ضرورت غربالگری مسافران در دروازه‌های پایتخت/ اختصاص مکان قرنطینه برای مسافران مشکوک به بیماری

گروه اجتماعی الف،   3981209056

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت غربالگری مسافران در دروازه‌های پایتخت جهت پیشگیری از کرونا،‌ گفت: باید مکانی برای قرنطینه مسافران مشکوک به این بیماری در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، درباره موضوع کرونا، اظهار داشت: قبل از اعلام ورود این بیماری در کشور در کمیسیون سلامت پیشنهاد دادم که در تبصره بودجه برای بیماری‌های واگیر هم اعتباری اختصاص دهند در جهت محافظت از شهروندان هزینه و ردیف کمک شهرداری در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین اعلام کردم که شهرداری کمک هزینه‌ای را برای نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در نظر داشته باشد ولی آن زمان پذیرش این موضوع سخت بود به ویژه زمانی که اسم پزشکان و گروه سلامت می‌آید می‌گویند این قشر پول‌دار هستند در حالی که ما با سلامت جامعه روبه‌رو هستیم.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه شرایط آن زمان طوری نبود که بودجه بیشتری اختصاص داده شود ولی اکنون امیدوارم اعضای شورای شهر و بودجه‌ریزان شهرداری بتوانند بودجه سلامت شهرداری را تقویت کنند.

خداکرمی گفت: از چهارشنبه هفته گذشته که اعلام شد کرونا به ایران آمده با مشورت رئیس کمیسیون حمل و نقل و اعضای کمیسیون سلامت نامه‌ای را تصمیم گرفتیم برای شخص حناچی شهردار تهران بنویسیم که 6 بند عملیاتی داشت.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد بحران کرونا در تهران و تهیه محتوای حفاظت شخصی و عمومی و نصب بیلبوردها از جمله بندهای عملیانی این نامه بود و محتوای آموزشی خوشبختانه به صورت استاندارد تهیه شد و نکته مهم همراهی شهرداری با وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه بود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هفته‌ای که گذشت در صحن شورا تذکر دادم که شهرداری با همکاری پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی تهران کنترل‌هایی انجام دهد و غربالگری صورت گیرد و مکانی برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

 خداکرمی گفت:‌تصمیم‌گیر نهایی دراین زمینه ما نیستیم زمانی که خبر کرونا در قم منتشر شد از همان زمان ما معتقد به محدودیت عبور و مرور در این شهر بودیم ولی با هر مسؤولی که صحبت کردیم اعم از وزارت بهداشت و استانداری گفتند این کار امکانپذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌ تعدد تصمیم‌سازی در کشور داریم و باید حل این مسائل در امور سلامت بر عهده وزارت بهداشت باشد همانطور که مسائل مذهبی به مراجع تقلید سپرده شده و موضوعات مهندسی توسط سازمان مهندسی تصمیم‌گیری می‌شود.به نظرم باید وزارت بهداشت تصمیم‌هایی را در این زمینه با هماهنگی‌هایی داشته باشد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آخرین اقدامی که شورای شهر در مقابله با ویروس کرونا انجام داده تصویب لایحه دوفوریتی بود تا بودجه‌ای برای این مسأله اختصاص داده شود.