آخرین اخبار از کرونا/گزینه‌های ریاست مجلس یازدهم/ تحلیل فیاض از تفاوت مجلس لاریجانی با قالیباف/ توکلی: نمایندگان هدف دام شبکه‌های سازمان یافته فساد و تباهی‌اند

گروه سیاسی الف،   3981206092 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

آخرین اخبار از کرونا/گزینه‌های ریاست مجلس یازدهم/ تحلیل فیاض از تفاوت مجلس لاریجانی با قالیباف/ توکلی: نمایندگان هدف دام شبکه‌های سازمان یافته فساد و تباهی‌اند

تحلیل نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در رسانه های مختلف

علی مطهری نماینده تهران در مجلس به روزنامه ایران گفت: من خودم به این اتفاقی{پیروزی اصولگرایان} که رخ داد خوش‌بین هستم. به خاطر اینکه وقتی که کار دست دوستان به قول خودشان انقلابی می‌افتد و اداره کشور را به دست می‌گیرند باعث می‌شود که خودشان به برجام برگردند، خودشان مشکل اف ای تی اف را حل کنند، خودشان سیاست خارجی را اصلاح کنند، رابطه با عربستان را برقرار کنند، حتی رابطه خوب با اروپا را در پیش خواهند گرفت...

مطهری گفت: اینها در دل خودشان می‌دانند که کشور نمی‌تواند رابطه خود با دنیا را قطع کند ولی می‌خواهند این اتفاق یعنی بهبود روابط به وسیله خودشان رخ دهد نه به وسیله رقیب‌شان یا دولت آقای روحانی. من معتقدم با روی کار آمدن یک چنین مجلس یکدستی که بعد از آن هم احتمالاً یک دولت یکدست همراه به وجود خواهد آمد بسیاری از این مشکلات که عامل آن هم بیشتر خودشان بوده‌اند رفع خواهد شد. لذا این اتفاق را مبارک می‌دانم. چون مشکل دوستان ما این است که چرا قدرت در دست ما نیست؟ و وقتی که قدرت را به دست بگیرند و ببینند با روش‌هایی مثل برهم زدن برجام و کارشکنی در مورد FATF نمی‌توان کشور را اداره کرد خودشان مشکلات را حل می‌کنند. در واقع مشکل، جنگ قدرت است.

مطهری در ادامه می گوید: در این یک سال و اندی اگر مجلس جدید بخواهد اقدام احساسی در مورد دولت انجام دهد رهبری مانع می‌شود. اینکه مجلس و دولت یکدست شوند و به قول خودشان انقلابی باشند به نفع کشور است چون مسئول اداره کشور خواهند بود و به این نقطه می‌رسند که با این سیاست‌ها نمی‌شود کشور را اداره کرد. دنبال احیای برجام، حل مشکل اف ای تی اف و اصلاح سیاست خارجی خواهند رفت.

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا مصاحبه ای با خبرآنلاین داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*عوامل متعددی باعث شد مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند. به گفته او، یأس سیاسی پایگاه رای اصلاح‌طلبان، تخریب‌های گسترده از سوی تندروهای چپ و راست علیه محمدباقر قالیباف، شیوع کرونا و وحدتِ دیرهنگامِ اصولگرایان همگی باعث شد مشارکت مردم کم شود.

*مجلس یازدهم عملکرد خوبی داشته باشد و تندروها در آن ریل‌گذاری نکنند، اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ هم پیروز خواهند بود.

* قالیباف ظرفیت به میدان آوردن بخشی از آرای خاکستری را داشت اما حجم سنگین و کم‌سابقه تخریب‌ها درباره ایشان باعث شد برخی دچار تردید شوند و همین یکی از عوامل کاهش مشارکت بود. واقعیت این است که هیچ فرد و جریانی نتوانسته بود کارنامه درخشانی همچون آقای قالیباف داشته باشد.

گزینه های ریاست مجلس یازدهم

شرق نوشت: ... برخي قاليباف را شايسته صندلي مجلس مي‌دانند، برخي که عمدتا تحت عنوان اصولگرايان سنتي شناسايي مي‌شوند به ميرسليم گرايش دارند، برخي ديگر زاکاني را در رداي رياست مي‌بينند و طرفداران جبهه پايداري هم اين لباس را پيشاپيش براي مرتضي آقاتهراني، دبيرکل اين جبهه دوخته‌اند. همه اين گمانه‌زني‌ها در حالي است که در دوره کنوني قدري نوع نگاه سياسي احزاب و گروه‌ها به جايگاه رياست مجلس با آنچه در اختيارات قانوني رئيس ‌مجلس تعريف شده، متفاوت است؛ يعني گاهي چنين استنباط مي‌شود که رئيس مجلس به صرف نشستن بر صندلي رياست مي‌تواند در مناسبات کلي کشور تأثير بسزايي بگذارد. البته بوده‌اند رؤساي مجلسي که با تکيه بر توانمندي شخصي جريان‌هاي حاضر در مجلس را مديريت کرده‌اند و حتي بر آنها تأثير گذاشته‌اند و به‌تبع آن از تصويب بعضي قوانين جلوگيري شده يا زمينه تصويب بعضي قوانين فراهم شده است...

 در انتهای گزارش آمده است: اصولگرايان در شرايطي اکثريت مجلس را در اختيار گرفته‌اند که ميان خودشان بر سر رياست مجلس اختلاف نظرهايي وجود دارد و معلوم نيست که از ميان چهار گزينه سرشناس آنها يعني قاليباف، آقاتهراني، ميرسليم و زاکاني کدام‌يک به کرسي رياست مي‌رسند. تا اينجاي کار به دليل آنکه قاليباف بيشترين رأي را در اين دوره دارد، گفته مي‌شود او بيشترين شانس براي رياست را هم خواهد داشت؛ به‌ویژه آنکه او سرليست انتخاباتي اصولگرايان هم بوده است. همه اينها در حالي است که نبايد فراموش کرد نيروهاي پايداري معمولا اهل تعامل و وحدت نيستند و هيچ بعيد نيست بعد از ورود به مجلس برخلاف جریان آب شنا کنند و موانعي بر سر راه رياست قاليباف ايجاد کنند. مهم‌تر آنکه دبير کل جبهه پايداري هم به مجلس خواهد رفت و اين موضوع علت اصلي مخالفت آنها با قاليباف خواهد شد. افزون بر اينها گزينه مصطفي ميرسليم را هم نمي‌توان ناديده گرفت؛ زيرا به‌هر‌حال بخش سنتي اصولگرايان او را چهره‌اي مقبول قلمداد مي‌کنند. زاکاني هم يکي از چهره‌هاي سرشناس جبهه اصولگراست که نشان داده است در طيف‌هايي از اصولگرايي طرفدارهايي دارد.

ابراهیم فیاض، جامعه شناس معتقد است مجلس یازدهم را نیروهای تکنوکرات بومی فتح کردند و قالیباف حتی اگر هم رئیس شود نمی تواند همچون علی لاریجانی نبض پارلمان را در دست بگیرد.

فیاض به نامه نیوز می گوید: پایداری با وجودی که سرلیستی قالیباف را قبول نداشت، خودش را به لیست قالیباف چسباند تا نیروهایش به مجلس راه پیدا کنند. معتقدم این مجموعه فقط دیدگاه ایدئولوژیک دارد بنابراین آقاتهرانی و سایر نامزدهای جبهه پایداری رأی نداشتند و با فشارهایی که از بالا بود خلاصه وارد لیست قالیباف شدند. قالیباف ایدئولوژی ندارد و به موضوعات با دیدی تکنوکراتیک نگاه می کند. البته نگاه تکنوکراتیک او بومی است نه گرایش به اصلاح طلبی دارد، نه گرایش به اصولگرایی. گرچه الان رسانه ها می گویند پیروز یازدهمین دوره انتخابات مجلس اصولگرایان بودند اما به نظر من با همین انتخابات اصولگرایی تمام شد. معتقدم در انتخابات مجلس یازدهم افراد قوی از شهرستان ها رأی آوردند، در نتیجه قالیباف نمی‌تواند مثل لاریجانی بر مجلس حکومت کند.... آقای قالیباف رقبای جدی دارد و اگر می خواهد رئیس شود باید با سایر چهره ها معامله کند. یعنی با آنها وارد مذاکره شود تا ببیند چه طور در قالب چارچوب تئوریک به هم نزدیک خواهند شد. در ماه های اول مجلس آینده خیلی داستان ها رخ می دهد و یقین جلوی قالیباف خیلی ها می ایستند چون مجلس علی لاریجانی دیگر تمام شد.

فیاض می گوید: نمایندگان این مجلس چون با سواد هستند و کاملا علمی با دولت روحانی برخورد می کند چون روحانی نمی‌تواند سر نمایندگان مجلس آینده کلاه بگذارد، به شدت دچار مشکل می‌شود. البته این طوری هم نخواهد بود که بعضی‌ها مثل جبهه پایداری بخواهند در مجلس شلوغ کاری و هوچی‌گری کنند.

سید مصطفی میرسلیم نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در مورد عوامل موثر در پیروزی قاطع اصولگرایان در انتخابات مجلس به فارس گفت: عوامل اصلی ناکارآمدی دولت در عدم خدمت درست و به موقع به مردم و مماشات مجلس با دولت و نیز رفتار ناشایست برخی نماینگان دوره دهم است که منتسب به اصلاح طلبان است.

وی افزود: مردم اعتماد خود را به دلیل آن ضعف‌ها از دست دادند و عملکرد ناشایست اصلاح طلبان فقط مشکلات اقتصادی مردم را افزایش نداد بلکه به سرمایۀ اجتماعی کشور لطمه وارد کرد.

میرسلیم همچنین در پاسخ پرسشی درمورد اقدامات لازم برای تداوم اعتماد مردم به جریان انقلابی کشور، خاطرنشان کرد: شفافیت در عملکرد و نظارت بر رفتار نمایندگان، پرهیز جدی از طعمه تلقی کردن کرسی نمایندگی و خدمت خالصانه به مردم و حفظ پیوند مستمر با مردم عواملی است که نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم باید آن را در دستور کار خود قرار دهند تا اعتمادی که مردم به این نمایندگان کردند، همچنان تداوم یابد.

چالش احتمالی مجلس بعدی با دولت، مردم را از اصولگرایان رویگردان می‌کند

امیر محبیان، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره نرخ مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ماهیت آرای انتخابات دوم اسفند را نوعی اعتراض می‌دانم، چه کسانی که رای دادند و چه افرادی که رای ندادند. کسانی که رای دادند اعتراضشان به نوع عملکرد دولت، مجلس دهم و جریان اصلاحات بود و کسانی که رای ندادند، به حل نشدن مشکلات، مدیریت‌ها و شعارهای عمل نشده اعتراض داشتند و پیامی داشتند منبی بر اینکه ادامه روند کنونی به یاس و ناامیدی منجر می‌شود و بر این نظرند که حضورشان در صحنه انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند.

محبیان در مورد نحوه تعامل مجلس بعدی با دولت دوازدهم گفت: به نظرم مجلس یازدهم به سمت سطحی از چالش با دولت خواهد رفت و این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. نه از این جهت که دولت نباید نقد شود، بلکه از این حیث که اگر در این فضا درگیری و چالش سیاسی ادامه یابد، مردم از اصولگرایان هم رویگردان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

سلیمی‌نمین: قالیباف می‌توانست آراء خاکستری را به میدان بیاورد/ شاید تندروها وحدت اصولگرایان را در مجلس برهم زنند/ کاهش مشارکت در شمال تهران بخاطر کرونا بود

چه کسانی در انتخابات مجلس شرکت نکردند 

یک بازنده مطلق و یک برنده با نمره ناپلئونی در تهران

درباره کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس

***

با پیوستن به پویش مجلس ضدفساد و شفاف از بروز فسادهای احتمالی جلوگیری کنید

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه ای به منتخبان مجلس یازدهم ضمن ارائه چند تذکر و پیشنهاد به آنها در راستای تبدیل مجلس یازدهم به مجلسی پویا، از آنان خواست در جهت مبارزه و پیشگیری از بروز فسادهای احتمالی، نمایندگانی که تاکنون به پویش مجلس ضد فساد نپیوسته اند با امضاء تعهدنامه شفافیت به این پویش ملحق شوند.

در بخشی از این نامه آمده است: در دوره ریاست آقای علی لاریجانی بر مجلس عمل‌گرایی و تمایل به افزایش قدرت رئیس به اسم مهار و هدایت مجلس، تغییرات زیادی در آیین‌نامه مجلس اعمال شد. این تغییرات در جهت محدود ساختن نمایندگان و انتقال اختیارات بیشتر به رئیس صورت گرفته است.

توکلی در ادامه می نویسد: سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، در اقدامی دینی و ملی، داوطلبان را به سپردن تعهدی دعوت کرد که آنان را از در غلتیدن به چاه ویل فساد حفظ می‌کند. ۹۲ نفر از ۴۶۴ داوطلبی که آن تعهد را سپرده‌اند، به مجلس راه یافتند. اگر شما متعهد نشده‌اید، برادرانه تقاضا می‌کنم آن را امضاء بفرمایید و برای اجرای آن همگی یاور هم باشید. فساد، امروز بزرگ‌ترین دشمن آزادی و استقلال، تولید و اقتصاد و دین و اخلاق است. نمایندگان نیز هدف دام شبکه‌های سازمان یافته فساد و تباهی‌اند. خود را دریابید. ممکن است یکی دو بند آن متن سنگین و نشدنی به نظر آید، اما ما قول می‌دهیم ان‌شاءالله با کمک خودتان در شش ماهه دوم سال اول در همایشی برای اصلاح و تکمیل آن میزبان شما باشیم. این پویش مردم را به محافظ شما تبدیل می‌کند.

***

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی خطاب به نمایندگان منتخب: با پیوستن به پویش مجلس ضدفساد و شفاف از بروز فسادهای احتمالی جلوگیری کنید

***

ویروس کرونا تا چند ساعت زنده می‌ماند؟

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توییتر با زدن هشتگ حق‌الناس نوشت: «دیروز از دادستان کل کشور خواستم که اظهارات آقای امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس را در مورد تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا در قم، صحت‌سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند.»

وی ادامه داد: «انتشار اخبار غیرواقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل‌کننده سرمایه اجتماعی است.» 

روز گذشته، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس با طرح ادعاهایی علیه دولت و وزیر بهداشت از فوت ۵۰ شهروند قمی به دلیل ابتلا به کرونا شد. اما و حریرچی معاون وزیر بهداشت در نشست خبری مشترک با علی ربیعی صحبت های امیر آبادی را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: مهم‌ترین داروی ضد کرونا، اعتماد است

حریرچی: من هم کرونایی شدم/ کرونا را شکست می‌دهیم

۵۰ آمبولانس با تیم ویژه مبارزه با کرونا در تهران

دکتر محمد یزدانی متخصص بیماریهای عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کروناویروس جدید از آنفلوآنزایی که پشت سر گذاشتیم سخت‌تر نیست، گفت: مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کروناویروس جدید، دست ندادن، عطسه و سرفه نکردن در جمع و حداقل استفاده از دستمال و دست نمالیدن به دهان و چشم است.

یزدانی با اشاره به اینکه واکسن خاصی برای درمان این بیماری تولید نشده است، افزود: زنده ماندن این رویروس در سطح صاف پنج ساعت است، اما تا ۹ ساعت و و بیشتر هم گفته شده است، این ویروس نمی‌تواند در هوا باقی بماند حتما روی لباس، دست و محیط اطراف می‌نشیند و منتقل می‌شود. 

یزدانی با بیان اینکه مردم به هیچ وجه استرس نگیرند و زندگی خود را با آرامش ادامه دهند،  گفت: این ویروس هم مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزاست و مردم باید در محیط خانه بمانند و به جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند. مردم باید شاد باشند و به محیط‌های شلوغ و آلوده هم نروند.

این متخصص بیماریهای عفونی شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و استفاده از الکل ۶۰ درصد و ۷۶ درصد و مواد ضد عفونی را ضروری دانست و تأکید کرد: افراد دیابتی و کسانی که مشکل ایمنی دارند، حتما از ماسک استفاده کنند، اما برای عموم مردم استفاده از ماسک ضرورتی ندارد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: نباید مردم را با اخبار جعلی دچار تشویش و نگرانی کرد. هموطنان بدون اضطراب، شستشوی مرتب دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن را رعایت کنند.  وزیر بهداشت تأکید کرد: فقط برای کسانی که عطسه، سرفه، آبریزش بینی و علائم آنفلوانزا دارند ماسک ضروری است.

نمکی ادامه داد: استفاده از قلیان خطر بالایی به همراه دارد. استفاده از وسایل مشترک مانند خودکار یا به امانت سپردن تلفن همراه و... خطرآفرین است.

بیشتر بخوانید:

ابتلای ۹۵ نفر به بیماری کرونا در کشور / فوتی‌ها ۱۵ نفر شدند

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: کرونا در کشور رو به کاهش است/ بهترین درمان آن پیشگیری است

شاه علامت ویروس کرونا را بشناسید

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۴۸۳۶۲۲۰:۴۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
امریکایی ها می گویند برای تاثیر کامل فشار حداکثری باید FATF در ایران تصویب و اجرایی بشود اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
ناشناس۱۳۴۸۸۹۲۰۹:۰۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چیز بدی نمیگویند
ناشناس۱۳۴۸۹۳۶۰۹:۲۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
اجرای قانون از کجا آورده ای در این کشور از نان شب ملت واجب تر است
ناشناس۱۳۴۸۳۶۴۲۰:۴۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
دولت روحانی بیشترین ضربه را به اعتماد مردم وارد کرد و باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۱۳۴۸۸۹۶۰۹:۰۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
اونایی که شبونه قیمت بنزین رو ۳ برابر کردند و برای نظرات نمایندگان مردم در مجلس ارزشی قائل نشدند بیشترین ضربه رو به اعتماد مردم زدند
ناشناس۱۳۴۸۹۳۷۰۹:۲۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
کسانی به اعتماد مردم ضربه زدند که نظر ۳ نفر را به نظر ۲۹۰ نفر ارجحیت دادند .
ناشناس۱۳۴۸۹۹۷۱۰:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۷
نمایندگان رد صلاحیت شده اقتصادی کی به دادگاه جهت بررسی خیانت هایشان معرفی میشوند
ناشناس۱۳۴۸۳۶۶۲۰:۴۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و نتیجه آن کاهش 20 درصدی شرکت مردم در انتخابات و برنده شدن رقیب سیاسی شون شد.
ناشناس۱۳۴۸۹۱۹۰۹:۱۵:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
عجله نکن شب درازه
ناشناس۱۳۴۸۳۶۸۲۰:۴۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
وقتی پمپئو برای پذیرش FATF به ایران اصرار می کند حتما"یک کاسه ای زیر نیم کاسه شون هست.
ناشناس۱۳۴۸۳۷۵۲۰:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بعد از چین بیشترین آمار جان باختگان کرونا مربوط به ایرانه سوء مدیریت دولت و وزارت بهداشت در پیشگیری از کرونا مشهود است روحانی باید در این مورد پاسخگوی افکار عمومی باشد.
ناشناس۱۳۴۸۳۷۷۲۰:۵۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
کرونای بنفش باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد.
ناشناس۱۳۴۸۳۸۲۲۰:۵۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
چطور آمار کشورهای اطراف از مسافرین ایرانی مبتلا به کرونا بیشتر از آمار مبتلایان داخلی است؟
ناشناس۱۳۴۸۳۸۶۲۰:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
قابل توجه علی مطهری استیون منوچین وزیر خزانه داری امریکا گفته: استاندارد FATF مانع دور زدن تحریم ها می شود. عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۳۴۸۹۸۵۰۹:۵۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
کیهان و ترامپ:برجام توافق خوبی نبود وباید پاره بشه
ناشناس۱۳۴۸۳۹۴۲۰:۵۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بزرگترین ضعف مجلس دهم وکیل الدوله بودن آن بود ان شاءالله مجلس یازدهم اینگونه نخواهد بود.
ناشناس۱۳۴۸۴۰۲۲۱:۰۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
تست کرونای محمود صادقی و حریرچی معاون وزیر بهداشت مثبت اعلام شد متاسفانه دولت در پیشگیری و مبارزه با کرونا کم کاری کرده است.
ناشناس۱۳۴۸۴۰۴۲۱:۰۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۶
جناب دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران چرا پس از سال ها تلاش تعدادی از نمایندگان که بالاخره در اردیبهشت ماه 98 موفق به تصویب طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی شدند این طرح بر اثر فشار اشرار یقه سفید اجرایی و عملیاتی نشده است وظیفه نظارتی شما به عنوان رییس مجلس چیست برای ملت توضیح دهید
ناشناس۱۳۴۸۴۰۵۲۱:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
ابتلای 95 نفر به ویروس کرونا و فوت 15 نفر در اثر این بیماری نشانه جدی نگرفتن کرونا توسط دولت بی تدبیر و وزارت بهداشت است.
ناشناس۱۳۴۸۴۱۳۲۱:۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد اصلاح طلبان عمرا"همچنین گزینه ای ندارند.
ناشناس۱۳۴۸۴۱۶۲۱:۱۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
از ریاست قوه قضاییه همانگونه که در ابتدای پذیرش اعلام کردند اجرای قانون از کجا آورده ای را بدون خط قرمز برای همه جامعه هدف می باشیم
ناشناس۱۳۴۸۴۳۰۲۱:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
ظاهراً آقای علی مطهری پیشگو هم هستند اما بروز نمی دادند !
ناشناس۱۳۴۸۴۳۵۲۱:۲۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
چرا مدعی العموم و سازمان های نظارتی و رییس قوه قضاییه دستور ویژه برای بررسی و رسیدگی به فساد های اقتصادی کاندیدهای نمایندگی مجلس که رد صلاحیت شده اند نداده اند تا باعث شوند اعتماد عمومیرتقویت شود
ناشناس۱۳۴۸۴۳۷۲۱:۲۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
علی مطهری استدلال کردن بلد نیست و عصبی و احساسی حرف می زند.
ناشناس۱۳۴۸۴۳۹۲۱:۲۲:۳۳ ۱۳۹۸/۱۲/۶
با پیروزی نیروهای انقلابی و متعهد در مجلس و دولت آینده شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم شد.
ناشناس۱۳۴۸۴۴۵۲۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۶
جان امامحسین هرکسی میخواهد برودمجلس فقط این بارگرانی واسترس وفقرراروی دوش مردم بیچاره بردارید اه مردم دامنگیرمیشود درهرزمانی گرانی واقعا بدترازکرونا فقط خدارابشناسید گرانی گرانی بادست خالی کرونااماده ایم مرگ بهتره
ناشناس۱۳۴۸۴۷۰۲۱:۵۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
فکر میکنم اگه شمخانی در حوزه سقوط هواپیمای اوکراینی شفاف سازی کند مفیدتر از شفاف سازی در حوزه کرونا باشد
ناشناس۱۳۴۸۹۰۷۰۹:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۷
در این شرایط سخت ، شمخانی اگر سکوت کند ؛ مفیدتر است و به اعتماد سازی در مردم کمک شایانی کرده است
ناشناس۱۳۴۸۴۸۸۲۲:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
روحانی گفته : از روز شنبه همه امور به روال عادی باز میگردد !!! لابد میخواد در این اوضاع وحشتناک مدارس رو باز کنه !!! البته لازمه که خودش هم بیاد بین مردم و بدون دسترسی به ماسک و ژل ضد عفونی ؛ و مثل ۸۰ میلیون نفر کار کنه . نه از درون اطاق دفتر کار و با فاصله چند متری از بقیه
ناشناس۱۳۴۸۹۷۸۰۹:۵۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۷
فقط اگه روحانی شنبه بره مدرسه و بین بچه باشه بچه ها هم باید برن مدرسه
ناشناس۱۳۴۸۴۹۸۲۲:۰۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
شیوع کرونا جان مردم و اقتصاد ایران را تهدید می کند دولت باید قضیه را جدی بگیرد.
ناشناس۱۳۴۸۵۰۰۲۲:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بار الها مردم این کشور را از شر ویروس مهلک کرونای بنفش بی خبر از همه چی ، نجات ده
ناشناس۱۳۴۸۵۱۲۲۲:۱۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بهتر آن است که جناب سرهنگ منشی مجلس شود .
ناشناس۱۳۴۸۵۲۱۲۲:۱۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
احسنت به آقای مطهری واقعیت مشکلات کشور همین هست همدیگر را رقیب هم دیدن
ناشناس۱۳۴۸۵۲۵۲۲:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۶
روحانی در روز شنبه و با حضور در بیمارستان مسیح دانشوری و ملاقات نزدیک با بیماران این بیمارستان ؛ همزمان همه امور را به روال عادی برگرداند .
ناشناس۱۳۴۸۵۲۶۲۲:۱۹:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۶
چرا می گویید کرونا سخت تر از آنفوآنزا نیست در صورتی که مرگ و میر آنفلوآنزا ۲٪ و تا حالا مرگ و میر کرونا ۱۸/۵٪ بوده است. ۱۶٪ مرگ و میر این در ایران بیشتر است. اجازه دهید شهر قم قرنطینه شود. وزارت بهداشت و درمان آمادگی مقابله با گسترش شدید بیماری را ندارد.بعد از دو هفته تازه اعتبار برای مبارزه با آن در نظر گرفته اند.
بی خیال بی خبر فاقد تخصص۱۳۴۸۵۳۲۲۲:۲۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۶
از درون جایگاه امن و گرم ( فاقد ویروس ) و با رعایت کلیه اصول بهداشتی و زیست محیطی و مراعات فاصله حداقل ۵۰ متری با دیگران و صرفا از طریق ویدئو کنفرانس ؛ همه امور را به روال عادی بر میگردانیم علی برکت الله !!!
ناشناس۱۳۴۸۵۴۲۲۲:۴۱:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
در شرایط کنونی هیچکدام از مسئولان حق ندارند دیدارهای خودشون رو با مردم لغو کنن و یا با فاصله چند متری از مردم قرار گرفته و به ایراد سخنرانی بپردازند این توهین به مردم است
ناشناس۱۳۴۸۵۹۸۲۳:۳۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
عدم مشارکت مردم در انتخابات خصوصا کلانشهرها بسیار پرمعناست. بعد شما دارین چونه میزنین که کی رییس میشه.
ناشناس۱۳۴۸۶۰۱۲۳:۳۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اکثر نمایندگانی که رای آوردن سابقه حضور در مجلس رو داشتن با کارنامه غیرقابل قبول
ناشناس۱۳۴۸۶۱۶۲۳:۵۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
لطفا چاپ کنید. سو تعبیر نشه. آقای توکلی عزیز دوستانتون رای آوردند و شما خرسند. مدیریت های کلان چرخشی و تمام نشدنی. عدم احقاق جوانگرایی و عدم توجه و استفاده از نیروی انسانی تحصیل کرده ی جوان. جوانان و نخبگان و تفکرات و سلایق نو و رو به جلو کجای این دایره هستند نمیدونم. انگار جوانان جزیی از ایران نیستند
حامد حمدایی اصل۱۳۴۸۶۲۲۰۰:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چه تحلیل های جامعه شناسانه و علمی داره دکتر ابراهیم فیاض جامعه شناس!!!!
ناشناس۱۳۴۸۶۲۶۰۰:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۷
دلیل تصاحب مجلس یازدهم توسط اصولگرایان هرچه هست محبوبیت آنها بین اکثریت مردم نیست .
محمد۱۳۴۸۷۸۲۰۷:۱۷:۱۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
از مجلس آینده انتظار داریم اولین مصوبه شان تصویب حکم اعدام محتکرین یا موازی این حکم و دیگری تصویب شفافیت آرای نماینده گان در مجلس باشد . بجای نگرانی از برگزاری کنسرت و حضور زنان در ورزشگاه ها و انواع سخنان حاشیه ساز برای گسستن وحدت داخلی .
ناشناس۱۳۴۸۸۲۳۰۸:۰۱:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۷
انتخاب مردم برای مجلس یک انتخاب ضد آمریکایی بود ولی مردم یک انتخاب بزرگ دیگر هم کردند، انتخابی در جهت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و وارد شدن به عرصه نوآوری.
ناشناس۱۳۴۸۸۲۶۰۸:۰۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
چرا مسئولان به جای اعلام تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس، موارد مشکوک را هم اعلام می‌کنند؟ درحالی که نتیجه آزمایشات بسیاری از این موارد مشکوک منفی است؟
ناشناس۱۳۴۸۸۵۳۰۸:۳۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
شیخ با حضور در بیمارستان مسیح دانشوری در روز شنبه همه چیز را به روال عادی برگرداند علی برکت الله
ناشناس۱۳۴۸۹۴۶۰۹:۳۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۷
نمایندگانی که به سبک کرونائی رای آوردند خدا عاقبت مردم ایران را ختم بخیر کند . سالی که نکوست از بهارش پیداست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین