ترامپ: عربستان به‌جز پول، چیز دیگری ندارد/ اگر کسی جای من بود به ایران حمله می‌کرد!

گروه جهان الف،   3980730061 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به پاسخ ندادن دولت او به سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک مدعی شد: «ما سرمایه سیاسی خوبی برای خودمان ساختیم. همه فکر می‌کردند بعد از پیروزی من، جنگ جهانی سوم را خواهیم داشت و هیلاری کلینتون عادت داشت این حرف را بزند. باید بگویم که من واقعا برای حمله به ایران تحریک شده بودم، اگر افراد دیگری بودند به ایران حمله می‌کردند اما من با حمله نکردن، سرمایه زیادی درست کردم».

ترامپ: عربستان به‌جز پول، چیز دیگری ندارد/ اگر کسی جای من بود به ایران حمله می‌کرد!

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تازه ضمن تکرار ادعای دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، با افتخار از دستاورد دولتش در زمینه گرفتن پول از سعودی‌ها سخن گفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که بامداد امروز سه شنبه به وقت تهران پخش شده است، به سوالات «شان هنیتی» مجری محبوب خود درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی پاسخ داده است.

شان هنیتی مجری سرشناس فاکس نیوز در بخشی از این مصاحبه که بخش اعظم آن به صحبت درباره جنجال‌های داخلی در آمریکا بر سر رسوایی «اوکراین‌گیت» گذشت، از ترامپ درباره تنش‌ها بین واشنگتن و تهران و اختلافات در منطقه غرب آسیا سوال کرد.

هانیتی پرسید: «به من اجازه بدهید از شما درباره ایران سوال کنم. ایران یک پهپاد (آمریکایی) را در هوا هدف قرار داد. آنها نفتکش‌ها را توقیف کرده‌اند. شما درباره استقلال انرژی آمریکا و تنگه هرمز صحبت کردید».

رئیس‌جمهور آمریکا با پریدن در سوال این مجری سرشناس فاکس نیوز گفت: «خوب اول از همه باید بگویم که آنها (ایرانی‌ها) نفتکش‌های ما را نگرفته‌اند و آن نفتکش‌ها مال ما نبودند اما درباره تنگه هرمز باید بگویم که این تنگه از منظر ژئواستراتژیکی برای ما اهمیت کمتری دارد».

ترامپ ادامه داد: «ما (در تنگه هرمز) کشتی‌های خیلی کمی داریم چرا که از زمان حضور من (در مقام ریاست جمهوری آمریکا)، ما دیگر از نظر انرژی، مستقل شده‌ایم در نتیجه ما در آنجا کشتی‌های کمی داریم».

هانیتی با اشاره به سرنگونی پهپاد گران قیمت و جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا توسط ایران، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من از اینکه شما به ایران حمله نکردید، شگفت شده شدم».

ترامپ در پاسخ به ابراز شگفتی مجری فاکس نیوز درباره «حمله نکردن به ایران» در پاسخ به سرنگونی گلوبال هاوک اینطور جواب داد: «ما (با حمله نکردن به ایران) حسن نیت زیادی (برای آمریکا) درست کرده‌ایم. آنها (ایرانی‌ها) یک پهپاد را که کسی در آن نبود، ساقط کردند. حسن نیت زیادی درست شده است. آنها عربستان سعودی را هدف قرار دادند. ما (آمریکا) به عربستان سعودی نظامیانمان را فرستادیم».

رئیس‌جمهور آمریکا برای توجیه دلیل اعزام نظامیان این کشور به عربستان سعودی، با افتخار از گرفتن پول در ازای اعزام نظامیان سخن گفت و بار دیگر به عربستان سعودی توهین کرده است.

ترامپ گفت: «عربستان سعودی دارد پول (اعزام نظامیان آمریکا را) پرداخت می‌کند. شما می‌دانید که این موضوع هرگز قبلا اتفاق نیافتاده بود. ما به آنها گفتیم که شما باید پولش را بدهید و آنها دارند پول می‌دهند. آنها به‌جز پول، چیز دیگری ندارند فقط پول نقد».

وی افزود: «آنها دارند پول می‌دهند و ما برخی از نظامیانمان را به آنجا فرستادیم و می‌خواهیم که از آنها به خوبی حفاظت کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به پاسخ ندادن دولت او به سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک گفت: «ما سرمایه سیاسی خوبی برای خودمان ساختیم. می‌دانید که همه فکر می‌کردند بعد از پیروزی من، جنگ جهانی سوم را خواهیم داشت و هیلاری کلینتون عادت داشت این حرف را بزند. باید بگویم که من واقعا برای (حمله به ایران) تحریک شده بودم، اگر افراد دیگری بودند (به ایران) حمله می‌کردند اما من با حمله نکردن، سرمایه (سیاسی و حسن نیت) زیادی درست کردم».

اظهارات ترامپ درباره دلیل انفعال دولت آمریکا در برابر سرنگونی پهپاد این کشور در شرایطی مطرح شده که رسانه‌های آمریکایی و برخی مقام‌های این کشور پیشتر گفته‌اند که نگرانی اصلی دولت ترامپ، واکنش ایران به هر گونه حمله آمریکا بوده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۹۷۶۶۱۱:۱۱:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۳۰
تو و اونایی که ازشون نام بردی اگه میتونستن لحظه ای دریغ نمیکردن برای حمله در واقع نتوانستن تعبیر به نخواستن نکن
ناشناس۱۱۴۰۲۹۱۱۵:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۳۰
اتفاقا جمهوری خواهان در پشت پرده همیشه بهترین رابطه را با ایران داشته اند برعکس دمکرات ها و در ظاهر مثلا بدترین رابطه!
ناشناس۱۱۳۹۷۸۳۱۱:۲۷:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۳۰
این دلال کله هویچی بخاطر منفعت کلان، خانواده خودشم میفروشه. اگه عربستان بهش بیشتر پول بده دوباره از عربستان تعریف می کنه
ناشناس۱۱۳۹۷۸۴۱۱:۲۷:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۳۰
اگر ترامپ براي دور دوم انتخاب شودديوانگي هاي بيشتري از او شاهد خواهيم بود چون ديگر به راي مجدد نياز ندارد
ناشناس۱۱۴۰۲۹۰۱۵:۳۷:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۳۰
آنوقت در چنین شرایطی یک عده در داخل کشور به دنبال ان بودند تا با مذاکره با ترامپ (که نتیجه آن کاملا مشخص است) سبب تقویت جایگاه ترامپ برای انتخابات بعدی آمریکا شوند.
امید۱۱۳۹۸۵۲۱۲:۰۱:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۳۰
بسم الله الرحمن الرحیم اتفاقا فرماندهان نظامی آمریکا به تو یاد آور شدند که حمله به ایران یعنی خودزنی چون فقط از اطلاعات نظامی که از ایران دارند می دانند که توان نظامی ایران تا چه اندازه است. اطلاعاتی که در مورد توان نظامی ایران دارند در مقابل اطلاعاتی که ندارند هیچ است . و اگر جنگی رخ دهد تمام سربازان آمریکایی در منطقه به اسارت ایران در خواهد آمد .
سید۱۱۴۰۵۳۷۱۸:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۳۰
کسانی که منفی میزنن هدفشون چیه؟ شرف هم خوب چیزیه
ناشناس۱۱۳۹۸۶۰۱۲:۰۵:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۳۰
حرف مفت نزن بزرگترهای توهم نتونست چنین غلطی کنن.اگر یک درصد احتمال میدادید می تونید مثل عراق و افغانستان بقیه کشورهای بدبخت دیگه به ایران حمله کنید امون نمی دادید.
ناشناس۱۱۳۹۹۳۷۱۲:۴۵:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۳۰
ترسوی لافزن بهترین لقب برای ترامپ
ناشناس۱۱۳۹۹۷۸۱۳:۰۲:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۳۰
راست میگه یک مشت بادیه نشین تنبل و فربه که صاحب ثروت نفتی شدن چیز دیگری ندارند.
ناشناس۱۱۴۰۴۴۷۱۷:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۳۰
هنوزم دیر نشده اگه جرات داری حمله کن
ناشناس۱۱۴۰۵۳۴۱۸:۵۶:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۳۰
ترامپ تو که هیچ بزرگتر از تو هم جرات نگاه چپ به لب مرز کشورمان هم نداره
ناشناس۱۱۴۰۶۲۶۲۰:۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۳۰
کسی که به ایران جرات حمله داشته باشد هنوز از مادر زاده نشده است. چراغی را که ایزد برفروزد ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین