گزارش اختصاصی الف / دومین پیروزی بزرگ در شمال سوریه پس از آزادی شهر «سراقب»؛ پاکسازی جنوب غرب استان حلب پس از ۷ سال + نقشه میدانی  

گروه جهان الف،   3981121005 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ظهر روز شنبه ( نوزدهم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را از سمت شهرک های تازه آزاد شده « آباد، حویر، خواریم » در جنوب غرب استان حلب علیه تروریست ها آغاز کردند.

دومین پیروزی بزرگ در شمال سوریه پس از آزادی شهر «سراقب»؛ پاکسازی جنوب غرب استان حلب پس از ۷ سال + نقشه میدانی  

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند تروریست ها را عقب برانند و شهرک های « تل باجر، رسم العیس، الصهریج، بانص، مریوده، مکحله، خربه الکوسا» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

با آزادی این مناطق اشغالی که در حدفاصل شهرک های « آباد و برنه» واقع شده اند، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ارتفاع و شهرک تازه پاکسازی شده « العیس» در جنوب غرب استان به یکدیگر رسیدند.

شنبه شب، رزمندگان جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در ارتفاع و شهرک « العیس»، عملیات را علیه گروهک های تروریستی ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین، شهرک « تل حدیه» را در جنوب غرب استان حلب پاکسازی کردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه نیز شب گذشته عملیاتی را از حومه شهرک های « ابوعتبه و جب کاس» در شمال بزرگراه « دمشق - حلب» انجام دادند و شهرک « البوابیه» را از اشغال تروریست ها خارج کردند و به کنترل درآوردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری از ظهر روز یک شنبه ( بیستم بهمن ماه) عملیات را در محور غربی شهرک « العیس» ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند منطقه « ایکاردا» را به همراه شهرک های « الزربه، کسیبیه، برقومه» را پاکسازی کنند.

با آزادی این مناطق، جنوب غرب استان حلب به طور کامل پاکسازی شد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از چندین سال از محور جنوبی به بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» رسیدند و نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبتی « هضبه جولان» به محاصره درآمدند.

پاکسازی کامل مناطق اشغالی در جنوب غرب استان حلب و رسیدن به بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» دومین پیروزی بزرگ نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از آزادی شهر سراقب ( مهم ترین پایگاه تروریست ها در جنوب شرق استان ادلب) به شمار می آید.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه از محور جنوبی بر روی بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» هستند و آزادی شهرک های « اربیخ، جدرایا، قناطر، سربایا، قماری و...» در شمال بزرگراه ( غرب استان حلب ) در دستور کار قرار گرفته است.

در حال حاضر، 25 کیلومتر از محور شمالی بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» در تیر راس گروهک های تروریستی است و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت باید مناطق اشغالی را در حدفاصل شهرک « قناطر» تا شهرک « خان العسل» پاکسازی کنند تا امنیت این بزرگراه به طور کامل تامین شود.

از حومه جنوب غرب شهر حلب خبر می رسد، رزمندگان جبهه مقاومت عملیاتی را از محور غربی محله « الراشدین5 » و مزارع شمالی خان طومان علیه مواضع تروریست های انجام دادند و پس از درگیری  های موفق شدند شهرک«کلاریه» را به دربیاوردند و خود را از این محور به بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» برسانند.

با پاکسازی این شهرک، تروریست ها در محله «الراشدین 4» از سه محور جنوبی، شرقی و غربی محاصره شدند و همچنین فشار بر آنان در منطقه «خان عسل و ابوشیلم» به ترتیب از محور جنوبی و شرقی افزایش یافت.

خبرها از شرق استان ادلب حاکیست، نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را در محور شمالی « تل کراتین» آغاز و پس از کشته و زخمی کردن دهها تن از تروریست ها، شهرک « طلیحه» را به کنترل درآورند و خود را به 3 کیلومتری فرودگاه نظامی « تفتناز» برسانند.

همزمان با پیشروی های چشمگیر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان حلب و شرق استان ادلب، گروهک های تروریستی خانواده های خود را به سمت منطقه « عفرین» در شمال غرب استان حلب فراری داده اند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای سوری و مقاومت در جریان درگیری های 24 ساعت گذشته در جنوب غرب حلب و شرق استان ادلب موفق شدند مساحت 90 کیلومتر مربعی را از اشغال تروریست ها خارج و پاکسازی کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۲۶۳۰۸۰۷:۱۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ارتش سوریه همیشه درحال پیشرویه
یه الفی۱۳۲۶۳۳۳۰۷:۳۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
به کوری چشم دشمنان آمریکایی، صهیونیستی انگلیسی های روبه مزاج فتنه گر و اعراب مرتجع خناسان ترکیه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین