رمزگشایی از حمله روحانی به شورای نگهبان!

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3981108026 ۱۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
رمزگشایی از حمله روحانی به شورای نگهبان!

قانون؛ آشناترین واژه‌ای است که همچنان برای «قانوندان‌های قانون‌شکن» غریبه است! 

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در قالب ۱۷۷ اصل - ۱۴ فصل - تدوین شده، به اندازه‌ای غنی و قوی است که اگر مجری آن «قدرت مدیریت» داشته باشد با همین اصول، کشور را به بهترین شکل اداره  خواهد کرد؛ بدون آنکه نیاز باشد به جای «تدبیراندیشی» از «گفتار درمانی» استفاده کند.

فصل نهم قانون اساسی به «قوه مجریه» اختصاص دارد و در اصل ۱۱۳ تصریح دارد «پس از مقام رهبری رئیس جمهور، عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد».

بر اساس این اصل رئیس جمهور صرفاً مسئول اجرای آن اصولی که به زعم خود ضروری است، نیست بلکه مسئول اجرای همه اصول قانون اساسی است؛ یعنی مسئول اجرای بند ۹ اصل ۳ هم هست که «رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه» را خواستار شده است و همچنین مسئول اجرای اصل ۳۰ و ۳۱، که اولی دولت را موظف کرده است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و دومی داشتن مسکن متناسب با نیاز را حق هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند.

اما ظاهراً مسئول اجرای قانون اساسی بجای اجرای همه مفاد این میثاق‌نامه ملی اصرار دارد برخی اصول آن را که قابلیت «ابزار سیاسی شدن» دارد مدام تکرار کند تا شاید از این رهگذر، تبعات سنگین اجرا نشدن اصول مورد نیاز را بپوشاند. مثل اجرا نشدن اصل ۱۴۲ که تصریح دارد: «دارایی رهبر، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد». اجرا نشدن چنین اصلی به اعتماد عمومی و اجرا نشدن اصولی مانند ۲۹ (تأمین اجتماعی رایگان)، ۳۰ (آموزش و پرورش رایگان)، ۳۱ (مسکن مناسب برای هر ایرانی) به رفاه مردم به شدت ضربه زده است.

اما اجرای صحیح این اصول برای «مسئول اجرای قانون اساسی» که از قضا خود را حقودان هم می‌داند محلی از اعراب ندارد چه آنکه اگر داشت نباید زخم معیشت زندگی را بر مردم چنان سخت می‌کرد که هر مگسی جرئت نشستن بر آن می‌کرد.

رئیس جمهور صبح روز دوشنبه ۷ بهمن در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور - که بدون صدور اجازه به خبرنگاران برای پوشش آن برگزار شد - سخنرانی حدود ۴ هزار کلمه‌ای داشت که مشحون از نیش و کنایه و نادیده گرفتن آشکار برخی اصول مهم قانون اساسی همچون اصل ۹۱ بود. اصلی که تاکید دارد: «به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب زیر (تعیین در متن قانون) تشکیل می‌شود».

مسئول اجرای قانون اساسی که روزگاری به مردم وعده داده بود چنان کاری خواهد کرد که مردم از دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان سال ۸۹ امتناع کنند، اما بعد از ۶ سال از گذشت عمر دولتش، اعلام می‌کند به دلیل مشکلات اقتصادی بناست به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه کمک معیشتی (بجز آن یارانه ماهانه) پرداخت شود. بماند که اصل همین کار نیز به شدت زیر سؤال است و مردم احساس می‌کنند یک بلوف سیاسی دیگر بود چرا که خیلی از آن‌ها این یارانه  را دریافت نمی‌کنند و به گفته برخی نمایندگان خیل پرشماری با مراجعه به دفاتر نمایندگان اعلام کرده‌اند هنوز یارانه معیشتی دریافت نکرده‌اند.

روحانی در حالی در جمع استانداران و فرماندران انتصابی خود می‌گوید «بزرگترین خطر برای دموکراسی و برای حاکمیت ملی روزی است که انتخابات تشریفاتی شود و جای دیگری انتصاب فرمایند، بعد مردم پای صندوق بروند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خدا نکند چنان روزی برای کشور ما پیش بیاید.» که مردم خوب می‌دانند انتخاب روحانی و کابینه‌اش به هیچ وجه تشریفاتی انتخاب نشده‌اند و نظامات انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران هم چنین امتیاز و خصلتی هم ندارد چرا که هزاران نفر از معتمدین همین مردم به عنوان ناظر به نهاد نظارت انتخابات نظارت می‌کنند.

رئیس جمهور واطرافیان او در حالی به سبب احراز نشدن صلاحیت نزدیکان خود به شورای نگهبان حمله می‌کنند و معتقدند این رویه منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود که به گواه دوره های مختلف انتخابات، «رد صلاحیت‌ها» در میزان مشارکت مردم تأثیر  چندانی نداشته است. 

پس بیراه نیست اگر بگویم دستورکار «حمله به شورای نگهبان» از سوی روحانی و نزدیکان او او کاملاً هدفمندانه انتخاب شده است، اما نه برای دفاع از حقوق مردم بلکه از آن جهت که با حمله پیش‌دستانه مانع برملا شدن ناکارآمدی‌های مدیریتی و سوءاستفاده‌های احتمالی در حوزه‌های مختلف قوه مجریه باشند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۱۰۶۱۵۱۰:۱۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی حرف درستی زده است. شورای نگهبان باید تعداد رد صلاحیت شده ها را اصلاح کند.
ناشناس۱۳۱۰۷۵۹۱۱:۱۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شورای نگهبان باید کارش رو انجام بده و فقط خدا رو در نظر داشته باشه
ناشناس۱۳۱۰۸۴۳۱۱:۴۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
سوال: شورای نگهبان صلاحیت 90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس را که کاندید شده بودند را تایید نکرده است. یعنی یک سوم نمایندگان فعلی مجلس فاقد صلاحیت نمایندگی هستند. با این شرایط، آیا از لحاظ قانونی و شرعی مجلس فعلی مجاز به ادامه کار هست؟؟؟؟
بهنام۱۳۱۰۹۶۳۱۲:۴۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
واقعا برای این مورد باید از این به بعد فکری تو قانون بکنن یعنی این 90 نماینده تو روزای آخر مجلس چه کار ها که نکنن
ناشناس۱۳۱۱۶۰۹۱۸:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
رمزگشایی نمیخواد جواب معلومه: پایان دولت و دست خالی
شهروندقانونمدار۱۳۱۲۱۱۱۰۷:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۹
باسلام بارجوع به اصل صحت تادوره مجلس پایان نپذیرداین نمایندگان صلاحیت دارندلکن پرونده انتخابات برای مجلس بعدگشوده شده که دراین زمان بایدبررسی شودکه مقام قانونی به نام شورای نگهبان بایدبرای مجلس آتی دراثنای برگزاری انتخابات جدیدوپیش ازآن اظهارنظرکندکه به تکلیف خودعمل نموده لذاتداخلی ندارد
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۳۱۰۹۴۷۱۲:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
در گام دوم انقلاب باید بعد از انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی بود انقلاب سوم یعنی اجرای قانون از کجا آورده ای را برای همه مشمولین در هر بخشی که باشند چه دولتی چه خصوصی و چه افراد به اصطلاح عادی اجرایی نمود زیرا وجود فساد داخلی از دشمن خارجی به مراتب آسیبش برای انقلاب بیشتر است در یک حرکت انقلابی برلی ایجاد توازن اقتصادی و عدالت اقتصادی ثروت های حرام و نامشروع را به بیت المال باز گردانیم
ناشناس۱۳۱۰۹۷۲۱۲:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
قابل توجه تمام دستگاه های مبارزه با فساد و سمن های مبارزه بافساد مادر تمام مبارزات با فساد اجرای کامل قانون از کجا آورده ای برای تمامی ثروت های کلان حرام و نامشروع حاصل از تلاطم های اقتصادی و رانت و رشوه و سو استفاده از قدرا و موقعیت و قاچاق و ف ار مالیاتی و انواع دیگر مظاهر فساد
ناشناس۱۳۱۱۲۹۵۱۵:۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
تا تمام صدا ها در مجلس شنیده نشه منافع مردم تامین نمیشه تک صدایی جز فساد ورانت و بیتفاوتی و بله قربان گویی دستاورد دیگری ندارد
ناشناس۱۳۱۱۵۱۹۱۷:۲۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مثلا صدای دزدان و جنایتکاران و فاسدان منظورته یا چه صداهایی؟ کسایی که برای آمریکا نامه ضد ایران نوشتن هم صداشون باید از مجلس پخش بشه؟
شهاب۱۳۱۱۸۴۱۲۱:۵۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مجلس با حرافی مجلس نمیشه،اگه قراره منافع ملت جایی در مجلس داشته باشه و همه نمایندگان به پیشرفت کشور توجه کنند قطعا صدای واحدی از مجلس شنیده خواهد شد،فعلا که دعوای جناحها و منافع شخصی هست،صدای مختلف در سطح جامعه و افکار انسانها قابل شنیدن است نه تفرقه در مرکز تصمیم گیری کشور که یک جناح مثلا اکثریت داشته باشد و دیگران به خاطر عدم تایید انواع قوم و خویش هم پیاله و داماد و....تز دموکراسی و قیافه حق به جانب بگیرند،روحانی افتضاحات خودش رو جمع کنه کسی انتظار اصلاح ازش نداره!
ناشناس۱۳۱۲۲۱۲۱۱:۱۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۹
آخه ما انقلاب کردیم که افراد انقلابی وارد مجلس شوند و منافق و توده ای ها و رانت خوران و.. وارد مجلس نشه.
ناشناس۱۳۱۲۵۸۰۱۷:۵۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۹
نه اینکه شماها صدای دیگر را افراطی و به جهنم حواله نمی دهید...
ناشناس۱۳۱۲۱۳۵۰۹:۰۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۹
در عالم سیاست تنها مسئله ای که وجود ندارد چه در ایران و چه در جهان قبول خداوند است
؟۱۳۱۴۸۲۱۰۹:۴۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
کاملن درسته البته باید مسیولیت تصمیم گیریهای خود را هم بپذیرد امثال احمدی نژاد و ..و محصول نظارت این شوراست
ناشناس۱۳۱۰۷۶۷۱۱:۱۵:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
تنور انتخابات یخ زده است.
ناشناس۱۳۱۰۹۳۰۱۲:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
عملکرد ضعیف دولت و مجلس باعث دلسردی ملت شده است.
ناشناس۱۳۱۰۷۷۳۱۱:۱۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
لازم است قوه قضاییه علاوه بر رسیدگی به پرونده نمایندگان رد صلاحیت شده اندسته از نمایندگان مجلس فعلی را که برای مجلس بعد کاندید نشده اند را نیز بررسی عملکرد داشته باشند به احتمال زیاد تعدادی لز نمایندگان کاندید نشده هم موارد فساد دارند
ناشناس۱۳۱۰۸۶۳۱۱:۵۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همش سیاسی بوده
ناشناس۱۳۱۲۷۲۳۲۰:۳۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۹
واقعا برای خواب زده نمیشه کاری کرد
ناشناس۱۳۱۱۵۶۷۱۸:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
تمامی نمایندگان مجلس را واکاوی کنید
۱۱۳۱۰۸۰۷۱۱:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی قرآن سر نیزه کرده است. وقتی برادر رییس جمهور و عده ای از نزدیکان دولت فاسد هستند ، کنایه رییس جمهور به رد صلاحیت ها چه مفهومی خواهد داشت؟ از مردم خواهش می کنم اهداف پشت پرده برخی سخنان به ظاهر صحیح را به سرعت درک کنند.
ناشناس۱۳۱۱۰۵۸۱۳:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
میگوید احتمال اینکه ارا کم و زیاد شود هست ولی این را نمی گوید که زیر مجموعه خودش مسوول شمارش است خجالت هم خوب چیزی است جناب حقوقدان برای رد گم کنی از مسائل روز
مرتضی۱۳۱۰۸۶۹۱۱:۵۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این همه حاشا برای اینه که دامادش رد صلاحیت شده
من۱۳۱۱۷۵۸۲۰:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دقیقا
خانم پورصادقی به این دلایل حق با روحانی است۱۳۱۰۹۵۳۱۲:۴۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
1- آقای کدخدایی می گوید اغلب نمایندگان رد صلاحیت شده مشکل مالی داشته اند، اما آقای لاریجانی می گوید با مطالعه اوراق رد صلاحیت که شورای نگهبان به نمایندگان داده مشخص شده که این حرف صحیح نیست و بجز چند نماینده، الباقی مشکل مالی نداشته اند. 2- اصل 37 قانون اساسی می گوید: "اصل ، بر برائت است و هيچكس از نظر قانون مجرم شناخته نمي شود، مگر اين كه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد." پس طبق قانون اساسی این نمایندگان نهایتاً «متهم» هستند نه «مجرم» و لذا امکان منع آنها از کاندیداتوری طبق ماده 28 قانون انتخابات کشور ممکن نیست. 3- شما گفته اید نیت آقای روحانی از اعتراض به رفتار غیر قانونی شورای نگهبان برای سرپوش گذاشتن روی ناتوانیها است اما این «نیت خوانی» صرفاً یک حدس و گمان است و دلیل قاطعی برای طرح این اتهام ندارید. (چه بسا اگر روحانی در اقتصاد موفق هم بود باز هم به این رویه اعتراض می کرد)
ناشناس۱۳۱۲۲۳۴۱۱:۴۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۹
تحلیل خانم پورصادقی خیلی خوب بود اتفاقا، شماها چشماتون رو بستین
ناشناس۱۳۱۲۲۴۱۱۱:۴۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۹
دمت گرم، خانم محترم حرف دل ملت رو زدی،،،،اما اجرای صحیح این اصول برای «مسئول اجرای قانون اساسی» که از قضا خود را حقودان هم می‌داند محلی از اعراب ندارد چه آنکه اگر داشت نباید زخم معیشت زندگی را بر مردم چنان سخت می‌کرد که هر مگسی جرئت نشستن بر آن می‌کرد.،،، دمت گرم، بزار برخی ها توی خواب خرگوشی بمونن
نوشین۱۳۱۱۲۷۲۱۴:۵۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی فقط برای جانبداری از چند نفر از اطرافیان خود به شورای نگهبان انتقاد کرده وگرنه بهتر از هر کسی می داند رد صلاحیت ها درست بوده و کاملا منطبق بر قانون است افراد فاسد مالی و اعتقادی و همچنین دو تابعیتی ها که هر کدام به گونه ای به این کشور ضربه زدند و آسیب رساندند چون ارق ملی ندارند
رشید۱۳۱۲۱۷۹۱۰:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۹
چطور اطلاح کنه یعنی کسی که مشکل مالی واختلاس داره را تایید بکند که دوباره بیاد اختلاس کنه
ناشناس۱۳۱۲۵۷۹۱۷:۵۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۹
اره درست گفته همیشه باد باید دلخواه این اقا شروع به وزش کند...اگر شورای مگهبان دوستان این اقا را تایید کند بهترین شوراست ولی برعکسش می شود...
ناشناس۱۳۱۰۶۱۷۱۰:۱۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چرا باید در انتخابات شرکت کنم؟
ناشناس۱۳۱۰۷۴۰۱۱:۰۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
برای زدن مشت محکم بر دهان استکبار جهانی
ناشناس۱۳۱۱۱۰۱۱۳:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
خوب بجای انتخابات باشگاه بوکس دایر کنید
jfkdj۱۳۱۱۹۵۷۲۳:۳۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
احسنت
ناشناس۱۳۱۰۷۴۲۱۱:۰۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
خود دانی
ناشناس۱۳۱۰۸۸۰۱۲:۰۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
برای این که کسی مثل فریدون و دار دسته اش بر سر کار نیایند ...
ناشناس۱۳۱۱۲۷۹۱۵:۰۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این سوالیه که باید خودت جوابشو بدی و این به فهم شما از مسائل کشور و منطقه داره . کسی نمیتونه شمارو مجبور کنه رای بدین.خودتون باید به این بلوغ برسین
ناشناس۱۳۱۰۶۱۹۱۰:۱۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
حق با رییس جمهور است. حذف افرادی چون مطهری سو استفاده از قدرت است.
ناشناس۱۳۱۰۹۰۹۱۲:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
رد صلاحیت افرادی که التزام عملی به نظام ندارند و یا شائبه فساد در مورد آنها وجود دارد اقدام درستی است.
ناشناس۱۳۱۱۸۹۸۲۲:۴۳:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
پس مجلس فعلی با این حکم رسمیت ندارد
ناشناس۱۳۱۱۱۵۰۱۴:۱۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دوست عزيز، براي شما متاسفم، مطمئنم كه شما از شهرستان پيام گذاشتي، مطهري اصلا به عنوان نماينده تهران عمل نكرد، فقط موضع گيري و صحبتهاي عوام فريبانه كرد؛ خدا از سر تقصيرات مطهري و پيروان ناآگاهش بگذرد.
استاد دانشگاه تهران۱۳۱۱۷۳۷۲۰:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
ما نمیدانیم. یاد داستان مرد شیاد و معلم و مار در ده افتادم.
ناشناس۱۳۱۰۶۲۲۱۰:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شورای نگهبان باید پاسخگو باشد که چرا صلاحیت 90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس را که 4 سال پیش تایید کرده بود، اکنون رد کرده است؟ آیا شورای نگهبان 4 سال قبل این افراد را اشتباهی تایید صلاحیت کرده بود؟
ناشناس۱۳۱۰۷۴۵۱۱:۰۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این افراد در طی چهار سال نمایندگی در مجلس بی صلاحیت شده اند!!!!!!
ناشناس۱۳۱۱۴۵۲۱۶:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اون افرادی که ۴ سال پیش رد صلاحیت شدن و الان تائید شدند چی؟
ناشناس۱۳۱۰۷۷۵۱۱:۱۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
این افراد در این چهارسال از قدرت سوء استفاده کرده اند نه قبل از آن!
ناشناس۱۳۱۰۸۲۰۱۱:۳۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
فقط افراد ریاکار و دنیا پرست از قدرت سو استفاده می کنند.
ناشناس۱۳۱۰۸۲۴۱۱:۴۲:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
یعنی به گفته شما، یک سوم نماینده ها ی فعلی مجلس از قدرت خود سو استفاده می کنند؟ این یک فاجعه نیست؟ اگر استدلال شما درست باشد، بهتر نیست که در مجلس بسته شود؟؟؟؟
ناشناس۱۳۱۱۳۳۷۱۵:۳۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
به نظرم بهتره که شما تو انتخابت تجدید نظر کنی
رشید۱۳۱۲۱۸۱۱۰:۳۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۹
چه ربطی دارد میزان سنجش حال فعلی افراد است که با سو استفاده از نمایندکی دچار مشکل شده اند
شهرام۱۳۱۴۹۳۳۱۱:۰۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ملاک وضع فعلی اشخاص است
ناشناس۱۳۱۰۶۲۴۱۰:۱۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چرا بعضی از افراد مانند شهردار سابق تهران که در خصوصش ابهامات مالی زیادی وجود دارد، تایید صلاحیت شده اند؟ چرا برای افکار عمومی در این زمینه روشنگری نمی شود؟
ناشناس۱۳۱۰۷۲۴۱۰:۵۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
هیچ اتهامی در مورد شهردار سابق تهران اثبات نشده است به گفته دادستان در 104 تعاونی مسکن شهرداری هیچ تخلفی صورت نگرفته بود.
ناشناس۱۳۱۰۷۷۲۱۱:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
تو در جریان هستی؟ بازرسی، چیزی هستی؟
ناشناس۱۳۱۰۹۲۹۱۲:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دروغ املاک نجومی برای سرپوش گذاشتن بر روی افتضاح حقوق های نجومی بود و واقعیت نداشت.
ناشناس۱۳۱۲۰۴۲۰۱:۴۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۹
, واگذاری املاک شهرداری به اشخاص خاص کجایش شایعه بود حتی مدعی هستند بعضی از املاک پس گرفته شده جای تکذیب ندارد .
ناشناس۱۳۱۱۶۶۶۱۹:۲۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
هنوز در هیچ دادگاهی اثبات نشده
ناشناس۱۳۱۰۸۰۳۱۱:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اصلا نگذاشتن تحقیق و تفحص در مورد شهرداری صورت بگیره تا چیزی ثابت بشه !
ناشناس۱۳۱۰۹۱۷۱۲:۱۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
از طرف دادستان تحقیق و تفحص صورت گرفت اما هیچ اتهامی اثبات نشد.
ناشناس۱۳۱۰۸۵۵۱۱:۵۴:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
برای 90 نماينده رد صلاحيت شده هم هيچ اتهامی ثابت نشده! لذا با همان ادله ايکه آنها رد صلاحيت شده اند، بايد آقای قاليباف هم رد صلاحيت ميشد.
ناشناس۱۳۱۱۹۲۴۲۳:۰۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
با اصولگرایان باش هر کاری خواستی بکن!
ناشناس۱۳۱۱۲۲۰۱۴:۳۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
آقای نجفی تعدادی از پرداختهای غیرقانونی شهردار سابق را در شورای شهر قرائت کرد و برای قوه قضاییه هم ارسال کرد.
ناشناس۱۳۱۱۶۳۰۱۸:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
نجفی هفت تیرکش چرا اعدام نشد ؟!
ناشناس۱۳۱۱۵۳۸۱۷:۴۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
درقرآن آمده دوستی یک چیزآدم را کور وکر می کندپس بهتره که اندیشه کنیم
ناشناس۱۳۱۱۷۷۴۲۰:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اونوقت شما بفرمایید ببینم چه اتهامی در خصوص آقای مطهری و صادقی و ... اثبات شده است؟
ناشناس۱۳۱۰۸۷۰۱۱:۵۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همه چیز برای ریاست قالیباف اماده شده !
ناشناس۱۳۱۰۶۲۷۱۰:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
بهتر است که شورای نگهبان صلاحیت کاندیداها را بررسی کرده و 290 نفر از آنها که با صلاحیت تر (اصلح) هستند را برای مجلس اتنخاب کند. چرا در این شرایط باید هزینه فراوانی صرف انجام انتخابات شود؟!
ناشناس۱۳۱۰۶۲۹۱۰:۱۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مجلس یازدهم مطمئنا ضعیفترین و ناکارآمدترین مجلس ها خواهد شد.
ناشناس۱۳۱۰۸۰۸۱۱:۳۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
کار مجلس آتی باید حول این دو محور متمرکز شود: مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی
ناشناس۱۳۱۰۶۳۳۱۰:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شورای نگهبان در دوره احمدی نژاد نشان داد از اصل بیطرفی خارج شد پس حق با روحانی هست.
ناشناس۱۳۱۰۷۸۰۱۱:۲۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
محمود دیشب در توییتی به مردم آمریکا کشته شدن کوبی برایانت را تسلیت گفته!!!!!!
ناشناس۱۳۱۱۲۳۶۱۴:۴۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دمش گرم کار خوبی کرده
ناشناس۱۳۱۱۳۶۱۱۵:۵۵:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چرا محمود برای شهادت سردار سلیمانی توییت نزد؟؟؟؟
ناشناس۱۳۱۰۶۳۵۱۰:۲۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دیگه فضای انتخابات دو قطبی نمیشه
ناشناس۱۳۱۰۶۳۶۱۰:۲۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مدیریت جهادی قالیباف بر مجلس آینده، نوید آینده روشنی در جهت رتق و فتق مشکلات کشور می دهد.
ناشناس۱۳۱۱۶۶۸۱۹:۳۱:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
قالیباف سردار نبرد اقتصادیه
محمد۱۳۱۰۶۳۹۱۰:۲۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
کاری به صحبت های اقای رئیس جمهور ندارم اما عملکرد شورای نگهبان قابل دفاع نیست
ناشناس۱۳۱۰۶۴۱۱۰:۲۳:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چرا تنور انتخابات در صدا و سیما اینقدر سرد است؟ انگار نه انگار که کمتر از یک ماه دیگر انتخابات مجلس است؟
رشید۱۳۱۲۱۸۵۱۰:۳۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۹
شما داغش کن تنور و
ناشناس۱۳۱۰۶۴۲۱۰:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است.
ناشناس۱۳۱۲۱۵۵۰۹:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۹
وظیفه نیست حقه حق
ناشناس۱۳۱۰۶۴۴۱۰:۲۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی مجلسی می خواهد که نتوانند وزرایش و یا خودش را استیضاح و یا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را که در صحن مجلس تصویب شده مجلس نتواند اجرایی کند
ناشناس۱۳۱۱۲۴۶۱۴:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
باهوش! تا مجلس بعدی سر و سامان بگيره، پايان دولت روحانی رسيده.
ناشناس۱۳۱۱۴۶۷۱۶:۴۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همان چند ماه کافیه تا فسادهای 7.5 ساله را بر ملا کند
ناشناس۱۳۱۱۶۸۸۱۹:۴۶:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
وسط‌راه‌گیرش‌میارن
000۱۳۱۰۶۴۹۱۰:۲۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
ایجاد فضای هوچیگرانه فقط برای فرافکنی و دور کردن اذان عمومی برای پاسخگویی در برابر شش سال سوء و ضعف مدیریت و از بین بردن فرصتها بوده و علی رغم اینکه قرار بود تمکین در مقابل سیاستهای ظالمانه آمریکا در چاچوب برجام "حتی مشکل آب مارا حل کند" و با توجه به تذکرات رهبری مبنی بر عدم اعتماد به غرب و خصوصا آمریکا ، دیدید که چگونه دست افشان و پای کوبان به مردم با چه ذوقی گزارش میدادند حال که همه چیز رو شده رییس جمهور خود را به نوعی در مقامی بالاتر قرار داده و همچنان میگوید دولت باید چنین کند دولت باید چنان کند و این داستان های جدید صرفا برای دور کردن اذهان از پاسخ خواهی است
ناشناس۱۳۱۰۶۵۰۱۰:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مقام رییس جمهور در ایران تشریفاتی است.
ناشناس۱۳۱۰۹۱۸۱۲:۲۱:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
پس چرا زمان انتخابات برای کاندیدا شدن و رئیس جمهور شدن سر و دست می شکنند ؟!
ناشناس۱۳۱۱۰۰۷۱۳:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
برای عکس گرفتن و قرار گرفتن جلوی دوربین
ناشناس۱۳۱۱۰۷۴۱۳:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
خخخخه اینقدر تشریفاتی است که شخص این اقای روحانی 5 سال نرخ ارز را از عمد ثابت نگه میدارد که به تو بگوید که اتفاقا من همه کاره هستم ولی با اتهام زنی به دیگران میخواهم خودم را قایم کنم !!!! بنزین بماند که فاجعه بود از قدرت در این شخص که به همه اتهام زد ولی اصل کاری که....... ......
گورخواب۱۳۱۰۶۵۵۱۰:۳۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی به پشتوانه ی خرداد ۹۲ و ۹۶ میگه انتخابات ما باید برسد بسطح نروژ فنلاند آلمان ژاپن چرا شما تندروها و انحصار طلبان به مذاقتان خوش نمی آید؟ از چه می ترسید ؟!
ناشناس۱۳۱۰۹۲۳۱۲:۲۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
تندروها و انحصارطلبان همان فتنه گران اصلاح طلب سال 88 هستن که 8 ماه مملکت را به آشوب کشیدند و باعث ترغیب دشمن به تحریمهای ظالمانه بانکی و نفتی شدند.
ناشناس۱۳۱۱۶۷۲۱۹:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
برات متاسفم که هنوز از این دولت و همفکراشون حمایت میکنی واقعا دیگه نیاز داری تا بفهمی باید از کی حمایت کنی؟؟
ناشناس۱۳۱۱۴۶۴۱۶:۴۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
از سه برابر شدن مجدد دلار از رانتخواری های بیشتر از فساد بیشتر اطرافیان و دوستان رئیس جمهور از به باد رفتن طلاهای بیشتر از به هدر دادن 18 میلیارد دلارهای بیشتر از کارت سوخت را بی خودی حذف و وصل کردن بیشتر از وعدهای سرخرمن دادن بیشتر از ....... من می ترسم من از اصلاحاتچی ها خیلی خیلی می ترسم
ناشناس۱۳۱۰۶۵۸۱۰:۳۰:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
ریاست مجلس جلوی بسیاری از استیضاح ها و طرح تحقیق . تفحص از بانک مرکزی که افشا کننده بسیاری از فساد ها بود را به دلایل نامعلومی گرفت طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی پس از سال ها تلاش در اردیبهشت 97 در صحن مجلس تصویب شد ولی باز هم جلوی اجرای ان را گرفتند
ناشناس۱۳۱۰۶۷۰۱۰:۳۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شورای نگهبان باید دلایل رد صلاحیت افراد فاسد درون دولت وحکومت را اعلام کند.تا روحانی اینچنین از فاسدان اعلام حمایت نکند.
ترامپ۱۳۱۰۶۷۴۱۰:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
واقعیت این است که حرف های روحانی کاملا بر اساس واقعیت و دموکراسی و خواست اکثریت مطلق ایران بلکه جهان است.
ناشناس۱۳۱۱۰۸۰۱۳:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
خودش با دور زدن قانون ها , دموکراسی را زیر سوال برده
ناشناس۱۳۱۱۶۷۳۱۹:۳۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دمکراسی از نظر شما یعنی گرون کردن2000 تومنی بنزین در عرض یک شب
ناشناس۱۳۱۰۶۷۸۱۰:۳۷:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
كشاندن مردم پاي صندوق راي
ناشناس۱۳۱۰۶۸۰۱۰:۳۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
.... به گواه دوره های مختلف انتخابات، «رد صلاحیت‌ها» در میزان مشارکت مردم تأثیر چندانی نداشته است.... این جمله شما را نگه می دارم و بعد از انتخابات دوم اسفند و نتایج آن دوباره برایتان ارسال می کنم .
ناشناس۱۳۱۰۶۹۳۱۰:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چرا انتقاد حمله محسوب میشه مگر شواری نگهبان از قانون اساسی نگهبانی نمیکند ؟
ناشناس۱۳۱۰۶۹۹۱۰:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
دعوای سیاسی با پول بیت‌المال و به ضرر مردم نه تو راست می گویی و نه روحانی
ناشناس۱۳۱۰۷۰۰۱۰:۴۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چطور اون موقع که شورای نگهبان احمدی و دار و دسته اش را رد صلاحیت کرد،روحانی اعتراض نکرد و از تشریفاتی بودن انتخابات صحبت نکرد؟؟؟اعتراض که نکرد هیچ تازه برای شورای نگهبان سوت و هورا هم کشید
ناشناس۱۳۱۰۸۲۶۱۱:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
احسنت گل گفتی رد صلاحیت داماد و زندانی شدن برادر اینقد فشار اورده
کاظم۱۳۱۱۳۳۲۱۵:۳۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
انصاف خوب چیزیه از خدا بترسید اگر روحانی را این تندروها می گذاشتند خیلی هم موفق بود .
ناشناس۱۳۱۱۵۷۷۱۸:۱۷:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
الله اکبر از این همه بی خبری
ناشناس۱۳۱۱۶۳۶۱۹:۰۰:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه !
مهدی۱۳۱۰۸۸۶۱۲:۰۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
برای اینکه هیچکدام از آنان صلاحیت و شایستگی نمایندگی مردم را نداشته و ندارند. بقایی از رانندگی مشایی به همه جا رسید و ان همه تخلف داشت و خود مشایی هم که از فاسدان اکبر بود. . آیا اینها باید تایید صلاحیت میشدند؟ خود روحانی هم فردی ضعیف و ناتوان است و نمیباید صلاحیتش برای اداره کشور تایید میشد.
یک الفی۱۳۱۰۹۱۱۱۲:۱۷:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
احسن
ناشناس۱۳۱۰۷۱۱۱۰:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
ای‌کاش‌خانم‌صادقی‌یکطرفه‌به‌قاضی‌نمیرفت‌وبه‌روحانی‌نمی‌تاختومیفرمود‌چرا هیچکدام‌ازروسای‌جمهوری‌نتوانسته‌انددرانجام‌وظایف‌قانونی‌موفق‌باشند‌چه‌اصول‌کرا‌وچه‌اصلاح‌طلب
ناشناس۱۳۱۰۷۵۳۱۱:۱۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چون کاره ای نیستند به همین سادگی
omid۱۳۱۰۷۱۶۱۰:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همه اینها بازار گرمی تدبیر و امیده
ناشناس۱۳۱۰۷۲۰۱۰:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شما از کجا فهميديد که "مردم احساس ميکنند"؟ آيا نظرسنجی کرديد؟! بنويس: من احساس ميکنم.
مهندس جنت شهری۱۳۱۰۷۲۵۱۰:۵۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
عجیبه...وقتی ریاست جمهوری تلاش میکند کسی از چارچوب قانون خارج نشود عده ای صدایشان در می اید ...واقعا عجیب است...
ناشناس۱۳۱۰۹۴۰۱۲:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
رییس جمهور خودش خیلی وقته خارج شده شما خبر ندارین
ناشناس۱۳۱۰۷۲۶۱۰:۵۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی بدنبال دو قطبی سازی برای داغ کردن تنور انتخابات و فرافکنی برای پوشاندن ناکارآمدی دولت است.
ناشناس۱۳۱۰۷۳۵۱۱:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
آقای روحانی چند دوره است که با دوقطبی سازی برنده انتخابات می شود. الان هم این اظهارات اجرای همان طرح قدیمی است. باید هوشیار بود.
ناشناس۱۳۱۰۷۸۴۱۱:۲۱:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اقای روحانی کارنامه خالی دارد جز برجام که ان هم نابود شد بنابراین دنبال مسایل حاشیه است.....
ناشناس۱۳۱۰۷۹۴۱۱:۲۴:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
هر چند هیچ وقت شاهد مجلس کارآمدی نبوده و نخواهیم بود،ولی بهتره این دوره مجلس به طور کامل دست گروه های اصولگرا باشه تا بفهمند ،مشکل کشور فقط این دولت و مجلس ناامید نیست
ناشناس۱۳۱۰۸۳۳۱۱:۴۴:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اتفاقا اگر یکدست اصولگران مملکت بگیرند من یقین دارم همه چیز ردیف میشه
ناشناس۱۳۱۰۹۰۳۱۲:۱۴:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اره مثل 8 سال احمدی نژاد !!
زهرا۱۳۱۳۰۹۴۱۰:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
احمدی نژاد لایق تر و پرکار تربود،هرچند این اواخر کارهای اشتباه داشت
ناشناس۱۳۱۱۸۵۳۲۱:۵۶:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
کاش میشد بساط اصلاح طلبی واصولگرایی جمع میشد وهمه احزاب در خط امام حرکت میکردند وبیشتر وقتشان صرف امور مملکت میشد نه جنگ وجدل های بی فایده ودشمن شاد کن
علی 671۱۳۱۰۸۱۰۱۱:۳۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
نمی شود که از روی دل حرف زد .راجع به شهردار تهران آقای قالیباف نباید نسنجیده و مستند حرف زد شما که دلسوز انقلاب و مردم هستی که نیستی الکی و بی مبنا حرف نزن اگر قالیباف نقطه ضعفی داشت و آنچه دشمنان می گویند بود شورای نگهبان از همه مطلع تر و آگاه تر بود برای عمل شما با این بیانات نسنجیده آب در آسیاب دشمن می ریزید .آگاهان قالی باف را جزء سپهبد شهید سلیمانی می بینند که چه کرده چرا آخرت خود را با تهمت بدون سند خراب می کنید مگر روزگار نجفی را که این تهمت را زد ندیدید .روحانی والله دلش برای این مملکت نسوخته و هدف لا پوشانی وعده های انجام نداده است .می تازد تا شاید خودی نشان دهد ولی آگاهان می دانند که چیزی در چنته ندارد .برسی ها برای همه بوده ولی چون یک عده تایید نشده اند شانتاژ درست می کنند ولی مردم تصمیم خود را گرفته اند محکم به خون بهای سردار دلها در انتخابات شرکت می کنند و مشتی محکم با دهان یاوه گویان و اپوزیسیون های داخل و خارج می زنند .
ناشناس۱۳۱۰۸۱۴۱۱:۳۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
من اصلا کار به هیچی ندارم اما بعنوان یک فرد ساده بیسواد میخوام بپرسم این شورای نگهبان آیا بی عیب است که تا یکی چیزی میگه سریع بهش حمله میکنید؟ غالب مردم اصلا اعضای این شورا را نمیشناسند. یعنی حتی در انظار رسانه ها هم این اشخاص دیده نمیشوند.
علی کریمی۱۳۱۰۸۱۷۱۱:۳۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
سرکار خانم معصومه پور صادقی 1- رئیس جمهور صبح روز دوشنبه ۷ بهمن در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور هیچ اشاره ای به اصل 91 قانون اساسی نکردند و اصولا در رابطه با این اصل نه در حال و نه در گذشته مشکلی را مطرح نکرده اند. انتقاد ایشان از عدم تمکین شورای نگهبان به اصل 99 قانون اساسی است که به نظر می رسد شما عمدا" بدان اشاره نکرده اید. 2- برای اجرای کامل اصول 30،31،29 و 142 اجرای کامل برخی از اصول قانون اساسی مانند اصل 99 به عنوان تسهیل کننده و پیش نیاز الزامی است.
ناشناس۱۳۱۰۸۳۰۱۱:۴۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
روحانی نه کاربلد هست ...همه را باخته...بدبخت جرات بعهده گرفتن رو هم نداشت...
ناشناس۱۳۱۱۲۲۹۱۴:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مودب باش پسر.
ناشناس۱۳۱۰۸۵۹۱۱:۵۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
انتقاد از شورای نگهبان کاملا به جا بوده
ناشناس۱۳۱۰۹۸۴۱۲:۵۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
همه سلیقه ها و نخبه ها باید تایید صلاحیت بشوند .
ناشناس۱۳۱۰۹۸۵۱۲:۵۷:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
در وضعیت فعلی، دولت واقعا همان لجستیک یا تدارکات است. نمی‌شود که 4 رئیس جمهور همه ناراضی باشند.
میثم۱۳۱۱۰۴۳۱۳:۲۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شیخ! نزدیک به هفت ساله داری حرف میزنی ما متوجه شدیم حرف زدن بلد نیستی بیا برا ی مدتم که شده تا پایان مجموعه ات حرف نزدن رو تمرین کن .
ناشناس۱۳۱۱۱۰۹۱۳:۵۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
1-اگر شورای نگهبان آنقدر رد صلاحیت کند که برای یک صندلی یک کاندیدا بیشتر نماند معنی انتخابات چیست 2- همین ادعای شورای نگهبان در خصوص فساد نمایندگان فعلی نشان دهنده شکست شورای نگهبان است زیرا نشان میدهد که شورای نگهبان از معیار های درستی استفاده نکرده و افراد فاسد به داخل مجلس رفته اند.زیرا بسیاری از تخلفات مورد اشاره از همان بدو نمایندگی شروع شده
ناشناس۱۳۱۱۱۱۴۱۳:۵۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۸
ایشان طبق وظیفه که حافظ قانون اساسی است تذ کر داد که کشور جمهوری اسلامی است ونباید به هر بهانه ای نقش ملت را کمرنگ کرد این کجایش حمله است
ناشناس۱۳۱۱۱۳۶۱۴:۰۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۸
بزرگترین خطر برای دموکراسی حضور نااهلان و ناپاکان به اسم دوموکراسی در ساختار حکومت می باشد.
ناشناس۱۳۱۲۱۳۸۰۹:۱۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۹
این فکر شما خودش بیشترین خطر برای دموکراسی است
ناشناس۱۳۱۱۲۱۳۱۴:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
مطهری: مجلس باید از همه اقشار نماینده داشته باشد نه اینکه ۲۹۰ آیت الله وارد مجلس کنیم / نماینده ای در ۱۳ سالگی به جبهه رفته؛ ۸ سال اسیر بوده و ۵۰ درصد جانبازی دارد، اما با گزارش محلی رقبایش، رد صلاحیت شده / در مجلس اول، مجاهدین خلق هم کاندیدا داشتند؛ مگر مردم اشتباه کردند؟
حجت۱۳۱۲۰۶۸۰۵:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۹
یاد جمله ی قالیباف در مناظره 96 افتادم که درختی که چهار سال میوه نداده دیگه هم میوه نخواهد داد. ولی می گویم آقایان شورای نگهبان صلاحیت ها را شما کردید که ما اکنون سوگواری وشما مرثیه خوان. با صدای بلند می گویم فقط احمدی نژاد است که می تواند کشور رو جمع و جور کند با پشتوانه خدا و مردم و کار زیادش. عزت زیاد
ناشناس۱۳۱۲۲۴۲۱۱:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۹
اره اگر مردم اشتباه نمیکردند امثال تو محلی از اعراب نداشتی که به جایی برسی و ....
ناشناس۱۳۱۱۳۶۰۱۵:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
چون شورا نگهبان در قانون اساسی آمده نمی توان از آن انتقاد کرد؟ خوب البته اصولگرایان خوشحالند که رقبا رد صلاحیت شوند ولی مردم هم عقل دارند و می بینند
ناشناس۱۳۱۱۴۸۲۱۶:۵۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
خانم صادقی با این مجلس و رئیس جمهو ر دیگر جایی در آینده نخواهند داشت. ولی آینده جناح های دیگر همین خواهد بود. چون افراد لایق و میهن دوست و مستقل جایگاهی در این کشور ندارند.
ناشناس۱۳۱۱۵۹۳۱۸:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۸
برو به دولت امید برس
ناشناس۱۳۱۱۷۲۰۲۰:۰۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۸
شاید که نه ,حتما روحانی اشکالاتی دارد, اما این موضوع که شورای نگهبان هم , در بررسی صلاحیت ها اصولگراها را به اصلاح طلبان ترجیح می دهد بر هیچ کس پوشیده نیست.
ناشناس۱۳۱۱۷۵۴۲۰:۳۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
اتفاقا روحانی بعنوان رییس جمهور داره کار درست می کنه و از آزادی بیان و انتخاب دفاع می کند
کرمی۱۳۱۲۴۲۰۱۵:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۹
تلاش آقای روحانی برای آزادی بیان را خوب گفتی تعطیلی برنامه ثریا، جهان آرا ، عصرانه و پخش غیر زنده برنامه سمت خدا و توهین های رکیک آقای روحانی به منتقدان از مصادیق آنست
ناشناس۱۳۱۱۹۴۰۲۳:۲۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۸
با سلام، این که عده ای را با سلیقه، رد صلاحیت یا تایید کنند، درست نیست . چه رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون بگوید و چه یک شهروند.بنا براین توهین به اشخاص حقوقی یا حقیقی روا نیست.
ناشناس۱۳۱۲۲۳۹۱۱:۴۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۹
حمله نیست ، بیان واقیات از زبان ملت است
ناشناس۱۳۱۲۲۴۰۱۱:۴۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۹
من موندم دولت دیگه چه بلایی باید سر این کشور بیاره که باز یه سری طرفداری دولت رو میکنند. مطلب خانم پوصادقی واقعا به جا بود
ناشناس۱۳۱۲۲۴۴۱۱:۵۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۹
حرف دل ملت رو زدی، خودش قانون رو اجرا نمیکنه، یک شبه بنزین رو گرون کرد حالا دم انتخابات دم از قانون میزنن، مطلب ایشون حرف دل مردم بود
ناشناس۱۳۱۲۲۸۸۱۲:۳۳:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۹
درد دل مردم ایران را دولت افغانستان در جواب اقای روحانی داد. واقعا از افغانستان یاد بگیرید.
کرمی۱۳۱۲۴۲۹۱۵:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۹
آقای رو.حانی و اصلاح طلبان هم طیف ایشان آزادی بیان ، رای مردم و قدرت مطلقه را برای خوشان میخواهند تحمل مخالفان را ندارند و توهین های رکیک نثار آنان کرده و لبخندهاو ارادات خود را نثار ترامپ، اوباما و جانسون روانی میکننددریغ از کمی عزت نفس .
ناشناس۱۳۱۲۴۸۴۱۶:۰۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۹
مقام ریاست جمهوری در این در حد و حدود یک تدارکاتچی بیش نیست ! تنور انتخابات را در این فصل سرمای سیاسی یشتر از این منجمد نکینید !!؟؟
ناشناس۱۳۱۳۰۰۸۰۸:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
من اگه جای شورای نگهبان بودم اسناد رد صلجیت ها را منتشر میکردم تا اگه حق با شورای نگهبانه دهان خیلی ها بسته شه
مهدی۱۳۱۳۶۹۹۲۳:۳۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
شورا کارش رو درست انجام داده. و ما برای شرکت نکردن دیگه هیچ شکی نداریم.
ناشناس۱۳۱۳۸۲۴۱۰:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
آقا یک میلیارد تومان بدهید تا رای بدهم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین