ای کاش خاوری را هم مثل زم دستگیر کنند/ کیهان با دوقطبی‌سازی در پازل دشمن بازی می‌کند/ کشتن یک فرد با عربده‌کشی، قتل غیرعمد نیست

گروه سیاسی الف،   3980725047 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل چهار مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

ای کاش خاوری را هم مثل زم دستگیر کنند/ کیهان با دوقطبی‌سازی در پازل دشمن بازی می‌کند/ کشتن یک فرد با عربده‌کشی، قتل غیرعمد نیست

خبر دستگیری رو‌ح‌الله زم، سرشبکه آمدنیوز با واکنش مخاطبین الف همرا شد. عموم نظرات حاوی تشکر از سپاه و خوشحالی بابت به‌دام انداختن این فرد بود. برخی دیگر از نظرات را می‌‌خوانید:

*شما را بخدا خاوری و شیخ الاسلام و ... رو هم اگه میتونین دستگیر کنین.

*درسته که نفس عمل با هوشمندی زیاد بوده و کار عملیاتی سنگینی بوده ولی انصافا ارزششو نداشت ! الان اون بابا احساس میکنه وزنه ای بوده ، در حالی که به نظر من از هر لحاظ در حد دشمن هم نمیشد بیاریش!!

*به هر حال ایشان با همکاری کسانی در داخل دست به این اقدامات میزد اگر هم فرض کنیم 90 درصد اقدامات و بقول خودش افشاگری دروغ و الکی باشد باید کسانیکه برای آن 10 درصد اقداماتش که از طرف کسانی در داخل پشتیبانی میشده ،آن افراد هم در هر رده ای شناسایی و به مجازات خیانت برسند وگرنه بنظر من خستگی به تن سربازان گمنام خواهد ماند.بی صبرانه منتظر شناسایی و مجازات همکاران نفوذیش هستیم.

*الان دستگاههای اطلاعاتی دنیا صف می کشند برای اموزش اطلاعاتی. اگر اقتصاد را هم مانند این کارها و نظامی و سیاسی به ان حد برسانید یعنی می تونم بگویم ابر قدرت جدید در دنیا می شویم. یعنی می شود اقتصاد را هم به این درجه رساند؟

*اکثر مردم متوجه شدن که متاسفانه، اکثر افرادی که خودشون رو طرفدار انسانیت و حقوق بشر میدونن، در قالب افشاگری و روشنگری، اغلب، اخبار جعلی رو وارد اخبار صحیح میکنن تا به اهداف کثیفشون برسن... راه نجات شفافیت قانونمند رسانه های داخلیه.

***

«حضور زنان در ورزشگاه‌ها و مطالبه ما از دولت» عنوان یادداشتی بود که درباره وظایف دولت در زمینه ورود زنان در ورزشگاه در الف منتشر شد. تعدادی از نظرات کاربران الف درباره این یادداشت خواندنی است:

*احمدی نژاد گفت زنان به ورزشگاه برن ولی همین به اصطلاح معتدلین مخالفت کردند. مردم باید بدونند که نزدیک انتخابات میشه بجای طرح مسایل مهمی مثل معیشت و تصویب قانون شفافیت به این مسایل میپردازند تا در اثر دوقطبی که ایجاد میشه ماهی خودشون صید کنند

*يك عرف در جهان قرن ٢١ وجود دارد. بازنده آن است كه نتواند سيستم را با عرف و قوانين جهان منطبق و يا نزديك نمايد ، بايد اساتيد و علما و فقها و انديشمندان بنشينند راهي و راههايي براي انطباق با عرف و قوانين جهان بيابند. ببينيد ربا خواري بانكي در جهان غرب حرام نيست اما نرخ سود بانكهايشان در حال حاضر يك يا دو درصد در يكسال است !  اما ربا خواري در اسلام حرام و جنگ با خدا اعلام شده اما نرخ سود بانكي در كشور عزيزمان ١٨ تا ٢٢ درصد است و در بازار تا ٤٨ درصد!

*بانوان حق دارند كه در ورزشگاه باشند و حق، مسئله اى نيست كه كه بگين اولويت داره يا نه

*اگر اولویت اول دولت رفع مشکل دیدن فوتبال مردان توسط زنان شد این یعنی تأخیر بیشتر در حل مشکلات مهمتر زنان مانند ازدواج و... زنی که بگوید باید اولویت اول دولت ورود زنان به ورزشگاه‌ها باشد یا معنای اولویت را نمی‌داند یا فردیست -ضمن عذرخواهی- خودخواه که تأخیر در حل مشکلات مهمتر زنان دیگر برایش مهم نیست!

*(در پاسخ به کامنت بالا) زنها تا کی ورزشگاه نروند تا مشکلات در اولویتشان حل شود لطفا تاریخ دقیقش را بفرمایید تا آن زمان صبر کنند و از رفتن به ورزشگاه منصرف شود. سالها است هر چه می گوییم می گویند اولویت اول مردم نان و اقتصاد و بیکاری و ازدواج است. جالب اینکه این معضلات هیچوقت حل نشده و گمان هم نمی کنم تا سال های سال در این مملکت حل شود ..

*واقعیت این است که حضور زنان در ورزشگاهها با اون جو عالی اخلاقی!!! فضیلتی نیست که عدم آن به زنان لطمه ای وارد کند و موجب خسران یا نقصان دنیوی و اخروی و معنوی و فرهنگی ایشان گردد 
ولی به یقین بدانید گام های بعدی این است که ورزشگاهها ی ایران شود عین کشور های غربی آیا این هم مخالف صریح اسلام نیست؟!

*فتوای مراجع برای مقلدینشون لازم الاجراست. بعضی ها ممکنه اصلا مسلمان نباشند یا اصلا اعتقادی به هیچ دینی نداشته باشند و یا اینکه مرجعشون حضور بانوان رو دارای اشکال نداند.

*کسانی که چالش ورزشگاه رفتن بانوان را مانع رسیدگی به اولویت های اقتصادی می دانند، از موضع خود کوتاه بیایند و دست از مخالفت و .. بردارند تا با حل شدن این چالش بشه به اولویت ها رسید. چرا در مسایل توقع داریم همیشه طرف مقابل کوتاه بیاید چون مسئله اولویت ندارد اما خودمان حاضر نیستیم یک قدم از موضعمان عقب بنشینیم.

***

یادداشتی با عنوان «دفاع از یک اشتباه؛‌ چرا؟!» در نقد تیتر روزنامه کیهان در الف منتشر شد که برخی از نظرات مخاطبین درباره این مطلب را می‌خوانید:

*تحلیل کیهان برگرفته از نص صریح قرآن و سیره‌ی نبوی و علویست. روحانی میگه بهشت زوری نیست. اما نمیگه چرا جوان‌های مردم رو به زور داره به جهنم میبره. ایکاش یه کلاه هم سر دختر و همسر خودشون بذارن و با لباس کوتاه و آنچنانی و یه شیپور به دستشون بدن بیارن تا‌ما دلسوزی برای مردم رو باور کنیم

*(در پاسخ به کامنت بالا) شما نرو استادیوم شما برو نماز جمعه. شما لباس کوتاه نپوش لباس بلند بپوش. شما شیپور نزن. اصلا برو اذان بگو. اما حق نداری به کسانی که متفاوت با تو فکر می کنن چیزی رو اجبار کنی همانظور که تو دوست نداری دیگران تو رو مجبور به کاری و رفتای بکنند.

*کیهان تیترش بنظر میرسه از جهت دوقطبی سازی و قیاس یک حرکت منفی با یک حرکت با ارزش مثبت بالا، مناسب نیست اما سوالاتی که در این متن اومده واقعا بنظر غلطه. چندان نبودن جلوه های زیبای پیاده روی اربعین در رسانه های لیبرال واقعا قابل فهم نیست؟ چرا پیچوندید که تو رسانه های دیگه اومده؟ چرا لیبرال ها بهش نپرداختن؟

*یکی در صفحه اینستاگرامش یه عکسی گذاشته بود از مبارزات قبل انقلاب. دو تا زن که  یکی چادری و یکی بی حجاب بودن که  هر دو داشتند شعار میدادند و انقلاب پیروز شد. اما یکی از دردهای تلخ این انقلاب و نظام این است که برخی فکر میکنند انقلاب حاصل دست آنها بوده و چون اینطور فکر میکنند گمان میکنند انقلاب ملک آنهاست و بقیه هم باید حراف آنها را تایید کنند درست مثل تفکر ترامپ! و حالا هم  کیهان فکر میکند و هم تفکر خودسرانه خودش را قبول دارد و هم توقع دارد همه بگویند صحیح است! ای کاش به جای سرزنش توهین آمیز چند هزار زن که خواستار تماشای بازی کشورمان بودند  به تشویق چند میلیون زنی میپرداخت که به شوق اربعین به کربلا رفته اند .

*هر وقت اتفاقی باب میل جناحی نباشه ،به همین روش برخورد میکنند. از اونجایی که هیچ استدلال منطقی ندارند با استدلال خنده دار سعی در توجیه دارند(توجیه نسبت جمعیت زنان به تعداد تماشاگر واقعا خنده دار است) حتما انتظار داشتن دخترا برای این بازی بلیط تهیه کنه. اگر فقط کمی، کمی انصاف داشته باشند حضور این تعداد خانوم رو بیش از انتظار می بایست برآورد کنند.

*حالا نمیشه هر کس دلش خواست بره ورزشگاه و هر کس دلش خواست بره پیاده روی اربعین و کسی رفتار و انتخاب مردم را نقد نکنه؟ بعد سالها درک این موضوع که اعمال  زور و بگیر و ببند و این نوع تبلیغات هیچ تاثیری بر عقاید مردم نداره نبوغ خاصی نمی خواد

*اولا دوقطبی سازی از شگردهای دولت روحانی بوده و هست، دهها مثال میشه آورد از صحبت هاش در مناظرات انتخاباتی بگیرید تا سخنرانی هایش در جمع مردم و میتینگ ها. حالا حامیانش که در سال 88 با آن رفتارهای ضددموکراسی خودشان حتی فضای خانواده ها را دوقطبی کرده بودند و مردم رو به جان هم انداخته بودند، از تیتر کیهان بابت دوقطبی سازی، نگران و برآشفته شده اند؟!! تا این حافظه تاریخی ضعیف ما وجود داره جای مثبت و منفی همیشه در کشور ما جابجا میشه و  بدهکار طلبکار میشه.

*متاسفانه کیهان با وجود ادعای انقلابی اکثر ا تو دام رسانه های خارجی میفته و دقیقا مشغول اختلاف افکنی بین مردم و بخصوص جوانها میشه که این موضوع صد در صد ضرر نظامه.

*چه بسا افرادی که هم به استادیوم بروند و هم به پیاده روی اربعین، چه بسا افرادی که به هیچکدام نروند. وانگهی اینها افراد عاقل و بالغی هستند که برای وقت فراغتشان تصمیم می‌گیرند چه کار کنند، حالا به دیگر افراد چه ارتباطی دارد؟ هنوز بعد از این همه سال یک عده یاد نگرفته اند که بر زندگی خودشان تمرکز کنند و وضعیت خودشان را بهبود ببخشند به جای دخالت در کار دیگران!

***

«انتقاد از مجازات خفیف دختر پورشه سواری که گفت: کشتم که کشتم، دیه‌اش را می‌دهم» از مطالب پربحث این هفته الف بود. چند کامن برگزیده درباره این مطلب را می‌خوانید:

*خیلی وقتها یه چیزهایی اگر در ضمیر فرد باشند و یا حتی در محیط خصوصی انجام شوند جرم نیستند اما همون کار اگر علنی شود و تبعات اجتماعی داشته باشد میزان مجازات هم به تناسب اثر اجتماعی اش مجازات میشه. شما جیب یکی رو مخفیانه در خیابون بزن با همون جیب زدن همراه با کشیدن عربده و بالا بردن چاقو بدون هیچ استفاده از اون خیلی فرق داره از شش ماه حبس تا اعدام. هرچند مشکل اساسی از ساختارهایی است که آدم های بی بوته ای مثل اینها را به وضعیت های اقتصادی بالا میرسونه. اون ر ا باید علاج کرد

*بزرگترین مجازات برای این آدم محرومیت مادام العمر از رانندگیه. اگر در اینصورت رانندگی کرد مثل کسی هست که بدون گواهینامه رانندگی کنه و تصادف کنه، حکم قتل عمد رو داره

*عمدا که کسی را نکشته! انتظارتان چیست؟ می‌خواهید حکم اعدام بدهند؟! به خاطر جمله‌ای که گفته می‌خواهید برای همیشه از رانندگی محرومش کنید؟ خوشبختانه معمولا قانون را با منطق و عقل می‌نویسند و نه با احساس!

*(در پاسخ به کامنت بالا)وقتی شما بتونی انقدر راحت یه نفرو بکشی حالا به عمد یا غیر عمد و مشکلی از نظر تبعات اون نداشته باشی این امر نشان دهنده ضعف قانون هست. قانون باید حافظ منافع همه مردم باشه به هر حال تو هر جامعه ای فقیر و غنی وجود داره اگر قرار باشه طبقاتی از جامعه بدون ترس از عواقب کارشون هر کاری خواستن بکنن اون جامعه چه فرقی با جنگل داره.

*چطور کسی میتونه وحشیانه رانندگی کنه و اطمینان به حمایت قانونی هم داشته باشه و بعد متکبرانه جواب مردم و پلیس رو بده.  لازم نیست مجازات قتل عمد الزاما برای اینها اجرا بشه، ولی لااقل قانونی باشه که سقف مجازات به قتل عمد برسه، که لااقل موقع عربده کشی این افراد، ذره ای ترس از حداکثر مجازات بخاطر اعمالشون داشته باشن. حالا قاضی با توجه به شرایط پرونده و مستندات باید بررسی و حکم بده.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۵۹۴۲۱۷:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۶
ضد انقلاب خارجی ، به صورت تاکتیکی از جریان اشرافی اصلاح طلب حمایت می کند..
کریمی۱۱۳۵۹۴۴۱۷:۰۸:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۶
خاوری را خود عناصر وابسته به فساد فراری دادند تا رسوا نشوند و رازها سر به مهر بماند
محمد۱۱۳۶۰۳۱۱۹:۲۸:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۶
تا زمانيكه اشخاصي نظير بابك زنجاني ،خاوري وعلي اصغر صاحبي پول بيت المال را از كانادا بر نگردانند وقوه قضاييه با انها برخورد نكند دل مردم ارام نميگيرد.
ناشناس۱۱۳۶۰۳۹۱۹:۳۲:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۶
هرگز چنین اتفاقی نمی افته
ناشناس۱۱۳۶۲۱۸۰۷:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۷
خاوری پانمیشه بیاد عراق که نیروهای امنیتی بگیرنش
ناشناس۱۱۳۶۷۰۴۰۷:۰۳:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۸
حداقل اجازه خارج شدن و فرار کردن به خاوری های دیگر داده نشود!
ناشناس۱۱۳۶۳۹۰۱۳:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۲۷
ای کاش تمام اختلاس گران و دزدان بیت المال را هم همینطوری بگیرند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین