نابودی تمامی اسنادِ علیه ترامپ قبل از انتخابات

گروه جهان الف،   3980725086

گاردین در گزارشی نوشت: یک شرکت ناشر و یک روزنامه آمریکایی اسناد حساسی درباره دونالد ترامپ را قبل از انتخابات ۲۰۱۶ از بین برده‌ بودند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: «رونان فارو» گزارشگر آمریکایی در کتابی که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد شرکت انتشاراتی «امریکن مدیا» و روزنامه «نشنال انکوایرر» National Enquirer اسناد حساسی درباره دونالد ترامپ را در فاصله کمی از انتخابات ۲۰۱۶ از بین برده بودند.

فارو در این کتاب با عنوان «بگیر و بکش: دروغ‌ها، جاسوسی‌ها و توطئه‌ای برای حفاظت از متجاوزان» نوشته است ریز ریز کردن آن اسناد در هفته اول نوامبر ۲۰۱۶ رخ داد، همان روزی که وال استریت ژورنال اظهارات یک زن را درباره داشتن رابطه نامشروع با ترامپ و نقش رسانه‌های آمریکایی در سرپوش گذاشتن بر آن موضوع گزارش داد. این همان فرایندی است که در عنوان کتاب به آن اشاره شده است.

به گفته فارو، «دایلان هووارد» سردبیر وقت انکوایرر به یکی از کارمندانش دستور داد «همه چیز را از گاو صندوق بیرون بیاورد» و گفت «یک دستگاه کاغذخردکن لازم داریم». در آن گاو صندوق که متعلق به «باری لووین» سردبیر اجرایی وقت انکوایرر بود، اسنادی وجود داشت که حاوی جزئیات تبانی‌ها و پرداخت‌های صورت گرفته و نیز اظهارات «جیل هرث» بود که در سال ۱۹۹۷ ترامپ را به تلاش برای تعرض جنسی متهم و از او شکایت کرده بود. در اکتبر ۲۰۱۶، در میان موجی از اخبار درباره سوء رفتار جنسی ترامپ، آن زن نیز در مصاحبه با گاردین بر ادعایش صحه گذاشت.

انکوایرر از ترامپ حمایت و گزارش‌های منفی درباره هیلاری کلینتون رقیبش منتشر کرد. وکیل هووارد در بیانیه‌ای گفت سردبیر سابق انکوایرر در این باره اظهارنظر نمی‌کند.

کتاب فارو همچنین به علت چاپ مطالبی مرتبط با تعرض جنسی که ضد «هاروی وینستین» غول سینما و «مت لوئر» مجری ان بی سی مطرح شده، جنجال‌برانگیز شده است. این کتاب در سراسر جهان با تهدید‌های حقوقی مواجه است، اما با همه این‌ها روز سه‌شنبه به فروش گذاشته شد.

فارو هفته گذشته در مصاحبه‌ای با گاردین گفت فرایند حقیقت یابی درباره مطالب منتشر شده در این کتاب بسیار جدی و مطمئن بوده است.

همچنین «باری لوین» اکنون  در حال همکاری با «مونیک ال فیزی» یکی از نویسندگان کتابی درباره دونالد ترامپ با عنوان «همه زنان رئیس‌جمهور» است. طبق چکیده‌ای از این کتاب که هفته گذشته در اسکوایر منتشر شد، ۴۳ زن مطالب جدیدی درباره سوء رفتار‌های جنسی ترامپ مطرح کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین