ورود بی‌رویه مسافران به خرم‌آباد/ صدای شهروندان درآمد

گروه اجتماعی الف،   3990102025 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از شهروندان خرم‌آبادی و همچنین فعالان اجتماعی نسبت به حضور مسافران در شرایط شیوع کرونا در این شهر و نسبتن ورودی های شهر خرم‌آباد در این شرایط گلایه‌مند هستند این در حالی است که مسئولان این موضوع را قویا تکذیب می‌کنند.

ورود بی‌رویه مسافران به خرم‌آباد/ صدای شهروندان درآمد

به گزارش فارس، با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و در مقابل آن گسترش شیوع بیماری کرونا، بارها و بارها توسط دستگاه2های مختلف و همچنین بسیاری از شهروندان و کارشناسان اعلام شد که مردم از ترددهای غیرضروری و مسافرت در ایام تعطیلات اجتناب کنند.

از سوی دیگر ستادهای استانی مبارزه با بیماری کرونا نیز اعلام کردند که پذیرای مهمان نوروزی نبوده و هیچگونه تمهیداتی نیز اندیشیده نشده است.

این موضوع نیز در استان لرستان از چند روز قبل اعلام شد تا از مسافرت به شهرهای استان جلوگیری به عمل آید و از سوی دیگر دستگاه‌های مختلف نیز مامور شدند تا در مبادی ورودی و خروجی شهرها با انجام پیشگیری‌ها و تست‌های لازم از ورود افراد مشکوک به بیماری جلوگیری کنند.

با وجود تمامی موضوعات مطرح شده چند روزی است که  فیلم‌های پخش دهش در فضای مجازی و شواهد موجود نشان می‌دهد شاهد حضور بی‌رویه مسافران در خرم‌آباد هستیم.

در این شرایط بسیاری از شهروندان در فضای مجازی و حقیقی و برخی از فعالان اجتماعی از ورود برخی از خودروهای پلاک غیربومی و مسافران گلایه‌مند هستند و معتقدند که ادامه این روند می‌تواند باعث شیوع هر چه بیشتر کرونا در لرستان شود.

این در حالی است که سایر استان‌ها ورودی‌های خود را بر روی مسافران مسدود کرده‌اند و نمونه بارز آن را باید خوزستان به عنوان استان همجوار لرستان دانست.

لزوم بستن مبادی ورودی شهر

در همین زمینه یکی از شهروندان خرم‌آبادی بیان می‌کند: کرونا روز به روز در حال گسترش بوده و هیچگونه حد و مرزی را نیز نمی‌شناسد و تنها راهکار کنترل آن قطع زنجیره انتقال است.

وی ادامه می‌دهد: به همین دلیل متخصصان اعلام کرده‌اند که به سفر نرفته و عید را در خانه بمانید اما با این وجود برخی از افراد به این توصیه عمل نکرده و اقدام به مسافرت رفتن کرده‌اند.

حسین غلامی عنوان می‌کند: در بسیاری از شهرهای کشور مبادی ورودی شهرها را بسته و از ورود افراد غیر بومی جلوگیری به عمل می‌آید اما به نظر می‌رسد در خرم‌آباد تنها مسئولان به گرفتن تست غربالگری بسنده می‌کنند که این امر به هیچ عنوان کافی نیست.

لزوم کنترل هر چه بیشتر مبادی ورودی استان

یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی نیز در همین زمینه معتقد است: امروز چند کلیپ از مبادی ورودی شهر خرم‌آباد و ازدحام خودروها دیدم که این موضوع ما را به شدت نگران می‌کند.

علی بهاروند ادامه می‌دهد: به خاطر جلوگیری از گسترش کرونا تصمیم گرفتیم امسال به دید و بازدید هم نرویم اما دیدن چنین تصاویری به هیچ عنوان مناسب نیست و با وجود عدم میل باطنیمان انتظار داریم همچون سایر استانها از ورود خودروهای غیر بومی به داخل شهر جلوگیری به عمل آید.

انجام مستمر تست‌های غربالگری و اقدامات پیشگیرانه در مبادی ورودی و خروجی شهرها

در همین زمینه صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان می‌گوید: آن چیزی که در فضای مجازی در مورد عدم کنترل و ورود خودروهای مسافران به شهر خرم‌آباد پخش شده واقعیت ندارد و شایعه سازی است.

وی معتقد است: دستگاه‌ها در حال خدمات رسانی و غربالگری هستند و مردم نیز همکاری بسیار خوبی دارند و در تمامی مبادی وردوی و خروجی اقدامات پیشگیرانه و تست‌های لازم انجام می‌شود.

تکذیب عدم کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد نیز در همین راستا بیان می‌کند: طی بازدیدی که از دروازه ورودی شهر خرم‌آباد انجام گرفت و به دنبال پخش کلیپ‌ها و مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ورود و عدم کنترل ورودی‌ها باید گفت که اکیپ‌های غربالگری سلامت در همه ورودی و خروجی‌های مختلف مستقر بوده و مشغول کنترل و تست مسافران هستند.

جعفر طولابی ادامه می‌دهد: اگر فردی مشکوک باشد قطعا قرنطینه شده و از ورودش جلوگیری خواهد شد و از سوی دیگر بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا ورود به همه اماکن تفریحی، تاریخی و گردشگری حوزه شهرستان ممنوع و همه آنها تعطیل شده‌اند.

مسدود بودن مسیرهای تردد به مناطق گردشگری

وی عنوان می‌کند: مسیرهای دسترسی به مناطق گردشگری مسدود شده و کاملا از ورود افراد به این مناطق جلوگیری می‌شود و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و شدیدا از ورود افرادی که بخواهند در شهر خرم‌آباد اتراق کرده و یا بمانند جلوگیری می‌شود.

فرماندار خرم‌آباد تاکید کرد: بازهم تاکید می‌شود مطالب مطرح شده واقعیت ندارد و مبادی ورودی و خروجی شهر کاملا کنترل شده و تحت نظارت هستند.

به هر حال انتظار می رود برای جلوگیری از هر گونه نگرانی شهروندان تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر به صورت مستمر کنترل شده و اقدامات پیشگیرانه لازم همچون اکنون با قدرت بیشتر انجام شود و از ورود افراد غیر بومی به شهر جلوگیری به عمل آید.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خواسته شهروندان جلوگیری کامل مسافران از ورود به شهر بوده و معتقدند نباید مسئولان تنها به تست گرفتن بسنده کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۸۱۹۷۲۱۱:۴۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲
وقتی بالاترین مقام اجرایی کشور که رییس شورای عالی امنیت ملی هم هست معتقد به قرنطینه نیست و حتی تصمیم مقامات محلی برای بستن شهرها یا استانهای خودشان رو وتو میکنه، چه انتظاری از مردم عادی دارید که عمق فاجعه رو درک کنند؟
ناشناس۱۳۸۲۱۴۲۱۴:۰۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲
چطور اینجا میشه توپ میره تو زمین مسئولین بقیه جاها اینها دروغگو هستند و کسی مگه صدا و سیما نگاه میکنه و مردم صدها گام از مسئولین جلوتر هستند و ..
ناشناس۱۳۸۲۳۰۶۱۶:۰۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲
.. قم هم نگذاشتند حرم وشهرقم قرنطینه شود
ناشناس۱۳۸۱۹۹۷۱۲:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲
دولتی که کاری نباشد و فشل همین است حداقل ورودی شهرها را که پلاک غیر استانی دارد را ببندین و خروج پلاک استانی خارج از شهرها
ناشناس۱۳۸۲۳۰۵۱۶:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲
اینها همه بومی خودتونن و شهرهای دیگه زندگی میکنند برگشتن خونشون فرافکنی نکید
ناشناس۱۳۸۲۰۱۴۱۲:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲
مگه با خواهش و تمنا میشه مملکت اداره کرد همه راه ها رو باز گذاشتین میگین مردم لطفا نرن مسافرت مگه مردم نشستن ببینن شما "تمهیداتی" اندیشیده اید یا نه؟ آقا ببند ورودی خروجی شهرها رو کسی نتونه تکون بخوره
ناشناس۱۳۸۲۶۲۱۲۱:۳۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲
آقای روحانی یک دنده گی بسه. کوتاه بیایید . قرنطینه را اجرا کنید . تنها 15 روزه . مثل اونهایی شدید که از آمپول میترسه. درد نداره نترسید. چقدر دست دست میکنید.
اكبر۱۳۸۲۰۳۰۱۲:۳۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲
اينها خرم اباديهاي ساكن قم و تهران هستند. با پلاك ماشين انها مهربان باشيد.
آریابان۱۳۸۲۳۰۷۱۶:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۲
بهر حال کرونا که پلاک خودروی همشهری ها !!!!!! رو تشخیص نمیده ؛ لرستان که جزو 13 استان دارای محدودیت رفت و آمد معرفی شده ، وای به شرایط کنونی سایر استان ها !!!!!!!
ناشناس۱۳۸۲۳۴۳۱۶:۲۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲
پس بنده هم چون اصلیتم مشهدی است بروم مشهد مسافرت؟ مساله انتقال ویروس از محل سکونت به شهر مقصد است چه ربطی به اصلیت دارد؟
علی۱۳۸۲۰۵۰۱۳:۰۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲
متاسفانه غربالگری در ورودی و خروجی های استان ها مداوم انجام نشده و در برخی ساعات به حال خود رها میشوند. به عنوان نمونه خروجی تهران قم که روز اول خودم شاهد بودم، و نکته بعدی بیشتر از عوامل اجرایی، حضور فیلمبردار و عکاسان بود که نشان از کار شکلی و تبلیغاتی موضوع دارد تا کار عملیاتی و مؤثر. و اما نکته اصلی, تا زمانی که مردم عمق فاجعه را نفهمند، همین آش و همین کاسه است، و ای کاش دولت با ستاد کل همکاری می‌کرد و قرنطینه واقعی را پیاده میکرد. ..
رضا۱۳۸۲۰۶۵۱۳:۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲
کجاست پس ارتش وسپاه وپلیس ..... آقا با زور هم شده اینها را برگردانید .. لازم باشه با کتک و تهدید وارعاب باید رفتار بشه ... یه عده آدم نفهم دارن با جون مردم بازی میکنن ... اصلا بازداشت کنید این افراد را مثل فرانسه ....
ناشناس۱۳۸۲۵۷۳۲۰:۳۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲
ارتش و سپاه و پلیس دستور مقامات ارشد را میخوان سرخود که نمیتونند اقدام کنند
ناشناس۱۳۸۲۰۶۶۱۳:۱۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲
یه سوال اساسی داریم چرا ورود و خروج ممنوع نمیشه با خواهش و التماس کاری پیش نمیره اگه ده روز دیگه مردم دوباره پرسیدن چرا تردد ممنوع نشد مسئولین شاکی نشن
ناشناس۱۳۸۲۰۸۹۱۳:۲۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲
لرها باید با .. یک درس حسابی به مسافران بی وجدان دهند!
ناشناس۱۳۸۲۱۸۲۱۴:۳۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲
در تهران 99.9 درصد شهرستانی هستند که به مناسبت های مختلف هر جا به نفعشون باشه تهرانی میشن و ساکن تهران هر جا به ضررشون باشه شهر خودشون میشه شهرشون! ..
ناشناس۱۳۸۲۱۹۴۱۴:۴۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲
بروجرد نیز پر از مسافران تهرانی خوزستانی همدانی ووو میباشد
ناشناس۱۳۸۲۴۱۴۱۷:۲۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲
این غربالگری به چه دردی میخورد؟
مردم۱۳۸۲۴۲۵۱۷:۵۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲
در این تعطیلات برخی در مسابقه بیشعوری شرکت کرده و برنده شده اند
ناشناس۱۳۸۲۴۴۸۱۸:۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲
ورودی همدان هم خیلی شلوغه خواهشا جلوی ورود مسافران رو ببندید الان آمار همدان با شهر قم یکی شده این دولت چیکار داره می کنه اینهمه بی برنامگی و‌ برخورد بی ثبات فقط باعث رشد بیماری میشه
ناشناس۱۳۸۲۴۶۵۱۸:۴۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲
از چی میترسید.شما بشینید تو خونه تون.بقیه میخوان بگیرن بمیرن به شما چه؟..
محمود۱۳۸۲۴۷۸۱۸:۵۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲
عزیزان در نظر آقایان اعدادند که میمیرند نه انسان ها
هادی۱۳۸۲۴۸۶۱۹:۰۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲
یه کاری کنند کارت سوخت هر کسی تو شهر محل اقامتش فعال باشه و در بقیه نقاط نشه باهاش بنزین زد. یا با ردیابی سوختگیری در شهر های غیر محل اقامت فرد مسافرت کردنش مشخص میشه و میشه براشون جریمه در نظر گرفت. چرا مسئولین از این راهکارها به کار نمی برن؟ فقط خواهش و تمنا جواب نمیده!
ناشناس۱۳۸۲۵۰۰۱۹:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲
کدام مصلحت اندیشی باعث شد تا بیانیه ستاد کل برای خلوت کردن شهرها ابتر بماند.
ناشناس۱۳۸۲۵۵۸۲۰:۲۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲
مردم باید خودشان هم متوجه خطرات باشند. نمیشود که فقط به دولت ایراد بگیریم. مراکز گردشگری را ببندید و اعلام کنید که بسته هستند. اعلام کنید بعد از فروکش کرونا تعطیلات به مردم داده خواهد شد.
ناشناس۱۳۸۲۵۶۴۲۰:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲
الان تو صف نانوایی به کرات مشاهده کردم چندنفر پول های کثیف داد و ستد میکردند و بعضا مینداختند روی نان ،یه خانمی هم بنده خدا معترض شد بیشتریا از جمله خود شاطر معترض شدن که خیلی سخت گرفتید و بیشتر مسخرش کردن ،بعد بیا به این جماعت بفهمون که باید نرن مسافرت
ناشناس۱۳۸۲۵۷۷۲۰:۳۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۲
مردم بهشون جا و خدمات ندهند حتی نانوایی ها و سوپرمارکتها هم جنس ندهند حالا که دولت همه چیز را رها کرده خود مردم وارد عمل شوند ..
ناشناس۱۳۸۲۵۸۴۲۰:۴۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۲
مشكل اصلي دولت است چرا جلوي ورود مسافرين را به ديگر شهرها نميگيرند اولا بايد خروجي شهرها بسته شود كه ازشهرها خارج نشوند که بخواهند به شهرهاي ديگر وارد شوند
ناشناس۱۳۸۲۶۰۲۲۱:۰۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲
بدترین مرض ، جهل است .
ناشناس۱۳۸۲۶۳۱۲۱:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲
امروز اقدام به بستن مسیر ها کردند البته کمی دیر اما با اعتراض مردم اینکار رو مجبور شدند انجام بدهند.امیدوارم این ممنوعیت ادامه دار باشه. مردم لرستان اغلب تا جایی که اطلاع دارم از طریق فامیل، آشنایان و همکاران رعایت می‌کنند و واقعا در منزل خودشان را قرنطینه کردند. افراد و مسافران بیفکر و مسئولیت ناپذیر رو باید نسبت بهشون سخت‌گیری بیشتری انجام بشه.
تندیس۱۳۸۲۶۳۳۲۱:۴۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲
مسئولان همیشه تکذیب میکنند حقیقت رو.. واقعیت چیزیه که مردم میگن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین