افشای تبانی وکیل ترامپ برای تأمین مالی رهبر مخالفان ونزوئلا

گروه جهان الف،   3981103002

گفته می‌شود وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در قبال کمک مالی به رهبر مخالفان ونزوئلا از سوی یک فرد متهم به پولشویی و رشوه‌خواری، از این متهم در برابر وزارت دادگستری آمریکا دفاع کرده است.

به گزارش فارس، «رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا به یک سرمایه‌دار ونزوئلایی متهم به رشوه‌خواری و پولشویی در آمریکا وعده داده است که در قبال حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، تحقیقات وزرات دادگستری آمریکا علیه او را لغو کند.

«رویترز» روز چهارشنبه در گزارشی اختصاصی به نقل از چهار فرد مطلع نوشت، «الخاندرو بتانکورت» تاجر ونزوئلایی که تحت تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا قرار داشته در اقامتگاهی در اسپانیا به جولیانی گفته است که به‌طور مخفیانه به گوایدو برای سرنگون کردن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، کمک کرده است.

بتانکورت در مقابل از جولیانی درخواست کرده است مانع از ادامه یافتن تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا از وی به‌خاطر دست داشتن در پرونده پولشویی و دریافت رشوه در ایالت «فلوریدا» شود.

«لو پارناس» دستیار سابق جولیانی نیز برای اولین بار در این باره گفت، یک ماه پس از این دیدار، جولیانی از دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا درخواست کرده است در برابر پرونده بتانکورت سختگیری به خرج ندهند. او به دادستان‌ها گفته است که بتانکورت به‌خاطر فراهم آوردن کمک مالی برای گوایدو به آمریکا خدمت کرده است.

جولیانی در مکالمه‌ای کوتاه به رویترز گفت: «پارناس حق ندارد درباره این ملاقات حرفی بزند. این ملاقات اگر رخ داده باشد امری محرمانه است». وی افزود: «پارناس فردی بی‌اعتبار است».

گوایدو نیز با انکار این ملاقات گفت: «من آقای بتانکورت را نمی‌شناسم. هیچ رابطه‌ای وجود ندارد و این قضیه غیرممکن است». «ویلمر گوایدو» پدر خوان گوایدو نیز دیدار با بتانکورت در اسپانیا را انکار کرد.

پیش‌تر روزنامه «واشنگتن پست» نیز ملاقات جولیانی با بتانکورت در اسپانیا و تلاش برای لابی‌ کردن برای او در وزارت دادگستری آمریکا را گزارش کرده بود. اما رویترز برای اولین بار فاش کرد که جولیانی در این دیدار متقابلاً خواستار تأمین مالی گوایدو شده است.

پارناس از زمان دستگیری، کمک‌های زیادی برای افشای تخلفات و لابی‌گری‌های جولیانی داشته است. وی از جمله افرادی بود که در جلسه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شهادت داد که جولیانی به‌عنوان واسطه، خواستار تحقیقات علیه رقیب انتخاباتی ترامپ توسط اوکراینی‌ها به ازای دریافت کمک مالی نظامی شد. در نهایت شهادت پارناس و دیگر شهود پرونده «اوکراین‌گیت» به استیضاح ترامپ انجامید.

امروز (چهارشنبه) سناتورهای آمریکایی با ۵۳ رای موافق و ۴۷ رای مخالف، برنامه دادرسی استیضاح ترامپ را تصویب کرده و با این کار به قانونگذاران مجلس نمایندگان اجازه دادند به بیان ادلّه خود برای استیضاح بپردازند.

با این وجود، اکثریت جمهوری‌خواه سنا، موجب شده تا احتمال موفقیت دموکرات‌ها در برکنار کردن ترامپ، تقریبا نزدیک به صفر باشد.

گوایدو سال گذشته خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد. آمریکا و سایر کشورهای غربی او را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. دولت آمریکا امیدوار بود بتواند سران ارتش را به کودتا علیه مادورو ترغیب کند، اما ناکام ماند.

حدود دو هفته پیش، با وجود این‌که پارلمان ونزوئلا «لوئیز پارا» را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرده بود، گوایدو با زور وارد پارلمان شده و برای آغاز دومین دور ریاست خود سوگند یاد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین