ورود بی‌رویه مسافران به خرم‌آباد/ صدای شهروندان درآمد

گروه اجتماعی الف،   3990102025 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از شهروندان خرم‌آبادی و همچنین فعالان اجتماعی نسبت به حضور مسافران در شرایط شیوع کرونا در این شهر و نسبتن ورودی های شهر خرم‌آباد در این شرایط گلایه‌مند هستند این در حالی است که مسئولان این موضوع را قویا تکذیب می‌کنند.

ورود بی‌رویه مسافران به خرم‌آباد/ صدای شهروندان درآمد

به گزارش فارس، با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و در مقابل آن گسترش شیوع بیماری کرونا، بارها و بارها توسط دستگاه2های مختلف و همچنین بسیاری از شهروندان و کارشناسان اعلام شد که مردم از ترددهای غیرضروری و مسافرت در ایام تعطیلات اجتناب کنند.

از سوی دیگر ستادهای استانی مبارزه با بیماری کرونا نیز اعلام کردند که پذیرای مهمان نوروزی نبوده و هیچگونه تمهیداتی نیز اندیشیده نشده است.

این موضوع نیز در استان لرستان از چند روز قبل اعلام شد تا از مسافرت به شهرهای استان جلوگیری به عمل آید و از سوی دیگر دستگاه‌های مختلف نیز مامور شدند تا در مبادی ورودی و خروجی شهرها با انجام پیشگیری‌ها و تست‌های لازم از ورود افراد مشکوک به بیماری جلوگیری کنند.

با وجود تمامی موضوعات مطرح شده چند روزی است که  فیلم‌های پخش دهش در فضای مجازی و شواهد موجود نشان می‌دهد شاهد حضور بی‌رویه مسافران در خرم‌آباد هستیم.

در این شرایط بسیاری از شهروندان در فضای مجازی و حقیقی و برخی از فعالان اجتماعی از ورود برخی از خودروهای پلاک غیربومی و مسافران گلایه‌مند هستند و معتقدند که ادامه این روند می‌تواند باعث شیوع هر چه بیشتر کرونا در لرستان شود.

این در حالی است که سایر استان‌ها ورودی‌های خود را بر روی مسافران مسدود کرده‌اند و نمونه بارز آن را باید خوزستان به عنوان استان همجوار لرستان دانست.

لزوم بستن مبادی ورودی شهر

در همین زمینه یکی از شهروندان خرم‌آبادی بیان می‌کند: کرونا روز به روز در حال گسترش بوده و هیچگونه حد و مرزی را نیز نمی‌شناسد و تنها راهکار کنترل آن قطع زنجیره انتقال است.

وی ادامه می‌دهد: به همین دلیل متخصصان اعلام کرده‌اند که به سفر نرفته و عید را در خانه بمانید اما با این وجود برخی از افراد به این توصیه عمل نکرده و اقدام به مسافرت رفتن کرده‌اند.

حسین غلامی عنوان می‌کند: در بسیاری از شهرهای کشور مبادی ورودی شهرها را بسته و از ورود افراد غیر بومی جلوگیری به عمل می‌آید اما به نظر می‌رسد در خرم‌آباد تنها مسئولان به گرفتن تست غربالگری بسنده می‌کنند که این امر به هیچ عنوان کافی نیست.

لزوم کنترل هر چه بیشتر مبادی ورودی استان

یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی نیز در همین زمینه معتقد است: امروز چند کلیپ از مبادی ورودی شهر خرم‌آباد و ازدحام خودروها دیدم که این موضوع ما را به شدت نگران می‌کند.

علی بهاروند ادامه می‌دهد: به خاطر جلوگیری از گسترش کرونا تصمیم گرفتیم امسال به دید و بازدید هم نرویم اما دیدن چنین تصاویری به هیچ عنوان مناسب نیست و با وجود عدم میل باطنیمان انتظار داریم همچون سایر استانها از ورود خودروهای غیر بومی به داخل شهر جلوگیری به عمل آید.

انجام مستمر تست‌های غربالگری و اقدامات پیشگیرانه در مبادی ورودی و خروجی شهرها

در همین زمینه صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان می‌گوید: آن چیزی که در فضای مجازی در مورد عدم کنترل و ورود خودروهای مسافران به شهر خرم‌آباد پخش شده واقعیت ندارد و شایعه سازی است.

وی معتقد است: دستگاه‌ها در حال خدمات رسانی و غربالگری هستند و مردم نیز همکاری بسیار خوبی دارند و در تمامی مبادی وردوی و خروجی اقدامات پیشگیرانه و تست‌های لازم انجام می‌شود.

تکذیب عدم کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد نیز در همین راستا بیان می‌کند: طی بازدیدی که از دروازه ورودی شهر خرم‌آباد انجام گرفت و به دنبال پخش کلیپ‌ها و مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ورود و عدم کنترل ورودی‌ها باید گفت که اکیپ‌های غربالگری سلامت در همه ورودی و خروجی‌های مختلف مستقر بوده و مشغول کنترل و تست مسافران هستند.

جعفر طولابی ادامه می‌دهد: اگر فردی مشکوک باشد قطعا قرنطینه شده و از ورودش جلوگیری خواهد شد و از سوی دیگر بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا ورود به همه اماکن تفریحی، تاریخی و گردشگری حوزه شهرستان ممنوع و همه آنها تعطیل شده‌اند.

مسدود بودن مسیرهای تردد به مناطق گردشگری

وی عنوان می‌کند: مسیرهای دسترسی به مناطق گردشگری مسدود شده و کاملا از ورود افراد به این مناطق جلوگیری می‌شود و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و شدیدا از ورود افرادی که بخواهند در شهر خرم‌آباد اتراق کرده و یا بمانند جلوگیری می‌شود.

فرماندار خرم‌آباد تاکید کرد: بازهم تاکید می‌شود مطالب مطرح شده واقعیت ندارد و مبادی ورودی و خروجی شهر کاملا کنترل شده و تحت نظارت هستند.

به هر حال انتظار می رود برای جلوگیری از هر گونه نگرانی شهروندان تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر به صورت مستمر کنترل شده و اقدامات پیشگیرانه لازم همچون اکنون با قدرت بیشتر انجام شود و از ورود افراد غیر بومی به شهر جلوگیری به عمل آید.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خواسته شهروندان جلوگیری کامل مسافران از ورود به شهر بوده و معتقدند نباید مسئولان تنها به تست گرفتن بسنده کنند.