آقاتهرانی، حدادعادل و معضل وحدت اصولگرایان/ اعتراض رئیسی به گرانی خودرو/ مصباحی‌مقدم: غیبت اصلاح‌طلبان شور انتخابات را کم می‌کند

گروه سیاسی الف،   3981121132 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

آقاتهرانی، حدادعادل و معضل وحدت اصولگرایان/ اعتراض رئیسی به گرانی خودرو/ مصباحی‌مقدم: غیبت اصلاح‌طلبان شور انتخابات را کم می‌کند

آقاتهرانی، حدادعادل و معضل وحدت اصولگرایان

روز یکشنبه غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نامه‌ای به مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری نکاتی را برای تنویر افکار اصولگرایان مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

حدادعادل در نامه به آقاتهرانی: پیشنهاد جبهه پایداری به شورای ائتلاف باعث ایجاد تفرقه می‌شد

خلاصه سخن حدادعادل این است که جبهه پایداری باعث اختلاف اصولگرایان شده و از ابتدا در جلسات وحدت شرکت نکرده است. طبیعتا عواقب عدم وحدت -یعنی شکست احتمالی- در انتخابات به‌عهده این حزب است.

اما نامه حداد با پاسخ آقاتهرانی همراه شد. آقاتهرانی در این نامه تلاش کرده است نشان دهد جبهه پایداری به وحدت علاقه دارد اما ساز و کار وحدت برایش مهم است و افراد اصلح باید ماحصل وحدت باشند؛ طبعا افراد اصلح هم کسانی هستند که مورد تایید ایشان باشند.

بیشتر بخوانید:

آقاتهرانی: جبهه پایداری حاضر است براساس اصول برای لیست واحد توافق کند

در این زمینه چند نکته به نظر می‌رسد:

*جبهه پایداری از ابتدای تاسیس، معیارهای خاصی برای حضور در انتخابات داشت. این حزب سیاسی از ابتدا داعیه خلوص داشتند و افرادی را شایسته حضور در لیست‌های انتخاباتی می‌دانستند که از نظرشان انقلابی خالص باشند. از طرف دیگر بقیه گروه‌های اصولگرا تلاش داشتند با معیار «اصلاح‌طلب نبودن» همه نیروها را به وحدت برسانند که این تلاش معمولا توسط جبهه پایداری ناکام می‌ماند.

*اصولگرایان یک بار برای همیشه باید در این نکته تامل کنند که آیا علت شکست در انتخابات‌ها عدم وحدت است؟ چرا در انتخابات ۹۴ و ۹۶ که وحدت کردند باز هم شکست خوردند؟ به نظر می‌رسد ضعف اصولگرایان عدم وحدت نیست بلکه ضعف گفتمانی و سیاست‌ورزی است.

*ضعف گفتمانی بدین معناست که اصولگرایان ایده منسجمی برای حکمرانی ندارند. مشخص نیست ایشان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی چه ایده‌هایی دارند. آیا در اقتصاد طرفدار بازار آزاد هستند یا به اقتصاد نهادگرا گرایش دارند؟ در سیاست خارجی به کدام گفتمان باور دارند؟ برای فرهنگ و هنر به فضا باز فرهنگی معتقدند یا فضای بسته؟

این ضعف گفتمانی باعث می‌شود بعضا در لیست‌های انتخاباتی ایشان همزمان افرادی حاضر باشند که اختلافات جدی درباره مسائل مختلف دارند و صرفا به‌سبب «اصلاح‌طلب نبودن» دور هم جمع شدند. البته این ضعف گفتمانی درباره اصلاح‌طلبان هم صادق است.

اصولگرایان ابتدا باید گفتمان خویش را مشخص کنند و تا زمانی‌که گفتمان مشخصی نداشته باشند اگر هم پیروز انتخابات شوند فقط به‌دلیل ضعف رقیب است و احتمالا در آینده دوباره شکست در انتظارشان خواهد بود چون قاعدتا نتیجه عملکردشان اموری بی‌هویت و مغشوش خواهد بود.

*ضعف جدی دیگر به سیاست‌ورزی برمی‌گردد. به‌تبع ضعف گفتمانی، سیاست‌ورزی ایشان هم ضعیف است. نمونه این ضعف را در انتخاب لیست انتخاباتی تهران در انتخابات امسال می‌توان دید. ۱۰نفر به‌عنوان افرادی معرفی شدند که لیست تهران را انتخاب کنند.

در این لیست به‌زحمت می‌توان دو یا سه سیاستمدار پیدا کرد. بقیه افراد محترمی هستند که ربطی به سیاست ندارند. اینکه قرار است چند فرد محترم منبری لیست تهران را انتخاب کنند مشخص‌کننده ضعف سیاست‌ورزی دوستان است. خروجی چنین جمعی همین لیستی می‌شود که منتشر شده است. لیستی که اغلب افراد آن نه صلاحیت دارند نه مقبولیت. این مسئله نشان می‌دهد اصولگرایان باید در سیاست‌ورزی خویش تجدیدنظر جدی اعمال کنند.

***

لیست ۲۰نفره کارگزاران برای تهران

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی از ارائه لیستی مستقل در تهران از سوی حزب متبوعش خبر داده است. به‌گفته مرعشی تصمیم حزب کارگزاران برای انتخابات آتی مجلس این است که بدون ائتلاف با هیچ حزب دیگری یک لیست ۲۰نفره در تهران ارائه دهد.

وی ادامه داده است: حزب کارگزاران تا ۲۲ بهمن هم منتظر تأیید صلاحیت‌های احتمالی می‌ماند و در روز چهارشنبه لیست خود را منتشر و از مردم و به‌خصوص اصلاح‌طلبان دعوت می‌کند به این لیست رأی بدهند.

عضو ارشد حزب کارگزاران درباره عدم ائتلاف با دیگر احزاب اصلاح‌طلب خاطرنشان کرده است:‌ حزب کارگزاران پیش از این در ائتلافی که در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان شکل گرفته بود حضور داشت ولی بعد از آنکه شورای‌عالی تصمیم گرفت لیستی در انتخابات نداشته باشد پی‌ریزی یک ائتلاف جدید هم زمان‌بر بود و هم اینکه ورود به ائتلاف مستلزم رعایت نظرات سایر احزاب ائتلافی است، در نتیجه هر کسی را که احزاب دیگر پیشنهاد بدهند باید می‌پذیرفتیم در حالی که فرصت بررسی و اطمینان از صلاحیت این افراد وجود نداشت.

مرعشی گفته است:‌ لیست  کارگزاران لزوماً از میان اعضای حزب تشکیل نشده و این حزب از بین کسانی که تأیید صلاحیت شده بودند و در فضای مجازی فراخوان  داده و افرادی که علاقه‌مند بودند در لیست کارگزاران قرار بگیرند آنها را شناسایی کرده و با آنها مصاحبه داشته و در نهایت کسانی را در لیست قرار داده است که حزب می‌تواند سلامت کار آنها را در مجلس یازدهم تضمین کند.

به‌گفته مرعشی پیش‌بینی کارگزاران  این است که در نهایت بتوانند حدود ۲۰نفر از کاندیداها با مشخصات ذکرشده را در لیست خود  قرار دهند.

***

اعتراض رئیسی به گرانی خودرو

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضائی با اشاره به قیمت‌ خودروها اظهار کرد: آنچه این روزها باید حتماً مراقب آن بود، قیمت‌ کالاهاست که از ابتدا تاکنون مورد تأکید بوده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: گزارشاتی مبنی بر تغییر و افزایش قیمت خودروها رسیده که به هیچ عنوان پسندیده نیست زیرا تمام مسئولان گفته بودند نظارت می‌کنیم تا قیمت‌ها افزایش نیابد.

رئیسی اضافه کرد: درباره قیمتی این روزها نسبت به خودرو‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شود از وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیرات می‌خواهیم به طور جدی نظارت کنند و اجازه ندهند قیمت‌های کاذب مردم را دغدغه‌مند کند و به ویژه در ایام آخر سال نظارت بر قیمت‌ها باید بیشتر باشد تا مردم در این قضیه دچار دغدغه نشوند.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضائیه: عدالت امری شنیدنی نیست، بلکه چشیدنی است

***

اصلاح‌طلبان می‌توانند یک اقلیت قوی در مجلس آینده باشند

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نقش اصلاح‌طلبان در مجلس آینده به نامه‌نیوز گفت: «نمی‌توان از حالا درباره میزان نقش‌آفرینی اصلاح طلبان در مجلس آتی پیش‌بینی کرد اما قطعا یک اقلیت سازمان یافته می‌تواند خیلی بیشتر از یک اکثریت ناهماهنگ مانند آنچه در مجلس دهم در لیست امید داشتیم، می‌تواند اثربخش باشد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به نارضایتی افکار عمومی از عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم می‌توان گفت که اقلیت اصلاح طلبان در مجلس یازدهم بدتر عمل نمی‌کند و این جریان سیاسی چیزی را از دست نمی‌دهد؟ گفت: «من احساس می کنم که یکی از شانس‌های اقلیت اصلاح طلبان در مجلس پیش رو این است که اصولگرایان به شدت دچار تشدد و اختلاف هستند. همین الان تعدد لیست‌هایی که مطرح می‌شود نشان می‌دهد که این رویه در مجلس آتی نیز ادامه خواهد داشت. بدون شک اصولگرایان بستگی به اینکه چقدر بتوانند کرسی‌های مجلس آتی را به دست بگیرند در انتخاب هیات رئیسه و مسائل مهم دیگر با یکدیگر اختلاف نظر خواهند داشت. در آن زمان است که یک اقلیت منسجم می‌توان موثر بوده و حتی هدایت امور مجلس را به دست بگیرد. زیرا اگر این وزن در کنار هر یک از فراکسیون‌ها مجلس قرار بگیرد، اثرگذار خواهد بود ولو اینکه چهل، پنچاه نفر بیشتر نباشند».

تاجرنیا شکل‌گیری چند فراکسیون اصولگرا در مجلس آتی را قطعی دانست و گفت: « بدون شک اصولگرایان در مجلس آتی یکدست نخواهند بود. اگرچه ممکن است که نوعی مدیریت از بالا به پایین سعی کند که آنان را در کنار هم قرار دهد اما در ادامه مسیر حتما دچار تشت خواهند بود».

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه آیا می‌توان با نگاهی خوشبینانه مجلس یازدهم را برای اصلاح طلبان و سرمایه اجتماعی آنان مجلسی بهتر از مجلس دهم دانست؟ گفت: «به نظر من نتایج ترکیب بندی خیلی مهم است و نمی توان از حالا پیش بینی کرد. به عنوان مثال اگر در همین انتخابات جناح اصولگرایان در تهران دو لیست کاملا مشخص دهد، چه بسا که کاندیداهای موثری از اصلاح طلبان بتوانند به مجلس راه پیدا کنند. حضور این‌ها حتما شرایط را عوض می‌کند. همان طور که گفتم حضور یک فراکسیون قدرتمند نیازمند عواملی است که اگر محقق شود می‌تواند مجلس یازدهم را برای اصلاح طلبان یک مجلس موثرتر از مجلس دهم کند».

وی در اثرگذار جایگزینی مجید انصاری با محمدرضا عارف در مجلس یازدهم نیز گفت: «اگر آقای انصاری به مجلس راه پیدا کند، به نظر من به لحاظ مدیریت فراکسیون حتما یک گام رو به جلو خواهیم داشت و اگر شرایط دیگری که ذکر کردم محقق شود بدون شک این فراکسیون می‌تواند یک فراکسیون اثرگذار باشد».

***

مصباحی‌مقدم: غیبت اصلاح‌طلبان شور انتخابات را کم می‌کند

غلامرضا مصباحی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: لیست ندادن در انتخابات مجلس یازدهم اصلاح طلبان خُسران است و مشخصاً بنده نگاه منفعت‌طلبانه‌ای به این اتفاق ندارم. چون این شرایط باعث کاهش چشمگیر میزان مشارکت مردم خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش گفت: غیبت اصلاح‌طلبان مطمئناً شور انتخابات را کم می‌کند و به همین دلیل توقع می‌رفت آنها شرکت کنند تا خواسته دشمن که عدم مشارکت است تحقق پیدا نمی‌کرد. ای کاش اصلاح‌طلبان چنین تصمیمی نمی‌گرفتند. بالاخره رقابت، رقابت است و آنها می‌توانستند با فهرستی جمع و جورتر به انتخابات مجلس یازدهم ورود کنند.

او افزود: اینکه گروه‌های سیاسی به انتخابات نگاهی منفعت‌طلبانه و جناحی نگاه کنند قابل پذیرش نیست. به نظرم اصلاح‌‌طلبان به جای اولویت دادن به مسائل حزبی و صنفی، باید به منافع ملی توجه نشان می‌دادند. حالا شورای نگهبان هر کاری هم که انجام داده، اصلاح‌طلبان نباید طوری عمل می‌کردند که کشور ضرر کند. من به عنوان یک اصولگرا اصلاً خوشحال نیستم که با غیبت رقیب برنده شوم. من نگران هستم که نظام انتخاباتی سرد را پیش روی خودش ببیند.

مصباحی‌مقدم توضیح داد: البته تصمیم اصلاح‌طلبان در سال 94 هم درست نبود و اشتباه کردند‌ با برخی از اصولگرایان ائتلاف کردند. آنها امسال باید به اندازه داشته‌هایشان لیستی می‌دادند. همان‌طور که اصولگرایان در سال 94 وضعیت خوبی نداشتند، اما در انتخابات شرکت کردند که رأی یک میلیونی آقای حدادعادل به معنی یک میلیون رأی‌دهنده بیشتر است. 

کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم ادامه داد: البته برخی از اصلاح‌طلبانی مثل آقای زیباکلام در مقاله‌هایی که از آنها خواندم‌ نوشته بودند که اگر چهره‌های شاخص اصلاحات تایید هم بشوند، باز هم مجلس آینده مجلسی اصولگرا خواهد بود. این یعنی، تزریق موج ناامیدی به جامعه که دقیقاً برخلاف مصالح کشور و نظام است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در پایان صحبت‌هایش گفت: اصلاح‌طلبان با این تصمیم به محاق رفتند که این برای گروه‌های سیاسی با هیچ متر و معیاری مناسب نیست (بیشتر بخوانیم).

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۲۷۶۱۱۲۰:۴۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
رئیس روئسای ایران خودرو و سایپا رو بنداز زندان ؛ خود به خود ارزون میشه خودرو علی برکت الله
ناشناس۱۳۲۷۶۱۲۲۰:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
پراید 70 میلیونی و دلار 14000 تومانی و سکه 5 میلیونی و تورم 400 درصدی باعث ناامیدی مردم شده و اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند.
ناشناس۱۳۲۷۶۱۵۲۰:۴۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
هرکس به مجلس برود برای مردم تفاوتی ندارد.
ناشناس۱۳۲۷۶۱۷۲۰:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۳۲۷۶۲۱۲۰:۴۹:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خدا را شکر که به لطف فضای مجازی هیچ رازی نماینده و همه چی افشا می شود
ناشناس۱۳۲۷۶۲۲۲۰:۴۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
در دولت قبل جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا هرچی ماهواره پرتاب می کنیم سقوط می کند !
ناشناس۱۳۲۷۶۲۹۲۰:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
از دولت و مجلس حسن و اسحاق علی لاریجانی ملولیمو بس
ناشناس۱۳۲۷۶۳۳۲۰:۵۷:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
هر کدوم ۷۰ به بالا سن و سال دارن هنوز دنبال پست و مقام و دیده شدن هستن
ناشناس۱۳۲۷۶۴۲۲۱:۰۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آقای آقا تهرانی ! آقای حداد عادل ! توره حضرت عباس یه ذره میدون رو برای جوانان این مملکت خالی کنید و بذارید ۴ تا جوون هم مشغول به کار شن والاه به خدا جوون همفکر شما هم زیاده توی این مملکت که نیاز به کار و ازدواج داشته باشن بسه دیگه توره خدا
ناشناس۱۳۲۷۶۵۵۲۱:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
دهن رو باز کنی همه چی از توش بیرون میاد.از جمله وعده های مفت و الکی
ناشناس۱۳۲۷۶۵۷۲۱:۱۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آقای دبیر کل راجع به گرین کارت آمریکای خود شفاف سازی کند
ناشناس۱۳۲۷۶۶۰۲۱:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
مردم نه اصولگرا رو میخوان نه اصلاح‌طلبو شورای نگهبان بقیه سلایق رو هم تائید کنه
ناشناس۱۳۲۷۶۶۲۲۱:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اینها به خودشون هم اعتماد ندارند چطور مردم بهشون اعتماد میکنند؟؟
ناشناس۱۳۲۷۶۷۲۲۱:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۳۲۷۶۷۴۲۱:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تاجیک : جریان اصلاح طلبی نیازمند یک تعطیلات تاریخی است.
حکاک زاهد۱۳۲۷۶۸۰۲۱:۲۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
جناب حداد عادل ! ریاست بر فرهنگستان زبان و ادب فارسی کفایت نمیکند ؟
ناشناس۱۳۲۷۶۸۱۲۱:۳۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
در بودجه سال ۹۹ کل کشور ؛ مبلغی معادل ۱۹ میلیارد تومان به فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تعلق گرفته است ! همین !!!
ناشناس۱۳۲۷۷۰۱۲۱:۵۱:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اعتراض جناب رئيسي به گراني خودرو ! --------- " اگر دردم يكي بودي چه بودي " !!
ناشناس۱۳۲۷۸۰۸۲۳:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آقا تهراني يك دوتابعيتي است اصولگرايان كه دوتابعيتي ها را طرد مي كنند
ناشناس۱۳۲۷۹۰۹۰۰:۲۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
چطور آقاتهرانی با داشتن گرین کارت التزام به دین و وطن را دارد من نمیدونم. واقعا شورای نگهبان کارش درست است.
ناشناس۱۳۲۸۱۳۶۰۹:۵۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
خود گویم و خود خندم خود مرد هنرمندم مردم تو اوضاع اقتصادی گیر کردن اونوقت اقایون به فکر این هستند که چه جوری ائتلاف کنن !!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین