نماینده اصلاح‌طلب مجلس: با کمپین شفافیت آراء مخالفم

گروه سیاسی الف،   3980629084 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون امید مجلس ضمن اعلام مخالفت خود با کمپین شفافیت آراء نمایندگان،‌ گفت: در حال حاضر به قدری مشکلات داریم که این مسئله در آن گم است.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس: با کمپین شفافیت آراء مخالفم

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با موضوع شفافیت آراء اظهار داشت: شفافیت آرا برای جامعه‌ای که در دموکراسی حاکم است و احزاب سیاسی شکل گرفته و زور و فشاری بر نمایندگان مردم اعمال نمی‌شود می‌تواند خیلی خوب و مفید باشد چون باعث آموزش عمومی می‌شود و افراد جامعه می‌توانند با استدلال‌هایی که مطرح می‌شود، علم سیاست را یاد بگیرند و در این زمینه استفاده کنند.

*در شرایطی که همه چیز دست یک جناح است شفافیت عادلانه نیست

وی افزود: امروز مطبوعات و احزاب ما در شرایط حساسی قرار داشته و همه نمی‌توانند نظرشان را مطرح کنند و گاهی بر سر منافع عمومی اختلاف نظر وجود دارد؛ با توجه به اینکه برخی جناح‌های ما همه چیز مانند اصحاب رسانه و رسانه ملی در دستشان است، این (شفافیت آراء) نمی‌تواند عادلانه و به نفع ملت باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: اینجاست که قانون اساسی هم این نکته را در نظر گرفته و در آیین نامه داخلی مجلس هم تاکید شده که وقتی نمایندگان تشخیص دادند، رای‌گیری می‌تواند مخفی باشد.

* ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند/شفافیت‌طلبان می‌خواهند اعمال فشار کنند

جلودارزاده همچنین عنوان کرد:‌ البته امروز همه (نمایندگان) نظراتشان را اعلام می‌کنند، اما ممکن است با رسانه‌هایی که طرفداری خاصی داشته و می‌خواهند تفکر خاصی را دنبال کنند، مصاحبه نکنند وگرنه از بیان نظراتش نمی‌ترسند، امروز من ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند.

وی تصریح کرد: در زمان رای دادن صدای «دو دو» و «چهار چهار» نمایندگان به فلک می‌رسد. پس این نمی‌تواند نشان دهنده غیرشفاف بودن نماینده باشد و اگر یک مورد مشاهده شده بود که پای طرح شفافیت را امضا کرده بودند اما رای ندادند به این دلیل بود کسانی که امضا گرفتند می‌خواستند به عنوان اعمال فشار از آن استفاده کنند و نمایندگان تشخیص دادند که نباید عملی شود.

* صدای «دو دو» و «چهارچهار» نمایندگان به فلک می‌رسد

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شرط شفاف‌سازی رای، به تشخیص خود مجلس است؛ یعنی اگر اکثریت نمایندگان رای بدهند که هر رایی که می‌دهند شفاف باشد، خب شفاف می‌شود و اگر بگویند نباید مطرح شود، نمی‌شود. در حقیقت مصلحت خود، حوزه انتخابیه و کشور را در نظر می‌گیرند.

جلودارزاده در همین رابطه اضافه کرد: به عنوان مثال اگر یک منطقه تبدیل به استان شود ممکن است به نفع آن منطقه باشد اما به ضرر کشور می‌شود یا برعکس؛ اینجا اگر نماینده‌ای قسم خورده مصلحت ملی را در نظر بگیرد، اگر رای منفی دهد آنگاه گروه‌های فشار ایجاد شده و او را اذیت می‌کنند، حال یا باید به سوگند خود عمل کند یا اینکه باید به منافع شخصی خود و جانش فکر کند که این واقعا برای نماینده تضاد بزرگی ایجاد می‌کند و اینجاست که تشخیص می‌دهد رای منفی باشد.

*با کمپین شفافیت آراء مخالفم

وی در ادامه اعلام کرد که به صورت کلی با کمپین شفافیت آراء مخالفم، چرا که در حال حاضر به قدری مشکل داریم که این یکی در آن گم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما برخی نمایندگان شهرستان‌ها را ببینید، که چقدر زحمت می‌کشند و مدام به حوزه انتخابیه می‌روند-مانند آقای محجوب-که دیگر نباید درگیری جدید برایشان ایجاد شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۰۶۳۴۱۱:۱۹:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۹
چرا مخالفهای شفافیت همان جناحی هستند که همیشه شعار شفافیت میدادند و مخالفان خود را متهم به عدم شفافیت میکردند؟ چقدر با این ترفند مردم بیچاره را سرکار گذاشته و رای گرفتند. اما حالا دوروییشان برای همه دیده شد
ناشناس۱۱۰۰۶۳۶۱۱:۲۲:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اکثر مشکلات کشور به خاطر شما نمایندگان مجلس است مثلا فساد دو نماینده مجلس در چندهزار خودرو سایپا و پوشک بچه و استیضاح نکردن وزرای بی کفایت و الی ....
امیر۱۱۰۰۶۳۹۱۱:۲۴:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
عجب! برام جالبه وقتی ظرح با 160 تا رای میره ولی 60 تا رای هم بزور میاره ! این اگر دور رویی نیست پس چیست! لابد ممنوعیت به کارگیری دو تابعینی ها هم حقوق شهروندی را نقض میکند!
علی 671۱۱۰۰۶۴۰۱۱:۲۵:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
شما از خودتان و سایه خودتان واهمه دارید .شما وظیفه نمایندگی خود را به نحو احسن برای خدا انجام بده بگذار بد شما را بگویند .ولی شما نمایندگان کار را برای خدا نمی کنید
ناشناس۱۱۰۰۶۴۱۱۱:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
در اروپا و امریکا و حتی عراق و افغانستان رای نمایندگان شفاف است فقط در ایران رای نمایندگان شفاف نیست حتی در اروپا و امریکا "میزان ثروت" مسئولین و نمایندگان شفاف است ولی درایران شفاف نیست
فشار۱۱۰۰۶۴۴۱۱:۳۰:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۹
تابلو هست از فردا یک نماینده رای به لایحه مخالف تندرو ها بده فرداش دم درب خونش عناصر خودش جوش شعار میدن
صمد۱۱۰۰۶۴۸۱۱:۳۳:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۹
باسلام.انتخابات نزدیک است خانم جلودارزاده.میخواهیدباشفاف سازی موافق باشیدیا نباشید.
ناشناس۱۱۰۰۶۵۳۱۱:۳۵:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۹
شفافیت دست نماینده ها را پیش مردم رو می کنه که خیلی خطرناکه
ناشناس۱۱۰۰۶۵۶۱۱:۳۶:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۹
علت پیشرفت در اروپا و امریکا و ژاپن شفافیت است حتی میزان حقوق و ثروت و.... همه مسئولان و نمایندگان و ... برای مردم انجا شفاف است و به صورت انلاین قابل مشاهده . با شفافیت می توان جلوی فساد و رانت و ... را گرفت
امید۱۱۰۰۶۵۷۱۱:۳۶:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
بسم الله الرحمن الرحیم این جماعت همیشه هر طرحی که به نفع ملت باشد مخالفند.
ناشناس۱۱۰۰۶۶۱۱۱:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
شفافیت رای نمایندگان که چیزی نیست و تازه پله اول است باید همه چیز شفاف باشه حتی میزان ثروت و حقوق و مزایا شما نمایندگان و صد البته دولتی ها ! و این خواست 80 میلیون ایرانی است
ناشناس۱۱۰۰۶۶۵۱۱:۴۴:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۹
هر کس مخالف شفافیت ارا است ریگی در کفشش دارد وگرنه آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
ناشناس۱۱۰۰۶۶۸۱۱:۴۸:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
نمیدونم چرا هر جایی که حرف از شفافیت هست اصلاح طلبها مخالفن
ناشناس۱۱۰۰۶۸۱۱۲:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۹
بابا دمت گرم... چه توجیه قشگییی!!!
ناشناس۱۱۰۰۶۸۷۱۲:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
خانم محترم نماینده از جناح شما غیر از این نظر بعید است کامنت نویسان اصلاحطلب تحویل بگیرند نماینده انتخاب کردند واسه خودشون
ناشناس۱۱۰۰۶۹۸۱۲:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
شعار "دانستن حق مردم است" را فراموش نکردیم
ناشناس۱۱۰۰۷۰۰۱۲:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اتفاقا اولین وبزرگترین مشکل عدم شفافیت هست!!!!!
ناشناس۱۱۰۰۷۰۲۱۲:۲۱:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اتفاقا ریشه ی همه مشکلات از جمله دزدی ها و اختلاس های اینا عدم شفاف سازی است. اگر همه چیز از جمله رأی ها و حقوق و درآمد و دارایی های اینا شفاف بود مردم می فهمیدند با چه دزدهای بزرگی طرف هستند و چشم بسته رأی به اینا رو تکرار نمی کردند
ناشناس۱۱۰۰۷۰۳۱۲:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اميدوارم سامانه ثبت ثروت مسوولين كه قوه قضاييه تازگي راه انداخته، ثروت قبل و بعد اين دوره از مجلس نمايندگاني رو كه بازم نامزد ميشوند را شفاف اعلام كند و براساس قانون با مفسدين برخورد شفاف كند.
ناشناس۱۱۰۰۷۰۴۱۲:۲۳:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
درست می فرمایند... تا زمانی که مشکلات بزرگی مثل ممنوعیت رفتن خانمها به استادیوم برای تماشای زنده ی فوتبال داریم ... چرا باید سراغ موضوع پیش پا افتاده ای مثل پیدا کردن غارتگران بیت المال رفت
ناشناس۱۱۰۰۷۱۰۱۲:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
در بسیاری از کشورهای جهان وقتی مردم به کسی وکالت میدهند، عملکرد وکیل را به صورت شفاف رصد می کنند. حالا اصلاح طلبان و برخی محافظه کاران و مدعیان اصولگرائی میخواهند مردم را از این حق خود محروم کنند. مخفی کاری دوام نخواهد داشت و مردم دیر یا زود بالاخره به این حق خود خواهند رسید
مهران۱۱۰۰۷۱۱۱۲:۲۵:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
راست میگه به قدری مشکل داریم که شفافیت ارزش ندارد مثلا مشکل رفتن بانوان به ورزشگاه برگزاری کنسرت و رفع حصر و ... اینقدر بزرگ هستند که شفافیت در برابر اونها هیچ است
ناشناس۱۱۰۰۷۱۲۱۲:۲۶:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۹
مجلسی که باید برای شفافیت قانون تصویب کنه خودش مخالف شفافیته !!!
ناشناس۱۱۰۰۷۱۴۱۲:۲۷:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
ایشون مردم رو مشکل زا می دونن. می بینید شفافیت چقدر خوبه. الآن فهمیدیم مشکل کشور وجود همچین نماینده هایی است. تازه ایشون فقط اظهار نظر کردن. اگه رای ها شفاف بشه، ببین چیییییی میییییشه
ناشناس۱۱۰۰۷۱۵۱۲:۲۷:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۹
خانم اصلاح طلب، تمام مشکلات مملکت ما، ازهمین عدم شفافیتهااست، واقعا اگر صداقت و راستی درکارداشتید، اینهمه ازشفافیت نمی ترسیدید.
ناشناس۱۱۰۰۷۱۶۱۲:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
شفافیت آراء است نه شفافیت عقاید! شما نماینده مردم اید و باید مردم بدانند که نماینده هاشان به چه چیزی رای می دهند یا نمی دهند!
ناشناس۱۱۰۰۷۱۸۱۲:۲۸:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
تا شفافیت ارا صورت نگیرد مملکت روز خوش نمیبیند . اتفاقا شفافیت ارا باعث میشود ملت دوست و دشمن خود را تشخیص دهند و در اینده از راه دادن دشمنان به خانه ملت ( که الان خانه دولته ) خودداری کنند !
ناشناس۱۱۰۰۷۲۱۱۲:۳۰:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اتفاقا مجلس ودولت ورسانه ها دست اصلاح طلبان است این یکی در چیزهای دیگر گم نشده. مردم باید بدانند نماینده منتخبشان به چه لوایحی رای می دهند. مشکلات هم سرجای خودشان باید حل شود واین عدم شفافیت آرا یکی از همین مشکلات است .نماینده عزیز .چرا این حرف رو میزنید.نترسید وبه شفافیت آرا رای دهید.
ناشناس۱۱۰۰۷۲۴۱۲:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
نماینده ای که بخاطر ترس از رد صلاحیت شدن رائیش رو مخفی کنه بهتره که نماینده نشه. ضمن اینکه شورای نگهبان اگه بخواد، همین حالا هم می تونه با استعلام از مرکز آی تی مجلس آرا رو بفهمه. یعنی برای شورای نگهبان اگه بخواد رائیها شفافه. برای مردم شفاف نیست.
ناشناس۱۱۰۰۷۲۶۱۲:۳۲:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۹
جالبه.. مجلسیها از همه شفافیت میخوان..نوبت خودشون که میشه به صلاح نیست. ...
ناشناس۱۱۰۰۷۳۰۱۲:۳۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
این حرف با ذات اصلاح طلبی در تناقضه، چون اصلاح جز از طریق شفافیت نیست.
ناشناس۱۱۰۰۷۳۲۱۲:۳۳:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
خخخخخه بگو دستمون رو می شود و با گفته هامون فرق می کند اگر شفافیت اجرا شود
ناشناس۱۱۰۰۷۳۳۱۲:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۹
مشکلات فساد مجلس بخاطر عدم شفافیت و دنبال دنیا و زدو بند بودنه
ناشناس۱۱۰۰۷۳۴۱۲:۳۳:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
خانم نماینده کاش میدونستی تمام مشکلاتی که مردم دارند به خاطر عدم شفافیته.
ناشناس۱۱۰۰۷۳۶۱۲:۳۴:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
سال هاست شما و آقای محجوب با همین عدم شفافیت نون رای کارگران را میخورید و خون به دل کارگران می کنید .حد اقل برای همین قشر عملکرد خودتان راشفاف کنید .در مسئله هپکو و نیشکر هفت تپه و... و... چه کرده اید؟
هادی۱۱۰۰۷۴۸۱۲:۴۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
شفافیت استفاده اش بیشتر ازضررش است یک سری ازنمایندگان بدون مطالعه براساس رای دیگران رای میدهند
ناشناس۱۱۰۰۷۶۴۱۳:۰۴:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اتفاقا مشکل خود تو در مجلس هست
ناشناس۱۱۰۰۷۷۳۱۳:۱۵:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
کی به این رای داده؟ واقعا به چیه این بنده خدا رای دادین؟
ناشناس۱۱۰۰۷۹۴۱۳:۳۷:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۹
چه اشکالی داره مردم بدانند نماینده شان چگونه رای می دهد؟ مگر نمایندگان از رایی که به لوایح، طرح ها و وزیرا می دهند میترسند؟
ناشناس۱۱۰۰۸۳۳۱۴:۱۱:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۹
چرا تناقض گویی دارید، بالاخره نظر نمایندگان شفاف هست یا نه؟
ناشناس۱۱۰۰۸۳۹۱۴:۱۲:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۹
برخی حرفهاش درسته اما کل موضوع مغلطه بود
ناشناس۱۱۰۰۸۵۷۱۴:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
پس انتظار رای آوردن را هم نداشته باش والسلام
ناشناس۱۱۰۰۸۶۹۱۴:۳۳:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
در قرن انفجار اطلاعات و با وجود قدرت غیر قابل تصور فضای مجازی ، این بهانه ها تاریخ گذشته و نخ نما شده و سوخته و ...... است .
ناشناس۱۱۰۰۸۸۴۱۴:۴۷:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۹
یک نماینده وظیفه شرعی وقانونی دارد که بخاطر مردم وکشور به قسم خود پایبند باشد به مانند یک پزشک هرکاری دیگری انجام دهد که در قالب قسم خود نباشد. دیگر نماینده مردم نیست٬
ناشناس۱۱۰۰۸۹۰۱۴:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۹
همه مشکلات مملکت به خاطر همین عدم شفافیته.
حسین۱۱۰۰۹۱۶۱۵:۲۱:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۹
به چه زبانی بگه رای خرید و فروش میشه!
ناشناس۱۱۰۰۹۱۹۱۵:۲۲:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
استدلال های صد من یه غاز.
ناشناس۱۱۰۰۹۴۹۱۵:۴۸:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۹
حتما ریگی به کفش دارین که به این شدت مخالفین وگرنه شفافیت آرا که غول چراغ جادو نیست
ناشناس۱۱۰۰۹۵۱۱۵:۵۰:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۹
از اصلاحتلب انتظار دیگه ای نیست
ناشناس۱۱۰۰۹۵۴۱۵:۵۲:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
درک می کنم که لیست امید نگران برملا شدن ماهیتشان و پدرخوانده تکراری هستن
ناشناس۱۱۰۰۹۶۴۱۶:۱۰:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۹
تو با این افکارت حق نداری نماینده بشی . مردم حق دارن بدونم نمایندگانشان در مجلس چیکار میکنن
ناشناس۱۱۰۰۹۷۳۱۶:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۹
آخ آخ دلم آتیش گرفت .آنقدر اینا رو اذیت نکنید قیامت چجوری جواب این همه فداکاری رو بدیم
ناشناس۱۱۰۰۹۷۶۱۶:۲۶:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۹
اتفاقا این مسئله‌ شفافیت اراء حل بشه بقیه مشکلات ریشش مشخص میشه
ناشناس۱۱۰۱۰۰۹۱۷:۲۲:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
مجلسی که با شفافیت نباشد خیانت به ملت است
ناشناس۱۱۰۱۰۲۴۱۷:۳۸:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۹
الف جان، اگه این حرف یک نماینده اصولگرا هم زده بود، باز این جوری تیتر می زدین؟؟؟
ناشناس۱۱۰۱۰۶۸۱۸:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۹
مجلس دهم ننگین ترین مجلس ادوار مجلس بوده حتی شاید بتوان گفت در از زمان شروع بکار مجلس در ایران
ناشناس۱۱۰۱۱۰۸۱۹:۳۱:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۹
معلوم هست کارهایتان به نفع اکثریت ملت نیست واگرنه ترس و واهمه ای نداشتید.
ناشناس۱۱۰۱۳۶۰۰۱:۵۰:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۳۰
سیاستمدار از شفافیت می ترسد و جن از بسم الله!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین