ضرورت غربالگری مسافران در دروازه‌های پایتخت/ اختصاص مکان قرنطینه برای مسافران مشکوک به بیماری

گروه اجتماعی الف،   3981209056

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت غربالگری مسافران در دروازه‌های پایتخت جهت پیشگیری از کرونا،‌ گفت: باید مکانی برای قرنطینه مسافران مشکوک به این بیماری در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، درباره موضوع کرونا، اظهار داشت: قبل از اعلام ورود این بیماری در کشور در کمیسیون سلامت پیشنهاد دادم که در تبصره بودجه برای بیماری‌های واگیر هم اعتباری اختصاص دهند در جهت محافظت از شهروندان هزینه و ردیف کمک شهرداری در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین اعلام کردم که شهرداری کمک هزینه‌ای را برای نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در نظر داشته باشد ولی آن زمان پذیرش این موضوع سخت بود به ویژه زمانی که اسم پزشکان و گروه سلامت می‌آید می‌گویند این قشر پول‌دار هستند در حالی که ما با سلامت جامعه روبه‌رو هستیم.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه شرایط آن زمان طوری نبود که بودجه بیشتری اختصاص داده شود ولی اکنون امیدوارم اعضای شورای شهر و بودجه‌ریزان شهرداری بتوانند بودجه سلامت شهرداری را تقویت کنند.

خداکرمی گفت: از چهارشنبه هفته گذشته که اعلام شد کرونا به ایران آمده با مشورت رئیس کمیسیون حمل و نقل و اعضای کمیسیون سلامت نامه‌ای را تصمیم گرفتیم برای شخص حناچی شهردار تهران بنویسیم که 6 بند عملیاتی داشت.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد بحران کرونا در تهران و تهیه محتوای حفاظت شخصی و عمومی و نصب بیلبوردها از جمله بندهای عملیانی این نامه بود و محتوای آموزشی خوشبختانه به صورت استاندارد تهیه شد و نکته مهم همراهی شهرداری با وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه بود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هفته‌ای که گذشت در صحن شورا تذکر دادم که شهرداری با همکاری پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی تهران کنترل‌هایی انجام دهد و غربالگری صورت گیرد و مکانی برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

 خداکرمی گفت:‌تصمیم‌گیر نهایی دراین زمینه ما نیستیم زمانی که خبر کرونا در قم منتشر شد از همان زمان ما معتقد به محدودیت عبور و مرور در این شهر بودیم ولی با هر مسؤولی که صحبت کردیم اعم از وزارت بهداشت و استانداری گفتند این کار امکانپذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌ تعدد تصمیم‌سازی در کشور داریم و باید حل این مسائل در امور سلامت بر عهده وزارت بهداشت باشد همانطور که مسائل مذهبی به مراجع تقلید سپرده شده و موضوعات مهندسی توسط سازمان مهندسی تصمیم‌گیری می‌شود.به نظرم باید وزارت بهداشت تصمیم‌هایی را در این زمینه با هماهنگی‌هایی داشته باشد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آخرین اقدامی که شورای شهر در مقابله با ویروس کرونا انجام داده تصویب لایحه دوفوریتی بود تا بودجه‌ای برای این مسأله اختصاص داده شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین