از بازنشسته‌ها خبر دارید؟

گروه اقتصادی الف،   3980529045 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئولان می‌گویند قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها به درستی اجرا شده و تقریبا تمامی افرادی که مشمول قانون نبودند سازمان‌های خود را ترک کرده‌اند، ولی اگر کسی بازنشسته‌ای می‌شناسد که خارج از قانون در حال فعالیت است، خبر دهد!

از بازنشسته‌ها خبر دارید؟

به گزارش ایسنا، نزدیک به یک‌سال از اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها گذشته و ۹ ماه است که باید تمامی بازنشسته‌هایی که مشمول قانون بودند، سازمان‌ها را ترک می‌کردند.

این در حالی است که طبق آخرین اعلام انصاری-رئیس سازمان اداری و استخدامی-در رابطه با وضعیت اجرای این قانون، تقریبا در تمامی دستگاه‌ها اجرا شده و مشکلی وجود ندارد. وی البته گفته که اگر هم کسی از بازنشسته‌ای خبر دارد که خارج از قانون در حال فعالیت است، اعلام کند.

از اظهارات انصاری این گونه برداشت می‌شود که دیگر بازنشسته‌ دعوت بکارشده‌ای که جزو استثنائات قانون نیستند، در سازمان‌ها و دستگاه‌ها حضور نداشته و تسویه حساب کرده‌اند ولی اگر کسی موردی را می‌شناسد، اعلام کند.

البته این‌که نظارت به گونه‌ای بوده که ممکن است افرادی همچنان خارج از قانون در دستگاه‌ها باقی مانده باشند، خود جای سوال دارد، هر چند در این بین بودند دستگاه‌هایی که با رایزنی و دریافت مجوزهایی بازنشسته‌های خود را نگه داشته و به فعالیت خود ادامه دادند.

اما به هر صورت کارکنان و افراد فعال در دستگاه‌ها می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت افراد بازنشسته‌ای که مشمول خروج طبق قانون هستند، آن را به دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان اداری و استخدامی، سازمان بازرسی کل کشور و البته مجلس اعلام کرده تا مورد بررسی قرار گیرد.

طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه، بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ممنوع است. این در حالی است که طبق ماده پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری همه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح است جزو این قانون خواهند شد. بر این اساس با توجه به این که شهرداری یک موسسه عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود، مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها می‌شود.

اما روسای سه قوا، معاون اول رئیس‌جمهور، نائب‌رئیسان مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزراء، نمایندگان مجلس، معاونان رئیس‌جمهور از این قانون مستثنی شده‌اند. در عین حال که به‌کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه‌های مطبوع خود مجاز است. همچنین دارندگان اجازات مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا نیز از این قانون مستثنی خواهند بود. بر این اساس فعالیت سایر بازنشسته‌ها در دستگاه‌ها غیر قانونی است و باید تاکنون رفته باشند.

این در حالی است که قرار بود سازمان اداری و استخدامی اسامی افراد ابقا شده در دستگاه‌ها را اعلام کرده و گزارشی در مورد اسامی مانده‌ها و رفته‌ها داشته باشند که تاکنون این گزارش ارائه نشده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۷۵۹۶۱۱:۰۱:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۹
هرچی پول توی مملکته رو دارن میدن به کارمندای .. و بازنشسته ها. ما جوانها که ۷ ماهه حقوق نگرفتیم, بریم بمیریم؟؟؟ چرا اینقدر حقوقهای بالا و سر ماه به بازنشسته ها میدید؟؟ روی جوانها باید سرمایه گذاری کرد یا پیرها؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۵۸۰۹۰۲۳:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۹
احسنت
ناشناس۱۰۵۸۰۹۲۲۳:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۹
تازه, پس از بازنشستگی هم فرزندان و فامیلاشونو میفرستن توی سیستم دولتی.
ناشناس۱۰۵۷۶۰۷۱۱:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۹
در سازمان هدفمندی یارانه ها .
دلاوری۱۰۵۷۶۱۴۱۱:۲۱:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۹
با توجه به اینکه دولت سهامدار بانک ..است قانون عدم بکار گیری بازنشستگان شامل مدیران بازنشسته بانک .. نیز میشده است لذا لازم است ضمن برکناری آنها حقوق های از زمان قانون پس گرفته و با آندسته از مدیران که آنها را در پست ها نگه داشته بودند برخورد شود برای پایلوت از معاون مدیر عامل بانک ..شروع و به رده های پایین تر رجوع کنید
ناشناس۱۰۵۷۶۲۸۱۱:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۹
بسیاری از مدیران بانکی علاوه بر دریافت حقوق ها و پاداش ها و مناسبتی سنگینی که میگیرند تمایلی به ترک پست ندارند و از همه مهمتر با رفتنشان بسیاری از فساددهای بانکی و رشوه های سنگین و دیگر موارد مختلف آشکار میشود لذا با چنگ و دندان این پست ها را همچنان در اشغال دارند برای کنترل این مهم از مدیران بانک .. شروع فرمایید
ناشناس۱۰۵۷۶۶۷۱۱:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۹
باز نشسته ها در دستگاه ها با تاسیس شرکت های خدماتی و یا استخدام در آنها در دستگاه ها حضور دارند نمی خواهید بررسی کنید؟این قانون فقط برای قشر ضعیف باز نشسته است نه گردن کلفت های آنان.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  4. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  6. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  7. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  8. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  9. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  10. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  11. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  12. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  13. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  14. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  15. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  16. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  17. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  18. او این چنین جاودانه شد

  19. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  20. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  21. سخت، اما گذرا...

  22. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  23. خاری در چشم دشمنان

  24. جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

  25. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

آخرین عناوین