بورس عربستان سقوط کرد

گروه جهان الف،   3980625065

حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان که به اعتراف مقامات این کشور جبران خسارات ناشی از آن به زمان زیادی نیاز دارد بورس های عربستان و برخی کشورهای شورای همکاری را نیز تحت تاثیر قرار داد.

بورس عربستان سقوط کرد

به گزارش الف به نقل از العالم، منابع آگاه اعلام کردند خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی پالایشگاه های شرکت آرامکو در عربستان سعودی به اندازه ای زیاد است که به زودی قابل جبران نیست.

این منابع اعلام کردند هنوز معلوم نیست توقف تولید نفت به سبب خسارات وارده به این تاسیسات در حمله (پهپادهای یمنی) تا کی ادامه خواهد یافت.

به گفته این منبع صادرات نفت خام عربستان سعودی این هفته طبق معمول و با استفاده از ذخایر نفتی که در انبارهای بزرگ نگهداری می شود ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر مدیریت شرکت آرامکو اعلام کرد برای رساندن میانگین تولید به قبل از حملات خیر به چند هفته زمان نیاز دارد.

بورس های عربستان و برخی کشورهای شورای همکاری فعالیت دیروز خود را با سقوط شدید قیمت سهام بخصوص شرکت سابک عربستان آغاز کردند.

در همین حال ایران اتهامات آمریکا علیه خود را درباره حمله پهپادهای یمنی اتهاماتی کورکورانه و بی فایده و ناشی از ناکامی دانست.

عبدالناصر ناصرالدین خبرنگار العالم با پخش تصاویری از آتش سوزی ناشی از حملات پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان گفت: در حالی که شرکت آرامکو از نیاز به چند هفته زمان برای بازگرداندن میانگین تولید به میزان قبل از حملات اخیر سخن گفت، وزارت انرژی آمریکا از آمادگی خود برای استفاده از ذخایر راهبردی (برای حفظ توازن بازار) در صورت نیاز خبر داد.

در ادامه گزارش آمده است: در پی حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان، بورس این کشور و برخی کشورهای شورای همکاری کار خود را با سقوط شدید قیمت بسیاری از سهام ها آغاز کردند که مهمترین آنها سهام شرکت سابک عربستان است.

قیمت سهام در بورس عربستان (در اولین روز کاری پس از حملات اخیر) کار حدود سه درصد کاهش داشت و سهام های بخش انرژی نیز کاهش بیش از چهار درصدی را تجربه کردند. سهام بانک ها و بخش ارتباطات نیز شاهد کاهش سه درصدی بودند.

خبرنگار العالم ادامه داد: در پی حملات گسترده به تاسیسات نفتی عربستان، برخی تلاش کردند برای کاستن از اهمیت قدرت یمنی ها، نگاه ها را متوجه طرف های دیگر کنند بر همین اساس آمریکا اتهاماتی علیه کشورهای منطقه مطرح کرد اما تهران اتهامات واشنگتن علیه خود را درباره حملات پهپادهای یمنی بی فایده و کورکورانه و ناشی از ناکامی دانست.

از سوی دیگر عراق نیز خبرهای منتشر شده در برخی رسانه ها را درباره استفاده از خاک این کشور در حمله به تاسیسات نفتی عربستان تکذیب و بر پایبندی خود به جلوگیری از به کار گیری خاک این کشور برای حمله به کشورهای مجاور تاکید کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین