برای کشیدن کارت سوخت عجله نکنید/ اعلام نحوه صحیح سوخت‌گیری

گروه اقتصادی الف،   3981029026 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

غیب‌شدن سهمیه بنزین موضوع داغ این روزهاست که طبق آنچه اعلام شد، تنها راه جلوگیری از آن انتخاب روش درست سوخت‌گیری است؛ در غیر این صورت شاهد کاهش یک تا سه لیتری سهمیه خواهید بود.

برای کشیدن کارت سوخت عجله نکنید/ اعلام نحوه صحیح سوخت‌گیری

به‌ گزارش ایسنا، یکی از باورهایی که درباره استفاده از دستگاه نازل بنزین وجود دارد، این است که اگر پس از اتمام فرایند سوخت‌گیری، دکمه خروج را بزنید و کارت سوخت را خارج کنید کافی است، اما باید گفت که اینگونه نیست و اگر می‌خواهید ضرر نکنید، حتما باید نازل را در جای خود قرار داده و سپس کارت سوخت خود را خارج کنید.

فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی - با تایید این موضوع گفت: نحوه درست سوخت‌گیری موضوعی است که تاکنون شرکت پخش به آن تاکید داشته لذا لازم است تا افراد نسبت به این مساله دقت کافی داشته باشند.

به گفته وی، لازم است در ابتدا فرد  کارت را در کارتخوان گذاشته رمز را وارد کرده و سوخت‌گیری را آغاز کند و در پایان سوخت‌گیری نیز نازل را قطع کرده و پس از مشاهده علامت و پیغام  "کارت خود را بردارید"  کارت خود را خارج کند که در این صورت هیچ سهمیه‌ای از افراد کم نمی‌شود.

او علت کم شدن سهمیه بنزین را در صورت عدم رعایت این مراحل جلوگیری از تخلف دانست و افزود: اگر این سیستم پیش بینی نمی‌شد، وقتی فرد کارت را خارج می‌کرد، تا هر میزانی می‌توانست سوخت‌گیری کند، بدون این‌که از سهمیه او کاسته شود؛ به همین دلیل برای جلوگیری از چنین مواردی این طرح در سامانه اجرا شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه این موضوع یکی از شرایطی است که ایمنی سیستم را برای جلوگیری از تخلف افزایش می‌دهد، تصریح کرد: اگر در حین سوخت‌گیری، فرد کارت سوخت خود را بیرون بیاورد، ممکن است بین یک تا ۳.۹۹ لیتر از سهمیه سوخت وی کم شود اما اگر کارت را حین سوخت‌گیری خارج نکند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نیاز به هیچ محاسبه ای نیست.

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای (ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۸۷۳۹۱۰:۰۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
در این صورت میشود کارت سوخت را بیرون کشید و 20 لیتر اضافه زد. فوقش 3.99 کم میشود از سهمیه!!!!
ناشناس۱۲۹۸۷۷۶۱۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اطلاعیه شماره ۱۲: صدور کارت جدید سوخت خودروهای پلاک معلولان و جانبازان (شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۲۸ متن اطلاعیه صادر شده توسط روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوده های نفتی ایران به قرار زیر است: اطلاعیه شماره ۱۲ طرح مدیریت مصرف سوخت روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه جدید خود و پیرو اطلاعیه شماره ۱۱ به اطلاع مالکان خودروهای معلولان و جانبازان محترم می‌رساند کارت سوخت قبلی، از فردا مورخ ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۸ غیرفعال می‌باشد و کارت سوخت جدید (با افزایش سهمیه) ویژه معلولان و جانبازان و در اسرع وقت، تولید و توسط شرکت پست به آدرس مالکان خودروها ارسال و تحویل می‌شود. همچنین به اطلاع آن دسته از معلولان و جانبازان محترمی که پلاک خودروی آنها ویژه معلولان و جانبازان نمی‌باشد می‌رساند، جهت دریافت سهمیه مازاد ۴۰ لیتر لازم است ابتدا از طریق سازمان‌های مربوطه (بهزیستی و بنیاد جانبازان) و پلیس راهور نسبت به تغییر پلاک خودروی خود اقدام نمایند تا به‌تبع آن امکان تولید و ارسال کارت سوخت جدید مهیا گردد. گفتنی است، با توجه به مصوبه کارگروه مدیریت مصرف سوخت، سهمیه تخصیصی به خودروهای سواری شخصی دارای پلاک معلولان و جانبازان از ابتدای دی‌ماه سال جاری برای خودروهای بنزین‌سوز به میزان ۱۰۰ لیتر و خودروهای دوگانه‌سوز به میزان ۷۰ لیتر در ماه می­‌باشد که به همین منظور مابه‌التفاوت سهمیه دی‌ماه این کارت‌ها، در کارت‌های جدید به میزان ۴۰ لیتر به سهمیه قبلی اضافه شده است که با تعویض کارت سوخت فعلی و صدور کارت جدید قابل بهره‌برداری خواهد بود. روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران
ناشناس۱۲۹۸۸۳۶۱۱:۰۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به جای اینکه این مراحل غیر منطقی رو یاد مردم بدین، سیستم رو درست کنید. همین حالا هم پمپ بنزین ها به اندازه کافی شلوغ هستند
ناشناس۱۲۹۸۸۴۰۱۱:۱۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگه اینجوری هم سوخت گیری شود ، فردا یه قوانین دیگه ای اختراع میشه تا از سهمیه ها کم شود.تا کجا میخواهیم اینجوری پیش بریم؟! 60 لیتر سهمیه چیه که اینجوری براش نقشه هم کشیده میشه؟
ناشناس۱۲۹۸۸۴۳۱۱:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کارت خود را بردارید .من ندیدم تا حالا اینو
ناشناس۱۲۹۸۸۶۶۱۱:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
.. من هرچقدر صبر کردم بزنه کارت خود را بردارد همچین چیزی نیومد مجبور شدم کارت رو خروج بزنم و بردارم
رسول مشهدي۱۲۹۸۹۰۹۱۱:۵۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
من همه اينكارها را انجام دادم ولي بازهم 4 ليتر از سهميه من كسر شد.
غلامرضا۱۲۹۸۹۲۲۱۲:۰۴:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دولت چرا هر کاری میکند بنفع مردم نیست ؟ عوامفریبی تا کی ؟
نوید۱۲۹۸۹۵۵۱۲:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چرا باید همون اول 4 لیتر کم بشه بعد باقیش برگرده ؟؟؟!!!!!!! یه وقت یه اشکالی رو حل نکنیدا هی بیانیه و اطلاعیه و سمینار و .. برگزار کنید
ناشناس۱۲۹۹۱۱۴۱۳:۵۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چرا همه سامانه به ضرر مردم کار میکنند ؟
ناشناس۱۲۹۹۱۳۸۱۴:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به کجا رسیده ایم که خبر ها میشه چطوری نازل پمپ را اول بگذاریم یا کارت سوخت را زودتر خارج کنیم که یه لیتر ضرر نشه برای کشوری که جزو چند کشور اول مخازن نفت و تولید آن است والله زشت و عیبه،
محمود۱۲۹۹۱۹۰۱۴:۳۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دلایل برای انجام این کار و طراحی سیستم واقعا قانع کننده بود. سیستم را انسان ها طراحی میکنند و بعد خود شان بنده سیستم می شوند.امکان اصلاح هم نیست!! انگار می خوان گول سر بچه بمالند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین