اگر نمی‌خواهیم حاج قاسم‌های دیگری شهید شوند...

حسین مهدی تبار،   3981015078 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
اگر نمی‌خواهیم حاج قاسم‌های دیگری شهید شوند...

چندین سال جنگ نیابتی در منطقه، و برتری یابی تقریبی ایران نسبت به امریکا در چند ماه اخیر، آن‌قدر برای امریکایی‌ها گران تمام شد که ناچار، دست به جنایتی این چنینی بردند. سردار سلیمانی، پس از سالها مجاهدت در همه میدان‌های نبرد پس از انقلاب، برای کشور باقی ماند، تا نه در مبارزه با بعثی‌ها و نه در مبارزه با تروریست‌ها بلکه بدست شقی‌ترین موجودات عالم به درجه رفیع شهادت نائل آید.

توجیه امریکایی‌ها برای این حادثه، حتی مورد پذیرش حقوق‌دان‌های امریکایی‌ هم قرار نگرفت؛ خوشحالی عده‌ای بی وطن در توئیتر هم نه جای تعجب دارد و نه جای بحث؛ تجربه توجیه فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، به نیکی اموخت اگر فردا روزی امریکا تهران را هم بمباران کند، باز هم عده‌ای آن‌را توجیه کرده و شادی میکنند. 

حمله‌ تروریستی به سردار سلیمانی، تعارض شدیدی در امریکا  بر سر ترس از واکنش ایران ایجاد کرده است؛ رعب امریکایی‌ها از احتمال واکنش ایران به این واقعه تروریستی موجب شد، تا از طریق  سفارت سوئیس ابتدائا پیام تهدید را به ایران ابلاغ کنند تا شاید بتوان ایران را از واکنش به اقدام تروریستی خود بازدارند که پس از دریافت پیام قاطع، نا امیدانه از ایران درخواست کردند تا به یک واکنش همسطح با خباثت امریکایی‌ها بسنده کند!‌ .

اطمینان امریکا از واکنش قاطع ایران موجب شد تا در نهایت، به حربه‌های همیشگی رسانه‌ای برای تحریک افکار عمومی ایران، برای جلوگیری از واکنش مقامات مسئول روی بیاورد؛ خط تبلیغی فعلی مثل همیشه در صدد القای این دروغ است که واکنش ایران به اقدام امریکا موجب جنگ خواهد شد؛ توجه به نکات زیر در همین رابطه، ضروری است:

یکم؛ ایران به هیچ وجه شروع کننده تقابل نظامی نیست؛ اما بر فرض مشابه اگر ایران یکی از مقامات ارشد امریکا را مورد هدف قرار میداد امریکا چه اقدامی می کرد؟ با وجود اینکه تبلیغات امریکایی بر گزاره‌ی همیشگی جنگ‌طلبی ایران استوار است اما پر واضح است، تقابل نظامی، نه از جانب ایران بلکه با خباثت امریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی که خود در عرف بین المللی به نوعی اعلان جنگ تفسیر می شود، آغاز شده است.

دوم؛ افزایش تنش در منطقه هم نه از جانب ایران بلکه از زمانی رو به فزونی رفت، که امریکا بر خلاف تمام قوانین بین المللی یک شاخه رسمی نظامی ایران، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی اعلام کرد. متاسفانه، با وجود تصور بعضی از بخش‌های حاکمیت در مورد احتمال حل مسئله توافق اتمی، این اقدام امریکایی‌ها از جانب ایران تقریبا بی جواب ماند. اشتباه اول، عقب نشینی محرز ایران از حقوق حقه‌ی اتمی خود بود که با اسودگی خاطر امریکایی‌ها از فاصله جدی ایران از نقطه گریز اتمی، موجب پیشروی امریکایی‌ها و تروریستی اعلام کردن سپاه شد. اشتباه دوم هم انفعال ایران در مقابل این وقاحت و وقاحت‌های دیگر امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از جمله در حمله به مراکز نظامی ایران در سوریه بود که خود موجب پیشروی بعدی ان‌ها یعنی شهادت سردار سلیمانی گشت.

سوم؛ تشریح چرایی بی میلی امریکا به درگیری گسترده با ایران هدف این نوشته نیست؛ اما تجربه شلیک به پیشرفته‌ترین پهپاد امریکا -که هیمنه نظامی امریکا را در هم شکسته بود- به نیکی نشان داد، امریکایی‌ها با وجود همه حرف‌ها و تهدیدها، نه می خواهند و نه می توانند وارد درگیری گسترده با ایران شوند. همین حالا و در همین مورد اخیر، بر خلاف موضع تیم سیاسی ترامپ که از واقعه اخیر ابراز خشنودی میکنند، مقامات نظامی امریکا از اینکه مجبور به ارتکاب چنین حماقتی بودند، شاکی هستند. عقلای نظامی امریکا، به خوبی از هزینه جنگ با ایران مطلع‌ند و بر همین اساس هم با آن مخالفت می‌کنند. 

چهارم؛ شلیک به پهپاد امریکایی از یک طرف، پیروزی های جدید منطقه‌ای ایران از سوی دیگر، و ایضا رزمایش مشترک ایران با چین و روسیه، وجهه‌ی قدرتمندی از ایران در جنوب غرب اسیا ایجاد کرده بود. امریکا به راحتی میتوانست با همکاری شبه نظامی‌های تروریستی وابسته به خود، سردار سلیمانی را مورد هدف قرار دهد، یا دست‌کم به سرعت مسئولیت آن‌ را بر عهده نگیرد و آن را با افتخار اعلام نکند؛ اما هدف امریکایی‌ها ازین نوع برخورد، فقط شهادت سردار نبود. سردار سلیمانی بدلیل محبوبیت بالای خود در همه‌ی اقشار، نه فقط استراتژیست برتر دهه اخیر ایران، بلکه نماد مقاومت و نماد امنیت ملی ایران بود و ترور او، هدف قرار دادن حیثیت ایران و غرور ملی ایجاد شده است؛ اگر این فاجعه با انفعال ایران مواجه شود، عواقب آن غیر قابل چشم پوشی است.

پنجم؛ کسی که از ترس جنگ به آن پشت می‌کند آن را به خانه می‌آورد! سالها، امنیت ایران و رفع واقعی سایه جنگ از کشور، در گرو پذیرش این گزاره در دستگاه محاسباتی امریکایی‌ها بود که هرکنش نظامی علیه ایران، با واکنش پر هزینه ایران مواجه خواهد شد. اگر شلیک به پهپاد امریکایی، تا مدت‌ها فکر تجاوز پهپادی به ایران را از سر امریکایی‌ها بیرون کرد و احتمال وقوع جنگ را کاهش داد، انفعال یا رضایت به واکنش حداقلی مقابل امریکایی‌ها کشور را یک قدم به جنگ نزدیک می‌کند.

جنگ طلبی واقعی در چنین شرایطی، دعوت مسئولان ایرانی به سکوت در برابر این اقدام جنایت آمیز امریکاست، که کمترین عواقب آن ترور سایر فرماندهان ایرانی در آینده، و تشویق امریکایی‌ها به ایجاد ناامنی حتی درون مرز های ایران است. نه به جنگ در چنین شرایطی از طرف امریکایی‌ها،  نه به دفاع تعبیر خواهد شد.  

اگر انفعال ایران در مقابل چنین خباثتی، امریکایی‌ها را به این نتیجه برساند، که اقدام نظامی علیه ایران بی هزینه باقی می ماند، چرا نباید دست به تهدیدات دیگری بزنند؟ وقتی امریکایی‌ها می‌بینند، بخشی از فضای رسانه‌ای ایران، در چنین شرایطی دم از کاهش تنش، و ترس از افزایش درگیری‌ها میزند، چرا نباید به اقدامات تحریک امیز خود ادامه دهد؟ اگر نباشد واکنش سخت و تحمیل هزینه‌های سرسام آور به امریکا، هیچ بعید نیست که ناامنی‌های بزرگی در انتظار کشور، آن هم در داخل مرزهای خودمان باشد.

ادعاهایی که با عنوان صلح طلبی از لزوم واکنش ایران ممانعت می کند، می تواند در هر زمانی وجود داشته باشد و حتی بعد تجاوز به خاک ایران، با ادعای جلوگیری از گسترش جنگ تداوم یابد! سکوت در برابر اعلان جنگ به معنی موافقت با شروع جنگ است. جنگ تنها زمانی شروع نمی‌شود که امریکا همچنان از شروع آن هراسان بماند.  

ششم؛ در مورد آنچه ایران میتواند در واکنش به امریکا در زمینه‌های نظامی انجام دهد، سناریوهای متعددی از سوی کارشناسان نظامی تهیه و ارایه شده است؛ اما توجه به این نکته هم ضروری است که واکنش های ایران نباید منحصر در کنش نظامی باشد. ایران ابزارهای سیاسی متعددی هم علاوه بر اقدامات نظامی برای واکنش در اختیار دارد؛ از جمله، خروج از برجام و شروع غنی سازی بیست درصد فارغ از اینکه کشور نیاز فنی به آن داشته باشد یا نه، و خروج بررسی پالرمو و cft از دستور کار مجمع تشخیص که خسارات هر دوی آنها برای امریکا غیر قابل انکار است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۷۳۵۷۶۰۶:۱۶:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مشکل نویسنده و بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران ما این است که دنیا را عرصه دادگاه می دانند و تصور می کنند در دنیا قاضی هست که حق را به این یا ان بدهد. متاسفانه دنیا دادگاه نیست. دنیا محل تقابل و کشاکش قدرتهاست. هرکه قدرتش و ابزار رسانه ای ان بیشتر است حرفش را در نهایت پیش می برد. هیچکس دنیا را بهتر از حاج قاسم درک نمی کرد. فقط یک نمونه: در سه سال اخیر چه اندازه نیروهای طرفدار ایران و نزدیک به حاج قاسم هدف حملات متعدد هوایی و موشکی اسراییل در سوریه قرار گرفتند؟ ولی حاج قاسم عوض برخورد احساسی با این حملات تصویر بزرگتر و هدف بزرگتر را می دید.مگر نه این است که هدف نتانیاهو از این حملات اجبار ایران به ترک سوریه یا اقدام احساسی از سوی ایران بود. ولی حاج قاسم برای شکست برنامه نتانیاهو و این هدف بزرگتر هزینه های کوچکتر ار با صبوری استراتژیک به جان خرید و در نهایت حتی با خون خود.
محمود۱۲۷۳۸۵۸۱۰:۵۲:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
احسنتم. واقعا کامنت جالبی است. موافقم
reza۱۲۷۴۳۱۶۱۳:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
قاسم سلیمانی با بمب کار گذاشته شده زیر خودروش کشته شد نه با حملات هلیکوپتری که بعداً شد پهبادی !!! عکس جسد های بدون پای سلیمانی و ابو مهدی مهندس بخوبی نشون میده انفجار در زیر خودرو بوده ! در صورتیکه در حملات راکتی با هلیکوپتر یا پهباد از بالا ، اول سر و بالا تنه منهدم میشه نه پا !
ناشناس۱۲۷۴۶۱۵۱۵:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
از کجا فهمیدی بامزه است خود آمریکایی ها نقشه و مختصات حمله را منتشر کرده اند، این کارنشناس تخریب و انفجار، میگه بمب بوده ...
ناشناس۱۲۷۴۶۲۲۱۵:۴۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
قاسم سلیمانی با بمب کار گذاشته شد، خود ترامپ پذیرفته شما میگی بمب گذاری بوده، از این به بعد شاید بعضیا حتی ترور را به خودشان هم نسبت دهند برای انحراف افکار عمومی
عبدالله۱۲۷۴۰۲۵۱۲:۱۰:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگر توان انتقام و عواقب آن را داریم که کوچکترین شک نباید داشت در منافع عظیم آن و گرنه همان که شما فرمودید.
ناشناس۱۲۷۴۱۶۷۱۳:۰۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
صبر استراتژیک دیگه چه صیغه ای الان نزنیم میرن سراغ هدف های بالاتر
ناشناس۱۲۷۴۱۷۳۱۳:۰۹:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگر به حملات اسرائیل در سوریه پاسخ قاطع و محکم داده می شد شاید امروز حاج قاسم شهید نمی شد پاسخ ندادن به آن حملات باعث جری تر شدن دشمن شد.
ناشناس۱۲۷۴۲۸۸۱۳:۴۳:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اینها قصه ست . دنیای امروز یک جنگل وحشی و بی قانونه که تنها شرط بقا ، قدرتمند بودنه . دلیل ریخته شدن خون سردار سلیمانی ، ترسو بودن و عقب نشینی های بی حد و مرز دولت و مجلس فعلی ایرانه . و این تازه اول راهه . اگر این افراد باز هم مثل قبل به رفتار عاجزانه و ذلیلانه خودشون در برابر امریکا و اروپا ادامه بدن ، چیزی از ایران باقی نمی مونه .
امید۱۲۷۳۵۷۷۰۶:۲۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم همان گونه که داعش از طرف آمریکا ، اسرائیل و اروپا و عربستان به عنوان پیاده نظام آنها عمل کرده است ترسوهای داخلی (خیانتکاران داخلی) نیز سربازان رسانه ای آنها هستند و یادمان باشد این قدرت رسانه ای صهیونیست هاست که آمریکا و اسرائیل را در وجهه مردم دنیا بزرگ کرده است نه نظامیان آنها .
ناشناس۱۲۷۴۰۹۱۱۲:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خواهشا این همه همدیگه خیانتکار لقب نکنیم. مسولین باید مصلحت در نظر بگیرند قضیه فقط سردار سلیمانی نیست بلکه هشتاد و دو میلیون ایرانی دیگه داریم
ناشناس۱۲۷۳۵۸۱۰۶:۳۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خروج از برجام و fatf به ضرر ایران است . چه ربطی به امریکا داره .
ناشناس۱۲۷۳۹۹۰۱۱:۵۹:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
ناشناس۱۲۷۴۱۲۶۱۲:۵۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خسارت محض متوجه امریکا است که نخواهد توانست در برابر جهان حتی بیشتر مردم خودش و مجامع بین‌المللی، رسوایی خروج از برجام را ادامه دهد، یک سال نگذشته که حاضر به مذاکره بدون پیش شرط شده و...
ناشناس۱۲۷۴۱۵۵۱۳:۰۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
قرار بود با برجام و مذاکره سایه جنگ از سر کشور دور بشود ! روحانی باید پاسخگو باشد که چرا ترور و خشونت و ناامنی بعد از برجام بیشتر شد ؟!
ناشناس۱۲۷۴۰۰۶۱۲:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
FATF در گزارش رسمی خود اعلام کرده است که یکی از اهداف اصلی این سازمان این است که مسیرهای دور زدن تحریم ها از سوی ایران را مسدود نماید.
ناشناس۱۲۷۳۵۸۶۰۶:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
هر گزینه دیگری جز انتقام سخت و پیشمان کننده، یعنی جسور شدن آمریکا، یعنی جنگ خفت بار و ذلت ایرانی ها.
ناشناس۱۲۷۳۷۶۵۰۹:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
شماها که انتقام رو فریاد میزنید، بگید که بدون برق چطور زندگی خواهید کرد وقتی آمریکا نیروگاه های برق رو بزنه. بدون سوخت چطور زندگی میکنید وقتی آمریکا پالایشگاه ها رو بزنه. برید ببینید امریکا در جنگ کویت با نیروگاه های برق عراق چیکار کرد
ناشناس۱۲۷۳۹۳۰۱۱:۳۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ترسوهایی مانند تو باعث شدن اینقدر آمریکا جسور بشه
ناشناس۱۲۷۳۹۴۰۱۱:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگر امریکا چنین حماقتی بکند حزب الله لبنان مرکز اتمی دیمونا را منهدم می کند و رژیم صهیونیستی را نابود می نماید.
ناشناس۱۲۷۴۰۸۲۱۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اسرائیل با لبنان چکار خواهد کرد؟ اینبار دیگه جنگ محدود 33 روزه نخواهد بود. جنگ بر سر موجودیت باعث خواهد شد که با تمام قوا به قصد نابودی کامل حریف جنگید.
ناشناس۱۲۷۴۱۶۰۱۳:۰۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اسرائیل به شدت تضعیف شده ابتدا در جنگ 33 روزه شکست خورد و بعد در جنگ 22 روزه شکست خورد و بعد در جنگ 11 روزه شکست خورد و بعد هم در جنگ 3 روزه شکست خورد و حالا در مقابل موشک های فلسطینیان هم تاب مقاومت ندارد.
ناشناس۱۲۷۴۲۸۷۱۳:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
حزب الله لبنان با داشتن ده هزار موشک قدرت دارد در عرض ده دقیقه نه بیشتر اسرائیل به ته دریایی سرخ بفرسه ولی منتظر دستور آقا هستند
ناشناس۱۲۷۳۹۵۳۱۱:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اولا انتقام سخت یعنی انتقامی که توان مقابله برای امریکا باقی نمی‌گذارد دوم اینکه نه مرگ آنقدر هراسناک است و نه این دنیا آنقدر ارزشمند که برایش زیر ذلت و ترس از دشمن باشیم آنهم در حالیکه قدرت حقیقی جهان خداوند است و وعده یاری داده تنها اگر استقامت داشته باشیم
ناشناس۱۲۷۳۹۹۷۱۲:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگر انتقام سخت نگیریم خطر وقوع جنگ حتمی است زیرا به دشمن این پیام را منتقل کردیم که حمله آنها بی هزینه خواهد بود.
ناشناس۱۲۷۴۰۲۷۱۲:۱۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
در زمان جنگ تحمیلی در سال 67 ایران 6 ناو امریکایی و غربی را منهدم کرد و همین باعث شد که دشمنان از خلیج فارس خارج شدند.
حسام۱۲۷۴۱۲۸۱۲:۵۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
6 تا ناو؟؟؟؟ اصلا میدونی ناو چیه؟
ناشناس۱۲۷۴۱۷۸۱۳:۱۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
واقعیات جنگ تحمیلی غیرقابل کتمان است.
امين۱۲۷۴۴۸۸۱۴:۳۸:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بدون شرف هم نميشه زندگي كرد
ناشناس۱۲۷۳۵۸۷۰۶:۴۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
با انتقام پیشمان کننده هم صلح خواهیم داشت و هم بازی هایی شبیه برجام را تجربه نخواهیم کرد و وضع اقتصادی جهش ناک خواهد شد
ناشناس۱۲۷۳۵۹۸۰۷:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
علاوه بر اقدام قاطع مقابله باید برای سر تمام مسولان نظامی و حکومتی امریکا جایزه بزرگ بگذاریم تا دیگر در هیچ جا احساس امنیت نکنند و همیشه در تشویش و نگرانی باشند
ناشناس۱۲۷۳۵۹۹۰۷:۱۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تحلیل های احساسی را کنار بگذارید و واقعیت ها را انکار نکنید. خبر‌ اعزام بمب افکنهای هسته‌ای از آمریکا و استقرار در جزیره دیه گو گارسیا را باید کاملا جدی قلمداد کرد. خطر حمله به تاسیسات هسته‌ای موضوع جدیدی نبوده و شاید تحولات عراق هم در همین رابطه بوده باشد.
ناشناس۱۲۷۳۶۱۳۰۷:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
هروقت، مسئولان از حق خود کوتاه آمدن و از هارت و پورتهای دشمن ترسیدن، ضربه خوردیم... باید که جواب دندان شکنی بهشون داده بشه تا دیگه جرأت نکنن چنین غلطهایی بکنن که اصلا و ابدا داغ شهید سلیمانی و ابو مهدی را هیچ جوری نمیشه جبرانش کرد
ناشناس۱۲۷۳۶۱۴۰۷:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
در یک کلام جنگ آغاز شده، ولی گویا بعضی خود را به خواب زده اند، در اولین فرصت سنتکام با خاک یکسان شود و چند ناو.
رضا۱۲۷۳۶۱۷۰۷:۳۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
شما به خساراتی که به امریکا وارد میاید صحبت کردید. خساراتی که به کشور خودمان وارد خواهد شد چه؟؟
نوشین۱۲۷۳۷۶۱۰۹:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگر اقدام متقابل که همان انتقام سخت است صورت نگیرد یقینا خسارت های وارده به کشور سنگین تر خواهد بود بنابراین منفعت در واکنش مناسب است
ناشناس۱۲۷۳۷۶۳۰۹:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
دوست عزیز شما می توانید بگویید خساراتی که در صورت عدم واکنش به کشورمان وارد خواهد چه خواهد بود؟؟ شما مثل اینکه متوجه جان مایه این مقاله نشده اید که عدم واکنش یعنی دقیقا دعوت آمریکا به حمله نظامی به ایران یعنی همان چیزی که شما از ترس آن می گویید هیچ واکنشی انجام ندهیم یه ضعیف عمل کنیم. دوست عزیز کمی بادقت حرکت های ترامپ را بررسی کنید بعد دم از خویشتن داری بزنید ایشان ابتدا هر سه ماه در خصوص تمدید تعلیق تحریم ها بازی در می آورد و هیچ واکنش مناسبی را شاهد نبود سپس از اعلام کرد از برجام خارج خواهد شد باز هم ناصحان فرمودند واکنش نشان ندهید زیرا احتمال درگیری بالا می رود از برجام خارج شد و فضای انتقادی علیه ترامپ در آمریکا بالا گرفت ولی ما با عدم واکنش قاطع کمک کردیم تا ترامپ و عملکردش در آمریکا درست ارزیابی شود و سپس افزایش تحریم ها و تشدید آنها و حتی تروریست خواندن سپاه باز هم هیچ واکنش جدی از سوی ما را به دنبال نداشت و تنها سیگنال های دربدر مذاکره با آمریکا را صادر کردیم یعنی دقیقا گفتیم شما هر چه به سر ما می آورید هیچ کاری نخواهیم کرد الان دقیقا به ما حمله نظامی کرده است و باز هم عده ای می گویند از ترس جنگ کاری نکنید مطمئن هستم اگر فردا روزی تهران هم بمباران کند باز هم شما و عده ای می گویید چرا جنگ بیائید ببینید چه لطماتی کشور ما خواهد خورد ؟؟؟!!!! دوست عزیز خداوند کسانی که از جهاد در راه حق می ترسند و آن را بی مقدار و احیانا مضر می دانند را به ذلت وعده داده است حالا خود دانید باز هم بفرمایید به توجیه سکوت ومماشات در قبال تحرکات رو به گسترش آمریکا علیه کشورمان شما دقیقا می گویید برای عدم ورود به جنگ هر چه شما بکنید ما هیچ کاری نمی کنیم یعنی اگر موشک به قلب تهران هم بزنند شما می گویید سکوت کنیم؟؟ نگویید نمی شود و امکان ندارد و مجامع بین المللی اجازه نمی دهند یا دیگران اعتراض خواهند کرد!!!!! تجربه نشان داده وقتی خودتان می ترسید دیگران هیچ اهمیتی به شما نخواهند داد و اصولا عدم واکنش یعنی جسارت بخشیدن به تجاوز بیشتر
ناشناس۱۲۷۳۷۸۰۰۹:۵۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
آدم چقد باید بزدل و حقیر باشه عزیزم شما در منزل تشریف داشته باش
شهاب۱۲۷۳۸۳۶۱۰:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خسارت حتمی زمانی هست که از آمریکا بترسیم،علت حضور آمریکا در عراق ضعف و ترس سیاستمداران عراقی بوده که خسارات آن هنوز ادامه دارد،
حسین۱۲۷۳۶۱۸۰۷:۳۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
دیدگاه های نسبتاً منطقی ای بود. امّا پیشنهاد خروج از برجام، بسیار خطرناک و شاید حتی توطئه آمیزی باشد.
ناشناس۱۲۷۳۶۳۲۰۷:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
باید انتقام سختی از آمریکا و اسراییل جنایتکار گرفته شود...هر چه سریعتر باید پوزه این حیوانات درنده رو به خاک مالید..مرگ بر آمریکا..مرگ بر اسراییل
ناشناس۱۲۷۳۶۸۲۰۸:۴۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
روح شون شاد. بهترین سرباز وطن.
ناشناس۱۲۷۳۸۲۰۱۰:۱۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
او نگفت سرباز وطن و ایران است گفت سرباز ولایت
ناشناس۱۲۷۴۱۵۱۱۲:۵۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
او در وصیتش گفت سرباز قاسم سلیمانی نه بیش و نه کم
ناشناس۱۲۷۳۶۸۴۰۸:۴۵:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تحلیل خیلی خوبی بود. این نکته آخر رو هم ضمیمه ش کنید که تجربه ما در طول تاریخ از اول اسلام نشون میده که سرپیچی از دستور ولی خدا عاقبتی جز ذلت و مرگ و بدبختی نداره. هیچ کس هم از ولی خدا در جامعه دلسوزتر نسبت به ملت ش و جامعه ش نیست. پس امنیت و اقتدار و عزت ما تنها در گروی این دو کلمه ست: انتقام سخت. انتقام سخت به کامل ترین معنا
ناشناس۱۲۷۳۶۹۴۰۸:۴۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
حمله اتمی آمریکا به ژاپن مگر برای ژاپن و جهان بد تمام شد؟
ناشناس۱۲۷۴۰۱۴۱۲:۰۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بازی دنیای امروز بازی قدرت است اگر شل بزنیم سفت می خوریم و پاسخ ما باید سخت و پشیمان کننده و بازدارنده باشد.
ناشناس۱۲۷۴۱۶۶۱۳:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم.
سیامک۱۲۷۳۷۰۴۰۸:۵۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ازتون خواهش میکنم تقاضا میکنم التماس میکنم یک سایتی طراحی کنید یا یک پرونده ویژه هرچی شبهه که این روزها و از قبلتر برای شهید سلیمانی ساختند جواب بدید یسری از مردم ابله هنوز گیر این هستند (با دروغگویی شبکه‌های زنجیره‌ای فارسی زبان) که داعش را سردار سلیمانی ساخت!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!
ناشناس۱۲۷۳۷۱۴۰۹:۰۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تحلیل درستی است، ما بارها گفتیم اگر یکی بزنی ده تا میخوری، الان باید این ادعاها اثبات شود
سعید۱۲۷۳۷۱۶۰۹:۰۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
حضور عوامل و نظامیان آمریکائی را در دستگاههای عراق جدی بگیریم امنیت فرودگاههای عراق دست آمریکا و انگلیس است سالهاست دولتهای عراق اینکار را کرده اند؟
نوشین۱۲۷۳۷۴۹۰۹:۳۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کسی که از ترس جنگ به آن پشت می‌کند آن را به خانه می‌آورد مسلما ضعف و عدم واکنش مناسب مظلوم در برابر ستم باعث بوجود آمدن و جسور شدن ظالم خواهد شد
حسن۱۲۷۳۷۸۸۰۹:۵۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
پیش فرض شما اشتباهه.ایران و آمریکا از نظر قدرت و ثروت و نفوذ و ... مساوی نیستند . این ماییم که تحت شدیدترین تحریمهاییم و در معرض خطر جنگ.
ناشناس۱۲۷۳۹۶۳۱۱:۴۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
شما هنوز فکر میکنید که ما در "معرض" خطر جنگیم؟! اگر این حرکت رو جنگ نمیدونید پس دیگه چیرو جنگ حساب میکنید؟! فکر کردید که همه جنگ ها مثل جنگ عراق حتما با اعلام قبلی تاریخ و ساعت دقیق شروع میشن؟ فکر کردید مسابقه فوتباله؟ مثلا هرکاری قبل از صوت آغاز، تمرین به حساب میاد؟
ناشناس۱۲۷۳۹۵۵۱۱:۴۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگر پاسخ درخور و پشیمان کننده ندهیم دشمن گستاخ تر و جسورتر می شود و حملات پهپادی و تروریستی تکرار خواهد شد.
ناشناس۱۲۷۴۰۶۲۱۲:۲۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
باید سلاح هسته ای بسازیم. ترامپی که از میراث فرهنگی ما کینه دارد ممکن است شهرهای ما را هم با سلاح هسته ای نابود کند. باید امنیت کشور و مردم رو تضمین کنیم.
امین۱۲۷۴۱۰۶۱۲:۴۲:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
منطق حکم میکند انتقام بگیریم و آن هم انتقام سخت از این ترامپ
میم نون۱۲۷۴۵۱۶۱۴:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
و همان منطق می گوید انتقام گیری به هدف زنده ماندن پس از آن و از فواید انتقام استفاده کردن است. این که اقدام نسنجیده ای به نام انتقام انجام دهی و میلیون ها نفر در حوادثی شبه هیروشیما و ناکازاکی از بین روند، خودکشی است. نه انتقام. بلی. همه معتقدیم باید انتقام گرفت. باید پوزه به خاک مالید. باید نقشه های شومشان باطل کرد. اما چگونه؟ اینکه کاری که انها ارزویشان را دارند برایشان انجام دهید، انتقام نیست. خدمتگزاری است.
عجایب شهر۱۲۷۴۳۳۳۱۳:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تحریم کالاهای آمریکایی حداقل کاری هست که ما مردم می توانیم انجام دهیم. حداقل گوشی اپل نخریم...
ناشناس۱۲۷۴۵۷۵۱۵:۲۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
گوشی اپل را همانهایی می خرند که حالا مارا ازانتقام می ترسانند
ناشناس۱۲۷۴۴۰۷۱۴:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
نتانیاهو نقشه دقیقی طراحی کرده و دام پهن کرده است تا ایران و آمریکا را وارد جنگ کند و از این طریق زمینه شکست و تسلیم شدن ایران را فراهم کند. همین الان هم مانند یک شکارچی نشسته و منتظر است که ایران با پای خود وارد این دام شود.
ناشناس۱۲۷۴۵۶۹۱۵:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بی شک بازنده اصلی این جنگ رژیم کودک کش صهیونیستی خواهد بود.
حسین۱۲۷۴۴۲۳۱۴:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یکی از دغدغه های آمریکا که علناً توی سایتهای دولتی بیان میکنند، انقضای محدودیت مبادله سلاح ایران هست. طبق برجام، کمتر از یکسال دیگر محدودیتهای سازمان مللی مبادله سلاح باطل میشوند. قطعاً امریکا سعی میکنه مجدد محدودیتی رو توی سازمان ملل تصویب کنه؛ ولی خروج ما از برجام و یا کنشهای غیر اصولی شانس موفقیتش را خیلی زیاد میکنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین