انتقاد از مجازات خفیف دختر پورشه سواری که گفت: کشتم که کشتم، دیه‌اش را می‌دهم

گروه حوادث الف،   3980720016 ۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اردیبهشت امسال تصادف مرگباری در اصفهان رخ داد. در کورس دو خودروی پورشه، یکی از پورشه‌ها با انحراف از مسیر اصلی با یک دستگاه پراید برخورد می‌کند که به مرگ راننده جوان پراید منجر می‌شود. حالا حکم پورشه‌سوار قاتل صادر شده است؛ پرداخت دیه، مطالعه دو کتاب و حبسی که یک سومش تعلیق شده است!

انتقاد از مجازات خفیف دختر پورشه سواری که گفت: کشتم که کشتم، دیه‌اش را می‌دهم

روزنامه جوان در ادامه نوشت: هنگامی که پلیس از راه می‌رسد، دختر پورشه‌سوار شروع به فریادزدن و اعتراض می‌کند و در پاسخ مأموری که می‌گوید: «داد نزن شما آدم کشتید» می‌گوید: «کشتیم که کشتیم دیه‌اش را می‌دهیم»!

با صدور حکم دادگاه این پورشه‌سوار مشخص شد آنچه این راننده قانون‌شکن می‌گفت، درست از آب درآمده است!

این پورشه‌سوار قانون‌شکن علاوه بر پرداخت دیه به مجازات بدل از حبس محکوم شده است! حال آنکه مجازات جایگزین حبس از مزیت‌های قوانین ماست، اما نه برای فردی که قانون‌شکنی‌اش را با ثروتش توجیه می‌کند و به رخ تمام هنجارهای اجتماعی می‌کشد و نه برای فردی که خود را مالک شهر و دیگران را فاقد حقوق شهروندی که هیچ حتی در موقع لزوم فاقد حق زندگی می‌داند. اتفاقاً چنین فردی باید روانه زندان شود تا هم‌ردیف بودن با دیگر شهروندان را درک کند.

شعبه ۱۲۲ دادگاه کیفری۲ اصفهان با بررسی عوامل مؤثر در این پرونده تصادف، بی‌احتیاطی راننده خودروی پورشه را در رانندگی محرز دانسته و وی را مستند به قوانین مربوطه در قانون مجازات اسلامی از جنبه خصوصی بزه به پرداخت یک فقره دیه کامل از جهت قتل غیرعمد و ۵ درصد دیه کامل از جهت برخی جراحات در حق اولیای دم محکوم کرده است.

همچنین این راننده متخلف از جنبه عمومی جرم به تحمل سه سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد که اجرای یک سوم از مجازات حبس وی به صورت تعلیق درآمده است.

به گفته محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان «حکم از نوع مراقبتی بوده و به منظور اصلاح و افزایش آگاهی در زمینه لزوم فراگیری آموزه‌های دینی در احترام به کرامت والای انسان، دادگاه مقرر داشته این متهم در مدت زمان تعلیق حکم حبس، دو جلد کتاب در همین زمینه را مطالعه و پس از فراگیری مضامین آن گواهی مربوطه را به اجرای احکام دادگستری ارائه کند.» به نظر می‌رسد این مجازات به ضدخودش تبدیل شودبا کسی که با هنجارشکنی، خطوط قرمز اخلاقی جامعه را علناً نقض می‌کند و درس بی‌قانونی به هم مسلکانش می‌دهد، نباید با مسامحه برخورد کرد. تعلیق بخشی از حبس چنین متهمی که با به رخ کشیدن پول خودش به نیروی انتظامی و به یک ملت ریشخند می‌زند، نه به صلاح مردم است و نه حتی به صلاح خودش. چنین متهمی با صدور چنین حکمی احتمالاً خودش این‌گونه می‌گوید: «با ماشین میلیاردی‌ام کورس گذاشتم، یک نفر را کشتم و بعد هم با فخرفروشی در صدر اخبار قرار گرفتم، حالا هم همان حرف خودم شد، پول دیه متوفی را می‌دهم و دو سه کتاب می‌خوانم!»

چنین محکومیتی با فلسفه مجازات‌ها هم در تباین است. یکی از اهداف وضع کیفر، اصلاح مجرم است که با این حکم حاصل نمی‌شود. هدف دیگر اعمال مجازات، ارتذال و ترساندن بقیه مجرمین بالقوه است، که باز هم حبس تعلیقی و مطالعه کتاب در چنین موردی نمی‌تواند بازدارنده سایرین از ارتکاب جرائم مشابه باشد.

دیدگاه کاربران

حسن۱۱۲۷۸۵۵۰۹:۱۳:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تازه خانواده مقتول شانس آوردن که با پخش کلیپ یه دیه گرفتن وگرنه بعید نبود مقصر هم اعلام بشن و پول خسارت پورشه رو هم بدن.چه عدالتی!!!!!
ناشناس۱۱۲۷۹۴۷۱۰:۱۰:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بله چاره اش این نیست که فراتر از قانون باهاش برخورد بشه اما یعنی جمله ایشان هیچ عنصری از جرم را نداشته و شما هم مجازی هر جمله ای را بدون تبعات اش بر زبان جاری کنی. خیلی وقتها یه چیزهایی اگر در ضمیر فرد باشند و یا حتی در محیط خصوصی انجام شوند جرم نیستند اما همون کار اگر علنی شود و تبعات اجتماعی داشته باشد میزان مجازات هم به تناسب اثر اجتماعی اش مجازات میشه. شما جیب یکی رو مخفیانه در خیابون بزن با همون جیب زدن همراه با کشیدن عربده و بالا بردن چاقو بدون هیچ استفاده از اون خیلی فرق داره از شش ماه حبس تا اعدام. هرچند مشکل اساسی از ساختارهایی است که آدم های بی بوته ای مثل اینها را به وضعیت های اقتصادی بالا میرسونه. اون ر ا باید علاج کرد
ناشناس۱۱۲۸۵۸۳۱۵:۰۵:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دو پورشه کورس گذاشته بودند، یک راننده دختر و یک پسر، تصادف را پسره کرد و منجر به مرگ شد و بعد هم از صحنه گریخت، دختره در صحنه ماند و آن حرف های مزخرف را زد ولی تنها جرمش سرعت غیر مجاز و کورس گذاری است! به نظر می آید حکم برای آن پسر کم باشد، گریختن از صحنه تصادف خود جرم است که هیچ اشاره به آن در حکم نشده! ضمن اینکه آن پسر همان موقع گفته بود چون گواهینامه نداشتم ترسیدن رفتم به خانواده ام زنگ زدم آنها نیز به اورژانس خبر دادند! اگر این را درست یادم باشد آنوقت دیگر تصادف نباید غیر عمد باشد، در همه جهان خلاف قانون سوار خودرو شوی (مثلا نداشتن گواهی نامه یا مست بودن) و منجر به تصادف شوی دیگر جرمت یک حادثه نیست یک کار عمدی است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۲۸۷۱۴۱۶:۵۶:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دادگاه اجازه دهد خانواده مقتول دو تا لنگ کشیده به پدر دختر و دو لنگ کشیده به دختر زده شود از لنگ کشیده که در آگاهی به مجرمین برای اقرار گرفتن می زنند تا دیگر با پولشان با جان مردم بازی نکنند
ناشناس۱۱۲۸۰۰۰۱۰:۴۴:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دختر پورشه سوار راست گفته بود. زد و کشت و تهش هم فقط پولش رو داد.
آریابان۱۱۲۸۱۵۶۱۱:۵۵:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
پول داشته باش ، کوفت داشته باش !!!!!!!!!!!!!!! مرگ" فقراء" و ننگ "اغنیاء" بی صداست !!!!!!!!
رضا۱۱۲۸۶۴۰۱۵:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
موردی که باعث حساسیت شده اینکه طرف پورشه داشته. ؟حالا اگر طرف نیسان آبی داشت قضیه فرق پیدا می کرد ! ایرانی ها همه تنگ نظر و حسود هستند و همین عامل باعث شده به این روز بیفتم .
ناشناس۱۱۲۸۸۷۵۱۹:۱۵:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تابحال نشنیدم با نیسان آبی با یکی دیگه کورس بذارن و بعد که یکی را کشتند بگن کشتم که کشتم پولش و میدهم
ناشناس۱۱۲۸۱۵۱۱۱:۵۴:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خیلی از راننده های پراید خیلی بدتر رانندگی میکنند یه بار تو جاده عباس اباد شما یه پراید برای اینکه پیچها رو با سرعت رد کنه از لاین مقابل مرتب رد میشد
ناشناس۱۱۲۸۶۵۵۱۶:۰۱:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
از این ها بدتر، موتور سوارها هستن
ناشناس۱۱۲۸۱۵۹۱۱:۵۶:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بایستی تا آخر عمر از رانندگی محروم می شد و به کار اجباری در خدمت قربانیان ناشی از حوادث رانندگی محکوم می شد.
رضا غ۱۱۲۸۲۰۵۱۲:۱۹:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
وقتی یک قانون ناعادلانه در مملکت وجود داره دیگه نمیشه همون قانون رو به صورت موردی اجرا نکرد. مگه خود همین حضرات نیستند که حرف آخرشون در برابر بسیاری از قوانین ناعادلانه و حتی در تضاد با شعور و منطق جامعه اینه که به هر حال شما در این مملکت زندگی می کنید و این قانون مملکته حتی اگه مخالف هستید ملزم هستید مقید باشید به این قوانین. بهتر اینه که در جهت تغییر این قوانین تلاش کنید ..
ناشناس۱۱۲۸۵۷۵۱۵:۰۱:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
واقعیت همین است. مگر شهردار سابق دیه نداد. تازه او عمدا با اسلحه کشته بود نه در یک تصادف رانندگی که عمدی هم نبوده. قوانین ما عیب دارند ولی گوشی شنوا نیست
ناشناس۱۱۲۸۶۶۴۱۶:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بزرگترین مجازات برای این آدم محرومیت مادام العمر از رانندگیه. اگر در اینصورت رانندگی کرد مثل کسی هست که بدون گواهینامه رانندگی کنه و تصادف کنه، حکم قتل عمد رو داره
ناشناس۱۱۲۷۸۷۱۰۹:۲۶:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
عمدا که کسی را نکشته! انتظارتان چیست؟ می‌خواهید حکم اعدام بدهند؟! به خاطر جمله‌ای که گفته می‌خواهید برای همیشه از رانندگی محرومش کنید؟ خوشبختانه معمولا قانون را با منطق و عقل می‌نویسند و نه با احساس!
ناشناس۱۱۲۷۹۱۵۰۹:۵۵:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
وقتی شما بتونی انقدر راحت یه نفرو بکشی حالا به عمد یا غیر عمد و مشکلی از نظر تبعات اون نداشته باشی این امر نشان دهنده ضعف قانون هست. قانون باید حافظ منافع همه مردم باشه به هر حال تو هر جامعه ای فقیر و غنی وجود داره اگر قرار باشه طبقاتی از جامعه بدون ترس از عواقب کارشون هر کاری خواستن بکنن اون جامعه چه فرقی با جنگل داره.
ناشناس۱۱۲۷۹۵۳۱۰:۱۴:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دوست عزیز ایشالله فردا بیاد بخوره رو مغز مادر و بچت تا اونزمان با خوشحالی از احساس و عقل صحبت کنی . برادر تو خیابون با اون حالت رفته زده با سرعت زیاد میدونسته تهشم ممکنه همچین اتفاقی بیافته که خیلی راحت هم میگه دیه اونو میدم بعد میای از قانون حرف میزنی ؟ این سوبرداشت از قانونه . تو این قانون برای همچین انسان هایی هم قوانینی داره برای مجازات . شما مطمئن باش با پول خیلیا رو میشه خرید ولی این عدم احساس امنیت برای قشر ضعیف رو از شنیدن چنین خبرهایی رو چطور میشه درست کرد ؟ جامعه آسیب میبینه
احمد۱۱۲۷۹۹۴۱۰:۳۹:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
والا...قانون برای تصادف مشخصه و چند جمله ک طرف اونجا گفته هیچ جرمی محسوب نمیشه،شما عدالت رو برقرار کنید که یکی پورشه میلیاردی سوار نشه یکی هیچی
حسن۱۱۲۸۴۷۷۱۴:۲۳:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نویسنده هم داره میگه قانون باید جوری باشه که باعث بازدارندگی بشه. نه این که اگه طرف پول داشت دیگه خیالش راحت باشه. علاوه بر دیه باید باید مجازات هایی دیگه ای هم باشه که پولدار ها هم احساس کنند در صورت نقض قانون چیزی برای از دست دادن دارند.
ناشناس۱۱۲۸۶۹۳۱۶:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
قرار نیست همه ثروتمند و پورشه سوار باشند و در تمام دنیا در صورت تصادف هیچ اتهامی نسبت به راننده نیست به جز خسارت تعجب میکنم 3 سال زندان برای چه مگر عمدی بوده
ناشناس۱۱۲۸۰۱۳۱۰:۴۷:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با متکبر باید متکبرانه برخورد کرد. این ضعف قانون هست که اگر کسی با داشتن صلاحیت رانندگی، تصادف کرد، الزاماً غیر عمد هست. بلکه نحوه رانندگی اگر ذاتی دارای احتمال خطر و آسیب جدی به مردم باشه، باید در حکم قتل باشه و یا حداقل مجازاتی سنگین تر از دیه! چطور کسی میتونه وحشیانه رانندگی کنه و اطمینان به حمایت قانونی هم داشته باشه و بعد متکبرانه جواب مردم و پلیس رو بده. لازم نیست مجازات قتل عمد الزاما برای اینها اجرا بشه، ولی لااقل قانونی باشه که سقف مجازات به قتل عمد برسه، که لااقل موقع عربده کشی این افراد، ذره ای ترس از حداکثر مجازات بخاطر اعمالشون داشته باشن. حالا قاضی با توجه به شرایط پرونده و مستندات باید بررسی و حکم بده. ولی کلاً چه این راننده و چه هر راننده ای که با پراید هم بخواد باشه و بصورت دیوانه وار رانندگی کنه، باید در حکم حمل و استفاده از سلاح باشه، فرقی نداره! شما با یک کلت خیلی خوب تیراندازی کنید بیشتر از 2-3 نفر بصورت کاری مورد اصابت نیستند، ولی با یک ماشین پراید قابلیت داره ده ها فرد تحت تاثیر قرار بگیرند. اعم از وحشت و آسیب جسمی و روحی. و قانون محکمی هم در کار نیست.
حقوقدان۱۱۲۸۰۲۷۱۰:۵۵:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با توجه به اینکه اظهارات این شخص نسبت به وقوع حادثه، دال بر عدم ندامت از کشتن مقتول دارد، می‌توان استدلال کرد که قتل عمد بوده و مجازات آن اعدام است. چرا که اگر چه قاتل به هدف قتل مقتول مرکتب جرم نشده، اما کشتن هر شخصی برای وی علی السویه بوده است. لذا بله. عدالت با اعدام قاتل اجرا می‌شود.
آزاده۱۱۲۸۰۲۹۱۰:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
عمدا نکشته ولی اعتراف کرده که اگر لازم باشه عمدا میکشه چون فکر میکنه هزینه کمی داره! مقاله بالا احساسی نیست.
ناشناس۱۱۲۸۰۴۴۱۱:۰۳:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
معلوم هنوز کسی از خانواده ات اینجوری نمرده که انشاااله این اتفاق برایشان نیافتد که حرف ادمهای غیر داغدیده را می زنی
ناشناس۱۱۲۸۰۵۸۱۱:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نمی فهمی اون جملاتی که گفتن باور درونیش بوده؟!!! یه بچه پولدار عقده ای رانت خوار احتمالا آقازاده که کل مردم رو نوکر خودشون می دونن
حسین۱۱۲۸۰۸۳۱۱:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سرعت غیر مجاز باعث قتل شده پس قتل غیرعمد نمیتونه باشه
ناشناس۱۱۲۸۰۸۵۱۱:۱۹:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
عمدا نکشته ولی هیچ ملاحظه ای هم نکرده به نظر شما بین کسی که با سرعت مجاز حرکت میکنه و کسی که دو برابر سرعت مجاز رانندگی میکنه هنگام وجود خطر تفاوتی نیست؟؟؟
ناشناس۱۱۲۸۱۴۴۱۱:۵۰:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دوست عزیز در همه جای دنیا از جمله توی اون غربی که احتمالا کعبه آمال امثال شماست چنین شخصی علاوه بر محکومیت به زندان برای همیشه از راننگی محروم می شود
حمید۱۱۲۸۱۹۳۱۲:۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سلام دوست عزیز وقتی شما سوار ماشین میشوید و با سرعت تمام همه قوانین راهنمایی رو نقض میکنید مرتکب تخلف نشدید بلکه مرتکب جرم شدید و اگاهانه باعث به خطر افتادن جان انسانها میشوید و دقیقا این نقص قانون هست که را شما مجرم به حساب نمیاره و باید مانند مجرم ها با شما برخورد کنه تا درس عبرتی بشه برای من که وقتی پشت فرمان نشستم بدونم که وقتی اگاهانه بی احتیاطی میکنم قانون مثل مجرم با من برخورد میکنه و پول و ثروت پدرم هم به دادم نمیرسه ان وقت حتما در موقع رانندگی از تخلف و به خطر افتادن جان مردم خوداری میکنم دوست عزیز این شخص مجرمه و باید با اشد مجازات با اون برخورد کرد
ناشناس۱۱۲۸۲۲۹۱۲:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
از اونجایی که گواهینامه نداشته قتل عمد محسوب میشه
ناشناس۱۱۲۸۶۱۶۱۵:۲۶:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
پول که داشته ،،!
ناشناس۱۱۲۸۳۶۳۱۳:۲۴:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تاجاییکه ما یادمونه راننده خاطی دختره نبود! یک پسر جوان بدون گواهینامه قاتل بود که خودش تو مصاحبه گفت بخاطر نداشتن تصدیق رانندگی فرار کرده، و حکمش هم که قتل عمد و اعدامه! حالا چطور یکدفعه جنسیت راننده عوض شد؟! الله اعلم!
ناشناس۱۱۲۸۴۹۱۱۴:۳۰:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
در کشورهای متمدن تصادف منجر به قتل ده سال زندان دارد هیچ کجا جان انسان را با پول تعویض نمی کنند
ناشناس۱۱۲۸۵۴۸۱۴:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
فامیلتونه یا تو هم پورشه سواری ومرفه بی دردی؟
ناشناس۱۱۲۸۶۶۲۱۶:۰۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
حالا که حرف مفت زدن مشکلی نداره، من هم میخوام هرچی از دهن گشادم درمیاد نثار امثال تو و خانواده ات بکنم!!!! مخصوصاً ..و .. و ..ببینم طاقت داری!
ناشناس۱۱۲۸۹۰۴۱۹:۳۷:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
جمله «کشتم که کشتم» قتل غیر عمد را تبدیل به قاتل محقق می کند. حکم قاتل محق که بی گناهی را می کشد چیست؟
ناشناس۱۱۲۷۸۷۳۰۹:۳۰:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
میشه ازش متنفر بود ولی قانون رو نمیشه تفییر داد. مثلا کسی که چراغ قرمز رو رد کنه و حال کنه که رد می کنه باید دو برابر جریمه شه!
ناشناس۱۱۲۷۹۴۸۱۰:۱۱:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کسی نگفته قانون رو تغییر بده و حکم جدیدی براش قرار بده!! گفته مجازات حبس رو که قانون براش تعیین کرده، در حق این شخص که وقتی آدم کشته با کمال وقاحت پول خودش (احتمالا پدرش) رو به رخ می کشه و می گه دیه اش رو می دم، انجام بدن و به صورت تعلیقی قرار ندن.
حسین۱۱۲۷۹۹۸۱۰:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دوست عزیز ومحترمم ، این ایده شما کمی روشنفکر بازیست . اگر کسی که چراغ قرمز را رد میکند بطور آشکار ومحرزی قانون را به سخره بگیرد ، واقعا جرمش فرق میکند و راه حل هایش هم در قانون دیده شده ) نمونه ی بارز رفتارآن ورآبِ آن، برخورد قاطعی است که چند بار پلیس کانادا و انگلیس با " جاستین بیبر" خواننده ی نوجوان و از خود راضی پاپ انجام دادند و به او فهماندند که پولش هیچ کمکی به او در برابر قانون نمی کند.
ناشناس۱۱۲۸۰۳۷۱۰:۵۸:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این خانم نامحترم، موقع رد شدن از چراغ قرمز حال نکرده بلکه با زیرپاگذاشتن خطوط قرمز قانون و اخلاق، جوون مردمو کشته و حال یه ملتو گرفته!
ناشناس۱۱۲۸۴۱۲۱۳:۵۱:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
باید قاضی حکم می داد که این خانم -علاوه بر مجازات- رسما از ملت بزرگ ایران بابت این جسارت زننده عذرخواهی کند!
ناشناس۱۱۲۷۸۸۱۰۹:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
، آن دولت مردانی که این پورشه را با رانت زیر پای این دختر رسوندن هم شریک در قتل هستن...
ناشناس۱۱۲۸۰۶۸۱۱:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تو از کجا می دونی.... فورا توپ را انداختی به زمین دولتمردان؟؟؟؟؟/
ناشناس۱۱۲۸۴۰۸۱۳:۴۸:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
باید پذیرفت که دولتمردان،فضا و بستری جهت پول دار شدن یک عده تازه به دوران رسیده ایجاد کردند و این یک واقعیت انکار ناشدنی است.شما شک نکن اگر کسی اصالتا ثروتمند باشد هیچ گاه چنین جمله ای را به زبان نمی آورد.چنین جملاتی از زبان افرادی به گوش میرسد که تازه به دوران رسیده و نوکیسه هستند و این تازه به دوران رسیده ها و نوکیسه های فراوانی که در خیابان ها جولان میدهند و مزاحم زندگی مردم هستند حاصل سیاست های نادرست دولتمردان بوده است.
محمد۱۱۲۷۸۸۹۰۹:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
قدیمی ها گفته اند پول بده رو سبیل شاه نقاره بزن زمان فرقی نمی کنه اول انقلاب دوستی داشتم که میگفت برو قوی شو که ضعیف پایمال است. در قضیه برادر رییس جمهور هم دیدیم.
ناشناس۱۱۲۷۸۹۰۰۹:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با همه تصادفی های منجر به قتل چنين برخورد ميشود؟
ناشناس۱۱۲۷۹۵۴۱۰:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
ایرانه دیگه هر کی یجور حکم میده
ناشناس۱۱۲۷۸۹۱۰۹:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دنبال اصلاح قضات باشيد كه با اصلاح آن ها خيلي چيزها اصلاح مي شود.
مردم۱۱۲۷۸۹۹۰۹:۴۱:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
درکشورماهمیشه همینطورباقانون برخوردمیشودچیزعجیبی نیست.
ناشناس۱۱۲۷۹۰۰۰۹:۴۲:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
برین یقه های آقازاده ها را بگیرید نه پول داری که نقشی در سیاست نداره . انوقت بگی در راستای حقوق عامه قدم برداشتیم
تیان۱۱۲۷۹۰۳۰۹:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کشتم که کشتم، دیه اش را می دهم چرا اینقدر آسمون و ریسمون بی ربط می بافید این حرف که در شرایط روحی بد در لحظه تصادف گفته شده ارتباطی به پولداری و غیر پولداری ندارد چون اساسا دیه را قرار نیست راننده بپردازد،دیه را بیمه می دهد،ضمنا بیان این حرف از نظر حقوقی جرم محسوب نمی شود و در حد وظیفه تربیتی دادگاه ،حکم مطالعه کتاب کافی است
ناشناس۱۱۲۸۴۲۶۱۳:۵۸:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
در شرايط بد روحی ميگفت غلط کردم! مگه شرايط بد روحی آدمو طلبکار ميکنه؟! اگه مقتول آشنای شما بود بازم همبن حرفو ميزدی؟
ناشناس۱۱۲۸۴۷۱۱۴:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
در تصادف وقتی کسی کشته می‌شود طبیعتا قتل عمد نیست اما فرق می‌کند که مساله یک بی‌احتیاطی باشد و یا کورس گذاشتن در خیابان که این دومی نتیجه بی‌ارزش انگاشتن جان دیگران است چنین شخصی باید حداقل ده سال از داشتن گواهینامه محروم شود
ناشناس۱۱۲۷۹۰۶۰۹:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
واقعا که انشالله چناب رئیسی دخالت کنند و حتی با قاضی دهنده چنین حکمی را نیز برخورد شود....
ناشناس۱۱۲۷۹۲۴۰۹:۵۹:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نوشته «اما نه برای فردی که قانون‌شکنی‌اش را با ثروتش توجیه می‌کند و به رخ تمام هنجارهای اجتماعی می‌کشد و نه برای فردی که خود را مالک شهر و دیگران را فاقد حقوق شهروندی که هیچ حتی در موقع لزوم فاقد حق زندگی می‌داند. اتفاقاً چنین فردی باید روانه زندان شود تا هم‌ردیف بودن با دیگر شهروندان را درک کند.» مگر اصل قضاوت این نیست که «قانون کر و کور است» اصولا قانون با اینکه متهم چی گفته یا وضع مالیش چی بوده نباید کاری داشته باشه. در هر صورت تصادفی شده مقصر طبق قوانین تشخیص داده میشه و مجازات طبق قانون. حالا چه حرفی زده به قاضی ربطی نداره. اگر ادعای اعمال نفوذی است (که احتمالش کم نیست) باید مدارک دیگری ارایه داد.
ناشناس۱۱۲۷۹۳۱۱۰:۰۲:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تا اونجایی که یادمه اونی که میگه دیه میدیم راننده نبود فکر کنم سرنشین یا یکی از اعضای خانواده بود که بعد از تصادف اومد
سید۱۱۲۷۹۳۹۱۰:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کدام حکم برای افراد متمکن اجرایی شده ؟ در برگه ثبت میشود اما اجرایی نمیشود
ناشناس۱۱۲۷۹۵۵۱۰:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
انتخاب کتاب هم به مجرم واگذار شده است! یعنی کسی که حکم به خواندن کتاب داده حتی آشنایی با دو کتاب خوب در زمینه احترام به کرامت انسانی نداشته؟
رسول۱۱۲۷۹۷۴۱۰:۲۶:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اقای ریسی برسی کنید!!!
ناشناس۱۱۲۷۹۷۷۱۰:۲۸:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
از قدیم و ندیم می گفتند پول داشته باش و روی سبیل شاه نقاره بزن!!!!!
ناشناس۱۱۲۸۰۱۸۱۰:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تنبيه اين خانم پر روي اشراف زاده بيش از اين بايد مي بود. نگران وقوع حوادث مشابه توسط پررويان و اشراف زادگان در آينده هستم. برخي قوانين و حكم هاي قضايي حتي كاهنده وقوع جرم نيستند. راننده اي كه با خلاف قانون و سرعتي مي راند، اين را نيز مي داند كه ممكن است جاني يا جان هايي را بگيرد. سبك شمردن جان انسانها از جمله گناهان بزرگ است.
حق گو۱۱۲۸۰۲۳۱۰:۵۲:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با سلام فارغ از مجازات هاي پيش بيني شده در قانون براي هر جرمي از جمله قتل ودر اين خصوص قتل غير عمد جرم ديگر ايشان عناد نسبت به قانون و عدم التزام به قانون است قطعا اگر اين مهم براي محکمه اثبات شود ( البته اگر اراده اي براي ورود به موضوع باشد) قطعا مجازات خودش را دارد اگر قرار باشد موضوع عدم التزام به قانون ناديده گرفته شود هر کس به اندازه توان مالي قانون را به سخره گرفته و عملا از حيض انتفا ساقط مي کند من کارمند اگر عدم التزام به قانون داشته باشم در محل دور زدن ممنوع براي فخر فروشي و تمسخر قانون درمحضر مجري قانون به کرات دور زده و مي گويم جريمه را بنويس من مي پرازم آيا مراد قانون گذار از مجازات کسب درآمد است و به ديده منبع درآمد قانون وضع ميکند؟
ناشناس۱۱۲۸۰۴۰۱۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این مجازات قانونی تصادف هست. حالا اگر مشکل داره، قانون باید اصلاح بشود. ربطی به قاضی و ایکس و ایگرگ نداره. مجازات تصادف همینه دقیقا. داد و هوار کردن نداره که مجازات چرا کمه؟!! قاضی دلخواه که نمی تواند رفتار کند، باید بر اساس قانون حکم رو صادر کند، حالا چه شاکی و چه متشاکی چه خوششان بیاید و چه خوششان نیاید.
ناشناس۱۱۲۸۰۴۷۱۱:۰۴:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اتفاقات رانندگی همیشه نتیجه اهمال و بی توجهی به قانون است و نه عمد این اتفاق ممکن است برای هرکسی پیش بیاید چنانچه بنده درتذکری به یکی از رانندگان محترم بی آر تی در باب سرعت پاسخش این بود که دیه با بیمه است قصدم تطهیر توهین پورشه سوار نیست و معتقدم بابت آن جزای مناسب آن را ببیند اما مشکل بیشتر فرهنگی است تا در دمیدن بوق داستان فقیر و غنی !
ناشناس۱۱۲۸۰۶۴۱۱:۱۱:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
باید همچین افرادی رو برای کاهش غروراضافی وادب شدن مجبور به کار در سروییهای بهداشتی عمومی یا نظافت عمومی شهر کرد تاشاید یه کم ادم بشن
علی۱۱۲۸۰۹۷۱۱:۲۵:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بنظر من فقط بخاطر همین جمله "کشتیم که کشتیم دیه شو میدیم" باید محاکمه بشه و حکم سنکین بگیره، جدای از تصادف و حکم مربوط به اون ، وجود چنین افرادی در یک جامعه باعث شرمساری اون جامعه هست
ناشناس۱۱۲۸۱۱۳۱۱:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
انتقادات درست ولی مجازات باید متناسب با جرم باشد و نه سخنانی که از روی احساس در آن لحظه زده می شود . از آن گذشته همین مقدار مجازات را آیا برای ژن های برتر هم داشته ایم؟ می توان اندکی مطالعه و تحقیق کرد و پاسخ را یافت . ضمناً دخالت آقای رییسی در آن احکام بیشتر مورد نیاز می باشد تا این حکم .
ناشناس۱۱۲۸۱۴۸۱۱:۵۲:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
به نظرم شان آقای رئیسی ورود به هر پرونده ای نیست...اگر قانون مشکل داره باید قانون را اصلاح کرد والا که حتما اگر با قاضی پرونده صحبت کنین دلایل متقنی میاره که حکم درست صادر شده...حیف زندگی جوانی که با حماقت و نفهمی این دختر خانم از بین رفت...شاید باید آرزو کنیم خداوند بهترین حکم رو در حق این دختر خانم و خانواده اش اجرا کنه
ناشناس۱۱۲۸۱۵۰۱۱:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چرا اینقدر بی منطق شدیم.اولا یک سوم محکومیتش تعلیق شده و نه همش.ثانیا مگه قتل عمد مرتکب شده؟چرا بعضیا از شارع مقدس هم جلوتر میدوند؟ وقتی شرع اینچنین حکم میده ما چرا احساسی برخورد میکنیم.اگر قرار باشه قانون به حال و احوال و احساس ما توجه کنه و حکم صادر کنه که سنگ رو سنگ بند نمیشه.همه فقط یقه قوه قضاییه رو میگیریم.اگر یه حکم عجیب و ناجور میدادن که فغان و فریاد گروهی دیگه بلند میشد.یه لحظه خودمون رو جای محکوم قرار بدیم.بله مرتکب خطای بزرگی شده.شاید متنبه شده باشه.ما که حال اون فرد رو نمیدونیم خدا میدونه الان به خاطراینکه عامل مرگ یه نفر شده چه عذابی کشیده و داره میکشه.لحظه وقوع تصادف هم معلوم نیست در چه وضعیتی بوده.نمیخوام تایید کنم اون حرکت و حرفا رو ولی بابا خودمون هم انسانیم.هرگز اشتباه نکردیم؟هرگز به دلیل عصبانیت حرف ناجوری نزدیم که بعدا پشیمون بشیم؟هرگز عمل غلطی در حال عصبانیت انجام ندادیم؟اگه قرار بود بخششی نباشه الان ماها کجا بودیم؟ البته خانواده این خانم به مراتب از خودش مقصرتر هستند که دخترشون رو با ارزشهای واقعی آشنا نکردند.بذارید قانون کار خودش رو انجام بده.
ناشناس۱۱۲۸۱۶۸۱۱:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
یه مقاله احساسی جرمی اتفاق افتاده حکم هم طبق قانون داده شده خیلی از تصادفات مسابه هم با پراید انجام میشه
ناشناس۱۱۲۸۱۷۲۱۲:۰۳:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
مشکل حرف این دخترک نادان نیست!! مشکل اینه وقتی که پول بادآورده بابای آقازاده اش کشیده بالا و به ریش ملت یک عمر خندیدن الان تاب و تحمل یک تذکر پلیس را هم ندارن!!! ای کاش عدالتی هم می بود،‌واقعاٌ گند زدیم
ناشناس۱۱۲۸۱۹۱۱۲:۱۰:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خارج بود بلایی سرش می آوردند که یادش نرود
ناشناس۱۱۲۸۲۲۰۱۲:۲۵:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این جورحکمها معمولا برای ازمابهترا صادر میشود
ناشناس۱۱۲۸۲۴۳۱۲:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
جناب آقای رئیسی علی برکت الله.بررسی کنید لطفا
ناشناس۱۱۲۸۲۸۵۱۲:۵۸:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
پورشه سوار بودن یا نبودن یک شخص ربطی به مجازات و شدت آن ندارد قرار نیست قوه قضاییه هم مانند مردم عادی احساساتی قضاوت کند
ناشناس۱۱۲۸۷۰۵۱۶:۴۶:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
مجازات متناسب با جرم نیست مشکل قانون است
ناشناس۱۱۲۸۳۰۶۱۳:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
توانا بود هر که دارا بود
ناشناس۱۱۲۸۳۱۶۱۳:۰۷:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
یکی گفته بود دوران بزن و برو تموم شده ...واقعا تموم شده؟؟
ناشناس۱۱۲۸۳۴۷۱۳:۱۹:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
به هرحال قاضی براساس مستندات و طبق قانون حکم می دهد و نمی تواند برمبنای احساسات و خارج از ضوابط قانونی حکمی بدهد. اون فرد هم در شرایط روحی خاصی این حرف ها را زده.
ناشناس۱۱۲۸۷۴۳۱۷:۲۴:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تخلف از سرعت مجاز سند محکمی است
ناشناس۱۱۲۸۳۵۴۱۳:۲۲:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این جمله رو با لهجه اصفهانی گفت و نشان از ننر و به وجود بودن آن دخترک رو نشون میده . موضوع اجرای صحیح قانونه . او به لهجه اصفهانی گفت. کش تی م که. کش تی م. یعنی اصلا نمیدونه کشتن یه آدم یعنی چی‌حالا بگذریم از غیر عمد بودن آن.
مهرداد۱۱۲۸۶۰۴۱۵:۱۹:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
الان چیکار له لهجه داره دقیقا؟ اگه با لهجه تهرانی میگفت مشکلی نداشت؟ واقعا که..‌
هادی۱۱۲۸۳۸۸۱۳:۳۹:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تا جایی که یادمه راننده ای که زده بود پسر بود!
ناشناس۱۱۲۸۴۶۹۱۴:۱۹:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
زشت ترین جمله ای که تا به حال شنیده ام «کشتم که کشتم، دیه اش را می دهم» از همه قضات محترم تقاضا میکنم شعر شیخ اجل که میگوید «تو کز محنت دیگران بی غمی ..» را قبل از هر حکمی هر روز 100 بار بخوانند و از روی آن نیز 100 بار بنویسند.
حسن۱۱۲۸۴۸۵۱۴:۲۸:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
قاضی در چارچوب قانون میتونه رای بده اگه قانون ناقص هست نمیشه به قاضی ایراد گرفت به نظرم قانون باید اصلاح بشه این مورد نشون میده صرف جریمه مالی به اندازه کافی بازدارنده نیست
رضا۱۱۲۸۴۸۶۱۴:۲۸:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
آخه واسه کسی که ماشین دو میلیاردی سوار میشه ۳۰۰ تومن دیه پولی حساب میشه که جنبه تادیبی داشته باشه؟
ناشناس۱۱۲۸۴۹۷۱۴:۳۰:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بدو گواهینامه یکی را کشته اگر در حالت عادی بوده باشد طلبکار هم هستند
رضا۱۱۲۸۵۲۹۱۴:۴۱:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
من که میگم باید به صلیب کشیده شود تا عبرت بقیه متخلفین بشود
ناشناس۱۱۲۸۷۰۷۱۶:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
مگه حضرت عیسی مسیح است
ناشناس۱۱۲۸۵۵۷۱۴:۵۱:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دو سال حبس هم مجازات کمی نیست
ناشناس۱۱۲۸۷۱۹۱۷:۰۰:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کسی که داره بعد از ظهر از سر کار به منزل می رود و سهوا تصادف منجر به قتل می گردد و کسی که به قصدلذت و سرگرمی در خیابان و آنهم سهوا مرتکب قتل غیر عمد می شود باید در تصویب مجازات فرقی باشد این کجا و آن کجا.
ناشناس۱۱۲۸۷۳۸۱۷:۲۲:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تخلف از سرعت قتل عمد است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین