در گفتگو با الف مطرح شد شاکری: طرح افزایش قیمت بنزین قابلیت اصلاح دارد

گروه اقتصادی الف،   3980827086 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: قابلیت اصلاح طرح افزایش قیمت بنزین و پرداخت یارانه به نحوی که طبقه متوسط و ضعیف احساس فشار نکنند در همین چارچوب وجود دارد.

شاکری: طرح افزایش قیمت بنزین قابلیت اصلاح دارد

به گزارش الف، با اجرای برنامه سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین، کارشناسان اظهارنظرهای مختلفی را در خصوص چگونگی اخذ این تصمیم، راه های مختلف افزایش نرخ بنزین و راهکارهای مقابله با افزایش تورم مطرح کرده‌اند.

مجید شاکری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد اینکه دولت چه کارهایی باید انجام دهد تا اثرات منفی افزایش یکباره بنزین و فشار تورمی کمتر شود، اظهار داشت:  واقعیت‌هایی درباره اینکه افزایش نرخ بنزین منجر به تورم می‌شود، وجود دارد، ما در طی دوره‌های گذشته نیز با افزایش نرخ بنزین روبرو بودیم که این موضوع در مواقعی موجب کاهش و افزایش تورم شده است، لذا نمی‌توان گفت که بنزین تنها عامل موثر در ایجاد تورم است بلکه عوامل متعددی وجود دارد که بستگی به شرایط اقتصادی و برنامه ریزی کلان دارد. 

وی تصریح کرد:‌  با نگاه به جداول داده و ستانده در اقتصاد ایران،  میزان افزایش تورم در نتیجه افزایش نرخ بنزین عدد بالایی نیست اما نکته‌ مهمی که وجود دارد این است که در حال حاضر تورم انتظاری ناشی از افزایش نرخ بنزین وجود دارد . البته ما در ایران متاسفانه پرسشنامه‌های استانداری در این خصوص نداریم .

این کارشناس مسایل اقتصادی ادامه داد: حتی مشروط به شرایطی، خود افزایش نرخ بنزین، می‌تواند کاهنده تورم هم باشد، به طور مثال شما فرض کنید بودجه حمایتی ناشی از فروش بنزین از بانک مرکزی پرداخت شود. در این صورت قطعا اثرات تورمی بسیار بیشتر خواهد بود.

 

شاکری با اشاره به راهکارهای پیش روی دولت افزود:‌  مصوبه سران درباره افزایش نرخ بنزین یک چارچوب کلی دارد و با حفظ آن اصلاحات متعددی را هم می‌توان اعمال کرد که به مصرف کنندگان فشار وارد نشود. به طور مثال؛ در نظر گرفتن تقسیم‌های جغرافیایی است بدین معنی که بخش‌های مختلفی از جغرافیا را با سنجش میزان حرکت و افزایش حمل و نقل و مصرف بنزین در آن بسنجند و افرادی که حمل و نقل بیشتری دارند، سهمیه بیشتری دریافت کنند.

وی تاکید کرد: باید با روش پله‌ای حرکت از نرخ کنونی به نرخ بالاتر را طی کرد و مردم باید مشاهده کنند که این پرداخت‌های نقدی که قرار است به آنها پرداخت شود، قطعا از طرف دولت انجام شود.

این کارشناس مسایل اقتصادی گفت:  همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اصل این طرح درست است اما نظرات متعددی در این خصوص وجود دارد، بنده از ابتدا با این طرح موافق نبودم اما قابلیت اصلاح طرح افزایش قیمت بنزین و پرداخت یارانه به نحوی که طبقه متوسط و ضعیف احساس فشار نکنند در همین چارچوب وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۹۴۴۷۱۴:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
واقعا جزو طنز های روزگاره که می گن شما بیشتر پول بده، اضافشو به خودتون بر می گردونیم پیش خودمون نگه نمی داریم! اگه می خواین پس بدین به خودمون چرا می گیرین؟!!
ناشناس۱۱۷۹۶۹۰۱۵:۳۷:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
در واقع یه قسمت دیگۀ ماجرا رو به مردم نمیگن، با سهمیه بندی، مردمِ فقیر و متوسط رو مجبور می‌کنن که کمتر مصرف کنن و بنزینِ اضافه‌ای رو که به این شکل بدست میارن به ترکیه و پاکستان با قیمت لیتری ۱ دلار (۱۲ هزار تومان) می‌فروشن ولی از این فروش چیزی به مردم تعلق نمی‌گیره.
ناشناس۱۱۸۰۵۸۲۱۸:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اصولا" دادن پول نقد به مردم سیاست غلطی است. زمانی که آقای احمدی نژاد دادن یارانه نقدی را به مردم باب کرد، کلی از مزایای آن گفت و همه مسئولین به به و چه چه کردند. اما بعد از زمان کوتاهی مشخص شد که این سیاست غلط و شکست خورده ای است و در هیچ جای دنیا اجرا نشده است. حالا آقای روحانی که در زمان انتخابات به سیاست دادن یارانه نقدی می تاخت، خودش دارد آن سیاست شکست خورده را اجرا می کند و می خواهد به 60 میلیون نفر یارانه بیشتری دهد. هر اقتصاددان باسوادی میداند که دادن پول نقد به مردم مانند سم بوده و باعث بالا رفتن نرخ تورم می شود، چون قدرت خرید را بالا می برد، آنهم در زمانی که کشور با مشکل واردات کالا و کاهش تولید مواجه است. از طرف دیگر افزایش 300 درصدی بنزین نیز نرخ تورم را حداقل در کوتاه مدت 10 درصد دیگر بالا خواهد برد. واقعا ، جز تاسف چه حرف دیگری می توان گفت؟
ناشناس۱۱۸۰۷۱۱۱۹:۲۶:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
زنگنه یک وقتی گفت، شبی که دولت قرار است یارانه ها را به حساب مردم واریز کند، خوابش نمی برد!!! حالا که دولت می خواهد به 60 میلیون نفر یارانه اضافه بدهد، چه حالی به او دست خواهد داد؟؟؟!!!
علیرضا۱۱۷۹۶۹۶۱۵:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
عزیز من از 110 میلیون لیتر تولید روزانه الان فقط 10 میلیون برای صادرات میمونه. یعنی دولت 10 میلیون لیتر و با قیمت حدود 7500 تومن صادر میکنه. با افزایش قیمت مصرف کننده داخلی کمتر مصرف میکنه و حدود 20 میلیون لیتر به صادرات اضافه میشه که درآمد حدود 1500 میلیارد تومنی به دولت اضافه میشه و بخشی از اون مجددا بین مردم توزیع میشه و بخش دیگه ای به عنوان درآمد دولت استفاده میشه. یعنی بنزین گرانتر صادر میشه و درآمد بیشتری عاید دولت و ملت میشه.
ناشناس۱۱۸۱۶۳۹۰۰:۴۱:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دوست عزیز، حرف شما کاملا منطقی و دو دو تا چهارتایی که کردی کاملا درست است. اما مشکل این است که مردم به دولت اعتمادی ندارند. یعنی فرض کن مردم مصرفشون رو هم نصف کنند. دولت درآمدش زیاد میشه اما باز هم مردم رو در فشار میگذاره و همه چیز گرون میشه. این دولت نه تدبیر داره و نه توانایی کنترل قیمت و تورم رو
محمد۱۱۸۲۱۹۴۰۸:۴۱:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
واقعا میرسه به ملت؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۸۷۴۵۴۱۵:۱۲:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۹
به همین خیال باش چاله هایی وجود دارد که یک ریالش هم به مردم نمی رسد این گران کردن بنزین سیاست دولت بود که می خواست افکار عمومی را از یک سری مسائل بر گرداند که موفق شد و بدبختی اش را مردم بیچاره ایران می پردازند
س.علی۱۱۷۹۷۰۵۱۵:۴۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تکلیف من که ماشین ندارم چیه؟؟؟چرا باید تو یا اونیکه توی خونه اش چندتا ماشینه بخورین؟
ناشناس۱۱۷۹۹۵۲۱۶:۳۵:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
وقتی بنزین گران میشه ، هزینه های کارخانه ها و تولید ها و ساختمان و..... گران میشه و دودش به چشم همه می رود
ناشناس۱۱۷۹۹۵۸۱۶:۳۶:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
پسرم مگه نمیببنی بیشتر کسانیکه اعتراض میکنند از طبقه پایین جامعه هستند
ناشناس۱۱۸۰۱۶۸۱۷:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مشخص هست چیزی از اقتصاد نمی دانی! حتی یارانه قبلی برایت درس عبرت نشده! پس بگذار چند قیمت کالا را برایت یادآوری کنم از قبل از طرح ..و بعد آن. قبل از طرح هدفمندی دلار 950 تومان بود یک کالای ساده 100 دلاری مانند یک شلوار جین. خارجی فقط 95000 تومان قیمت داشت الان حداقل 1.2 میلیون تومان! یک کفش ایرانی فقط 16000 تومان همان مارک و مدل الان 250000 تومان، یک ماست دبه ای 2.5 کیلویی 1200 تومان الان 14000 تا 22000 تومان برای برق در تابستان با روشن بودن کولر فقط 1300 تومان الان حداقل 65000 تومان، یک کیلو بادام درختی ایرانی درشت درجه 1 حدود 16000 تومان و.. حال بنظرت مبلغ پول یارانه 45.5 هزار تومانی کفاف افزایش قیمتها را میدهد، خود قیمت اتوبوس که بیش از 10 برابر شده و..
ناشناس۱۱۸۱۵۴۲۲۳:۵۰:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
یکی از مشکلات کشور ما حجم زیاد خروجی های فارغ التحصیل از دانشکده های اقتصادی و ورود آنها به عرصه نظریه پردازیهای آبکی در این عرصه هست.
ناشناس۱۱۸۰۱۸۰۱۷:۳۰:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
عزیز،حتما که نباید بطور فیزیکی ماشین داشته باشی.همین که از ماشین بطور کرایه ای استفاده میکنی یعنی ماشین داری.من دو تا ماشین دارم ولی هیچگاه نتوانستم بطور همزمان سوار هر دو شوم،بعبارتی مثل اینکه یک ماشین دارم.
ناشناس۱۱۸۰۲۲۰۱۷:۳۹:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تویی که ماشین نداری یا خانوادت مگه پیاده میرین، سوار ماشینی که میشی که بنزین استفاده می کنه و کرایه ای که میدی طبق قیمت اون بنزینه، فهمیدی حالا?
ناشناس۱۱۸۰۲۳۴۱۷:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ماشین نداری یعنی خیلی فقیر هستی و باید بسیار نگران باشی! توکه پول نداشتی ماشین بخری چطوری میخواهی این تورم وحشتناک رو پشت سر بزاری؟
ناشناس۱۱۸۰۷۴۲۱۹:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تکلیف اینجوری میشه از فردا کل حقوقت رو میدی کرایه بری سر کار افتاد
ناشناس۱۱۷۹۸۳۱۱۶:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
در این طرح نگفته اند شما بیشتر بده تا به خودتان برگردانیم، بلکه گفته شده اقشار مرفه خودرو سوار پر مصرف بیشتر بدهند تا به افراد ضعیف بدون خودرو برگردانده شود. اگر منصفانه نگاه کنیم طرح ارزانفروشی بنزین که از مجلس هفتم تشدید شد باید اصلاح میشد و امیدوارم ادامه یابد
ناشناس۱۱۷۹۸۵۳۱۶:۱۴:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
راه حل اصلی مشکلات کشور : تعدیل و کاهش پنجاه درصد مدیران کشور کاهش حقوق مدیران کشور به میزان پنجاه درصد جلوگیری از بکارگیری مجدد بازنشستگان حتی به عنوان مشاور ممنوع شدن برگزاری هرگونه همایش و سمینار به هزینه دولت شفاف سازی حقوق کارمندان دولت و دسترسی کامل همه مردم به فیشهای حقوقی واقعی آنها اجرای کامل نظام هماهنگ پرداخت و رفع تبعیض میان بازنشتگان کشوری و تامین اجتماعی در حقوق واقعی کردن دریافت مالیات از اقشار مرفه و کاهش مالیات دریافتی از اقشار متوسط و زیر متوسط اگر همین چند مورد اجرا شود, پنجاه درصد مشکلات کشور اتوماتیک حل خواهد شد.
ناشناس۱۱۸۱۶۰۴۰۰:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بجز مالیات که فشار اون روی همه قشرهای مردم اعم از متوسط و فقیر و ثروتمند کم وبیش هست و باید از نهادها و شرکتهای دولتی گرفته بشه باقی موارد رو موافقم طرح سعدحریری هم شبیه این طرح بود.
ناشناس۱۱۸۱۸۰۰۰۲:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کشوری که یک لیتر آب از یک بنزین گرانتر باشد مشکل اساسی دارد. هر چندنظر شما خوب است ولی کافی نیست.
ناشناس۱۱۸۰۴۱۴۱۸:۱۶:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
برای اینکه تاثیر این طرح روی اقشار کم درآمد و به عبارتی دهک های پایین بهتر باشد، یک پیشنهاد مطرح می گردد البته از روی گفته خود مسوولین دولت: با توجه به اعلام شرکت پخش و پالایش در خصوص ذخیره شدن بنزین تنها تا 6 ماه در کارت سوخت، پیشنهاد می گردد پس از 6 ماه دولت سوخت اضافی هر کارت سوخت را به قیمت 2500 تومان خریده و پول آن را به حساب صاحب کارت واریز نماید. با این روش هم مردم تشویق به کاهش بیشتر مصرف شده و پول بیشتری مستقیما نصیب افرادی که کمتر از ماشین استفاده می کنند می شود.
ناشناس۱۱۸۰۶۶۷۱۹:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
از 80 ميليون ميگيرند، 20 ميليون دهکهای بالا را حذف و به 60 ميليون ميدن.
ناشناس۱۱۸۱۰۵۶۲۱:۲۰:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
صورت مسئله غلط هستش چرا یارانه بدید عوض یارانه سطح درامد مردم رو بالا ببرین. ارزش پول ملی رو زیاد کنید.اونوقت قیمت ها رو برابر دنیا قرار بدید. خودرو سازی ما الان داره چیکار میکنه آیا داره با بهترین کمپانی های جهان رقابت میکنه یه کارشناس نیومده بگه مصرف سوخت خودرو ها رو بیاریم پایین چقدر صرفه جویی میشه خدا نگذره از سر تقصیر کسانی که به جای بالابردن درآمد مردم و رفاه بیشتر مردم با کار و تلاش خود مردم این یارانه رو باب کرد. مگه مردم گدا هستن. اساس کار غلط هست و تا قیام قیامت هم این مسیر غلط به سر منزل نمیرسه اما کو گوش شنوا مردم چیز دیگه ایی میگن و میخوان و مسئولین قیم مابانه هر تصمیمی که خودشون میخوان برای مردم میگیرن و مردم هم به ناچار باید گردن بدن ودر صورت اعتراض هم میشن عامل بیگانه..خدایا خودت فرج آقا امام زمان رو برسون
ناشناس۱۱۸۱۳۰۳۲۲:۳۶:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دوست عزیز روزانه ۲۰میلیون لیتر صرفه جویی میشود بدلایل ذیل۱ _استفاده از ظرفیت خالی گاز فشرده ۲_ کاهش قاچاق سوخت ۳_مدیریت مصرف واین سالانه 7.5 میلیارد لیتر صرفه جویی که معادل ۴ میلیارد دلار درآمد ارزی است
ناشناس۱۱۷۹۴۵۹۱۴:۵۰:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
به واله العظیم اگه از بالا تا پایین رفتارشون رو اصلاح نکنند همین مردم خسته گرسنه از فقر بیعدالتی آقازادگی تبعیض
ناشناس۱۱۷۹۵۰۶۱۵:۰۰:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آقایان با سریال اشتباهات کشور رو بهم ریختن 1- دادن شعار تحریم های بی اثر است- انرژی هسته و.. 2- توجه نکردن به معیشت مردم 3-عدم مبارزه با فساد گسترده 4-تصمیمات یک شبه و غافلگیر کننده در اقتصاد 5-گسترش مالیات ها 6-برخورد.. با معترضین (..) 7-عصبانی کردن مردم با قطع اینترنت و بهم زدن کسب و کارهای نو پا اینترنتی
ناشناس۱۱۷۹۵۱۸۱۵:۰۳:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اقایون بنزین را گران کرن یک عده ای رفتن بیرون تجمعع اینترنت را هم زدن قطع کردن! اینترت نباشه اعتراض نمیکنه؟ دست بردار
ناشناس۱۱۷۹۶۳۱۱۵:۲۴:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
طرح بستن عوارض بر مصرف بنزین در چند سطح بستگی به میزان مصرف روش دریافت می تواند مانند عوارض اتوبان در حال اجرا است عوارض بر مصرف سوخت را غیر مستقیم دریافت کرد و قیمت پایه را در پمپ بنزین دریافت کرد
ناشناس۱۱۷۹۸۰۴۱۶:۰۵:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
وقتی کسی دنبال حل مشکلات مردم نیست هر روز بدتر میشه!
بازنشسته۱۱۸۲۴۱۵۰۹:۳۷:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
باورکن دنبال حل مشکل هستند ولی عقلشان نمیرسه چه جوری
ناشناس۱۱۷۹۸۰۹۱۶:۰۶:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
متاسفانه با اعلام یکباره افزایش نرخ بنزین معلوم شد که هیچ کارشناسی انجام نشده است. اگر قرار باشد 60 میلیون نفر از جمعیت کشور مجموع درآمد حاصل از افزایش قیمت را بگیرند آیا واقعا این طرح ارزشش را داشت که بخاطر 20 میلیون نفر کشور را دچار مشکل کنیم. و اینکه هر روز اعلام می شود مثلا برای سرویس مدارس سهمیه می دهیم برای ماشین های بین شهری و یا آنقدر بنزین می دهیم. چرا جدول کاملی تهیه نشده بود و یا اینکه رئیس جمهور اعلام می کنه 18 میلیون خانوار یارانه می گیرند و ما آماده ایم آن عدد را به 19 میلیون هم برسانیم. یا ترسیده و یا اصلا طرح پخته نیست
ناشناس۱۱۷۹۸۶۶۱۶:۱۶:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اینکه ماشین دوگانه سوز تنها 30 لیتر بنزین داره واقعا جالبه، آقایان دولت واقعا نمی دانند که خریداران خودروی دوگانه سوز هزینه استفاده از گاز رو موقع خرید پرداخت کرده اند؟ خب با 30 لیتر بنزین ماشین حتی به درجه گرم شدن و اتصال به گاز هم نمیرسه
ناشناس۱۱۷۹۹۶۱۱۶:۳۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
باید بنزین ازاد 3000تومان باشد .ودولتی 1000تومان .بعد به هر نفر 60لیتر دولتی بدهند و300لیتر هم ازاد داشته باشد و به کسانی که ماشین گرانقیمت دارند و بالای 150میلیون هست فقط بنزین ازاد 3000تومانی بدهند .بعد هم برای اینکه قانون این افراد دور نزند به خانوداه انها هم بنزین دولتی ندهند.چرا الان کسی که ماشین 150ملیونی دارند.بنزین 1500دولتی بزنند/لطفا به مسئولین بگین
ناشناس۱۱۸۱۰۵۰۲۱:۱۶:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ماشین 50 میلیونی پارسال که حالا شده 150.فکر کنم حالت خوب نیست که این نظرات رو میدی.
ناشناس۱۱۸۱۱۰۱۲۱:۳۵:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
فکر میکنید ماشین ۱۰۰ میلیونی در این ماه احتمال ندارد که ۱۵۰ بشه ماهی دیگر مگر گرانی دلار و ماشین و بقیه کالا ترمز داره
ناشناس۱۱۸۰۰۶۵۱۷:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
ضمنا مگر ما گفته بودیم پول میخواهیم که بنزین را گران کردند تا به ما پول معیشت بدهند ؟ عجیب نیست ؟ فقط بخاطر اجرای عدالت ؟
رضا۱۱۸۰۱۸۶۱۷:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اصلاح باید به این صورت باشد که قیمت بنزین و گازئیل بشود لیتری 10000 تومان تک نرخی و فقط 30 درصد عایدات ان به 6 دهک فقیر جامعه ان هم در سه رقم متفاوت بسته به دهک به عنوان یارانه پرداخت شود 70 درصد دیگر هم صرف طرح های عمرانی و اشتغالزایی شود
،۱۱۸۰۲۳۲۱۷:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
متاسفانه قبل از اینکه به مرحله آبادانی و عمران برسه، تو مرحله اختلاس دود میشه میره هوا
ناشناس۱۱۸۰۲۶۲۱۷:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
با کمی تغییر بهترین راهکاره، اما نه در شرایط الان!
عدالت۱۱۸۰۶۱۹۱۹:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قیمت جهانی 4500 هست چرا 10000
ناشناس۱۱۸۱۴۷۳۲۳:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دوستان جوگیر شدن از بس نرخ بنزین در ترکیه را مثال زده اند.. اگر دلار ۴هزار تومن قیمت بنزین به نرخ نود درصد فوب جهانی الان ۱۴۶۰ تومان پول مملکت رو بی ارزش میکنند بعدش میگن داریم یارانه میدیم و باید بنزین رو گرون کنیم یکسری اقتصاددان هم که یا کارمند و یامشاور وزارتخانه ها و یا حقوق بگیر دانشگاهها هستند و دولت حقوقشون رو میده این بساط را تئوریزه میکنند.
رضا۱۱۸۷۳۳۱۱۴:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۹
بقیه مالیات است
ناشناس۱۱۸۰۸۷۳۲۰:۱۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
آخه این چه پیشنهادی می دهی؟ با این ماشینهای پر مصرف و این کیفیت بنزین اگر بنزین بشود ۱۰ هزار تومان یک فاجعه پیش میاد.
شاکی۱۱۸۱۰۴۱۲۱:۱۲:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
همین وعده ها را قبلا به مردم دادند. اما در عمل برای حقوق های نجومی خودشان، کارانه 150 میلیونی پزشکان و اعزام به ماموریت( بخوانید تفریحات) خارج کشور و اقامت در اروپا به عنوان نماینده فلان و مُبلّغ بهمان با اعزام نور چشمی ها و بریز و بپاش در سمینارهای قلابی و صبحانه خوری های کاری از همین محل هزینه شد.
سالار۱۱۸۲۴۱۶۰۹:۳۷:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
سهمیه 60لیتری واقعاًکم هست اگر میانگین مصرف ماشین های داخلی را 10لیتر در 100کیلومتر در نظر بگیریم و در شهر ترافیک نباشد بصورت خوش بینانه با 60 لیتر بنزین می شود 600 کیلومتر طی مسیر نمود دوستان تصمیم گیرنده یک برآورد نمایند شخص در روز 20کیلومتر می تواند تردد کند و اضافه برآن باید فکر بنزین غیرسهمیه ای باشد و البته با قیمت دونرخی کاملاً موافقم البته با این تغییر سهمیه خودروهای شخصی به 120تا 150لیتر افزایش و قیمت بنزین سهمیه ای با نرخ قبلی 1000تومان عرضه و بنزین آزاد با قیمت4000 یا 5000 تومان باشد و به قول دوستان هرکه می خواهد بیش از 120یا 150 لیتر مصرف کند هزینه را جیب مبارکش بپردازد
ناشناس۱۱۸۰۲۱۷۱۷:۳۸:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دولت و‌مجلس تو روش اجرا اشتباه محرز کردند باید به هر ایرانی یک سهمیه ی بنزین میدادن وابسته به دهکی که درش بودن سهم هر کسی متفاوت بود و آنوقت هرکسی می توانست سهمش را بفروشد یا نگه دارد. این روش که تازه اجراشده باز ظلم مظاعف به خانوار های زیر متوسطه گرانی روی گرانیه
احمد۱۱۸۰۲۹۶۱۷:۵۷:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دروغ نگید پول کم آوردید دست در جیب ملت کردید تحریم بی پولتون کرده داستان نبافید
ناشناس۱۱۸۰۳۰۲۱۷:۵۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
نرخ بنزین سهمیه ای 700 بمیزان 60 لیتر 1000 بمیزان 60 لیتر دیگر و 1500 بمیزان 60 لیتر دیگر و 5000تومان آزاد
ناشناس۱۱۸۰۳۴۱۱۸:۰۵:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
در این طرح هیچکس نباید سر مردم فقیر منت بگذارد که برای مردم اینکارو کردیم اگه برای مردم بود با اعتراض مردم لغو میکردید نکنه میخواهید به زور به مردم لطف کنید
رصا۱۱۸۰۴۷۴۱۸:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
..! توزیع نقدینگی بالا بدون پشتوانه ارزی و تولید، باعث تورم شدید و بی ارزش تر شدن پول میشود!
ناشناس۱۱۸۱۱۰۸۲۱:۳۸:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
طبق قانون قیمت بنزین باید ۷۰ در صد فوب خلیج همیشه پارس و دولت موظف است هر روز ساعت ۱۱ صبح قیمت اعلام کند لحظه که قیمت دلار در صرافی ها دبی اعلام بشه
ناشناس۱۱۸۱۲۲۴۲۲:۰۷:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بنزین سوپر رو لیتری 15تومن برسونید از ماشینهای گران قیمت مالیات روزانه بگیرین مالیات افراد ثروت مند را چندین برابر بکنید از کسانی که سفر خارج از کشور میرن مالیات سنگین بگیرین اب و برق و گاز و تلفن مناطق مرفح را به چندین ملیون افزایش بدین این همه راه کار
u۱۱۸۱۵۳۹۲۳:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
به دو دلیل این کار رو نمی کنن 1_ زور ثروتمندان رو ندارن 2خودشون هم جزو ثروتمندان محسوب میشن چرا به ضرر خودشون کار کنن ..
ناشناس۱۱۸۱۸۵۶۰۴:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینجوری توزیع ثروت میشه بین فقیر و غنی
ناشناس۱۱۸۱۴۷۵۲۳:۲۶:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
باید شرایط بحال قبل برگردد همین و بس
محمود۱۱۸۱۶۳۷۰۰:۴۰:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مایکبار یارانه را امتحان کرده ایم حالا بجای اینکه بیاییم با عوارضی چون افزایش نقدینگی تورم کمبودتولید قاچاق بیکاری عدم شفافیت و بقیه مسایل اقتصادی که شرحش در این مقال نمی گنجد می‌خواهیم باز دردام یارانه ها بیفتیم
ناشناس۱۱۸۱۷۳۵۰۱:۲۵:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مسلم است که افزایش قیمت ارز و دلار ، باعث تفاوت قیمت فاحش میان فروش بنزین داخل یا فوب کشورهای حاشیه خلیج فارس میگردد اما بایستی توجه داشت که ارزش پول ملی آن کشورها یا ثابت است یا در حال افزایش و نیز درآمد مردم آنها نیز خیلی بیش از ایرانیان است . بنابراین جهت کاهش قاچاق سوخت و بنزین ، یا بایستی قیمت ارز و دلار را کاهش داد یا آنکه از فروش آزاد بنزین جلوگیری نمود و فقط سهمیه بندی فروخت. افزایش قیمت بنزین ، توجیهی جهت افزایش درآمدهای دولتمردان و ..برخی غارتگر بیت المال می باشد و بس و در نتیجه افزایش قیمت در کشورمان .
رضا بی سواد۱۱۸۱۸۵۴۰۴:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
روش چاووز جواب نمیده. روش کشور نروژ راه حل است.
سید رستم۱۱۸۳۳۱۹۱۳:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
این مثلاً کارشناسان رو از کجا پیدا می‌کنی؟
بردیا۱۱۸۶۷۲۸۱۳:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۹
صاحب هولدینگی که بنده در اون مشغول به کار هستم و متشکل از چندین کارخانه در سطح ایرانه ، 6 تا خودرو شخصی داره و ماهیانه 360 لیتر سهمیه بنزین ، ایشون اگرچه پرداخت مبلغ 3000 تومن برای هر لیتر بنزین اصلا اهمیتی براشون نداره ولی باز هم با داشتن تعداد 6 کارت سوخت بنزین 3000 تومانی نخواهد زد و بنده که کارمند ایشونم با حقوق ماهیانه 3 میلیون تومن اینکه از کرج به تهران میام باید چند باک بنزین 3000 تومنی در ماه بزنم ، اینه عدالتی که مسئولین صحبتشو میکنند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
araki۱۱۸۷۸۶۵۱۶:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۹
چرا به خودروی دوگانه سوز 30 لیتر سهمیه دادید؟ چه ناعدالتی است این؟! اگر گاز سوز بودن مزیت دارد پس چرا تنبیهشان می کنید؟! سهمیه بنزین نصف! هزینه معاینه فنی دو برابر! قیمت خرید خودرو گرانتر! هزینه تعمیرات بالاتر!؟ واقعا تدبیرتان بخورد بر سر اوباما و ترامپ!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. ایثارگران را بدنام نکنید !

  18. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  19. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  20. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین