احتمال ابتلای اطرافیان ۲ بیمار فوت شده به کرونا زیاد است

گروه سلامت الف،   3981130160 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می دهد که احتمالا افراد دیگری ار نزدیکان آنها نیز به این ویروس مبتلا شده‌ و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

به گزارش ایرنا، مسعود مردانی افزود: اطلاعات بنده در مورد وضعیت ویروس کرونای جدید در ایران بر اساس گزارش های وزارت بهداشت است و بنابر اعلام وزارت بهداشت تاکنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بر اثر این بیماری فوت کرده اند و قرار است در اطلاعیه های بعدی وزارت بهداشت اطلاعات دقیق تری در این مورد به مردم اعلام شود.

وی افزود: افرادی که با این دو نفر در ارتباط بوده اند هم تحت نظر هستند و باید در قرنطینه باشند و از آنها هم آزمایش گرفته شده است. از دو نفر فوتی هم آزمایش گرفته شده و نتیجه مثبت بوده است اما آزمایش تخصصی ویروس کرونای جدید برای تایید نهایی به انستیتو پاستور تهران که کیت تشخیص این ویروس را دارد فرستاده شده است.

عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت گفت: ظاهرا قبل از فوت این دو بیمار از آنها آزمایش گرفته شده است اما جواب آزمایش نهایی بعد از فوت آنها مشخص می شود.

وی افزود: با توجه به دوره این بیماری ۱۰۰ درصد موارد دیگری از این بیماری وجود دارد و مردم باید مراقبت و پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند.

مردانی ادامه داد: کیت تشخیصی ویروس جدید کرونا به تعداد معدود در اختیار انستیتو پاستور وجود دارد و برای موارد معدودی که آزمایش اولیه کرونا مثبت باشد و پزشک عفونی تایید کند این آزمایش انجام می شود.

این متخصص عفونی گفت: برای جلوگیری از همه گیری این بیماری باید راه ارتباط افراد مشکوک با افراد دیگر گرفته شود. افرادی با دو فرد فوت شده در تماس بوده اند باید به سرعت شناسایی شوند. این افراد حتما باید جداسازی شوند و تحت درمان قرار بگیرند تا این بیماری به دیگران منتقل نشود.

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در خبری که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شد از تایید دو مورد مثبت ویروس کرونا در دو نفر در قم خبر داد. محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ساعتی بعد اعلام کرد که وزارت بهداشت در حال تکمیل اطلاعات در مورد این بیماران است اما در همان ساعت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر تایید فوت دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

ویروس کرونا تاکنون جان حدود دو هزار نفر را در جهان گرفته است و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بین سه تا چهار درصد مبتلایان به این ویروس که بیماری زمینه ای دارند به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

دیدگاه کاربران

مهدی۱۳۳۸۰۷۲۲۲:۲۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
بنام خدا. چه خوب به مردم اطلاع رسانی کردید. از مرحله هشدار ورود بیماری به ایران تا گزارش خبر فوت ۲ ساعت فاصله لابد پزشکان و پرستاران و فامیل مرحوم هم بزودی...
ناشناس۱۳۳۸۱۳۰۲۳:۰۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
دوستان و آشنایان و خانواده شان باید قرنطینه بشن.هرکسی دچار ویروس شد باید نامش اطلاع رسانی بشه تا برای جلوگیری از اپیدمی افراد مرتبط با بیمار خودشون را به مراکز درمانی معرفی کنند البته اگر سیاست غلط مخفی کاری بذاره
ناشناس۱۳۳۸۲۰۷۲۳:۵۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اواسطه بهمن ماه هشدارهای لازم داده شد منتها بخاطر مقاصد سیاسی به گوش آحاد مردم رسانده نشد با توجه به آنکه کمتر از یک درصد بیماران کرونا فوت میکنند باید انتظار دویست تا چهارصد مورد بیمار ی کرونا در افراد باشیم با توجه به کمبود امکانات کافی پزشکی و نداشتن تجارب اینچنینی باید انتظار سونامی کرونا باشیم که تراژدی های مردم .. را دو چندان کند
ناشناس۱۳۳۸۳۰۸۰۱:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱
من تعجب میکنم که چطور هر موردی که مشکوک به کرونا اعلام شد،بلافاصله بهداشتیها گفتن ،نتیجه تست آنها از نظر کرونا منفی بوده،اما در مورد این دونفر میگن بعد از فوت ،نتیجه معلوم شده که کرونا بوده.آیا در مورد اینها دیر شک کردن یا اینکه نتیجه آزمایش کرونا طول میکشه تا مشخص بشه؟که اگر اینطوره ،پس اونهایی که گفته شده ،کرونا نداشتن،حتما مورد آزمایش قرار نگرفتن با توجه به تمام مسائل فوق باید ..
ناشناس۱۳۳۸۳۱۷۰۱:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱
وقتی به مراجع بهداشت و درمان کشور تا حد وزیر بهداشت هم دیگر نمیتوان اعتماد کرد ، پس چه کسی قابل اعتماد است؟ هفته پیش شایعه ابتلای چند نفر به این ویروس در کشور بشدت توسط مسئولین تکذیب شد اما حال اعلام می‌شود این افراد در بیمارستان بستری بوده اند.
ناشناس۱۳۳۸۳۵۲۰۲:۵۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱
یا حضرت عباس حمله کردند!!!!!!!
ناشناس۱۳۳۸۵۵۱۰۹:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱
تنها‌خانواده‌این‌مرحومین‌نیست‌که‌باید‌قرنطینه‌بشوند‌بلکه‌کادربیمارستانی‌که‌آنها‌بستری‌بوده‌وخانواده‌ کادربیمارستان‌‌ومدارسی‌که‌بچه‌های‌آنها‌درس‌میخوانند‌باید‌قرنطینه‌شوند
ناشناس۱۳۳۸۵۷۱۰۹:۴۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱
با توجه به فیلمی که از نحوه نگهداری از یکی از بیماران فوت شده منتشر شده که نشان می دهد در قرنطینه نبوده و اطرافیان راحت با وی در تماس بوده اند و با در نظر گرفتن اینکه بعد فوت این افراد معلوم شده که کرونا داشته اند ببینید چند نفر قبل از معلوم شدن نتیجه تست به ویروس آلوده شده و آن را به دیگران منتقل کرده اند فکر کنید چند نفر از آنها به حرم ..رفته باشند آن وقت پی ..خواهید برد
ناشناس۱۳۳۸۶۰۶۱۰:۲۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱
تا الان که شدند 6 فوتی
ناشناس۱۳۳۸۶۰۹۱۰:۲۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱
یعنی وقتی ما دو مورد فوتی داشتیم. با آمار سه درصد شما حداقل 100 نفر دیگه این ویروس رو دارند. کیت تشخیص محدود داریم؟ ما همه ماسک هامون رو فرستادیم چین، بعد الان کیت از کجا بگیریم؟ چین بهمون میده؟
سوادکوهی۱۳۳۸۶۱۲۱۰:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱
با توجه به فرا رسیدن سال نو, لازم است رسانه ملی به مردم گوشزد کند که بطور استثنا در سال جدید, از روبوسی و دست دادن پرهیز کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین