مبارزه با دولت ترامپ و نتانیاهو تا آخرین نفس

گروه جهان الف،   3980529029

ایلهان عمر و رشیده طلیب دو نماینده دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا بر مبارزه با دولت فعلی آمریکا و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا آخرین نفس تأکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، دو نماینده دموکرات و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا بر مبارزه با دولت فعلی آمریکا و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا آخرین نفس تأکید کردند.

ایلهان عمر و رشیده طلیب دو نماینده دموکرات و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در نشست خبری مشترک در شهر سنت پل در ایالت مینیسوتا به مخالفت رژیم صهیونیستی با سفر آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان دادند.

ایلهان عمر در این نشست خبری گفت: «ما با دولت فعلی آمریکا و دولت سرکوبگر و ظالم نتانیاهو تا آخرین نفس مبارزه خواهیم کرد.»

نماینده دموکرات آمریکایی گفت: «در صورتی که فلسطینی‌ها خواهان برخورداری از کمک‌های ما باشند، اسرائیل باید این حق را برای آنان قائل باشد. جلوگیری از سفر ما به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) , تلاش یک متحد آمریکا برای اعمال فشار علیه ما به منظور جلوگیری از انجام مأموریت مان است. امکان ندارد به ترامپ و نتانیاهو اجازه دهیم در پنهان کردن چهره واقعی و خشونت بار رژیم اشغالگر موفق شوند. من برای سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با نمایندگان کنست و اعضای سازمان‌های جامعه مدنی برنامه ریزی کرده بودم.»

رشیده طلیب نیز در این نشست گفت: «تاریخ در حال تکرار شدن است، چرا که پیشتر نیز آفریقای جنوبی یکی از اعضای کنگره آمریکا را از سفر به این کشور در زمان حکومت رژیم آپارتاید در این کشور منع کرد. هدف همه ما از سفر به سرزمین‌های اشغالی سؤال از مردم بیت لحم درباره پیامد‌های منفی دیوار حائل بر زندگی آنان است. جلوگیری از سفر ما به سرزمین‌های اشغالی، تلاش برای مخفی نگه داشتن چهره واقعی رژیم اشغالگر و اقدامات غیر انسانی آن در حق مردم فلسطین است.»

راشده طالب عضو مسلمان کنگره آمریکا گفت: «نتانیاهو به دستور ترامپ از سفر ما به اسرائیل جلوگیری کرد.»

طالب گفت: «تمام کاری که من می‌توانم به عنوان یک نوه برای مادربزرگ خود که تحت اشغالگری و در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند، انجام دهم این است که واقعیت‌ها را برای همگان بیان کنم. معلمان من در دیترویت به من آموختند که تنها با اقدامات انسانی می‌توان با درد ناشی از سرکوب مقابله کرد.»

وی افزود: «تمامی کاری که من به عنوان یک نوه می‌توانم به مادربزرگ خود و فلسطینی‌ها انجام دهم این است که با سرکوب گری مقابله کنیم. من می‌دانم که هم آن‌ها شایسته زندگی با شرافت هستند. همه آن‌ها شایستگی زندگی در صلح را دارند. متاسفانه نتانیاهو به دستور ترامپ این فرصت را از ما گرفته است.»

طالب گفت: «من با خانواده خود صحبت کرده ام. من مادربزرگ مهربانی دارم. او می‌گوید که من می‌توانم آرزوی او را عملی کنم. او می‌گوید که من می‌توانم او را آزاد کنم. من به عنوان یک عضو کنگره نه تنها خواهان دیدار با مادربزرگ خود بلکه دیدار با فلسطینی‌ها ونهاد‌های اسرائیلی بودم و معتقدم که مادربزرگم شایسته بهترین‌ها را دارد.»

ایلهان عمر عضو مسلمان کنگره هم گفت: «تصمیم نتانیاهو برای جلوگیری از ورود من باید به اعضای کنگره اعلام شود. اما زمانی که موضوع فلسطینی‌ها مطرح می‌شود این نوع سیاست دولت وی است. هر زمانی که فردی از موضوع اشغال گری انتقاد می‌کند وی با او مقابله می‌کند. دولت ترامپ از سیاست‌های نتانیاهو حمایت می‌کند. سیاست وی در جهت سرکوب کردن آزادی بیان افراد، آزادی نهاد‌ها و آزادی هرگونه تحرک و جنبش مردمی و جمعی است.»

وی افزود: «این تنها نظرات من نیست. این نظرات کارشناسان مختلف است. آن‌ها از این موضوع حمایت می‌کنند. ما می‌دانیم که دونالد ترامپ به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان و یهودیان آمریکایی است. او از این موضوع بهره برداری می‌کند. من از ابراز همبستگی بسیاری از همکاران خود در کنگره تشکر می‌کنم. من از اعضای کنگره می‌خواهم که از سفر به اسرائیل خودداری کنند تا من و رشیده بدون هیچ پیش شرطی اجازه سفر به آنجا داده شود.»

ایلهان عمر گفت: «من به عنوان یک قانونگذار معتقدم که ما باید واقعیت‌های موجود در آنجا را از نزدیک ببینیم. ما این وظیفه را داریم که بر اقدامات دولت خود نظارت کنیم. ما بر روی موضوع صرف شدن میلیارد‌ها دلار از پول کشورمان در اسرائیل نظارت کنیم. من همکاران خود را تشویق می‌کنم که به اسرائیل سفر کنند و با مردم در آنجا دیدار کنند و مواردی را که من و راشده خواهان مشاهده آن‌ها بودیم از نزدیک مشاهده کنند.»

نماینده آمریکایی افزود: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که ترامپ و نتانیاهو در پنهان کردن واقعیت‌های اشغالگری موفق شوند. من از همه شما می‌خواهم که به اسرائیل بروید، زیرا اشغالگری موضوعی واقعی است. جلوگیری از ورود اعضای کنگره به اسرائیل نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند. ما باید همراه همدیگر به این موضوع پایان دهیم.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین