چند درصد از مدارس کشور در مناطق روستایی است؟

گروه اجتماعی الف،   3980706189

وزیر آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۵۱ درصد از مدارس کشور در مناطق روستایی هستند.

به گزارش مهر، محسن حاجی‌میرزایی عصر امروز شنبه در ششمین شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ سرانه فضای آموزشی بهترین موقعیت در کشور دارد.

وی افزود: سرانه فضای آموزش در استان 7.2 متر مربع است که نسبت به سرانه کشوری 2 متر بیشتر از همه استانها است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید در موارد دیگر نیز تلاش کنیم تا فعالیت ها را به سمتی سوق دهیم که دیگر محرومیت‌های استان را نیز کاهش داده و آنها را به متوسط کشوری نزدیک کنیم.

حاجی‌میرزایی شورای آموزش و پرورش را دارای جایگاه ویژه دانست و افزود: آموزش و پرورش را نمی توانیم پیش ببریم مگر در پرتو مشارکت عمومی و همگانی و در این راستا هم به لحاظ گستردگی و حجم بالای کار و هم به جهت جامعیت و شمول ماموریت ها نیازمند حمایت است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش بخش پیوسته ای از تمام نظام های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و در این راستا اجزایی هستیم که بدون همدیگر کامل نمی‌شویم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر بنا باشد آموزش و پرورش کار خود را انجام دهد و دیگر دستگاه ها نیز کار خود را انجام بدهند و بین آنها پیوستگی ایجاد نشود کاری از پیش نمی رود لذا شورای آموزش و پرورش برای این است که همکاری ها افزایش یابد.

حاجی‌میرزایی گفت: مهمترین کارکرد شورای آموزش و پرورش استان ایجاد چنین پیوستگی بین دستگاه‌هاست و ما می‌توانیم در تحقق اهداف به همه دستگاه ها کمک کنیم و آنها نیز به ما کمک کنند.

وی کنکور را مایه انهدام نظام آموزشی دانست و اظهار داشت: این کار سبب می شود که نظام آموزش و پرورش به گروگان گرفته شود چرا که به این منظور فقط یک معیار برای سنجش وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام برداشتن کنکور از نظام آموزشی گفت: آنچه که جایگزین کنکور می شود باید جامع و کامل باشد و لازم است دستگاه های مختلف به این منظور گزینه‌های مختلفی را برای دانش آموزان تعریف کنند.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سن کار را پایین آوریم و دانش آموزان پس از فارغ التحصیل شدن با کسب مهارت های اولیه بتوانند وارد عرصه کار و تلاش شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رویکرد سند تحول در مفهوم آموختن از علم بر مهارت، فهم پرسشگری، نقادی، درک هویت خود و حضور در عرصه های سازندگی است.

وی بیان داشت: امروز باید بتوانیم یک اقتصاد 10 هزار میلیاردی که به بیراهه رفته را به راه درست و به سمت نظام تعلیم و تربیت هدایت کنیم که در این صورت می‌تواند بسیار موثر عمل کند.

حاجی میرزایی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی امروز تلاش کرده تا در دورترین نقاط کشور بستر آموزش را پهن کند و امروز اگرچه ۲۷% از دانش آموزان ما در روستاها هستند، اما ۵۱ درصد از مدارس ما را مدارس روستایی تشکیل داده است و این بیانگر این است که دسترسی به فرصت آموزش در سراسر ایران گسترده شده است.

وزیر آموزش و پرورش عدالت در آموزش را یک نیاز دانست و گفت: مدارس دولتی نظر نیاز به تقویت دارند و برای تحقق عدالت کیفی باید قدم برداریم.

وی با بیان اینکه اختیارات بیشتری به مدارس باید داده شود گفت: مناطق ما متفاوت هستند و اقتضائات متفاوتی دارند لذا محتوا و روش‌ها نیز باید متفاوت و با توجه به اقتضائات محلی باشد.

حاجی میرزایی بیان داشت: شورای آموزش و پرورش استان جایگاهی نیست که مطالبات را به مرکز منتقل کند و باید نیازهای محلی و اقتضائات محلی جزو ماموریت‌های شورای آموزش و پرورش استان باشد و برای تحول در نظام آموزش و پرورش قدم بردارد.

این مسئول بیان داشت: ما آماده هستیم برای حل مسئله مدارس کانکسی که جمعیتی بالاتر از ۲۰ دانش‌آموز دارند تا پایان امسال اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی همچنین گفت: برای گرمایش و ایمن کردن دانش آموزان اعتبار لازم را اختصاص دادیم و حتی به کمک در این زمینه نیاز است حمایت می کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در مورد تجهیزات هنرستانها، ساخت مدرسه استثنایی، پروژه های نیمه تمام با اولویت پروژه هایی که با کمک خیرین سرمایه‌گذاری شده است اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین