سالار عقیلی: از شنیدن خبر معافیت مالیاتی هنرمندان خوشحال شدم/ هیچ حمایتی از هنرمندان نمی‌شود

گروه فرهنگی الف،   3980912114 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

خواننده موسیقی گفت: خبر معافیت مالیاتی هنرمندان واقعا خبر خوب و خوشحال‌کننده‌ای بود. هر اتفاقی در مملکت می‌افتد هنرمندان اولین قشری هستند که آسیب می‌بینند. هر بحرانی که پیش می‌آید ابتدا همه رویدادهای هنری تعطیل می‌شود!

سالار عقیلی: از شنیدن خبر معافیت مالیاتی هنرمندان خوشحال شدم/ هیچ حمایتی از هنرمندان نمی‌شود

فارس نوشت: دو روز پیش دهم آذرماه ۹۸ دولت با تداوم قانون معافیت مالیاتی ناشران و احالی فرهنگ و هنر موافقت کرد. از این‌رو با مطالبه و پیگیری وزیر ارشاد و موافقت محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال آینده همچنان از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهند بود.

به محض انتشار این خبر در رسانه‌ها، بسیاری از مردم در فضای مجازی به تایید یا رد این قانون پرداختند. عمده بحثی که معترضین به این قانون از آن گله‌مند هستند بحث پرداخت نکردن مالیات توسط سلبریتی‌های مرفه و هنرمندانی‌ست که درآمد‌های بسیار بالایی در حوزه فعالیت خود دارند و مطالبه این است که چرا این‌ها نباید مالیات بپردازند.

اما نظر خود هنرمندان چیست؟

«سالار عقیلی» خواننده مطرح کشورمان هم یکی از عمده هنرمندانی است که با معافیت مالی اهالی هنر موافق است. عقیلی، موافقت خود را با معافیت مالیاتی هنرمندان و اهالی فرهنگ بی‌هیچ شرط و قاعده‌ای اعلام کرد که در ادامه متن گفت‌وگوی ما با ایشان را می‌خوانید: 

عقیلی با بیان این نکته که اغلب هنرمندان با جان و دل‌شان به سراغ تولید آثار هنری می‌روند و کارهایشان بیشتر جنبه معنوی دارد و نه جنبه مادی، گفت باید عرض کنم که من به محض شنیدن خبر معافیت مالیاتی بسیار خوشحال شدم و به نظرم واقعا خبر خوب و خوشحال کننده‌ای بود. به هر حال کارهای فرهنگی و هنری بیشتر جنبه معنوی امر مطرح می‌شود و جنبه مادی وجود ندارد.

عقیلی در ادامه افزود: هنرمندان از این جهت که با هنر امرار معاش می‌کنند و گذران زندگی از این راه برای شان آنچنان درآمدی ندارد و آن‌ها واقعا همواره در مضیقه هستند و خیلی شرایط اقتصادی با ثباتی ندارند.

خواننده «وطنم» در مورد تاثیر حوادث و شرایط مختلف بر هنرمند و میزان آسیب‌پذیری هنرمندان گفت: متاسفانه در کشور ما هنر متولی خاصی ندارد و هیچ حمایتی از هنرمندان نمی‌شود و الان به نظر من بخصوص هر اتفاقی که در کشور می‌افتد، هنرمندان اولین قشری هستند که آسیب می‌بینند. بحرانی که پیش می‌آید همه رویدادهای هنری لغو می‌شوند و هنرمندان بدین سبب ضربه می‌بینند.

خواننده سرود معروف «ایران» در ادامه افزود: این یک واقعیت است که بازار کار هنرمند تماما به مردم وابسته است. زمانیکه مردم حال روحی خوبی نداشته باشند از کنسرت و رویدادهای هنری و موسیقایی استقبال نمی‌کنند ولی اگر حالشان خوب باشد استقبال می‌کنند. از این‌رو هرگاه کوچک‌ترین مساله یا مشکلی مثل همین معضل قیمت بنزین پیش می‌آید مردم بلافاصله تحت تاثیر قرار می‌گیرند و اولین چیزی را که در ذهنشان خط می‌زنند هنر و رویدادها و کنسرت‌های موسیقی است. واقعا هم هنر باید شرایط ایده‌آلی برایش فراهم شود و نمی‌شود فرد مثلا بیمار باشد یا مشکل مالی و اقتصادی داشته باشد یا هر مشکلی دیگر و به کنسرت برود. 

 امیدوارم روزی هنر ما متولی پیدا کند و دولت بتواند متولی هنرمندان و فرهنگ و هنر کشورمان گردد و هنرمندان آن زمان است که در بهترین شرایط به‌سر خواهند برد.

سالار عقیلی که دستی در خواندن بسیاری از تیتراژهای فیلم‌ها و سریال‌ها دارد د جدیدترین فعالیت خود تیتراژ سریال «وارش» را برای شبکه ۳ خوانده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۱۹۱۵۱۵:۱۸:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۲
خجالت آوره انگار نه انگار مالیاتهای بخشوده شده از گرده قشر ضعیف جامعه جبران می شود خدایا یک جو انصاف ..معرفت و.. به قشر مثلا فرهیخته و هنرمند ما بده
ناشناس۱۲۲۱۹۵۶۱۵:۳۳:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۲
متاسفانه در کشور ما ب.. به امری عادی تبدیل شده و گروه‌ها و اصناف مختلف هر کدام به شکلی در قالبِ معافیت، امتیاز، رانت، سهمیه و ..،..،.. هستند در نهایت این مردم عادی و طبقات آسیب‌پذیر هستند که هر روز ضعیف و ضعیفتر می‌شوند
ناشناس۱۲۲۲۰۰۱۱۵:۵۵:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۲
مرد حسابی ..،.. در همان اروپائی که جنابعالی کنسرت برگزار می کنید از هنرمندان دارای درآمدهای نجومی نظیر جنابعالی حدود پنجاه درصد مالیات اخذ می شود. حالا شما همین درصد ناچیز مالیات در ایران را هم نمی خواهی بپردازی .
ناشناس۱۲۲۲۰۳۶۱۶:۰۷:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۲
بایدم خوشحال بشی . تو نشی کی بشه
ناشناس۱۲۲۲۰۸۱۱۶:۲۲:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۲
بله برای توکه بهترین زندگی ورفاه رو داری واصلانمیدونی فقرچیه بایدهم این حرف روبزنی تو از بدبختی مردم چی میدونی فقط امثال خودت رومیبینی وقشربه اصطلاح هنرمند بااینکه صداتودوست دارم هرچند..،.. اماحرفات اصلاجالب نبود
ناشناس۱۲۲۲۱۵۹۱۷:۰۳:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱۲
آنوقت یک از شعار های تبلیغاتی ترامپ جلوگیری از افزایش مالیات ثروتمندان بود، و اکثریت نزدیک به مطلق هالیوود که همگی نیز ثروتمند هستند از مخالفان وی می باشند! فرق هنرمندی که در فکر درآمدش است با هنرمندی که در فکر جامعه اش است! البته در غرب نیز یکدست نیست، امثال ژرژ دپاردیو فرانسوی حاضر به تغییر تابعیت هستند تا مالیات کمتر بپردازند! ولی خوب این نسبت یک به هزار است! در ایران نیز همه یکدست نیستند، امثال خانم حکمت ..، در کنار مردم می ایستند، عده ای برای حفظ آبرو سکوت می کنند، عده ای نیز توجیه مخارجشان را می کنند! هیچ کس هم به رویش نمی آورد که صدها هنرمند بی خانمان شدند و یا محتاج کمک برای هزینه درمان! اگر ساختار درست بود هرگز چنین نمی شد!
ناشناس۱۲۲۲۱۶۲۱۷:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۲
آقای عقیلی شما که درآمد چند صد میلیونی داری آیا حق است معاف شوید؟
بنده خدا. اصل۱۲۲۲۱۶۳۱۷:۰۶:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۲
شما خواننده ترانه های حماسی هستید از شما بعید بود. هرگونه معافیت مالیاتی ظلم به حقوق ملت است.
ناشناس۱۲۲۲۲۷۴۱۸:۲۲:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱۲
باشه آقای عقیلی. معنویش مال شما. پول کنسرتها را هم بده به محرومین. اشکالی که نداره؟
ناشناس۱۲۲۲۲۸۴۱۸:۳۱:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۲
از هنرمندان مالیات نگیرید تا هر روز در سفر خارج باشند و ادای روشنفکری در بیاورند. خوب از هیچ کسی نگیرید، تا ما هم این چنین کارهایی را انجام دهیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین