ زدن به ایران و زیر سوال بردن واقعیات و تحریف حقایق» می خواهد به «تحریم های ظالمانه» خود علیه ایران مشروعیت ببخشد اما حقایقی وجود دارد که نمی توان آنها را بازگو نکرد.  

سفارت ایران در واکنش به توئیت آمریکا مبنی بر اینکه ایران با ۱۷۰ میلیارد دلار اقدام به خرید توتون و تنباکو بجای تامین تجهیزات پزشکی کرده است، خاطر نشان کرده است چطور ممکن است ایران یک سوم از تولید ناخالص داخلی خود را برای این منظور بجای تامین تجهیزات و مواد غذایی هزینه کند این شایعات هرگز باورکردنی برای دیگران نیست.

سفارت ایران ادامه داده است: آمریکا با تروریسم دولتی اقدام به ترور «سردار سلیمانی» فرمانده سپاه قدس کرد که با تروریست ها از جمله داعش می جنگید آمریکا به عراق به دلایل واهی حمله کرد و آن کشور را به خاک و خون کشید و منابع آن کشور ثروتمند را به هدر داد واشنگتن ۲ هزار میلیارد دلار هم در جنگ افغانستان در مدت ۱۹ سال هزینه کرد و بیش از ۱۰۰ هزار افغانی بی گناه را قربانی کرد.

سفارت ایران تاکید کرده است امروز آمریکا دیگر قادر به فریب دیگران نیست آمریکا قبل از اینکه کشورهای دیگر را به عنوان «تروریست» معرفی کند باید از تاریخ عبرت بگیرد.  

توئیت سفارت ایران در چین یاداوری کرده است: وقتی سیاستمداران آمریکا می گویند اقتصاد ملی برایشان مهمتر از جان سالمندان است و آمریکا نمی تواند بخاطر جان مردم اقتصاد را متوقف کند و نمایندگان آن کشور در فکر فروش سهام هستند و دولتمردان هم به فرافکنی مشغول هستند و یا دیگران را سرزنش می کنند، ایران در تلاش است با استفاده از تجربیات چین در مهار و کنترل بیماری، به مردم خود کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهد و حتی مراکز خرید را به بیمارستان تبدیل کرده است آیا این ایران است که مردم را نادیده می گیرد؟ لازم است که آمریکا این مسایل و درسها را بار دیگر مرور کند.

سفارت ایران در پکن تصریح کرده است امروز بزرگترین مشکل ایران که برای مبارزه با همه گیری وارد میدان شده، «تحریم های غیرقانونی فزاینده آمریکا» است آنها چطور می توانند اقدامات غیرانسانی آمریکا را به نام مردم ایران بنویسند و کمبود تجهیزات پزشکی را سوء کارکرد از طرف ایران نشان دهند آنها گوش شنوایی برای شنیدن صدای جامعه بین المللی برای لغو تحریم ها ندارند آیا لازم نیست به آنها درس اخلاق داده شود؟.

سفارت ایران در چین در پایان توصیه کرده است آمریکا بجای تلاش برای مخدوش کردن چهره ایران و دروغ پردازی هایی نظیر موارد فوق و شایعه پراکنی، واقعیات را مورد توجه قرار دهد. 

دیدگاه کاربران

امید۱۳۹۳۲۰۰۱۵:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۰
بسم الله الرحمن الرحیم سیاستمداران آمریکا فقط حرف زور را می فهمند .
عابدی۱۳۹۳۶۵۳۲۲:۳۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
یکی نیست این پمپ فاضلاب رو خاموش کنه!!!
ناشناس۱۳۹۳۷۶۲۰۱:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۱
واقعیت اینه که مقامات ایران خیلی دیر اعلام ورود ویروس روانجام دادند
ناشناس۱۳۹۳۷۷۱۰۱:۰۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۱
حالا توتون و تنباکو خریدید یا نه خدا میدونه ولی حداقل صرف 4 تا کار زیربنایی هم نکردید البته آمریکا هم داغونتر از ماست غلط زیادی میکنه خودش این همه کشته داده به ایران ایراد بگیره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین