۵۰ سال دیگر جهان چگونه خواهد بود؟

مترجم : رجب پناهی گروه اجتماعی الف،   3981105133
۵۰ سال دیگر جهان چگونه خواهد بود؟

 
مردم همیشه از اینکه،آینده چگونه و چه شکلی خواهد بود،دچار سر درگمی هستند. البته پاسخ ها در این رابطه بسیار ساده است و در اینجا شما این پاسخ ها را برای ۵۰ سال آینده پیش رو دارید.

چگونه می توانیم بدانیم که آینده چگونه خواهد بود؟

برای اینکه بتوانید درک درستی از جهان داشته باشید،باید گذشته آن را بشناسید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید. آنچه که ما را به موقعیتی که امروز در آن هستیم،رهنمون شده و اینکه چه عواملی در طول این مسیر تغییر کرده است.

جهان در ۱۵۰ سال گذشته، دستخوش تغییرات زیادی شده است، لیکن، ما انسانها،به همان نیازهای اساسی که ۱۵۰ سال پیش داشتیم،مانند غذا ،خواب،روابط غریزی،احساس تقدیر و دوست داشتن بسنده کرده ایم.اما آیا این نیازهای ما در ۱۵۰ سال آینده تغییر خواهد کرد؟ جواب نه است.

چه اختراعاتی در ۱۵۰ سال گذشته در زندگی ما، واقعا تغییر ایجاد کرده است؟

فارغ از تمام ابزاری که مردم برخی از نقاط جهان برای سرگرمی از آنها استفاده می کنند؛ اختراعاتی، مانند تلفن ،برق، رادیو ،تلویزیون ، رایانه ،خورو و توانایی ارتباط از طریق اینترنت ،زندگی روزمره بخش اعظم جمعیت در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. البته اختراعات زیادی وجود دارند که ، زندگی را آسانتر کرده اند،مانند داروهای جدید،حمل و نقل سریعتر و غیره..

عموما، اختراعات در ۱۵۰سال گذشته در راستای تلاش انسانی برای نیل به آزادی و برقراری ارتباط بوده است؛تا بتواند زمان و جهان را تحت کنترل خود دربیاورد؛ لیکن،از آنجایی که هنوز کارهای زیادی هست که باید در این زمینه انجام شود، لذا،دستکم در ۱۵۰ سال آینده این حوزه همچنان در کانون توجهات خواهد بود.

اما اساسا، پیش بینی آینده، چه ضرورتی دارد؟

پیش بینی آینده به دو دلیل مهم است. اولا اینکه ما باید به این موضوع فکر کنیم که چه نوع آینده ای را برای خودمان دوست داریم و آن را باید به نسل بعدی انتقال دهیم، و در مرحله بعدی، باید بدانیم چه تصمیمی را باید امروز اتخاذ کنیم تا منجر به بهترین نتیجه در آینده شود.

آیا در آینده ، رویای مان در رابطه با آن اتومبیل های پرنده ای که ، من به عنوان یک کودک در تصاویر دیده ام، تعبیر خواهد شد ؟

اتومبیل های پرنده، نمونه ای از سناریویی است که مدتهاست برای آینده ایده پردازی شده است. این یک ایده عالی و جالبی است، اما، آیا واقع بینانه هم است؟ برای شروع ، ما باید این موضوع را درک کنیم که،آیا این نیاز،جزو نیاز های اساسی است؟معایب و محاسن آن چیست؟ سپس ما باید به سیستمی که امروز از آن استفاده می کنیم ،فکر کنیم،اتومبیل هایی که روی زمین حرکت می کنند و ورود به یک سیستم جدید. نیل به این سیستم در مثال اخیر، مستلزم دو سیستم موازی است که دارای یک شبکه جاده ای برای اتومبیل های پرنده است که به طور همزمان به عنوان شبکه راه مشترک ، مورد استفاده قرار می گیرد. حتی اگر اتومبیل های پرنده به گونه ای برنامه ریزی شوند که مناسب برای ترافیک شهری باشند، سرمایه گذاری برای اجرای این سیستم برای شهر بسیار سرسام آور خواهد بود؛ از طرفی،خانواده ها،ناگزیر، بایدآن وسیله نقلیه اضافی را هم برای خود تهیه کنند. بنابراین،حتی اگر همه جوانب آن را مثبت تلقی کنیم،در عمل، نیل به این دستاورد جدید،بسیار دشوار خواهد بود؛بنابراین،متأسفم، در۵۰ سال آینده،هیچ شبکه جاده ای برای اتومبیل های پرنده وجود نخواهد داشت.

در مورد نیازهای دنیای مجازی چطور،آیا باید در آینده من همچنان به شکل امروزی، به مرخصی بروم، یا فقط کافی است،تمام سلولهای بدنم، تعطیلات مصنوعی را تجربه کنند؟

ممکن است در آینده، ماسه را لای انگشتان پای خود تجربه کنید،طعم نمکی از اقیانوس را روی لبهای خود احساس کنید،امواج را بشنوید و بوی جلبک دریایی را استشمام کنید؛در حالیکه در رختخواب خود در منزل، دراز کشیده اید.لیکن،ما هرگز قادر نخواهیم بود،ذهن خود را به گونه‌ای فریب دهیم که آن را در حد یک تجربه واقعی، احساس کند، شما، هرگز اینگونه فکر نخواهید کرد که این اتفاق، واقعاً رخ داده است.و این همان چیزی است که تفاوت را ایجاد می کند.شما امروز می توانید به مردم بگویید که اهرام را در مصر دیده اید؛ زیرا،عکسی از آنها را دیده اید، اما هرگز احساس حضور در آنجا را درک نخواهید کرد. بنابراین،یک اختراع هر چند در سطح عالی و با قیمت مناسب، وجود داشته باشد،چنانچه ،واقعی نباشد،هرگز جایگزین تجربه مشترک نخواهد شد.

 
لطفاً به من بگویید که آیا در آینده نزدیک با برخی بیگانگان، در تماس خواهیم بود ...

به احتمال زیاد، زندگی های دیگری در جهانی خواهد بود که، دارای میلیاردها منظومه شمسی است. با توجه به اینکه، عمر منظومه شمسی ما حدود ۴/۶ میلیارد سال است تمدنهای دیگر می توانند ۱۰میلیون یا حتی ۱میلیارد سال از ما جلوتر باشند. با توجه به این اعداد و ارقام ،شانس چندانی وجود ندارد که آنها ظرف ۵۰ سال آینده، با ما ارتباط برقرار کنند و با توجه به اندازه کیهان ما، احتمالاً ، ما هم در این مدت نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

پس آینده جهان ما چگونه خواهد بود؟

آنچه در ۵۰ سال آینده خواهیم دید، گذار از یک جامعه وابسته به نفت،داروهای جدید،اولین گام در توسعه هوش مصنوعی، ادامه اکتشاف در فضا،مرگ ومیر تعداد بیشتری از مردم در اثر ابتلا به بیماری ایدز،امیدواری در جهت بهتر شدن وضعیت مردم فقیر جهان، چالشهای تغییرات اقلیمی و شرایط و اختراعات جدیدی که زندگی را برای بعضی از آنها ساده تر و سرگرم کننده تر می کند.

پس من باید چگونه رفتار کنم تا آینده بهتری داشته باشم ؟

خوب،همانطور که میدانید،برنده زندگی کسی نیست که موقع مرگ، بیشترین پول را داشته باشد؛ بلکه،برنده کسی است که ،شبها خواب راحتی دارد.برای اینکه، احساس خوبی نسبت به خود و اطرافیان داشته باشید، به حرف های آنها، به عنوان همنوع،آنگونه که شایسته آن هستند، گوش فرا دهید و به آنها عشق بورزید و به وقت نیازمندی و درماندگی، به آنها کمک کنید.این همان چیزی است که از حالا تا ۵۰ سال بعد، وقتیکه شبها به رختخواب می روید، مهم است؛ و قدر مسلم،نوید بخش خواب راحت و آرامی برای شما خواهد بود.


 منبع : http://www.newsoffuture.com/about_the_future.html
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین